Η Fraport Greece παρουσίασε τα σχέδια της για το αεροδρόμιο “Ιπποκράτης” της Κω με στόχο το 2020 να υπάρχει ένα … ολοκαίνουργιο αεροδρόμιο με την συνολική επένδυση να ξεπερνάει τα 30 εκατομμύρια ευρώ
Η ώρα της Κω έφτασε. Και σήμερα, οι εκπρόσωποι της Fraport Greece παρουσίασαν τα σχέδιά τους για την ανάπτυξη του αεροδρομίου «Ιπποκράτης» στο νησί των Δωδεκανήσων. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και όλων των ενδιαφερόμενων φορέων της Κω οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με εκπροσώπους της εταιρείας όλα τα θέματα που αφορούν στο μέλλον του αεροδρομίου και στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού γενικότερα.
Με αφορμή την εκδήλωση, ο κ. Alexander Zinell, Δ/νων Σύμβουλος της Fraport Greece, δήλωσε: «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρίσκομαι σήμερα στο πανέμορφο νησί της Κω. Τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ δύσκολα για το νησί και τους κατοίκους του. Από την ολόψυχη στήριξή που παρείχαν σε όσους διέσχισαν το Αιγαίο ψάχνοντας καταφύγιο, μέχρι και τον θαρραλέο τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισαν τον καταστροφικό σεισμό πριν από κάποιους μήνες, οι κάτοικοι της Κω απέδειξαν πως έχουν επιμονή και δύναμη, ενώ συνεχίζουν να αγωνίζονται για την δυναμική ανάπτυξη του τόπου τους.
Γι ‘αυτό το λόγο είμαστε εδώ. Για να στηρίξουμε το τουριστικό δυναμικό της Κω επενδύοντας 30,5 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή ενός σύγχρονου αεροδρομίου, τρεις φορές μεγαλύτερο από αυτό που υπάρχει σήμερα. Είμαστε χαρούμενοι και περήφανοι που οι τοπικές αρχές και οι ενδιαφερόμενοι φορείς της Κω ανταποκρίθηκαν θερμά στα αναπτυξιακά μας σχέδια.
Θέλουμε να υποδεχθούμε μαζί ακόμα περισσότερους τουρίστες και να προσφέρουμε σύγχρονες υπηρεσίες και ανέσεις, διασφαλίζοντας ότι κάθε στιγμή της διαμονής τους σε αυτό το πανέμορφο νησί θα τους μείνει αξέχαστη. Στόχος μας είναι το καλοκαίρι του 2020 να υποδεχθούμε τους επισκέπτες του νησιού σε ένα ολοκαίνουργιο αεροδρόμιο, το αεροδρόμιο που θα αξίζει στην Κω και τους κατοίκους της.»
Στην Κω κρίνεται ότι η υφιστάμενη δομή του αεροδρομίου εμφανίζει σημαντικούς περιορισμούς, καθώς δεν υπάρχει χώρος υποδοχής των επιβατών και οι εγκαταστάσεις του είναι πολύ μικρές για να καλύψουν την υφιστάμενη ζήτηση. Έτσι, προγραμματίζεται επέκταση κατά σχεδόν 18.000 τ.μ. σε πρώτη φάση, ενώ μελλοντικά εκτιμάται ότι θα χρειαστούν άλλες δύο επεκτάσεις. Πάμε λοιπόν σίγουρα για έναν νέο τερματικό σταθμό, νέο πυροσβεστικό σταθμό και την ανακαίνιση και επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων.
Επίσης, το αεροδρόμιο διαθέτει μόνο έναν διάδρομο χωρίς παράλληλο διάδρομο τροχοδρόμησης, κάτι που μειώνει τη χωρητικότητα, ενώ ναός παραβιάζει τα όρια επιφανειακών εμποδίων. Ακόμη, απαιτείται επέκταση του πλάτους της λωρίδας του διαδρόμου κατά 75 μέτρα, ενώ πρόβλημα υπάρχει και με τη ζώνη ασφαλείας τέλους διαδρόμου και χρειάζεται μετατόπιση ή εκχέρσωση. Έτσι, θα απαιτηθεί απαλλοτρίωση περίπου 3,5 στρεμμάτων. Μελλοντικά εξετάζονται επεκτάσεις του αεροσταθμού σε δύο φάσεις και αποκατάσταση του οδοστρώματος.
Συνολικά, θα πραγματοποιηθεί αύξηση 188% στη συνολική έκταση του αεροσταθμού, η οποία θα ανέρχεται στα 24.100 m2. Ταυτόχρονα θα πραγματοποιηθούν σημαντικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών , οι οποίες περιλαμβάνουν: 75% αύξηση των σταθμών Check-in και 125% αύξηση των ζωνών ασφαλείας.
Να σημειώσουμε εδώ ότι η Fraport Greece έχει ξεκινήσει τις αλλαγές από Μύκονο – Θεσσαλονίκη και Κεφαλονιά ενώ έχει προχωρήσει σε ανάλογες παρουσιάσεις έργων σε Σαντορίνη και Ρόδο, δίνοντας βαρύτητα όπως όλα δείχνουν κυρίως στο Νότιο Αιγαίο.. Και βέβαια έχει ως στόχο να αναπτύξει ακόμη περισσότερο τις επαφές και σχέσεις εμπιστοσύνης και διαφάνειας με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς των περιοχών.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