Η συνάντηση έφερε χαμόγελα:Κανονικά τα αεροπορικά δρομολόγια-Αναστέλλεται η απεργία της ΟΣΥΠΑ μετά τη συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη
Αναστέλλεται η εξαγγελθεία πενθήμερη απεργία της Ομοσπονδίας Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας από την ερχόμενη Δευτέρα έως την Παρασκευή, μετά την συνάντηση σήμερα με τον υπ. Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη.
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία
H Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μετά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων με τον Υπουργό κ. Χ. Σπίρτζη, ενημερώνει για τα παρακάτω :
Ο κ. Υπουργός τηρώντας τα εδώ και ένα έτος συμφωνηθέντα με την ΟΣΥΠΑ, παρέδωσε Σχέδιο Οργανογράμματος για διαβούλευση, το οποίο κινείται στα πλαίσια των κοινά αποδεκτών αρχών και φιλοσοφίας. Επίσης ο κ. Υπουργός, επανεπιβεβαίωσε ότι συμπαρατάσσεται με εμάς στον κοινό στόχο να παραμείνουν τα 25 περιφερειακά αεροδρόμια στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προς όφελος της Εθνικής Οικονομίας, της γεωπολιτικής στρατηγικής της χώρας και της κοινωνικής πολιτικής του κράτους.
Η ΟΣΥΠΑ ενημέρωσε επίσης ότι στον κοινό αυτό αγώνα σύμμαχοί μας είναι και οι εκπρόσωποι της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας, όπως ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Airlineς κ. Ευτύχης Βασιλάκης. Επίκειται συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα με τον κ. Υπουργό και τους προαναφερόμενους φορείς, προκειμένου να συμφωνηθεί η κοινή γραμμή και οι ενέργειες που θα επιφέρουν εργασιακή ειρήνη για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του ελληνικού τουρισμού.
Μετά τα παραπάνω με αίσθημα ευθύνης απέναντι στη χώρα και στο επιβατικό κοινό και αφουγκραζόμενοι την ανησυχία όλων των παραγόντων του τουρισμού και των τοπικών κοινωνιών, καθώς επίσης αποδεχόμενοι τις σχετικές δεσμεύσεις του κ. Υπουργού αναστέλλουμε την προκηρυχθείσα πενθήμερη απεργία από ώρα 00.01 τοπική της Δευτέρας 20/6/2016 έως 23.59 τοπική της Παρασκευής 24/6/2016, σαν ένα ελάχιστο δείγμα γραφής της καλής θέλησης και προσφοράς των εργαζομένων στην ΥΠΑ.
Θέλουμε να θεωρούμε δεδομένο ότι ο κ. Υπουργός θα συνεχίσει τον ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο με την Ομοσπονδία ώστε να μη μας διαψεύσει, σε μια κοινή προσπάθεια για την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό της Δημόσιας ΥΠΑ και την επανένταξη σε αυτήν των 23 κρατικών αεροδρομίων, για το καλό της χώρας και της εθνικής οικονομίας και μόνο.
Πενθήμερη απεργία από τη Δευτέρα 20 Ιουνίου έως την Παρασκευή 24 Ιουνίου αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια, αντιδρώντας, όπως αναφέρουν σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), στο «ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που παραδόθηκαν αμαχητί σε γερμανική κατοχή, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στην εθνική οικονομία και άμυνα, καθώς και στον κοινωνικό ιστό της περιφέρειας». Αφορμή για την κινητοποίηση αποτέλεσε η πρόσφατη κύρωση από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης των 14 αεροδρομίων στη Fraport μέσα στο πολυνομοσχέδιο.
Επίσης, οι εργαζόμενοι διατυπώνουν το ερώτημα «εάν υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της ΥΠΑ, με δεδομένο ότι αυτή θα απαιτήσει χρόνο και χρήμα», μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας παραχώρησης του Ελληνικού στη Lamda Developement, παρά το γεγονός ότι είναι σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.
