Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΜαθηματικό κουίζ η είσοδος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Μαθηματικό κουίζ η είσοδος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

|

Σκανδιναβικό για δύσκολους λύτες αποτελεί το νέο σύστημα εισαγωγής μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων στα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που θα ισχύσουν μόνο για φέτος 

Αντε τώρα να βγάλεις άκρη… Νέες αλλαγές αλλά μόνο για φέτος έρχονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις όσον αφορά τον υπολογισμνό για να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση… Και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι όλοι πλέον θα πρέπει να έχουν ένα κομπιουτέρακι ώστε να υπολογίσουν τον βαθμό τους. Κρατείστε την…αναπνοή σας και διαβάστε… Ανακοινώθηκε με υπουργική απόφαση ο τρόπος υπολογισμού των μορίων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης:

1. Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων που είναι ενταγμένα σε Επιστημονικά Πεδία σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 995Β ́/2015), γίνεται ως εξής:

Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ορίστηκαν στο άρ. 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α ́/2015), πολλαπλασιάζεται επί δύο (2).

Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως καθορίστηκαν στο άρ. 2 της υπ’ αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 995 Β ́/2015).

Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε ένα πέμπτο (5ο) μάθημα προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για κάθε ένα από τα δύο Επιστημονικά Πεδία που έχει δικαίωμα να δηλώσει προτίμηση γίνεται με βάση τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα όπως αυτά προβλέπονται στην παρ. 3 του άρ. 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50Α ́/2015).

2. Προκειμένου για Σχολές ή Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικών δοκιμασιών ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου γίνεται ως εξής:
Στο σύνολο μορίων της προηγούμενης παραγράφου προστίθενται τα μόρια που προκύπτουν από τον πολλαπλασιασμό με το εκατό (100) του γινομένου του βαθμού του υποψηφίου στο απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή στις πρακτικές δοκιμασίες με τον αντίστοιχο συντελεστή κατά περίπτωση. Κατά την εφαρμογή της παρούσας διάταξης:

¡ Βαθμός ειδικού μαθήματος είναι ο γραπτός βαθμός που σημείωσε στην απαιτούμενη εξέταση ο υποψήφιος μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου. Για τις περιπτώσεις που εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο ειδικών μαθημάτων. Ο

μέσος όρος υπολογίζεται μετά την αναγωγή των βαθμών των δύο μαθημάτων στην εικοσάβαθμη κλίμακα και εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.
Στην περίπτωση που υποψήφιος έχει εξετασθεί σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες, τότε ως βαθμός στο μάθημα της ξένης γλώσσας, για τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε μία από τις ξένες γλώσσες από αυτές που εξετάστηκε, λαμβάνεται υπόψη ο μεγαλύτερος βαθμός από αυτούς που πέτυχε στις ξένες αυτές γλώσσες.

ii Βαθμός πρακτικών δοκιμασιών είναι ο μέσος όρος των βαθμών που αντιστοιχούν στις τρεις δοκιμασίες αγωνίσματα που διαγωνίστηκε ο υποψήφιος και ο οποίος εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.
Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση δεκάτου, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα του ενός δεκαδικά ψηφία τότε, αν το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5), το πρώτο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του πέντε (5) παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα πέραν του πρώτου δεκαδικά ψηφία.
Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση εκατοστού, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα των δύο δεκαδικά ψηφία τότε, αν το τρίτο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5), το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του πέντε (5) παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα πέραν του δεύτερου δεκαδικά ψηφία.

3. Αν ο υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος Ομάδας Προσανατολισμού ή γενικής παιδείας που επέλεξε να εξετασθεί πανελλαδικά, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0). Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα του άρθρου 1 της υπ’ αριθμ. Φ.253/85476/Α5/2015 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 995 Β ́/2015) θα πρέπει να συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ένα τουλάχιστον μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει και το οποίο ανήκει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα του Επιστημονικού Πεδίου που δηλώνει.
Συντελεστές Βαρύτητας ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών

Για τα Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ενός ή περισσοτέρων ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δομασιών, όπως αυτά έχουν οριστεί με την υπ’ αριθμ. Φ.253/128314/Β6/2002 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1538 Β ́/2002) «Ορισμός των Τμημάτων και των Σχολών των Πανεπιστημίων, των Τ.Ε.Ι. και των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων των Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες, τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για κάθε ένα από τα τμήματα και τις σχολές αυτές, τον τρόπο, τον τόπο και το χρόνο εξέτασης και βαθμολόγησης της εξέτασης στα ειδικά αυτά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, οι συντελεστές του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών κατά περίπτωση είναι:

¡. Δύο (2) για τα Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση στα ειδικά μαθήματα:
«Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο»
«Αρμονία» και «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων».

ii. Δύο (2) για τα τμήματα:
Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών,
Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του
Ιονίου Πανεπιστημίου Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.

iii. Ένα (1) για το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης Παν. Ιωαννίνων για το οποίο απαιτείται εξέταση στο ειδικό μάθημα «Ελεύθερο Σχέδιο» και για όλες τις λοιπές σχολές και τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας, με την επιφύλαξη των περιπτώσεων ¡ και ii του παρόντος άρθρου.

Πηγή: Thethoc.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μαρίνα Σπανού στη Νάξο: «Θέλω να φέρνω την αίσθηση της παρέας στα live» (video)

Η τραγουδοποιός που ξεκίνησε από τους δρόμους και γέμισε το Πρώτο Γυμνάσιο με φως, μουσική και αναμνήσεις

Πορτάρα Νάξου: Ανάγκη προστασίας ή αλλοίωση της ταυτότητας;

Έντονες αντιδράσεις από πολίτες και επισκέπτες για την τοποθέτηση συρματοπλέγματος – Η απάντηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και τα επόμενα βήματα

Κατερίνα Γιαννακά: “Το κοτετσόσυρμα στην Πορτάρα της Νάξου”

Η εικόνα της Πορτάρας πίσω από κοτετσόσυρμα εκθέτει την πολιτεία – Δεν χρειάζονται φράχτες, αλλά στρατηγική, επιτήρηση και παιδεία

Γιάννης Λιγνός: «Η δραματοποίηση της μοριοδότησης ήταν ένας πολιτικός εμπαιγμός»

Παρέμβαση του Γ. Λιγνού για τον τρόπο που χειρίστηκαν οι κυβερνητικοί βουλευτές το θέμα της μοριοδότησης – Έμφαση στην ουσία και όχι στην επικοινωνία ζητά το ΠΑΣΟΚ.

ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε.: Ανάσα για τη Θηρασιά. Ξεκίνησε η λειτουργία του ανακαινισμένου πρατηρίου καυσίμων

Μετά από χρόνια ταλαιπωρίας, οι κάτοικοι και επισκέπτες της Θηρασίας αποκτούν ξανά πρόσβαση σε βασική υποδομή, χάρη στην πρωτοβουλία της ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε. και τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα

Μάρκος Καφούρος: “Δικαιωμένοι οι μαθητές της Αμοργού, της Ανάφης της Ίου, της Θηρασιάς και της Σαντορίνης”

Έμπρακτη στήριξη στους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών – Ειδική ποσόστωση για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ως αναγνώριση των δυσκολιών που βίωσαν

Παρέμβαση Φίλιππου Φόρτωμα για την προστασία της Πορτάρας Νάξου – Συνάντηση με Δ. Αθανασούλη

Ο Βουλευτής Κυκλάδων Φίλιππος Φόρτωμας συναντήθηκε με τον Δημήτρη Αθανασούλη και κατέθεσε προτάσεις για την ενίσχυση της φύλαξης και της ενημέρωσης των επισκεπτών

Κατερίνα Μονογυιού: Θεσμοθετήθηκε η ποσόστωση για τους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών

Μετά από παρέμβαση της Κατερίνας Μονογυιού και σε συνεργασία με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, θεσπίζεται ειδικό ποσοστό 2% για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Γιώργος Λεονταρίτης: Στήριξη στην παράδοση και τις υποδομές της Σαντορίνης

Από τη γιορτή του τρύγου στο SantoWines, στις επαφές για τη βελτίωση του οδικού δικτύου

Σαντορίνη: Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους από πληγείσες περιοχές

Ειδικό ποσοστό 2% στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.

Όταν το καλοκαίρι τραγουδάει στις Μελάνες…

Ο Γιάννης Βαρδής και ο Χάρης Βαρθακούρης συναντιούνται μουσικά σε μια αξέχαστη βραδιά στη Νάξο. Πότε; Που;