Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΝάξος - ΚΤΕΛ: Χωρίς επικοινωνία Απόλλωνας και Μουτσούνα

Νάξος – ΚΤΕΛ: Χωρίς επικοινωνία Απόλλωνας και Μουτσούνα

|

Για μία ακόμη χρονιά, δύο από τα πιο γνωστούς καλοκαιρινούς προορισμούς της Νάξου στα βόρεια και Ανατολικά του νησιού (Απόλλωνας και Μουτσούνα) είναι με την ελάχιστη δυνατή συγκοινωνία μέσω ΚΤΕΛ… Και οι επιχειρηματίες αλλά και κάτοικοι δυσανασχετούν (και με το δίκιο τους) – Η θέση του ΚΤΕΛ 

Παρακολουθούσα πριν από μερικές ημέρες τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Βαγγέλη Κατσαρά να μιλάει σε τηλεοπτικό σταθμό και να αναλύει τις ομορφιές του νησιού κάνοντας αναφορά για περιοχές που μπορεί κάποιος να τις απολαύσει κάνοντας μπάνιο αλλά και έχοντας τη δυνατότητα να περάσει ευχάριστα την ώρα του καθότι είναι και μικροί οικισμοί με μόνιμη παρουσία κατοίκων όλο το χρόνο…

Πριν από μερικές ημέρες ένας φίλος μου κατέβηκε από την Αθήνα και ήθελε να μεταβεί στον Απόλλωνα για διακοπές… Πέρασε από τον ΚΤΕΛ Νάξου και ενημερώθηκε ότι έχει δρομολόγιο μόνο δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Πέμπτη) και εναλλακτικά μπορεί να πάει έως την Κωμιακή (μία φορά την ημέρα στις 13.30  ώρα αναχώρησης από την Χώρα της Νάξου) και από εκεί με δικό του μέσο να κατέβει στον Απόλλωνα..

Για την Μουτσούνα δεν ρώτησε καν γιατί είχε μάθει ότι δεν έχει κανένα δρομολόγιο την καλοκαιρινή περίοδο (τουλάχιστον έως τις αρχές Ιουλίου)…  Για την Απείρανθο βέβαια έχει πέντε δρομολόγια την ημέρα το ΚΤΕΛ, οπότε φτάνεις έως εκεί και μετά …. Βρίσκεις μέσο..

Απόλλωνας… Μουτσούνα. Δύο από τα ωραιότερα παραθαλάσσια χωριά της Νάξου. Με όμορφες παρουσίες, έντονη οικονομική δραστηριότητα καθότι έχεις επιλογές για να περάσεις ευχάριστα την ημέρα σου αλλά τρόπος επικοινωνίας με την πόλη της Νάξου μέσω του ΚΤΕΛ δεν υπάρχει…  Και βέβαια στη κουβέντα μπαίνουν και η Μέση – Δανακός αλλά και η Μονή ή η Αγιασός (καλοκαιρινή περίοδος)

Και το χειρότερο; Υπάρχουν και παιδιά – κυρίως στον Απόλλωνα – που πρέπει να παρακολουθήσουν φροντιστήρια… Καλώς ή κακώς το σχολείο δεν τελειώνει ποτέ, ειδικά όταν μιλάμε για μαθητές που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Πως θα δώσουμε κίνητρα σ’ αυτούς τους ανθρώπους να μείνουν στον Απόλλωνα, στη Μουτσούνα ή ακόμη και στην Κωμιακή, το Σκαδό ή την Κόρωνο (ήτοι μετά τις πόρτες) όταν η συγκοινωνία δεν είναι τακτική και με συνέπεια;

Πέρυσι, τον Αύγουστο, ο πρόεδρος της Κοινότητας Κορώνου, Γιάννης Κωσταντάκης είχε καταθέσει αίτημα προς τον Δήμο ακόμη και για επιδότηση δρομολογίων στο ΚΤΕΛ ώστε να υπάρχουν περισσότερα και δη απογευματινό δρομολόγιο γιατί ήταν έως τις 1.30 το μεσημέρι.  Την ώρα που η Απείρανθος είχε έξι … Φέτος έως τώρα για την Κόρωνο έχουμε δύο σε καθημερινή βάση (μεσημέρι – απόγευμα) αλλά έως εκεί για το απογευματινό. Για Κωμιακή – Σκαδό δεν έχει και βέβαια για τον Απόλλωνα κρατάμε ότι έχει δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη – Πέμπτη)…

