Το αεροδρόμιο της Μυκόνου, που μέχρι στιγμής καταγράφει αύξηση 33,6% των αεροσκαφών που εξυπηρετεί και 19,3% των επιβατών, θα παραμείνει κλειστό από τις 16 Νοεμβρίου έως τα τέλη του ίδιου μήνα.
Το αναφέραμε και νωρίτερα… Η Fraport θέλει να προχωρήσει στα έργα αναβάθμισης των αεροδρομίων. Και ξέρει ότι κάθε ημέρα που περνάει είναι εις βάρος της. Οπότε και θα κληθεί να πληρώσει το τίμημα από τη συρίκνωση της αξίας των αεροδρομίων… Γράφαμε ότι στόχος είναι να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες σε Μύκονο – Σαντορίνη και Ρόδο καθότι είναι αεροδρόμια, κυρίως αυτά στις Κυκλάδες με περισσότερη εποχικότητα. Και το «νησί των Ανέμων» είναι αυτό που σύμφωνα με την «Καθημερινή» θα έχει την …τιμή να δει τις εργασίες αναβάθμισης να ξεκινούν.
Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προχώρησε στην έγκριση των 14 Master Plan και άμεσα ξεκινά τα έργα η κοινοπραξία Fraport – Greece από το αεροδρόμιο της Μυκόνου. Την ίδια ώρα, η παραχωρησιούχος ανακοίνωσε πως στο εννεάμηνο οι επιβάτες που διακινήθηκαν έφτασαν τους 23,9 εκατ., δηλαδή 10,5% περισσότεροι σε σχέση με το 2016.
Παράλληλα, πληροφορίες φέρουν το υπουργείο Μεταφορών να ετοιμάζεται να προτείνει τρία εναλλακτικά σενάρια για τα δημόσια έργα που θέλει η ΥΠΑ να πραγματοποιήσει στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης (και τα οποία η Fraport κρίνει ως μη απαραίτητα), ώστε να ελαχιστοποιήσει την επίπτωση στη δυναμικότητά του.
Ολα αυτά ενώ ξεκίνησε να τρέχει –και αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι τα τέλη έτους– η διαδικασία της Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, η οποία προβλέπεται ρητώς στη σύμβαση παραχώρησης με την οποία η Fraport αξιώνει επιστροφή κεφαλαίων της τάξεως των 75 εκατ. ευρώ εξαιτίας της κατάστασης στην οποία παραδόθηκαν τα αεροδρόμια σε σχέση με αυτή που βρίσκονταν όταν έκανε τη δεσμευτική οικονομική προσφορά της.
Εν τω μεταξύ, η Fraport έθεσε σε εφαρμογή τους σχεδιασμούς της αρχής γενομένης από τη Μύκονο. Το αεροδρόμιο της Μυκόνου, που μέχρι στιγμής φέτος καταγράφει αύξηση 33,6% των αεροσκαφών που εξυπηρετεί και 19,3% των επιβατών, θα παραμείνει κλειστό από τις 16 Νοεμβρίου έως τα τέλη του ίδιου μήνα. Το κλείσιμό του κρίθηκε απαραίτητο, καθώς απαιτούνται το πλήρες ξήλωμα του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης και η εξ ολοκλήρου εκ νέου επίστρωσή του. Καθώς το μέγεθός του είναι μικρό, δεν είναι δυνατή η τμηματική του αντικατάσταση. Το έργο εντάσσεται στις συνολικές επενδύσεις ύψους 400 εκατ. ευρώ σε έργα ανάπτυξης έως το 2012 που η Fraport Greece έχει δεσμευθεί πως θα υλοποιήσει.
Σύμφωνα με τη Fraport, ήδη στη Μύκονο έχουν πραγματοποιηθεί 327 μικρότερα έργα, από τα οποία 23 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 46 σε δομικά έργα, 100 σε ηλεκτρολογικά έργα και 158 σε υδραυλικά και μηχανολογικά έργα. Το πλήρες σχέδιο για τη Μύκονο θα συνεχίσει με την επέκταση κατά 50% και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού (αύξηση της συνολικής έκτασης σε 13.350 τ.μ.) με ανέγερση νέου τμήματος αεροσταθμού, νέο πυροσβεστικό σταθμό, αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών, αύξηση των σταθμών Check-in από 12 σε 16 και των πυλών από 6 σε 7.
Την Παρασκευή η Fraport Greece ανακοίνωσε πως κατά τον Σεπτέμβριο τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται σημείωσαν σημαντική αύξηση της επιβατικής και αεροπορικής κίνησης φτάνοντας τα 4,2 εκατ. επιβάτες. Το πλήθος αυτό ισοδυναμεί με αύξηση των επιβατών κατά 11,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2016. Οσον αφορά συνολικά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, οι επιβάτες που διακινήθηκαν στα 14 αεροδρόμια έφτασαν τα 23,9 εκατ., αύξηση 10,5% σε σχέση με το 2016. Ο δε αριθμός των αεροσκαφών που εξυπηρετήθηκαν αυξήθηκε κατά 11,4% στα 193.482 έναντι 173.702 στο εννεάμηνο του 2016. Στην επιβατική κίνηση εσωτερικού σημειώθηκε αύξηση 5,9%, με τα αεροδρόμια Ζακύνθου, Μυκόνου, Κεφαλονιάς, Σαντορίνης, Κω και Σάμου να καταγράφουν διψήφια ποσοστά αύξησης. Στη διεθνή επιβατική κίνηση η αύξηση ήταν διπλάσια, της τάξεως του 12,6% με τα αεροδρόμια σε Μυτιλήνη, Κω, Μύκονο, Ακτιο, Σάμο, Σαντορίνη και Θεσσαλονίκη να καταγράφουν τη μεγαλύτερη άνοδο.