Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΝάξος - ΚΤΕΛ: Χωρίς επικοινωνία Απόλλωνας και Μουτσούνα

Νάξος – ΚΤΕΛ: Χωρίς επικοινωνία Απόλλωνας και Μουτσούνα

|

Για μία ακόμη χρονιά, δύο από τα πιο γνωστούς καλοκαιρινούς προορισμούς της Νάξου στα βόρεια και Ανατολικά του νησιού (Απόλλωνας και Μουτσούνα) είναι με την ελάχιστη δυνατή συγκοινωνία μέσω ΚΤΕΛ… Και οι επιχειρηματίες αλλά και κάτοικοι δυσανασχετούν (και με το δίκιο τους) – Η θέση του ΚΤΕΛ 

Παρακολουθούσα πριν από μερικές ημέρες τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Βαγγέλη Κατσαρά να μιλάει σε τηλεοπτικό σταθμό και να αναλύει τις ομορφιές του νησιού κάνοντας αναφορά για περιοχές που μπορεί κάποιος να τις απολαύσει κάνοντας μπάνιο αλλά και έχοντας τη δυνατότητα να περάσει ευχάριστα την ώρα του καθότι είναι και μικροί οικισμοί με μόνιμη παρουσία κατοίκων όλο το χρόνο…

Πριν από μερικές ημέρες ένας φίλος μου κατέβηκε από την Αθήνα και ήθελε να μεταβεί στον Απόλλωνα για διακοπές… Πέρασε από τον ΚΤΕΛ Νάξου και ενημερώθηκε ότι έχει δρομολόγιο μόνο δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Πέμπτη) και εναλλακτικά μπορεί να πάει έως την Κωμιακή (μία φορά την ημέρα στις 13.30  ώρα αναχώρησης από την Χώρα της Νάξου) και από εκεί με δικό του μέσο να κατέβει στον Απόλλωνα..

Για την Μουτσούνα δεν ρώτησε καν γιατί είχε μάθει ότι δεν έχει κανένα δρομολόγιο την καλοκαιρινή περίοδο (τουλάχιστον έως τις αρχές Ιουλίου)…  Για την Απείρανθο βέβαια έχει πέντε δρομολόγια την ημέρα το ΚΤΕΛ, οπότε φτάνεις έως εκεί και μετά …. Βρίσκεις μέσο..

Απόλλωνας… Μουτσούνα. Δύο από τα ωραιότερα παραθαλάσσια χωριά της Νάξου. Με όμορφες παρουσίες, έντονη οικονομική δραστηριότητα καθότι έχεις επιλογές για να περάσεις ευχάριστα την ημέρα σου αλλά τρόπος επικοινωνίας με την πόλη της Νάξου μέσω του ΚΤΕΛ δεν υπάρχει…  Και βέβαια στη κουβέντα μπαίνουν και η Μέση – Δανακός αλλά και η Μονή ή η Αγιασός (καλοκαιρινή περίοδος)

Και το χειρότερο; Υπάρχουν και παιδιά – κυρίως στον Απόλλωνα – που πρέπει να παρακολουθήσουν φροντιστήρια… Καλώς ή κακώς το σχολείο δεν τελειώνει ποτέ, ειδικά όταν μιλάμε για μαθητές που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Πως θα δώσουμε κίνητρα σ’ αυτούς τους ανθρώπους να μείνουν στον Απόλλωνα, στη Μουτσούνα ή ακόμη και στην Κωμιακή, το Σκαδό ή την Κόρωνο (ήτοι μετά τις πόρτες) όταν η συγκοινωνία δεν είναι τακτική και με συνέπεια;

Πέρυσι, τον Αύγουστο, ο πρόεδρος της Κοινότητας Κορώνου, Γιάννης Κωσταντάκης είχε καταθέσει αίτημα προς τον Δήμο ακόμη και για επιδότηση δρομολογίων στο ΚΤΕΛ ώστε να υπάρχουν περισσότερα και δη απογευματινό δρομολόγιο γιατί ήταν έως τις 1.30 το μεσημέρι.  Την ώρα που η Απείρανθος είχε έξι … Φέτος έως τώρα για την Κόρωνο έχουμε δύο σε καθημερινή βάση (μεσημέρι – απόγευμα) αλλά έως εκεί για το απογευματινό. Για Κωμιακή – Σκαδό δεν έχει και βέβαια για τον Απόλλωνα κρατάμε ότι έχει δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη – Πέμπτη)…