Η απάντηση πέρυσι από το ΚΤΕΛ ήταν ξεκάθαρη και κυρίως ρεαλιστική κι αυτό γιατί κακά τα ψέματα μιλάμε για επιχείρηση ιδιωτικού χαρακτήρα.…  Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ κος Δημήτρης Τσελέντης μας είχε αναφέρει «Για να μπορέσουμε να δρομολογήσουμε ένα λεωφορείο θα πρέπει να υπάρχει ενδιαφέρον. Και να καλύπτει το 60% των επιβατών που παίρνει το λεωφορείο. Η πτώση της κίνησης σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά ήταν τεράστια (- 80%). Έχουμε μειώσει τα δρομολόγια σε όλες τις διαδρομές ακόμη και στο 60%. Καταλαβαίνουμε τις ανάγκες, όμως εάν δεν υπάρχει ενδιαφέρον ουσιαστικό είναι χωρίς νόημα αυτή η κίνηση. Εάν υπάρξει πραγματικό ενδιαφέρον θα δώσουμε λύσεις”… 

Αυτό όμως που πρέπει να κατανοήσει κάποιος είναι ότι το ενδιαφέρον δημιουργείται όταν υπάρχουν επιλογές.. Όταν δεν υπάρχουν επιλογές, τότε δεν υπάρχει ενδιαφέρον. Τι θέλουμε να πούμε; Εάν ξέρει ο επισκέπτης ότι υπάρχει καθημερινή σύνδεση με τον Απόλλωνα ή την Μουτσούνα τότε θα πάει. Εάν επιχειρήσει να ταξιδέψει και δεν έχει επιλογή, τότε δεν θα πάει… Η προσφορά είναι που δημιουργεί την κίνηση και ρυθμίζει την αγορά. Το είδαμε και στην Ακτοπλοϊα. περισσότερα δρομολόγια, περισσότεροι επισκέπτες και γεμάτο νησί…… Ναι, είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει πτώση της κίνησης στα ΚΤΕΛ – πόσο μάλλον τώρα με τον covid 19). Όπως υπάρχει και θέμα υποδομών και για τις δύο (και όχι μόνο) αυτές παραθαλάσσιες περιοχές Όμως, όλοι γνωρίζουμε ότι όταν θέλουμε μπορούμε. Με μικρότερα λεωφορεία εάν χρειαστεί αρχικά ώστε να καλυφθεί το θέμα των υποδομών ή της δύσκολης διαδρομής…

Αρκεί να υπάρχει καλή θέληση και συνεργασία. Η Νάξος οφείλει να αναπτυχθεί σε όλο το μήκος και πλάτος της… Αυτή τη στιγμή κοιτάζουν προς Δυτικά και Νότια… Εάν σε δύο χρόνια υπάρξει ένας ..τρελός που δημιουργήσει μία πανέμορφη υποδομή στον Απόλλωνα ή στα Λιγαρίδια και υπάρξει ζήτηση τι θα κάνει τότε το ΚΤΕΛ; Θα πει δεν έχω υποδομές;  Όχι. Απλά θα δρομολογήσει κανονικά λεωφορεία και δεν θα πει «δεν υπάρχουν υποδομές ή οι δρόμοι είναι στενοί ή δεν έχουμε που να κάνουμε στροφές»…

Οι δικαιολογίες είναι καλές. Και αρκετές έχουν λογική. Όμως θα πρέπει τόσο ο Δήμος (πρωτίστως) και μετά όλες οι άλλες επιχειρήσεις (γιατί και το ΚΤΕΛ Νάξου επιχείρηση είναι πρώτα απ όλα) να κατανοήσουν ότι η Νάξος δεν είναι έως το Γαλανάδο ή την Απείρανθο ή το Φιλώτι… Είναι και έως τον πολύπαθο Απόλλωνα, έως την πανέμορφη Μουτσούνα ακόμη και στον Καλαντό ή την Αγιασό και τον Δανακό αλλά και τη Μέση και την Κόρωνο. Κοινώς και μετά τις «πόρτες» της Κορώνου…


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ιωάννα Συνοδινού: “Με την καρδιά στην Αμοργό, όταν το τρέξιμο γίνεται γιορτή ψυχής” (video)

Στο Amorgos Trail Challenge 2025, δεν μετρά μόνο ο τερματισμός, αλλά κάθε βήμα που μας φέρνει πιο κοντά στη φύση, στην κοινότητα, και στον εαυτό μας.

