Ο Βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ κος Συρμαλένιος στη τοποθέτησή του στην ημερίδα Ακτοπλοΐας (27/05) στη Νάξο έκανε λόγο για ακτοπλοΐα δύο ταχυτήτων και επανέλαβε τη πρότασή του για σύσταση γραμμών δημοσίου συμφέροντος
Την περασμένη εβδομάδα είχαμε στη Νάξο την ημερίδα για την Ακτοπλοΐα με τίτλο “Θεσμικό πλαίσιο ακτοπλοΐας, δίκτυο γραμμών και ανάπτυξη των νησιών”. Δυστυχώς το παρών από τους βουλευτές έδωσε μόνο ο κος Συρμαλένιος, Βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ και ο οποίος τοποθετήθηκε για το θέμα επαναλαμβάνοντας ουσιαστικά τη πρότασή του για την σύσταση ενός δημόσιου – κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας με τη συμμετοχή ακόμη και των ΟΤΑ. Ζήτησε καλύτερες ενδοκυκλαδικές συγκοινωνίες και ξεκαθάρισε ότι «η ακτοπλοΐα στην χώρα μας παραμένει δύο ταχυτήτων και δύο εποχών» . Επίσης, ζήτησε δημόσια διαβούλευση με βάση τέσσερις άξονες: το συγκοινωνιακό δίκτυο, τους παρόχους του συγκοινωνιακού έργου, το μεταφορικό ισοδύναμο, τις λιμενικές υποδομές και αναφέρθηκε στα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν όπως η επέκταση της δωρεάν μεταφοράς δημοσίων λειτουργών από τα νησιά στην έδρα της περιφέρειας…
Αναλυτικά η τοποθέτηση του κου Συρμαλένιου είναι η εξής:
“….Η ακτοπλοΐα στη χώρα μας, εξακολουθεί να παραμένει δύο ταχυτήτων και δύο εποχών. Μία καλή, την τουριστική περίοδο και μία προβληματική για πολλές περιοχές, ιδιαίτερα το χειμώνα. Στις Κυκλάδες, ιδιαίτερα προβλήματα τον χειμώνα αντιμετωπίζουν οι δυτικές Κυκλάδες, κάποια νησιά των νοτίων και ανατολικών Κυκλάδων, ενώ σχεδόν μηδαμινή παραμένει η διασύνδεση με την Κρήτη αλλά και με τη Βόρεια Ελλάδα, καθώς και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου.
Άμεση προτεραιότητα παραμένει η διαμόρφωση ενός ελάχιστου συγκοινωνιακού δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, που θα αντιμετωπίζει όχι μόνο το ακτοπλοϊκό δίκτυο με τις αεροπορικές συνδέσεις, αλλά και με τα υδροπλάνα που την επόμενη περίοδο θα δρομολογηθούν. Οι ιδιωτικές ακτοπλοϊκές εταιρείες που καλύπτουν σχεδόν αποκλειστικά το συγκοινωνιακό έργο, καλύπτουν με επάρκεια κυρίως τις διασυνδέσεις της κερδοφόρας περιόδου. Γι΄ αυτό, καθοριστικής σημασίας για τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου, είναι η σύσταση και παρουσία και άλλων παρόχων συγκοινωνιακού έργου, με συμμετοχή του δημοσίου, της αυτοδιοίκησης, αλλά και ιδιωτών, που θα καλύπτουν κυρίως τις λεγόμενες γραμμές δημοσίου συμφέροντος, αλλά και διασυνδέσεις κοντινών αποστάσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση, παραμένει ζητούμενο η σύσταση ενός δημόσιου – κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας. Είναι ανάγκη επίσης να μελετηθεί η δρομολόγηση πλοίων διαφόρων τύπων και μεγεθών, αξιοποιώντας και τις νέες τεχνολογίες καυσίμων, με χρηματοδότηση και από κονδύλια του πακέτου Γιούνκερ.
Η δημόσια διαβούλευση για τα παραπάνω ζητήματα, πρέπει γρήγορα να ξεκινήσει και να συμπεριλάβει τέσσερις άξονες: Το συγκοινωνιακό δίκτυο, τους παρόχους του συγκοινωνιακού έργου, το μεταφορικό ισοδύναμο, τις λιμενικές υποδομές.
Στα πλαίσια της ελάφρυνσης των βαρών των κατοίκων των μικρών νησιών, θα μπορούσε το μέτρο της δωρεάν μεταφοράς των μόνιμων κατοίκων, που σήμερα γίνεται ως ένα βαθμό, προς και από την έδρα κάθε περιφερειακής ενότητας προς τα νησιά της συγκεκριμένης ενότητας, να επεκταθεί και στους υπηρετούντες δημόσιους υπαλλήλους (εκπαιδευτικούς, γιατρούς κλπ.) για τις ίδιες διασυνδέσεις, που έτσι κι αλλιώς είναι σχεδόν όλες γραμμές επιδοτούμενες…..”