Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση στο Evia Silence όπου υποψήφιοι πελάτες τηλεφωνούν με την απορία: «Επιτρέπονται τα παιδιά;»
Όπως γράφει η εφημερίδα «Καθημερινή» πλέον ξενοδοχεία δεν δέχονται οικογένειες με παιδιά.
Μια νέα τάση διαμορφώνεται στην τουριστική αγορά γύρω από τα παιδιά.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση στο Evia Silence όπου υποψήφιοι πελάτες τηλεφωνούν με την απορία: «Επιτρέπονται τα παιδιά;». Την τρίτη φορά που άκουσε την παραπάνω ερώτηση ο ιδιοκτήτης Χάρης Τζωρτζάκης αποφάσισε να σχολιάσει μια τοποθέτηση στο Facebook, που προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων και δίχασε τους διαδικτυακούς του φίλους – και όχι μόνο.
Όπως έγραψε στο facebook: «Πρόσφατα με κάλεσε μία κυρία στο τηλέφωνο και με ρώτησε αν δεχόμαστε παιδιά στο Evia Silence. “Μα φυσικά!”, της απάντησα. “Α πολύ κρίμα, ευχαριστώ πάντως”, μου ανταπάντησε απογοητευμένη και έκλεισε το τηλέφωνο. Για κάποια δευτερόλεπτα άφησα το μαγευτικό ήχο του τουτ τουτ από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής να συνοδεύει τον μπερδεμένο μου νου: “Μα τι εννοούσε; Δηλαδή ψάχνει ξενοδοχείο που δεν δέχονται παιδιά; Μπορεί κάποιος να απαγορεύσει την είσοδο σε παιδιά; Μάλλον..”
Adults Hotels ONLY
Σήμερα διάβασα τυχαία ένα άρθρο που έλεγε ότι είναι παγκόσμιο τρεντ στον τουρισμό τα Adults Hotels ONLY, και πως μεγάλες μονάδες στη χώρα μας ακολουθούν αυτήν την πολιτική που τους κάνει να ξεχωρίζουν στην αγορά μπλα μπλα μπα..
Και είπα ΩΠΑ. Θα γράψω επιστολή.
Προς ολους όσοι δε γουστάρετε τα παιδιά στις παραλίες και στα ξενοδοχεία, επειδή σας χαλάνες τις ήρεμες ρομαντικές διακοπές σας,
Ακούστε […]. Πριν γίνετε […] ήσασταν παιδιά. Ω ναι παιδιά! Σας έπαιρναν κι εσάς οι γονείς σας και σας αράδιαζαν σε κάποια παραλία και σκάβατε όλοι μέρα με τα κουβαδάκια σας μέχρι να βρείτε πετρέλαιο και ουρλιάζατε και σπάγατε τα νεύρα σε όλους τους υπόλοιπους γιατί οι μαμάδες σας δε σας “μάζευαν” και σας άφηναν να παίξετε και να το ευχαριστηθείτε με όλη σας την καρδιά -και πολύ καλά έκαναν(!)- γιατί αυτός είναι ο προορισμός του παιδιού. Να παίζει και να χαίρεται με όλη του την καρδιά».
Η νέα τάση που διαμορφώνεται και η «αιρετική» ανάρτηση ενός ξενοδόχου
Μιλώντας στην εφημερίδα ο κ. Τζωρτζάκης σημείωσε πως: «Οι κατεξοχήν πελάτες μας είναι ταξιδιώτες που συνδυάζουν διακοπές με γιόγκα, συνεπώς είμαστε οι πρώτοι που χρειαζόμαστε ησυχία. Δεν τίθεται, όμως, υπό συζήτηση ο αποκλεισμός οποιασδήποτε πληθυσμιακής ομάδας από το ξενοδοχείο μας». Όπως ανέφερε: «κάθε αποκλεισμός δημιουργεί δεδομένα που εν συνεχεία εξελίσσονται σε κοινωνικό ρατσισμό». Αν μερικοί παραθεριστές θέλουν να αποφύγουν τα παιδιά, κάποιοι άλλοι θα απαιτήσουν τον αποκλεισμό των ηλικιωμένων ή των μεταναστών, «αλλά ας αναλογιστούν όσοι έχουν τέτοιες απαιτήσεις ότι κάποιοι βαθύπλουτοι έχουν την ευχέρεια να τους αποκλείσουν από ολόκληρες παραλίες ή βραχονησίδες, όποτε γίνονται και οι ίδιοι θύματα διάκρισης λόγω οικονομικής ανισότητας».
