Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΚαι η Μύκονος πλέον στα ενδοκυκλαδικά

Και η Μύκονος πλέον στα ενδοκυκλαδικά

|

Το «Aqua Spirit», το «Άρτεμις» και το «Αδαμάντιος Κοραής» πήραν τις δύο μεγάλες άγονες γραμμές σε Ανατολικές και Δυτικές Κυκλάδες – Η Μύκονος για πρώτη φορά εντάσσονται στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και απέκτησε σύνδεση με τα άλλα νησιά των Κυκλάδων 

Η μεγάλη στιγμή έφτασε… Οι φάκελοι είναι έτοιμοι να ανοίξουν όσον αφορά τις άγονες γραμμές και υπάρχουν καλά νέα για τις Κυκλάδες. Και είναι σημαντικά γιατί …γράφετε ιστορία. Για πρώτη φορά εντάσσεται η Μύκονος στις ενδοκυκλαδικές γραμμές, ένα αίτημα που είχε κατατεθεί εδώ και χρόνια όμως κανείς δεν το είχε αποδεχτεί… Και έτσι με την βοήθεια του «Άρτεμις» και του «Aqua Spirit» θα μπορέσουμε να ταξιδεύουμε στο «νησί των ανέμων» όλη τη διάρκεια της χρονιάς… Κάτι που ουσιαστικά λύνει τα χέρια κυρίως των αθλητικών σωματείων που αναγκάζονταν να μετακινούνται στον Πειραιά εάν θέλουν να αγωνιστούν στην Μύκονο. Η να μείνουν μία ημέρα παραπάνω στην Σύρο, που είναι και ο κεντρικός φορέας του Νομού. Αυτό που μένει είναι του χρόνου να εντάξουμε και την Άνδρο στο σύνολο των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων μπας και επιτέλους έχουν ένα σωστό και πλήρες δίκτυο.

Με βάση λοιπόν τις προτάσεις που κατατέθηκαν στο τελευταίο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στις Κυκλάδες έχουμε τρία πλοία για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια… Και μιλάμε για το «Αρτεμις», το «Aqua Spirit» και το «Αδαμάντιος Κοραής» τα οποία όλα το χρόνο θα κινούνται στα νερά των Κυκλάδων…  Επίσης, εκτός από τη Μύκονο μπήκαν στις ενδοκυκλαδικές γραμμές και τα νησιά Κύθνος, Πάρος, Σίφνος, ενώ στις άγονες προστέθηκε ένα δρομολόγιο, από δύο σε τρία.

Από εκεί και πέρα, οι δαπάνες για τα μισθώματα των ακτοπλοϊκών άγονων γραμμών για τη νέα περίοδο ανέρχονται στα 90 εκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Τα κονδύλια παραμένουν στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι, ενώ το υπουργείο προχώρησε και σε ορισμένες μικρές “τροποποιήσεις για την καλύτερη κάλυψη κάποιων νησιών, είτε επεκτείνοντας δρομολόγια είτε αυξάνοντας τον αριθμό τους. Μεταξύ των αλλαγών περιλαμβάνεται η πρόσθεση ενός ακόμη (από ένα σε δύο) δρομολογίου στη γραμμή Νεάπολη Βοιών – Κύθηρα-Αντικύθηρα.  Τέλος, προστέθηκαν δύο νέες γραμμές και συγκεκριμένα η Λαύριο – Λήμνος – Σαμοθράκη με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και με προσέγγιση στην Αλεξανδρούπολη τη θερινή περίοδο και η γραμμή Τήλος – Ρόδος και Τήλος – Σύμη – Ρόδος με τρία και δύο αντίστοιχα δρομολόγια την εβδομάδα.

Αναπροσαρμογή του τιμήματος

Ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένες «τρύπες» στο δίκτυο, με την πλέον σημαντική αυτή της Κασοκαρπαθίας από Πειραιά, για την οποία έκανε παρέμβαση στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Τρίτη στα Χανιά, και ο δήμαρχος Καρπάθου Ηλίας Λάμπρου. Για τη συγκεκριμένη γραμμή, που εξυπηρετεί μέχρι τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης η ΑΝΕΚ, δεν υπήρξε ενδιαφέρον στον προηγούμενο διαγωνισμό και θα επαναπροκηρυχθεί. Ωστόσο, δεδομένου ότι έχει αυξηθεί ο ΦΠΑ θα πρέπει να υπάρξει και αναπροσαρμογή του τιμήματος προκειμένου να είναι βιώσιμο το δρομολόγιο, σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας.

Γενικότερα το ΣΑΣ, στο οποίο προήδρευσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Γιάννης Θεοτοκάς, γνωμοδότησε θετικά για την έκδοση νέας προκήρυξης που θα περιλαμβάνει ορισμένες μικρές γραμμές για τις οποίες δεν υπήρξε ενδιαφέρον, καθώς και για τη γραμμή της Κασοκαρπαθίας. Μέχρι στιγμής, πάντως, έχουν ελεγχθεί οι φάκελοι και αναμένεται η ανάδειξη μειοδότη σε 49 άγονες γραμμές, ενώ σε τρεις μικρές περιφερειακές ακυρώθηκαν οι προσφορές και μάλλον ο διαγωνισμός θα επαναληφθεί.

