Θ. Δρίτσας: «γιατί έφυγε ο φύλακας λίγο πριν το ατύχημα χθες;» – Βεντούρης: ” δεν έδεσα εγώ το πλοίο” – Το «Παναγία Τήνου» έχει σταθεροποιηθεί αν και η διαδικασία επαναφοράς θα είναι χρονοβόρα παράλληλα όμως αρχίζουν τα σενάρια
Τι συμβαίνει αλήθεια με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου»; Έχουμε δολιοφθορά; Κι εάν ναι ποιος κερδίζει; Γιατί έκανε αυτή τη παρέμβαση σοκ ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας περί απουσίας του φύλακα λίγο πριν το ατύχημα χθες τη στιγμή που το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά αναφέρει ότι ειδοποιήθηκε από το φύλακα του πλοίου; Και τι ρόλο παίζει ο εκπρόσωπος της εταιρίας κος Βεντούρης που τονίζει ότι δεν ήταν αυτός που έδεσε το πλοίο… Μυστήριο. Και το χειρότερο είναι ότι τα σενάρια δίνουν και παίρνουν τη στιγμή που ημιβυθισμένο και καθισμένο στον πυθμένα του λιμανιού του Πειραιά στην πύλη Ε-4, εξακολουθεί να παραμένει το «Παναγία Τήνου» που χθες λόγω εισροής υδάτων παρουσίασε δεξιά κλίση 40 μοιρών. Τα ειδικά συνεργεία που έχουν αναλάβει τη διαχείριση του συγκεκριμένου πλοίου από τον ΟΛΠ, έχουν τοποθετήσει αντιρρυπαντικό φράγμα γύρω του, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα θα καταβληθεί προσπάθεια να σφραγιστεί και να στεγανοποιηθεί ο καταπέλτης, πριν ξεκινήσει η απάντληση των υδάτων προκειμένου να εντοπιστεί το σχετικό ρήγμα που προκάλεσε την εισροή.
25.000 τόνοι
Σύμφωνα με εκτιμήσεις των ειδικών συνεργείων και με σχέδια του πλοίου, το «Παναγία Τήνου» κατ’ εκτίμηση έχει γεμίσει από τη μία πλευρά με 25.000 τόνους νερού, ενώ η κατάσταση στο εσωτερικό του από τα νερά φαίνεται να έχει προκαλέσει μεγάλες ζημιές στα περισσότερα σημεία. Πάντως οι ειδικοί εκτιμούν ότι η όλη διαδικασία απάντλησης των υδάτων αλλά και στεγανοποίησης του καταπέλτη και του ρήγματος, εφόσον εντοπιστεί, θα είναι χρονοβόρα και θα διαρκέσει μέρες. Το πλοίο είχε κατασχεθεί για οφειλές από το ΝΑΤ ενώ στελέχη της διοίκησης του ταμείου επιβεβαίωσαν σήμερα μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ την αποστολή σχετικού εγγράφου από τις 18/4/2016 προς την ΠΝΟ, την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, ότι ειδοποιήθηκε η υπηρεσία από τον αρμόδιο φύλακα ότι το «Παναγία Τήνου» παρουσίασε νερά και έχει πάρει μία κλίση προς τα δεξιά. Επίσης τόνισαν ότι μεσεγγυούχος του πλοίου είναι η πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Βεντούρης: Δεν έδεσα εγώ το πλοίο
Τι απαντάει ο εκπρόσωπος της εταιρείας Ευάγγελος Βεντούρης; Μιλώντας το μεσημέρι στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε ότι από το Δεκέμβριο του 2015 με έγγραφά του προς το ΝΑΤ αλλά και τον ΟΛΠ είχε αναφέρει ότι αποκλειστικά υπαίτιος για οτιδήποτε συμβεί από εδώ και στο εξής στο πλοίο είναι το ΝΑΤ το οποίο έχει προχωρήσει και στην κατάσχεσή του, ενώ ζητούσε άμεσα και χωρίς χρονοτριβή να ορίσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες νέο μεσεγγυούχο του πλοίου και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να μην κινδυνεύσει. «Δεν κατέσχεσα εγώ το πλοίο, το κατέσχεσε το ΝΑΤ. Δεν “έδεσα” εγώ το πλοίο αλλά δέθηκε ενόσω ήτο ναυλωμένο και ακινητοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά έπειτα από επίσχεση εργασίας των εργαζομένων» αναφέρει στα σχετικά έγγραφα προς τον ΟΛΠ και το ΝΑΤ τονίζοντας επίσης ότι και να θέλει να κάνει κάτι «αντικειμενικά δεν δύναται».