Στην πράξη, το κάθε περιβάλλον προδιαθέτει με το ύφος του. «Η επίπλωση, η μουσική και ο τρόπος συμπεριφοράς του προσωπικού μας δημιουργούν μια συγκεκριμένη ατμόσφαιρα, στην οποία μικροί και μεγάλοι προσαρμόζονται». Και τις λίγες φορές που αυτό δεν συμβαίνει αυτόματα, μπορεί εύκολα να αλλάξει με την κατάλληλη προσέγγιση του παιδιού. «Σε ένα παιδί που μιλάει φωναχτά πλάι σε όσους κάνουν γιόγκα και δεν συμμορφώνεται στις συστάσεις των γονιών του, θα προτείνω μια βόλτα στη θάλασσα για να το απομακρύνω». Σε όσους οραματίζονται ρομαντικές διακοπές, απαντά ότι «η Ελλάδα έχει τεράστια ακτογραμμή, μπορείτε να βρείτε ερημικές ακρογιαλές». Για τον ίδιο η εξαίρεση οποιασδήποτε ομάδας, ακόμα και των κατοικίδιων ζώων, «δεν είναι ούτε νόμιμη ούτε ηθική».
Δεκάδες ξενοδόχοι, ωστόσο, που έχουν ακολουθήσει τη διαδεδομένη στο εξωτερικό adults only τάση, έχουν διαφορετική άποψη. «Είναι σημαντικό να αποκτήσει κάθε περιοχή ένα target group, ο θεματικός τουρισμός είναι το μέλλον», ισχυρίζεται άνθρωπος του χώρου. Ετσι, «η Σκιάθος εξελίσσεται σε νησί για τη νεολαία, ενώ η γειτονική Σκόπελος σε προορισμό για οικογένειες».
Η Σαντορίνη, ως κατεξοχήν πόλος έλξης ερωτευμένων, δεν ενδείκνυται για μικρά παιδιά. Ανέκαθεν, άλλωστε, κάθε ελληνικό νησί είχε ατύπως και το «κοινό» του. Τα σχόλια των εκ πεποιθήσεως εκδρομέων άνευ παιδιών, για τα ελληνικά ξενοδοχεία για ενήλικες, που βρίσκονται κυρίως σε Σαντορίνη, Ρόδο, Κέρκυρα και Κρήτη, είναι διθυραμβικά. «Το 2009 πήραμε το ρίσκο να κάνουμε μια νέα ξενοδοχειακή μονάδα adults only στηριζόμενοι στα σχόλια των επισκεπτών στο συμβατικό μας ξενοδοχείο», περιγράφει ο κ. Αλέξανδρος Μόρτζος, γεν. διευθυντής του Lindos Mare και Lindos Blu, που φαίνεται να «άνοιξε τον δρόμο» στη Ρόδο. «Υποδεχόμαστε ζευγάρια ενηλίκων, ακόμα δηλαδή και μια μητέρα με τη 18χρονη κόρη της, αλλά κυρίως ανδρόγυνα», εξηγεί, «τους εξασφαλίζουμε υπηρεσίες χαλάρωσης και στιγμές ιδιωτικότητας μέσω της αρχιτεκτονικής του κτιρίου και της χωροταξίας». Οταν στη ρεσεψιόν φτάνει μια οικογένεια, της συστήνουν το συμβατικό τους ξενοδοχείο. «Η Ρόδος είναι ούτως ή άλλως ένα μεγάλο νησί, έχει χώρο για όλους», διαβεβαιώνει ο ίδιος. «Οι πελάτες μας είναι κατά 95% ξένοι και δεν είναι απαραίτητα άτεκνοι, πολλοί απλώς αφήνουν κάπου το παιδί τους για να ξεκουραστούν λίγες μέρες», καταλήγει.