Ανησυχία προκαλεί ακόμα στους εργαζόμενους «η απαίτηση των θεσμών (προαπαιτούμενο) περί αναδιοργάνωσης της ΥΠΑ, θέμα που δεν έχει ανακύψει για άλλη δημόσια υπηρεσία, να εξαρτάται δηλαδή η εκταμίευση της δόσης από τον Οργανισμό της». Οι εργαζόμενοι ζητούν λοιπόν απάντηση από την κυβέρνηση σχετικά με τον Οργανισμό, αλλά και τις προτάσεις που έχουν υποβάλει.
Όσον αφορά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, στην ανακοίνωσή της η ΟΣΥΠΑ σημειώνει: «Η σε βάθος μελέτη της πολυδιαφημισμένης συμφωνίας του ΤΑΙΠΕΔ με τη Fraport, μελέτη που δεν συνέβη στη Βουλή, καταδεικνύει ότι όχι μόνο ουδέν κέρδος θα αποφέρει αυτή στο Δημόσιο, αλλά δημιουργεί ποινικές ευθύνες στο ΤΑΙΠΕΔ και πιθανόν σε άλλους εμπλεκόμενους, σχετικά με την όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε. Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε ότι το τίμημα των 1,240 δισ., όταν και εάν καταβληθεί, αντιστοιχεί στα έσοδα τριών χρόνων και μόνο των κρατικών αεροδρομίων.
»Επίσης, ο έλληνας φορολογούμενος δεν έχει ενημερωθεί για το γεγονός ότι οποιεσδήποτε απαιτήσεις του παραχωρησιούχου για επεκτάσεις και ανάπτυξη εγκαταστάσεων, δηλαδή απαιτήσεις απαλλοτριώσεων, θα καλυφθούν με χρήματα του ελληνικού Δημοσίου, καθώς και οποιαδήποτε άλλα έργα πέραν των 350 εκατ. που έχει δεσμευτεί για τα 14 αεροδρόμια. Δυστυχώς η Τοπική Αυτοδιοίκηση, που πρώτη θα υποστεί τις καταστροφικές συνέπειες του ξεπουλήματος, έπεσε στη παγίδα των υποσχέσεων της Fraport για θέσεις εργασίας με εντοπιότητα, άρα ψήφοι, παραβλέποντας το γεγονός ότι θα είναι θέσεις επαιτείας και εξάρτησης, των 300 ευρώ τον μήνα, τη στιγμή που οι δημότες θα επιβαρύνονται για τα δημοτικά τέλη και τους φόρους των αεροδρομίων, που με νόμο δεν υποχρεούται να καταβάλλει η Fraport» συνεχίζει.
«Δυστυχώς οι προαναφερόμενες συνέπειες όχι μόνο δεν άλλαξαν τη πολιτική του ΤΑΙΠΕΔ, που είναι δεδομένο ότι εκπροσωπεί τα συμφέροντα των δανειστών και όχι της Ελλάδας, αλλά από όσα γνωρίζουμε με την ίδια ανθελληνική φιλοσοφία το ΤΑΙΠΕΔ, παρά τις προσπάθειες όσων διαφωνούν, προχωρά στη διαδικασία εκποίησης και των υπολοίπων 25 περιφερειακών αεροδρομίων, με στόχο, όπως το καταστατικό του προβλέπει, όσα δεν πουληθούν να κλείσουν. Αναρωτιόμαστε αν πράγματι οι πολιτικοί, αλλά και οι τοπικές κοινωνίες έχουν καταλάβει τι σημαίνει το κλείσιμο των μικρών περιφερειακών αεροδρομίων, που η γεωπολιτική θέση της χώρας και το ελληνικό αρχιπέλαγος επιβάλλουν την ύπαρξή τους. Έχουν υπολογίσει άραγε τις καταστροφικές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες, τον κίνδυνο ερημοποίησης των ακριτικών νησιών, τα προβλήματα στην εθνική άμυνα, τις διεκδικήσεις των γειτόνων στα ερημωμένα πλέον νησιά;» καταλήγει.
Η απεργία θα διαρκέσει από 00.01 τοπική της 20.6.2016 έως 23.59 τοπική της 24.6.2016.
Πηγή: vima.gr (foto ethnos.gr)