Αμοργός: Διάσταση απόψεων στην τοπική κοινωνία για την διάνοιξη δρόμου

Ο δήμος υποστήριξε ότι ο δρόμος είχε διανοιχθεί ως εργοταξιακός, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες συντήρησης ενός ναΐσκου

Βατικανό – Corriers Della Sera: “Η στάση του Παρολίν και ο …διχασμός έδωσαν πλεονέκτημα στον Πρέβοστ”

Πάπας Λέων ΙΔ': Πώς τον επέλεξε το Κονκλάβιο - Προηγούνταν ο Παρολίν, αλλά έκανε πίσω

ΕΠΑΛ Νάξου: Δράση με περιβαλλοντικό αποτύπωμα στη Χώρα Νάξου

Το τμήμα Α3 του ΕΠΑΛ Νάξου "Μιχάλης Κατσάνης" συμμετείχε σε δράση καθαρισμού στο Φλοίσβο, στο πλαίσιο του προγράμματος "Δράση και Δημιουργία για το Σχολείο και τον Τόπο μου"

Αλ. Φρατζέσκος: “Η καρδιά της Νάξου απειλείται, κανείς δεν πρέπει να μείνει αμέτοχος”

Με μια συγκλονιστική ανάρτηση, ο Αλέξανδρος Φρατζέσκος καλεί σε συσπείρωση ενάντια στην εγκατάσταση αιολικών πάρκων που αλλοιώνουν το τοπίο και την ταυτότητα του νησιού

“Το Πλαστικό μου κι Εγώ”: Το περιβαλλοντικό ταξίδι συνεχίζεται, πρώτος σταθμός η Νάξος

Μαθητές νησιών του Αιγαίου γίνονται πρωταγωνιστές στην προσπάθεια για λιγότερο πλαστικό – Εκπαίδευση, ευαισθητοποίηση και πράξη από το Cyclades Preservation Fund, την OPUS και με τη στήριξη της ΔΕΗ

Γαλάζιες Σημαίες 2025: Ανακοινώνονται την επόμενη Πέμπτη (15/05)

Ανακοινώνονται οι “Γαλάζιες Σημαίες” στην Ελλάδα για το 2025

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Έως τις 23 Μαΐου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης αμπελώνων 2025–2026

Eνίσχυση για οινάμπελα με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση και τη βιώσιμη ανάπτυξη των αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων – Αναλυτικά οι όροι και τα κριτήρια προτεραιότητας

Κύθνος: Εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του 50χρονος ψαράς που αγνοείτο στο Λαύριο

Ανοιχτά της Κύθνου εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του 50χρονος ψαράς που αγνοείτο στο Λαύριο

Νάξος – Φιλώτι: Αντίο με σεβασμό και αγάπη στον Τάσο Τζιώτη, άνθρωπο του μέτρου και της προσφοράς

Ο Φιλωτίτης που δεν είπε ποτέ κακή κουβέντα, μόνο έδινε—με τα χέρια, με την καρδιά, με την ψυχή του. Μια απώλεια που βαραίνει την κοινότητα, μια μορφή που δεν ξεχνιέται.

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης

Στ. Φουτάκογλου: Το περίπτερο της πλατείας πρώην Δημαρχείου, που φεύγει σιωπηλά (!!!)

Μνήμες, άνθρωποι, ιστορίες δεκαετιών γύρω από ένα μικρό περίπτερο που αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για γενιές Χωραϊτών - Η τοποθέτηση του Στράτου Φουτάκογλου

Νάξος: Μία εικόνα που προκαλεί δέος, πραγματικότητα ή όχι;

Ένα βιομηχανικής κλίμακας έργο απειλεί το φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό κεφάλαιο της Νάξου και των Κυκλάδων, με επιπτώσεις που ξεπερνούν την ενεργειακή "ανάπτυξη" - Δύο ομιλίες σήμερα και αύριο. Που; Πότε;

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Εκτακτο: Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου

Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου σήμερα Δευτέρα 5 Μαϊου

Β. Φλεριανός: Ξεκινά το έργο που περίμενε μια ολόκληρη γενιά

Με χρηματοδότηση 2,28 εκατομμυρίων ευρώ, η Νάξος αποκτά επιτέλους το ενιαίο Αθλητικό Κέντρο που αξίζει στους αθλητές, τους συλλόγους και τη νεολαία της - Η τοποθέτηση του Βασίλη Φλεριανού

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία διακρίθηκε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό φυσικής “Αρίσταρχος”

Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία κατέκτησε το 3ο βραβείο στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού φυσικής "Αρίσταρχος" φέρνοντας περηφάνια στη σχολική μας κοινότητα

Εκτακτο – “Blue Star 1”: Εκκένωση πλοίου λόγω προειδοποίησης για βόμβα (!!!)

Blue Star 1: Εκκενώνεται το πλοίο λόγω συναγερμού για βόμβα

Γιάννης Βρούτσης: “Η παραμελημένη Νάξος μπαίνει στον αθλητικό χάρτη της χώρας” (video)

Το έργο χαρακτηρίζεται κομβικής σημασίας για την αθλητική κοινότητα της Νάξου, καθώς αναμένεται να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των τοπικών αθλητικών σωματείων