Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΚαι η Μύκονος πλέον στα ενδοκυκλαδικά

Και η Μύκονος πλέον στα ενδοκυκλαδικά

|

Το «Aqua Spirit», το «Άρτεμις» και το «Αδαμάντιος Κοραής» πήραν τις δύο μεγάλες άγονες γραμμές σε Ανατολικές και Δυτικές Κυκλάδες – Η Μύκονος για πρώτη φορά εντάσσονται στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και απέκτησε σύνδεση με τα άλλα νησιά των Κυκλάδων 

Η μεγάλη στιγμή έφτασε… Οι φάκελοι είναι έτοιμοι να ανοίξουν όσον αφορά τις άγονες γραμμές και υπάρχουν καλά νέα για τις Κυκλάδες. Και είναι σημαντικά γιατί …γράφετε ιστορία. Για πρώτη φορά εντάσσεται η Μύκονος στις ενδοκυκλαδικές γραμμές, ένα αίτημα που είχε κατατεθεί εδώ και χρόνια όμως κανείς δεν το είχε αποδεχτεί… Και έτσι με την βοήθεια του «Άρτεμις» και του «Aqua Spirit» θα μπορέσουμε να ταξιδεύουμε στο «νησί των ανέμων» όλη τη διάρκεια της χρονιάς… Κάτι που ουσιαστικά λύνει τα χέρια κυρίως των αθλητικών σωματείων που αναγκάζονταν να μετακινούνται στον Πειραιά εάν θέλουν να αγωνιστούν στην Μύκονο. Η να μείνουν μία ημέρα παραπάνω στην Σύρο, που είναι και ο κεντρικός φορέας του Νομού. Αυτό που μένει είναι του χρόνου να εντάξουμε και την Άνδρο στο σύνολο των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων μπας και επιτέλους έχουν ένα σωστό και πλήρες δίκτυο.

Με βάση λοιπόν τις προτάσεις που κατατέθηκαν στο τελευταίο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στις Κυκλάδες έχουμε τρία πλοία για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια… Και μιλάμε για το «Αρτεμις», το «Aqua Spirit» και το «Αδαμάντιος Κοραής» τα οποία όλα το χρόνο θα κινούνται στα νερά των Κυκλάδων…  Επίσης, εκτός από τη Μύκονο μπήκαν στις ενδοκυκλαδικές γραμμές και τα νησιά Κύθνος, Πάρος, Σίφνος, ενώ στις άγονες προστέθηκε ένα δρομολόγιο, από δύο σε τρία.

Από εκεί και πέρα, οι δαπάνες για τα μισθώματα των ακτοπλοϊκών άγονων γραμμών για τη νέα περίοδο ανέρχονται στα 90 εκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Τα κονδύλια παραμένουν στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι, ενώ το υπουργείο προχώρησε και σε ορισμένες μικρές “τροποποιήσεις για την καλύτερη κάλυψη κάποιων νησιών, είτε επεκτείνοντας δρομολόγια είτε αυξάνοντας τον αριθμό τους. Μεταξύ των αλλαγών περιλαμβάνεται η πρόσθεση ενός ακόμη (από ένα σε δύο) δρομολογίου στη γραμμή Νεάπολη Βοιών – Κύθηρα-Αντικύθηρα.  Τέλος, προστέθηκαν δύο νέες γραμμές και συγκεκριμένα η Λαύριο – Λήμνος – Σαμοθράκη με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και με προσέγγιση στην Αλεξανδρούπολη τη θερινή περίοδο και η γραμμή Τήλος – Ρόδος και Τήλος – Σύμη – Ρόδος με τρία και δύο αντίστοιχα δρομολόγια την εβδομάδα.

