Είδηση πρώτου μεγέθους… Στο λιμάνι της Τήνου θα ξεκινήσουν άμεσα (αρχές Μαϊου) εργασίες – Ποιες θα γίνουν, το κόστος και τι αναφέρει ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Τήνου – Ανδρου
«Με μεγάλη ικανοποίηση σας ανακοινώνω, ότι μετά από προσπάθειες ετών, προχθές υπογράψαμε την σύμβαση με τον εργολάβο για την εκτέλεση του έργου αποκατάστασης όλων των υποβρύχιων και επιφανειακών καταστροφών στους προβλήτες του μέσα και του έξω λιμανιών. Ευχαριστώ τους συνεργάτες μου, τις τεχνικές υπηρεσίες του ΔΗΜΟΥ αλλά και τον Δήμαρχο που βοήθησε να ξεπεράσουμε την γραφειοκρατία. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του ΜΑΗ. Στο έργο περιλαμβάνονται και οι δυο ράμπες ανέλκυσης σκαφών για τους φίλους μου ψαράδες επαγγελματίες και ερασιτέχνες κτλ»
Ποιος το λέει και με ποια αφορμή; Ο λόγος στον Γιώργο Σανταμούρη, τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Τήνου – Ανδρου, ο οποίος και χθες έδωσε την πολύ σημαντική είδηση για το γειτονικό νησί της Τήνου… Ποια είναι; Μα η υπογραφή σύμβασης με εργολάβο ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες για την αποκατάσταση των προβλημάτων που υπάρχουν στο λιμάνι της Τήνου. Και η απόδειξης;
Υπογράφτηκε τη Μεγάλη Δευτέρα, 26 Απριλίου η σύμβαση του αναδόχου του έργου «Επισκευή ύφαλων και έξαλων κατασκευών λιμένα Τήνου» με το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Τήνου – Άνδρου με συνολική προθεσμία περαίωσης του έργου να είναι τρεις (3) μήνες. Το οικονομικό αντικείμενο της σύμβασης είναι 450.503,56€
Περιγραφή και ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου
Ο Λιμένας Τήνου αποτελείται από δύο τμήματα, το νοτιοανατολικό («Μέσα Λιμάνι») και το βορειοδυτικό («Έξω Λιμάνι»), που διαχωρίζονται μεταξύ τους από ένα επιμήκη προβλήτα (παλαιός μώλος) με κατεύθυνση βορρά- νότο, όπου βρίσκεται και το Μνημείο του Καταδρομικού «Έλλη». Και στις δύο αυτές θέσεις προβλέπονται επισκευές ζημιών και πιο συγκεκριμένα:
α) «Έξω Λιμάνι» :
# Κρηπίδωμα πρόσδεσης Ε/Γ-Ο/Γ:
1) Προστασία ποδός του κρηπιδώματος με την τοποθέτηση τεχν. ογκολίθων σκυροδέματος και φυσικών ογκολίθων και τη διάστρωση υφάλου σκυροδέματος μεταξύ κρηπιδώματος και Τ.Ο. ποδός σε μήκος 100 m.
2) Διάστρωση ανωδομής για τη διαμόρφωση κατάλληλων κλίσεων για την απορροή των υδάτων και κατασκευή καναλιού υδροσυλλογής, συνολικού μήκους 160 m.
# Προσήνεμος μώλος: Διάνοιξη οπών στην ανωδομή και εισπίεση υφάλου σκυροδέματος για την αποκατάσταση ανοίγματος στο μέτωπο διαστάσεων 2,10×5,0×10,0 (υ x β x μ).
β) «Μέσα Λιμάνι»:
# Κεφαλή παλαιού μώλου: Προστασία ποδός του κρηπιδώματος με την τοποθέτηση τεχν. ογκολίθων σκυροδέματος και φυσικών ογκολίθων και τη διάστρωση υφάλου σκυροδέματος μεταξύ κρηπιδώματος και Τ.Ο. ποδός σε μήκος 26 m περίπου.
# «Ρίζα» παλαιού μώλου: Διάστρωση υφάλου σκυροδέματος και τοποθέτηση σακκολίθων σκυροδέματος κατά θέσεις (σύμφωνα με τη μελέτη).
# Προβλήτα όπου πρυμνοδετούσαν παλαιότερα τα Ε/-Ο/Γ πλοία ακτοπλοίας: Διάστρωση υφάλου σκυροδέματος και τοποθέτηση σακκολίθων σκυροδέματος κατά θέσεις (σύμφωνα με τη μελέτη).
# Ράμπες «Βίντζι»: Κατασκευή τεχν. ογκολίθων σκυροδέματος για την επιμήκυνση των υφισταμένων ραμπών και κατασκευή τοίχου προστασίας μήκους 6,60 m ως τη στάθμη +1,0m.
γ) Κυματοθραύστης: Επισκευή ζημιών στον τοίχο προστασίας του ακρομωλίου με λιθοδομή
Με πληροφορίες από τη σελίδα tinostoday.gr