Δολιοφθορά
Το ενδεχόμενο δολιοφθοράς αφήνει ανοικτό σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την εισροή υδάτων στο πλοίο. Όπως υποστηρίζει όλο το διάστημα στο οποίο το πλοίο βρισκόταν στο λιμάνι του Πειραιά, τα στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, αλλά και του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, ήλεγχαν σε καθημερινή σχεδόν βάση την εικόνα του. Τονίζεται επίσης ότι την προηγούμενη ημέρα του περιστατικού, στις 25-4-2016, ο διευθυντής Κλάδου Ελέγχου Πλοίων και ο διευθυντής της διεύθυνσης Επιθεώρησης Πλοίων επισκέφθηκαν το πλοίο και διαπίστωσαν ότι η κατάστασή του παρέμενε αμετάβλητη, σε σχέση με την διαπιστωθείσα από τη διεύθυνση Επιθεώρησης Πλοίων από τις 2-6-2015. «Το πρωί της 26-4-2016, ημέρα κατά την οποία συνέβη το περιστατικό, πραγματοποιήθηκε μακροσκοπικός έλεγχος του πλοίου από στελέχη του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, κατά τον οποίο διαπιστώθηκε το αμετάβλητο της κατάστασης του. Μέσα σε διάστημα λιγότερο της μισής ώρας, από τη στιγμή που διαπιστώθηκε η αύξηση της κλίσης του πλοίου, στις 26-4-2016, εισήλθαν στο εσωτερικό του πλοίου χιλιάδες τόνοι νερού προκαλώντας τη μεγάλη κλίση του. Αυτή η εξέλιξη προκαλεί εντύπωση και ασφαλώς οι συνθήκες υπό τις οποίες εκδηλώθηκε, όπως και το θέμα της φύλαξης του πλοίου τη δεδομένη στιγμή, θα διερευνηθούν, δεδομένου ότι έχει ήδη σχηματιστεί δικογραφία από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά» .
Που είναι ο φύλακας
Λάδι στη φωτιά πάντως ρίχνει ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας ο οποίος σε τηλεοπτική του παρέμβαση (στην ΕΤ1) ουσιαστικά αφήνει αιχμές για δολιοφθορά αποκαλύπτοντας μία πολύ σημαντική είδηση… Ξεκίνησε πάντως …ήρεμα: «Δεν είναι στη δική μου θέση ευθύνης να πω κάτι τέτοιο και να δημιουργήσω ένα πρωθύστερο σε σχέση με ζητήματα που η ανακριτική διαδικασία θα εντοπίσει. Όμως πράγματι επισημαίνουν οι πάντες και οι επαΐοντες, ότι μέσα σε μισή ώρα 25.000 τόνοι νερού να εισρεύσουν στα μηχανοστάσια του πλοίου, αυτό δεν μπορεί να εξηγηθεί με βαθμιαία φθορά ή ρηγματώσεις του πλοίου. Αυτή είναι εκτίμηση που στο λιμάνι αυτή τη στιγμή όλοι οι γνωρίζοντες και ειδικοί την κάνουν και αυτήν μπορώ να σας μεταφέρω». Και προχώρησε στην αποκάλυψη σοκ «χθες το πρωί ο φύλακας ο υπεύθυνος, δήλωσε ο ίδιος κάποια αδιαθεσία και έφυγε να πάει στο νοσοκομείο. Εκείνη την ώρα που συνέβη το γεγονός, αυτή η γρήγορη δηλαδή εξέλιξη, ο φύλακας δεν ήταν στο πλοίο, αυτό επίσης έχει κατατεθεί στη δικογραφία, είναι μια πληροφορία που σας την μεταφέρω».
Θεατής
Όμως η όλη υπόθεση έχει και την πολιτική της διάσταση… Το υπουργείο Ναυτιλίας απαντώντας επίσης στις χθεσινές δηλώσεις του τομεάρχη Ναυτιλίας της ΝΔ Σίμου Κεδίκογλου -ο οποίος έκανε λόγο για αδιαφορία και απραξία του υπουργείου να απομακρύνει το πλοίο εδώ και δύο χρόνια- τονίζει ότι ο βουλευτής της ΝΔ επικαλείται ανύπαρκτα στοιχεία και στο βωμό της αντιπολιτευτικής τακτικής θυσιάζει την αλήθεια. Ο κ. Κεδίκογλου είχε συμπληρώσει: «Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θεόδωρος Δρίτσας, όχι μόνο δεν ενήργησε για την άμεση απομάκρυνσή του πλοίου, το οποίο είχε αρχίσει να παίρνει κλίση από το απόγευμα της 25ης Απριλίου, αλλά δυστυχώς παρέμεινε θεατής της βύθισής του, μετατρέποντας το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά σε λιμάνι παροπλισμού».
Με πληροφορίες από το «vima.gr»