Με το πέρας της τουριστικής περιόδου ξεκινούν οι εργασίες ανακαίνισης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν περάσει στα χέρια της Fraport Greece – Ποιες είναι οι αλλαγές που δρομολογούνται σε Σαντορίνη, Μύκονο, Ρόδο και Κω όσον αφορά το Νότιο Αιγαίο
Σε πλήρη εξέλιξη αναμένεται να βρεθούν, σταδιακά από τον Σεπτέμβριο, οι εργασίες ανακαίνισης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που έχουν περιέλθει στον έλεγχο της Fraport Greece. Από τον Απρίλιο, οπότε οι αερολιμένες, παραχωρήθηκαν για 40 χρόνια στο ελληνογερμανικό σχήμα, έχουν υλοποιηθεί, μικρού μεγέθους, εργασίες συντήρησης. Πρόκειται για εργασίες, μεταξύ άλλων, γενικού καθαρισμού, βελτίωσης του φωτισμού και της σηματοδότησης, αναβάθμισης των χώρων υγιεινής και βελτίωσης της πυρασφάλειας. Από τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η εγκατάσταση των εργοταξίων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, με τον ανάδοχο να προβλέπεται ότι θα ολοκληρώσει τις εργασίες σε διάστημα 48 εβδομάδων, σύμφωνα με όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης. Τα έργα αυτά θα έχουν προϋπολογισμό της τάξης των 400 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθούν από την τεχνική εταιρεία Intrakat.
Αναλυτικά:
Νότιο Αιγαίο – Κρήτη
– Στη Ρόδο, θα επεκταθεί ο αεροσταθμός κατά 11.656 τ.μ. περίπου, ενώ επισκευής χρήζουν δύο τμήματα που έχουν αποκατασταθεί τοπικά (μπαλώματα) στο διάδρομο τροχοδρόμησης.
– Στην Κω, η υφιστάμενη δομή του αεροδρομίου θα επεκταθεί κατά 17.700 τ.μ. Η αναδιάταξη των θέσεων στάθμευσης των αεροσκαφών θα δώσει τη δυνατότητα για οπισθέλκυση. αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό τη χωρητικότητα των θέσεων. Ταυτόχρονα, θα αναδιαταχθεί η αίθουσα αναχωρήσεων με στόχο την κατασκευή ενός επιπλέον πάγκου διαβατηρίων στις αφίξεις.
– Στη Σαντορίνη, βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες επέκτασης του αεροσταθμού κατά 720 τ.μ., με το μέγεθός του να προβλέπεται ότι θα επεκταθεί κατά 17.079 τ.μ. έως το 2020.
– Στην Μύκονο, ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά περίπου 8.840 τ.μ. ώστε να προσαρμοστεί στην προβλεπόμενη ζήτηση.
– Στα Χανιά, ο αεροσταθμός θα επεκταθεί στην ανατολική πτέρυγα του σταθμού, με το μέγεθός του να προβλέπεται ότι θα αυξηθεί κατά 17.000 τ.μ.
Κεντρικό και Βόρειο Αιγαίο
– Στην Μυτιλήνη, θα μετακινηθούν οι γραφειακοί χώροι και θα επεκταθεί ο αεροσταθμός με στόχο να τοποθετηθεί επιπρόσθετος ιμάντας παραλαβής αποσκευών και να αυξηθεί ο χώρος διαχείρισης επιβατών.
– Στη Σάμο, θα μετακινηθούν οι γραφειακοί χώροι κατά 10.094 τ.μ. και θα δημιουργηθεί χώρος διαχείρισης βάσει των προδιαγραφών της IATA.
– Στη Σκιάθο, θα μετακινηθεί το σύστημα αποσκευών, θα επεκταθεί η αίθουσα παραλαβής αποσκευών και θα μετεγκατασταθούν οι γραφειακοί χώροι εντός της υφιστάμενης εγκατάστασης. Ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά 2.953 τ.μ., παρέχοντας επαρκή χωρητικότητα μέχρι το τέλος της περιόδου παραχώρησης.
Βόρεια Ελλάδα
– Στη Θεσσαλονίκη, όπου σύμφωνα με τη Fraport, δεν χρειάζεται να αναβαθμιστεί το τμήμα που συναντώνται οι δύο διάδρομοι προσαπογειώσεων 10/28 και 16/34, θα αναδιαμορφωθούν οι εγκαταστάσεις διαχείρισης επιβατών και θα μετεγκατασταθούν τα γραφεία στο υπάρχον κτήριο του αεροσταθμού. Ο αεροσταθμός και ο αστικός χώρος του αεροδρομίου θα επεκταθούν, ξεπερνώντας τα 100.000 τ.μ. έως το τέλος της περιόδου παραχώρησης.
– Στην Καβάλα, θα αξιοποιηθεί η αχρησιμοποίητη έκταση των 500 τ.μ. στον ημιώροφο για την κατασκευή καταστημάτων και χώρων λιανικής / ΚΑΕ / μαζικής εστίασης, ενώ ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά 4.961 τ.μ.
Ιόνιο Πέλαγος – Πελοπόννησος
– Στην Κέρκυρα, ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά 2.726 τ.μ. και θα πραγματοποιηθούν έργα αποκατάστασης στον διάδρομο, τον χώρο ελιγμών των αεροσκαφών και τους τροχόδρομους.
– Στη Ζάκυνθο, θα εφαρμοστεί σύστημα διαχείρισης αποσκευών in-line (in-line HBS) που θα βελτιώσει την διακίνηση επιβατών και θα μειώσει τις ουρές στα γκισέ. Επίσης, θα βελτιωθούν οι εμπορικοί χώροι στον ημιώροφο του κτηρίου, ενώ δεν απαιτούνται σημαντικού βεληνεκούς επικείμενα έργα.
– Στην Κεφαλλονιά, θα πρέπει να υλοποιηθούν εργασίες ανακαίνισης, αναδιαμόρφωσης και επέκτασης του αεροσταθμού, αρχικά κατά 815 τ.μ. Θα αναδιαταχθούν τα γκισέ, θα μετακινηθεί ο έλεγχος ασφαλείας και διαβατηρίων κατά την αναχώρησης και θα αυξηθεί ο χώρος αναμονής στις πύλες με ταυτόχρονη βελτίωση των υπηρεσιών εστίασης.
– Στο Άκτιο, οι εγκαταστάσεις για το σύστημα αποσκευών και τους επιβάτες θα βελτιστοποιηθούν, ενώ οι Οθόνες Πληροφοριών Πτήσεων (FIDs) θα αντικατασταθούν με οθόνες LCD.
Τα μεγέθη
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα α’ εξαμήνου του γερμανικού ομίλου Fraport, τα έσοδα είναι αυξημένα (+10.7%) λόγω της Fraport Greece, με την επιβατική κίνηση στα 14 αεροδρόμια να υπερβαίνει τα 9,6 εκατομμύρια (+11,9%).
Η Fraport Greece εμφάνισε έσοδα 58,2 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ebitda) ύψους 25,2 εκατ. ευρώ και κέρδη προ τόκων και φόρων (ebit) 15,2 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, στο πρώτο εξάμηνο υπήρξαν ζημιές ύψους 3,6 εκατ. ευρώ.
Συνολικά για τη φετινή χρονιά, ο ρυθμός ανάπτυξης που προβλέπει η μητρική ότι θα εμφανίσει η Fraport Greece ανέρχεται σε 2,2%.
Με πληροφορίες από την εφημερίδα dimokratiki.gr