Η απάντηση πέρυσι από το ΚΤΕΛ ήταν ξεκάθαρη και κυρίως ρεαλιστική κι αυτό γιατί κακά τα ψέματα μιλάμε για επιχείρηση ιδιωτικού χαρακτήρα.…  Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ κος Δημήτρης Τσελέντης μας είχε αναφέρει «Για να μπορέσουμε να δρομολογήσουμε ένα λεωφορείο θα πρέπει να υπάρχει ενδιαφέρον. Και να καλύπτει το 60% των επιβατών που παίρνει το λεωφορείο. Η πτώση της κίνησης σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά ήταν τεράστια (- 80%). Έχουμε μειώσει τα δρομολόγια σε όλες τις διαδρομές ακόμη και στο 60%. Καταλαβαίνουμε τις ανάγκες, όμως εάν δεν υπάρχει ενδιαφέρον ουσιαστικό είναι χωρίς νόημα αυτή η κίνηση. Εάν υπάρξει πραγματικό ενδιαφέρον θα δώσουμε λύσεις”… 

Αυτό όμως που πρέπει να κατανοήσει κάποιος είναι ότι το ενδιαφέρον δημιουργείται όταν υπάρχουν επιλογές.. Όταν δεν υπάρχουν επιλογές, τότε δεν υπάρχει ενδιαφέρον. Τι θέλουμε να πούμε; Εάν ξέρει ο επισκέπτης ότι υπάρχει καθημερινή σύνδεση με τον Απόλλωνα ή την Μουτσούνα τότε θα πάει. Εάν επιχειρήσει να ταξιδέψει και δεν έχει επιλογή, τότε δεν θα πάει… Η προσφορά είναι που δημιουργεί την κίνηση και ρυθμίζει την αγορά. Το είδαμε και στην Ακτοπλοϊα. περισσότερα δρομολόγια, περισσότεροι επισκέπτες και γεμάτο νησί…… Ναι, είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει πτώση της κίνησης στα ΚΤΕΛ – πόσο μάλλον τώρα με τον covid 19). Όπως υπάρχει και θέμα υποδομών και για τις δύο (και όχι μόνο) αυτές παραθαλάσσιες περιοχές Όμως, όλοι γνωρίζουμε ότι όταν θέλουμε μπορούμε. Με μικρότερα λεωφορεία εάν χρειαστεί αρχικά ώστε να καλυφθεί το θέμα των υποδομών ή της δύσκολης διαδρομής…

Αρκεί να υπάρχει καλή θέληση και συνεργασία. Η Νάξος οφείλει να αναπτυχθεί σε όλο το μήκος και πλάτος της… Αυτή τη στιγμή κοιτάζουν προς Δυτικά και Νότια… Εάν σε δύο χρόνια υπάρξει ένας ..τρελός που δημιουργήσει μία πανέμορφη υποδομή στον Απόλλωνα ή στα Λιγαρίδια και υπάρξει ζήτηση τι θα κάνει τότε το ΚΤΕΛ; Θα πει δεν έχω υποδομές;  Όχι. Απλά θα δρομολογήσει κανονικά λεωφορεία και δεν θα πει «δεν υπάρχουν υποδομές ή οι δρόμοι είναι στενοί ή δεν έχουμε που να κάνουμε στροφές»…

Οι δικαιολογίες είναι καλές. Και αρκετές έχουν λογική. Όμως θα πρέπει τόσο ο Δήμος (πρωτίστως) και μετά όλες οι άλλες επιχειρήσεις (γιατί και το ΚΤΕΛ Νάξου επιχείρηση είναι πρώτα απ όλα) να κατανοήσουν ότι η Νάξος δεν είναι έως το Γαλανάδο ή την Απείρανθο ή το Φιλώτι… Είναι και έως τον πολύπαθο Απόλλωνα, έως την πανέμορφη Μουτσούνα ακόμη και στον Καλαντό ή την Αγιασό και τον Δανακό αλλά και τη Μέση και την Κόρωνο. Κοινώς και μετά τις «πόρτες» της Κορώνου…


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σαντορίνη: Διακοπή ρεύματος την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου

Στις περιοχές Πορί, Μπαξέδες, Οία και Θηρασιά

Γ. Λεονταρίτης: “Ξεκίνησε το έργο αναβάθμισης του επαρχιακού οδικού δικτύου της Μήλου”

Στη Μήλο, οι εργασίες ξεκίνησαν από την περιοχή Πολλώνια και περιλαμβάνουν ασφαλτόστρωση, διαγράμμιση, καθαρισμό και μόρφωση τάφρων και άλλες τεχνικές εργασίες.

Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα;

Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα

ΑΑΔΕ: Άνοιξε η πλατφόρμα για διακοπή εργασιών επιχειρήσεων ηλεκτρονικά

Αναλυτικά η διαδικασία και ο έλεγχος των εμπρόθεσμων δηλώσεων

Με την αρμόδια για θέματα διασποράς του ΥΠΕΞ Λιθουανίας συναντήθηκε το Προεδρείο Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς

Η συζήτηση που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια της συνάντησης αφορούσε την ανταλλαγή ενημερώσεων για τα στοιχεία που αφορούν θέματα αποδήμων της κάθε χώρας.

