Με μείωση της τάξης του 4% όσον αφορά την κίνηση στο λιμάνι της Νάξου έκλεισε ο φετινός Ιούλιος – Εντυπωσιακή αύξηση όσον αφορά τα φορτηγά αυτοκίνητα (στο +48%) ενώ και οι κατάπλοοι πλοίων αγγίζουν τους 28 την ημέρα (!!!)
Βασικά ήθελα να σας πω ότι η συγκεκριμένη αναφορά είναι μία απλή παράθεση αριθμών και τίποτα περισσότερο. Αλλά μετά άλλαξα άποψη.. Θα το κάνω όπως γουστάρω. Και σε όποιον αρέσει… Και με το καλημέρα σας λέω ότι με βάση τα στοιχεία που έρχονται από το λιμεναρχείο Νάξου και την αρμόδια υπηρεσία στατιστικής υπηρεσίας (σ.σ. ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά για την άμεση εξυπηρέτηση), ο Ιούλιος του 2019 για την Νάξο κλείνει με αρνητικό πρόσημο. Εχουμε δηλαδή σε σχέση με πέρυσι μία πτώση της τάξης του 4,6%.. Την πρώτη μετά από τρία σερί χρόνια ανόδου, αλλά και για 4η χρονιά, ο Ιούλιος είναι στο +100.00 επισκέπτες. Κάτι δεν λέει αυτό;
Εντάξει; Ευχαριστημένοι; Οπότε ξεκινάμε.. Ο Ιούλιος του 2019 έχει λοιπόν με βάση τις αφίξεις στο λιμάνι της Νάξου (την βασική πύλη εισόδου) ως απολογισμό τον εντυπωσιακό αριθμό των 119.521 αποβιβασθέντων… Και είναι σημαντικός γιατί μπορεί σε σχέση με πέρυσι να έχουμε πτώση (από τις 125. 317 της περσινής χρονιάς) αλλά σε σχέση με όλα τα προηγούμενα χρόνια, μιλάμε για έναν πολύ καλό μήνα…
Και αρχίζουν τα υπόλοιπα θέματα… Αφορούν την ερμηνεία αυτού του αριθμού. Όπως; Πόσοι εξ αυτών έμειναν στη Νάξο και δεν πήγαν σε άλλη νησιά; Πόσο χρόνο έμειναν στο νησί; Πόσα χρήματα κατανάλωσαν; Τι εθνικότητας ήταν; Παλικάρια… Η απάντηση θα την λάβετε από τις αρμόδιες υπηρεσίες: την Ενωση Ξενοδόχων, τον Δήμο και όσους τους άλλους φορείς… Εμείς, δεν είμαστε σε θέση να σας το πούμε αυτό. Όχι, γιατί δεν μπορούμε, αλλά γιατί δεν είναι η δουλειά μας…
Και εάν το σκεφτεί κανείς, οι 119 χιλιάδες που ήρθαν (συνολικά διακινήθηκαν 226.000) σίγουρα δεν είναι όλοι …επισκέπτες. Είναι και οι μόνιμοι κάτοικοι που κινούνται για διάφορες ανάγκες προς άλλα νησιά και την πρωτεύουσα μέσω του Πειραιά.
Από εκεί και πέρα και κοιτάζοντας τον σχετικό πίνακα, μας εντυπωσιάζει η αύξηση στα φορτηγά αυτοκίνητα: στο +48% που αυτό μπορεί να ερμηνευτεί ως παροχή υπηρεσίες σε οικοδομικά υλικά ή κυρίως στον εφοδιασμό καταστημάτων που έχουν σχέση με την χονδρική πώληση και τα Super Market… Και αυτό το 48% είναι σημαντικό στοιχείο. Και να σκεφτεί κανείς ότι πέρυσι, η κίνηση ήταν αντίστροφη (πτώση στο 40%) που είχε προκαλέσει πολλές και ποικίλες αντιδράσεις…
Αλλά και το γεγονός ότι έχουμε σχεδόν 900 κατάπλους (πέρυσι είχαμε 734), ήτοι 28 πλοία την ημέρα. Προς κάθε κατεύθυνση. Αρα, έχουμε την καλύτερη δυνατή επικοινωνία με όλα σχεδόν τα νησιά τόσο των Κυκλάδων όσο και με Αττική (Πειραιά –Ραφήνα) αλλά και Κρήτη. Πρόβλημα η απουσία επικοινωνίας με Δωδεκάνησα ή Θεσσαλονίκη όπως πέρυσι, όμως αυτό άλλη κουβέντα…
Οσο για την εικόνα που έχουμε έως τώρα; Από τη Μαζική Εστίαση μιλάνε για πτώση ακόμη και 40% στο ταμείο τους. Σε σχέση με πέρυσι. Όμως, για να φτάσουμε σε ένα τέτοιο νούμερο θα πρέπει να υπολογίσουμε αρκετές παραμέτρους. Θέλετε κάποιες; Την εντυπωσιακή αύξηση του Airbnb που θέλει τους ένοικους να τρώνε… σπίτι. Το γεγονός ότι έχει πέσει η ηλικία των επισκεπτών που επιλέγουν το μικρότερο δυνατό κόστος για φαγητό (βλ ταχυφαγείο και όχι κανονικό εστιατόριο) και βέβαια ότι το πορτοφόλι ειδικά των ελλήνων δεν έχει δει αύξηση αλλά μία ακόμη μείωση μέσα από άμεσους και έμμεσους φόρους…
Για τα υπόλοιπα θέματα; Καλύτερα να μιλήσουμε τον επόμενο μήνα. Που θα έχουμε ακόμη καλύτερη εικόνα. Η ουσία είναι ότι η Νάξος κινείται μέσω διαφήμισης (κι εδώ το χεράκι της έχει βάλει η ιδιωτική πρωτοβουλία με πρώτη και καλύτερη την ΕΑΣ Νάξου) αρκετά δυνατά, όλο και περισσότεροι επώνυμοι έρχονται στο νησί και το κυριότερο; Η Νάξος απλώνεται. Η πάλαι ποτέ ισχυρή χερσαία ζώνη έχει χάσει την αίγλη της.. Η ενδοχώρα δυναμώνει, έχει αναβαθμίσει τις υπηρεσίες της και αυτό είναι σημαντικό. Οπότε; Έχουμε κουβέντα για το χειμώνα μεγάλη…
Η κίνηση του Ιουλίου από το 2000 έως σήμερα
Έτος |
Επιβάτες |
Διαφορά |
2000 |
88.635 |
|
2001 |
97.498 |
10,00% |
2002 |
83.981 |
-13,86% |
2003 |
77.866 |
-7,28% |
2004 |
79.636 |
2,27% |
2005 |
90.099 |
13,14% |
2006 |
92.511 |
2,68% |
2007 |
94.664 |
2,33% |
2008 |
89.612 |
-5,34% |
2009 |
87.061 |
-2,85% |
2010 |
81.577 |
-6,30% |
2011 |
91.617 |
12,31% |
2012 |
77.585 |
-15,32% |
2013 |
82.479 |
6,31% |
2014 |
90.964 |
10,29% |
2015 |
89.121 |
-2,03% |
2016 |
101.864 |
12,5% |
2017 |
112.966 |
10,9% |
2018 |
125.317 |
10,9% |
2019 |
119.521 |
-4,6% |