Αναπροσαρμογή του τιμήματος

Ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένες «τρύπες» στο δίκτυο, με την πλέον σημαντική αυτή της Κασοκαρπαθίας από Πειραιά, για την οποία έκανε παρέμβαση στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Τρίτη στα Χανιά, και ο δήμαρχος Καρπάθου Ηλίας Λάμπρου. Για τη συγκεκριμένη γραμμή, που εξυπηρετεί μέχρι τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης η ΑΝΕΚ, δεν υπήρξε ενδιαφέρον στον προηγούμενο διαγωνισμό και θα επαναπροκηρυχθεί. Ωστόσο, δεδομένου ότι έχει αυξηθεί ο ΦΠΑ θα πρέπει να υπάρξει και αναπροσαρμογή του τιμήματος προκειμένου να είναι βιώσιμο το δρομολόγιο, σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας.

Γενικότερα το ΣΑΣ, στο οποίο προήδρευσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Γιάννης Θεοτοκάς, γνωμοδότησε θετικά για την έκδοση νέας προκήρυξης που θα περιλαμβάνει ορισμένες μικρές γραμμές για τις οποίες δεν υπήρξε ενδιαφέρον, καθώς και για τη γραμμή της Κασοκαρπαθίας. Μέχρι στιγμής, πάντως, έχουν ελεγχθεί οι φάκελοι και αναμένεται η ανάδειξη μειοδότη σε 49 άγονες γραμμές, ενώ σε τρεις μικρές περιφερειακές ακυρώθηκαν οι προσφορές και μάλλον ο διαγωνισμός θα επαναληφθεί.

Προσφορές και ενδοκυκλαδικά

Μεταξύ των γραμμών που έχουν ελεγχθεί οι προσφορές και αναμένεται να γίνουν δεκτές είναι, ενδεικτικά, οι παρακάτω:

Ενδοκυκλαδικά

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Σίφνος – Μήλος – Φολέγανδρος –  Σίκινος – Ίος – Θήρα με το πλοίο «Αδαμάντιος Κοραής» της Ανώνυμος Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου με 17.980 ευρώ το δρομολόγιο.

@ Σύρος – Άνδρος – Τήνος – Πάρος και επιστροφή με το «Aqua Spirit» της Τζάμπο Τζετ με μίσθωμα 8.980 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Δονούσα –  Αιγιάλη – Κατάπολα – Κουφονήσια – Σχοινούσα – Ηρακλειά – Νάξος – Πάρος – Σύρος με το «Aqua Spirit» της Τζάμπο Τζετ και μίσθωμα 25.315 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σίκινος – Φολέγανδρος – Κίμωλος – Μήλος και επιστροφή με το «Άρτεμις» της HSW με μίσθωμα 29.551 ευρώ.

Κυκλάδες και Πειραιάς  

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Θήρα – Ανάφη και επιστροφή με το πλοίο «Blue Star 2» της Blue Star Ferries με 6.500 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Νάξος – Δονούσα και επιστροφή με το πλοίο «Blue Star Naxos» της Blue Star Ferries με 2.678 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Πάρος – Νάξος – Ηρακλειά – Σχοινούσα – Κουφονήσια – Κατάπολα και επιστροφή με το «Blue Star Naxos» της Blue Star Ferries με 16.307 ανά δρομολόγιο.

Πειραιάς και Κρήτη

@ Πειραιάς – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Kαστέλι και επιστροφή με το «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ και μίσθωμα 38.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Γύθειο – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Καστέλι και επιστροφή με το «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ και μίσθωμα 20.030 ευρώ ανά δρομολόγιο.

Πειραιάς και Δωδεκάνησα

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Πάτμος – Λειψοί – Λέρος –  Κάλυμνος – Κως – Σύμη – Ρόδος και επιστροφή με το «Blue Star Paros» της Blue Star Ferries με 40.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Αστυπάλαια – Κάλυμνος – Κως –Νίσυρος – Τήλος – Ρόδος και επιστροφή με το «Blue Star Paros» της Blue Star Ferries με 25.084 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Κάλυμνος – Κως – Νίσυρος –  Τήλος – Σύμη – Ρόδος και επιστροφή με το «Blue Star Paros» της Blue Star Ferries με 20.168 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Ρόδος – Κάρπαθος και επιστροφή με το «Blue Star 2» της Blue Star Ferries με 19.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Ρόδος – Καστελλόριζο και επιστροφή με το «Blue Star Paros» της Blue Star Ferries με 19.000 ανά δρομολόγιο.

Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Καρλόβασι και επιστροφή με το «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways (HSW) με 93.150 ευρώ ανά δρομολόγιο (πλοίο κατηγορίας 1)

Βόρειο Αιγαίο

@ Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου – Άγιος Κήρυκος με το «Νήσος Μύκονος» της HSW με 99.274,65 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου και επιστροφή με το «Νήσος Μύκονος» της HSW με 88.649,94 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή και Λαύριο – Μεστά Χίου – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή με το «Εξπρές Πήγασος» της HSW με 36.640 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Λαύριο – Λήμνος – Σαμοθράκη και επιστροφή με το πλοίο «ΣΑΟΣ ΙΙ» με 41.749 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Χίος – Οινούσσες – Ψαρά και επιστροφή με το «Blue Star 1» της Blue Star Ferries με 10.250 ευρώ ανά δρομολόγιο.

Ουσιαστικός διάλογος

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στην ημερίδα στα Χανιά για το ακτοπλοϊκό δίκτυο την προηγούμενη Τρίτη τόνισε ότι πρόκειται να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για τον επανασχεδιασμό και τη βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας και για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, ώστε να αναζητηθούν οι βέλτιστες δυνατές λύσεις και στους δύο τομείς και να βελτιωθεί περαιτέρω η ποιότητα των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών και των μικρών νησιών. Οι επιδοτούμενες γραμμές δημόσιου συμφέροντος, το ύψος των επιδοτήσεων, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, αλλά και το μεταφορικό ισοδύναμο είναι μερικά από τα θέματα που, όπως επισήμανε, πρέπει να εξεταστούν κατά τη διάρκεια αυτού του διαλόγου.

Ο κ. Δρίτσας τόνισε πως για την καλύτερη οργάνωση του διαλόγου θα συγκροτηθεί ομάδα εργασίας υπό τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Θεοτοκά, ενώ στον διάλογο θα συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι και ειδικότερα φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Με πληροφορίες από το naftemporiki.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κλιματική κρίση: Οι έξι πληγές του Αιγαίου, μπορούν να επουλωθούν;

Ποιες είναι οι έξι πληγές του Αιγαίου; Πως μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε;

Κυκλάδες: Μηχανική βλάβη για το “Power Jet”, τι συνέβη;

Μηχανική βλάβη στο Power Jet – Συνεχίζει με μειωμένη ταχύτητα για τα νησιά των Κυκλάδων

Πένυ Ρόγκα: Ανακοίνωσε ότι έχει καρκίνο και σημειώνει “Η μάχη μόλις ξεκίνησε”

Η λίμπερο του Παναθηναϊκού, Πέννυ Ρόγκα, γνωστοποίησε ότι έχει καρκίνο και έχει ξεκινήσει χημειοθεραπεία

Πάσχα χωρίς γιατρούς και νοσηλευτές στη νησιωτική χώρα

Παρά τα όποια κίνητρα που ανακοινώνονται τα νησιά στην Ελλάδα δεν έχουν επαρκές νοσηλευτικό προσωπικό - Τι φταίει;

Εκτακτο – Κυριακή Πάσχα: Αλλαγή ώρας αναχώρησης του Blue Star Naxos από τον Πειραιά

Το Blue Star Naxos αναμένεται να αναχωρήσει από τον Πειραιά την Κυριακή του Πάσχα στις 20:30 το βράδυ για Σύρο - Παροναξία - Μικρές Κυκλάδες