Σχοινούσα: Aνοίγει ξανά η υπόθεση αρχαιοκαπηλίας

Στο εδώλιο ξανά οι εφοπλιστές Δημήτρης και Δέσποινα Παπαδημητρίου - Η πολύκροτη υπόθεση ανοίγει και πάλι με απόφαση του Αρείου Πάγου

ΟΛΜΕ: Τρίωρες καθημερινές στάσεις εργασίας όλο τον Νοέμβριο

Τρίωρες καθημερινές στάσεις εργασίας όλο τον Νοέμβριο από την ΟΛΜΕ στα σχολεία

Γ. Βρούτσης: “Η Βουλή τίμησε τους Ολυμπιονίκες και τους Παραολυμπιονίκες μας”

Γιάννης Βρούτσης: «Ο Αθλητισμός είναι η κινητήρια δύναμη στην εξέλιξη των κοινωνιών και είμαστε υποχρεωμένοι να τον προστατεύουμε από “σκιές” που αμαυρώνουν την εικόνα του»

Νάξος – Χατζηανδρέου: Κάτω από τη βάση παίρνει έως τώρα η Δημοτική Αρχή (video)

Ο Λεονάρδος Χατζηανδρέου επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων κάνει μίνι απολογισμό δράσης μέσα από τη συνέντευξη που έδωσε στη Ραδιοφωνία Κυκλάδων 101,3

Φ. Φόρτωμας: Ερώτηση στη βουλή για το θέμα της ανομβρίας με επίκεντρο τις Κυκλάδες

Ερώτηση κατάθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Φίλιππος Φόρτωμας, με θέμα το σοβαρό πρόβλημα της λειψυδρίας - Η αναφορά του με 11 τοποθετήσεις

Τι κάνει ο Άκης Πετρετζίκης στη Νάξο;

Το "Akis’ Food Tour" ξεκινά το πιο γευστικό ταξίδι του από τη Νάξο

Μ. Χατζόπουλος (Naxos Vibe): «Θέλουμε ο ιδιοκτήτης να αισθάνεται ότι το ακίνητό του είναι στα καλύτερα χέρια»

Συνέντευξη με τον Μιχάλη Χατζόπουλο, ιδιοκτήτη του Naxos Vibe, που ασχολείται με τη διαχείριση πολυτελών ακινήτων και βιλών στη Νάξο

ZanteFerries: Το μεσημέρι της Τετάρτης αναχωρεί από Πειραιά το “Σολωμός”

Διαμόρφωση δρομολογίου για το "Σολωμός" (πίνακας)

Κρήτη: Δύο πλοία που έγραψαν ιστορία, το Kriti I και το Kriti II ετοιμάζονται για διάλυση (video)

Γράφεται αυτές τις ημέρες ο επίλογος για δύο πλοία που έγραψαν ιστορία στο Αιγαίο (video)

Blue Star Chios: “Ανοιχτά” τα χειμερινά δρομολόγια για Ανάφη, γνωστά και τα καλοκαιρινά δρομολόγια του …Delos

Διαθέσιμα τα χειμερινά δρομολόγια του Blue Star Chios και του Blue Star Delos για το καλοκαίρι με προορισμό την Ανάφη

Νάξος – Καιρικές Συνθήκες: Δεύτερη σερί χρονιά χωρίς ίχνος βροχόπτωσης ο Οκτώβριος

Το ...χειρότερο ξεκίνημα υδρολογικού έτους από το 2018 για τη Νάξο - Αλλάζει ο Νοέμβριος; Η εικόνα των στοιχείων μέσα από τους .. αριθμούς

Πανναξιακός ΑΟ: Νίκη 3-0 στο Φιλώτι, βράβευση Μανωλά από τον ΑΜΣ Φιλωτίου

Τη νίκη ο Πανναξιακός του Μανωλά, το χειροκρότημα το Φιλώτι

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Με βολή σε “νεκρό” χρόνο του Στογιάνοβιτς, νίκη (61-60) επί του Παλαιού Φαλήρου

Επιστροφή στις νίκες για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia - Επικράτησε 61-60 του Παλαιού Φαλήρου (2-3 ρεκόρ) και αντιμετωπίζει την επόμενη αγωνιστική τον Πανελευσινιακό

SeaJets: Ανεκτέλεστα (31/10) τα δρομολόγια των “SuperJet 2” και “Express Jet”

Λόγω καιρικών συνθηκών ανεκτέλεστα (31/10) τα δρομολόγια των "SuperJet 2" και "Express Jet"

Νάξος – Δ. Λιανός: “Εργα που θα συμβάλουν καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων”

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Ένα βήμα μπροστά στον αθλητισμό - Τι δηλώνει ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός