Επτά πλοία παρατεταγμένα στο λιμάνι της Ραφήνας το πρωί του Σαββάτου 3 Ιουνίου προς τα νησιά των Κυκλάδων – Επτά; Θα αντέξουν οι υποδομές ενόψει του καλοκαιριού που αναμένεται καυτό;
Εδώ και εβδομάδες γίνεται μεγάλη συζήτηση γύρω από τα δρομολόγια που ξεκινούν για την καλοκαιρινή σεζόν. Η ναυμαχία των ακτοπλοϊκών εταιρειών άφησε τον Πειραιά και μεταφέρθηκε στη Ραφήνα. Και μάλιστα με έντονο ρυθμό. Και χωρίς δεύτερη σκέψη. Είδαν τα περσινά στατιστικά, ότι από το λιμάνι της Ραφήνας υπάρχει αύξηση (4.5%) τη στιγμή που σε όλα τα υπόλοιπα λιμάνια υπάρχει μείωση (- 1.5%) και όρμησαν… Και βέβαια δεν υπήρξε ο προγραμματισμός. Ότι απλά αρπάξουμε ..σήμερα. Φέτος. Και έτσι βλέπουμε όχι ένα, ούτε δύο αλλά μίνιμουμ επτά πλοία. Και βέβαια με το Terra Jet να έχει κυρίαρχο ρόλο. Και …τεράστιο σε μέγεθος και γρήγορο και με τις χαμηλότερες τιμές στην αγορά. Οπότε; Πανηγύρι. Και όπως σημειώνεται και σε άλλες ιστοσελίδες που ασχολούνται μόνο με ζητήματα ακτοπλοΐας, «ο φόβος είναι ότι οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι κάτοικοι Άνδρου – Τήνου – Μυκόνου το χειμώνα.
Γιατί οι εμπλεκόμενες εταιρείες το χειμώνα, όταν θα έχουν μετρήσουν τι έχει μείνει στο ταμείο, τότε θα δουν εάν αξίζει ή όχι να έχουν και τη χειμερινή περίοδο πλοίο στη γραμμή. Και αυτή δεν φτάνει έως τη Παροναξία και τη Σαντορίνη. Οπότε; Οποιαδήποτε αρνητική κίνηση θα έχει ως επίπτωση την μεταφορική δράση στα τρία νησιά των Βορείων Κυκλάδων. Και τα οποία το χειμώνα δεν έχουν καμία σχέση με το καλοκαίρι» Γιατί όμως τα λέμε όλα αυτά; Μα γιατί είδαμε την ανάρτηση στα social media του theseanation (αρθρογράφος ο Αντώνης Λάζαρης) και ήταν εντυπωσιακή… Κυρίως με τα πλοία έτοιμα στην αφετηρία εκκίνησης για το καλοκαίρι που έρχεται. Με το πρώτο φως του ηλίου να τα χρωματίζει….
Διαβάστε το αξίζει τον κόπο…
«To λιμάνι της Ραφήνας έγινε σήμερα το πρωΐ επτά x επτά.
Σάββατο 3 Ιουνίου 2017. Επτά πλοία αναχωρούν μέσα σε μία ώρα για τα νησιά. Από τις επτά και πέντε, έως τις οκτώ και πέντε.
Και σε αυτά δεν υπολογίζουμε τα πλοία της γραμμής Ραφήνας-Μαρμαρίου.
Μια εικόνα που γεννά αντικρουόμενα συναισθήματα.
Από τη μία είναι όμορφο να βλέπει κανείς τόσα πλοία σε ένα λιμάνι.
Πλοία, άνθρωποι, ταξίδια …
Από τα δεξιά προς τα αριστερά βλέπουμε τα πλοία:
– “Superferry” και “Super Runner” της Golden Star Ferries
– “Tera Jet” της Sea Jets
– “Fast Ferries Andros” και “Θεολόγος Π” της Fast Ferries
– “Superferry ΙΙ” της Golden Star Ferries
– “Αικατερίνη Π” της Fast Ferries
Αναχωρήσεις για:
– Άνδρο – Τήνο – Μύκονο
– Τήνο – Μύκονο
– Τήνο – Μύκονο – Πάρο – Νάξο – Ίο – Θήρα
– Τήνο – Μύκονο – Πάρο – Νάξο
– Τήνο – Μύκονο – Νάξο.
Ποικιλία πλοίων, ποικιλία προορισμών.
Από την άλλη, όμως, πλευρά ο αριθμός των πλοίων είναι πολύ μεγάλος. Η κίνηση της γραμμής δύσκολα θα μπορέσει να γεμίσει όλα αυτά τα πλοία.
Ακόμα και αν το τεράστιο πραγματικά “Tera Jet” διακόψει για λίγες ημέρες τα δρομολόγιά του (επιστρέφει τη Δευτέρα από Νάξο – Πάρο – Μύκονο – Τήνο) και επαναδρομολογηθεί σε δέκα ημέρες.
Τα πλοία είναι πολλά και οι λιμενικές εγκαταστάσεις έχουν φτάσει από καιρό στο απόλυτο όριο τους.
Η φέρουσα χωρητικότητα του λιμανιού, αλλά και η φέρουσα χωρητικότητα της γραμμής, έχουν προ πολλού ξεπεραστεί.
Μακάρι να υπάρχει κίνηση για όλα αυτά τα πλοία.
Μακάρι οι δρόμοι που οδηγούν στο λιμάνι να μπορέσουν να σηκώσουν τόση κίνηση οχημάτων.
Αλλά, πέρα από τις ευχές, υπάρχει και η πραγματικότητα.
Οι εταιρείες θα πρέπει να επανεξετάσουν τους πιθανούς προορισμούς και, ίσως, να ανοίξουν καινούργιες γραμμές.
Και, βέβαια, η Πολιτεία, ο Δήμος, η Περιφέρεια, ο Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας να βρουν τρόπους ώστε να βελτιωθεί η πρόσβαση των οχημάτων στο λιμάνι της Ραφήνας.
Αλλιώς το καλοκαίρι προβλέπεται ιδιαίτερα καυτό για τους κατοίκους της πόλης της Ραφήνας, ενώ και τα οικονομικά αποτελέσματα για τις εταιρείες δεν θα είναι τα αναμενόμενα.
Και ο χειμώνας για τις εταιρείες που ταξιδεύουν όλο το χρόνο στη γραμμή θα είναι ακόμα πιο δύσκολος.
Τα πλοία της Fast Ferries και της Golden Star Ferries είναι αυτά που τραβούν κουπί όλο το χρόνο.
Χειμώνα-καλοκαίρι αναχωρούν για Άνδρο – Τήνο – Μύκονο.
Με καιρούς δύσκολους και κίνηση μικρή.
Η αλήθεια είναι συγκεκριμένη.
Ακόμα και στη Ραφήνα θα πρέπει να την καταλάβουν….»