SKY Express: Μεταφέρει το Αγιο Φως σε Σαντορίνη – Μύκονο

Πως θα μεταφερθεί το Αγιο Φως το Μεγάλο Σάββατο στις Κυκλάδες

Πιτταράς – Τυροκομείο: Προσφορά γαλακτοκομικών προϊόντων σε δομές της Νάξου

Μία ακόμη κίνηση αγάπης από την επιχείρηση "Τυροκομείο Πιτταράς" προς την τοπική κοινωνία και τις δομές της

Νάξος – Kerras Cruises: Εκδρομή στο Κουφονήσι για την εορτή του Αγίου Γεωργίου

Μονοήμερη εκδρομή από τη Νάξο προς Κουφονήσι για τον εορτασμό του Αγίου Γεωργίου

Νάξος – Μεγάλη Πέμπτη: Η Κωμιακίτισσα θα κάνει το βάψιμο των αυγών με ρίζες από το Καψάλι

Μικρές ιστορίες από την Μεγάλη Εβδομάδα μέσα από το Σύλλογο Γυναικών Κωμιακής

Νάξος – Κόρωνος: Τα πασχαλινά έθιμα της «ρουκάνας» και της μεταφοράς των εικόνων

Μέσω του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ μεταφέρθηκαν σε όλη την Ελλάδα τα έθιμα της Κορώνου

Μήλος: Νέο 5αστερο ξενοδοχείο … έρχεται

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μήλο

Blue Star Ferries: Εκτακτη προσέγγιση σήμερα και αύριο στη Νάξο του “Blue Star 2”

Ενα ακόμη έκτακτο δρομολόγιο απόψε από τον Πειραιά για Πάρο - Νάξο και Σαντορίνη

Stoiximan AegeanBall Festival 2024: Ανοιξαν οι έγγραφές

Κορυφαία διοργάνωση 3Χ3 με 13 βραβεία σε πολλαπλές κατηγορίες - Το χρονοδιάγραμμα

Νάξος – “Λαϊκή Συσπείρωση”: Ανακοίνωση για Πρωτομαγιά, καταγγελία για επικείμενη αύξηση δημοτικών τελών

Η ανακοίνωση που εξέδωσε η "Λαϊκή Συσπείρωση" Νάξου σχετικά με την Πρωτομαγιά - Γιατί καταγγέλλει τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. Νάξου: Πάει στη βουλή με παρέμβαση του Φίλιππου Φόρτωμα

Ο Φίλιππος Φόρτωμας φέρνει στη Βουλή το στεγαστικό πρόβλημα του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Νάξου

Play Offs: Ε όχι έτσι, να αποκλειστείς από τον τελικό Πανναξιακέ (!!!)

Απίστευτη εξέλιξη στον σημερινό αγώνα με τον Ηλυσιακό... Δέχτηκε σερί 12 -1 στις τελευταίες φάσεις και έχασε 67-65... Με ψηλά το κεφάλι αποχαιρετά τα πλέι οφ η ομάδα του Πανναξιακού ΑΟΚ

Πανναξιακός ΑΟ: Πρώτη θέση στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου στη Μήλο (επιδόσεις)

Συγχαρητήρια στην ομάδα στίβου για την 1η θέση στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου

Πάσχα: ασθένειες και θεραπείες τους σε σχέση στη παράδοση της Νάξου

ασθένειες και θεραπείες τους σε σχέση με το Πάσχα στη παράδοση της Νάξου

Πάσχα – Ταξίδι: Στη Νάξο η πληρότητα εκτιμάται πως θα ξεπεράσει το 90%

Που θα τα ταξιδέψουν για το Πάσχα οι Ελληνες; Αυξημένη κατά 20% η τουριστική κίνηση - Τα νησιά και πάλι κέρδισαν τις υπηρωτικές περιοχές

Νάξος: Πρωτομαγιά στη Δημοτική Επιτροπή η …μάχη για την αύξηση των δημοτικών τελών

Συνεδρίαση την Πρωτομαγιά της Δημοτικής Επιτροπής Νάξου και Μικρών Κυκλάδων - Βασικό θέμα; Η αύξηση στα δημοτικά τέλη