Προσφορές και ενδοκυκλαδικά

Μεταξύ των γραμμών που έχουν ελεγχθεί οι προσφορές και αναμένεται να γίνουν δεκτές είναι, ενδεικτικά, οι παρακάτω:

Ενδοκυκλαδικά

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Σίφνος – Μήλος – Φολέγανδρος –  Σίκινος – Ίος – Θήρα με το πλοίο «Αδαμάντιος Κοραής» της Ανώνυμος Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου με 17.980 ευρώ το δρομολόγιο.

@ Σύρος – Άνδρος – Τήνος – Πάρος και επιστροφή με το «Aqua Spirit» της Τζάμπο Τζετ με μίσθωμα 8.980 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Δονούσα –  Αιγιάλη – Κατάπολα – Κουφονήσια – Σχοινούσα – Ηρακλειά – Νάξος – Πάρος – Σύρος με το «Aqua Spirit» της Τζάμπο Τζετ και μίσθωμα 25.315 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σίκινος – Φολέγανδρος – Κίμωλος – Μήλος και επιστροφή με το «Άρτεμις» της HSW με μίσθωμα 29.551 ευρώ.

Κυκλάδες και Πειραιάς  

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Θήρα – Ανάφη και επιστροφή με το πλοίο «Blue Star 2» της Blue Star Ferries με 6.500 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Νάξος – Δονούσα και επιστροφή με το πλοίο «Blue Star Naxos» της Blue Star Ferries με 2.678 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Πάρος – Νάξος – Ηρακλειά – Σχοινούσα – Κουφονήσια – Κατάπολα και επιστροφή με το «Blue Star Naxos» της Blue Star Ferries με 16.307 ανά δρομολόγιο.

Πειραιάς και Κρήτη

@ Πειραιάς – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Kαστέλι και επιστροφή με το «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ και μίσθωμα 38.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Γύθειο – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Καστέλι και επιστροφή με το «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ και μίσθωμα 20.030 ευρώ ανά δρομολόγιο.

Πειραιάς και Δωδεκάνησα

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Πάτμος – Λειψοί – Λέρος –  Κάλυμνος – Κως – Σύμη – Ρόδος και επιστροφή με το «Blue Star Paros» της Blue Star Ferries με 40.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Αστυπάλαια – Κάλυμνος – Κως –Νίσυρος – Τήλος – Ρόδος και επιστροφή με το «Blue Star Paros» της Blue Star Ferries με 25.084 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Πειραιάς ή Λαύριο – Κάλυμνος – Κως – Νίσυρος –  Τήλος – Σύμη – Ρόδος και επιστροφή με το «Blue Star Paros» της Blue Star Ferries με 20.168 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Ρόδος – Κάρπαθος και επιστροφή με το «Blue Star 2» της Blue Star Ferries με 19.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Ρόδος – Καστελλόριζο και επιστροφή με το «Blue Star Paros» της Blue Star Ferries με 19.000 ανά δρομολόγιο.

Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Καρλόβασι και επιστροφή με το «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways (HSW) με 93.150 ευρώ ανά δρομολόγιο (πλοίο κατηγορίας 1)

Βόρειο Αιγαίο

@ Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου – Άγιος Κήρυκος με το «Νήσος Μύκονος» της HSW με 99.274,65 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ Σάμου και επιστροφή με το «Νήσος Μύκονος» της HSW με 88.649,94 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή και Λαύριο – Μεστά Χίου – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή με το «Εξπρές Πήγασος» της HSW με 36.640 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Λαύριο – Λήμνος – Σαμοθράκη και επιστροφή με το πλοίο «ΣΑΟΣ ΙΙ» με 41.749 ευρώ ανά δρομολόγιο.

@ Χίος – Οινούσσες – Ψαρά και επιστροφή με το «Blue Star 1» της Blue Star Ferries με 10.250 ευρώ ανά δρομολόγιο.

Ουσιαστικός διάλογος

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στην ημερίδα στα Χανιά για το ακτοπλοϊκό δίκτυο την προηγούμενη Τρίτη τόνισε ότι πρόκειται να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για τον επανασχεδιασμό και τη βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας και για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, ώστε να αναζητηθούν οι βέλτιστες δυνατές λύσεις και στους δύο τομείς και να βελτιωθεί περαιτέρω η ποιότητα των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών και των μικρών νησιών. Οι επιδοτούμενες γραμμές δημόσιου συμφέροντος, το ύψος των επιδοτήσεων, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, αλλά και το μεταφορικό ισοδύναμο είναι μερικά από τα θέματα που, όπως επισήμανε, πρέπει να εξεταστούν κατά τη διάρκεια αυτού του διαλόγου.

Ο κ. Δρίτσας τόνισε πως για την καλύτερη οργάνωση του διαλόγου θα συγκροτηθεί ομάδα εργασίας υπό τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Θεοτοκά, ενώ στον διάλογο θα συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι και ειδικότερα φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Με πληροφορίες από το naftemporiki.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;