Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΗ Κυβέρνηση προωθεί αύξηση ορίου ταχύτητας στα 150 χιλιόμετρα (!!!)

Η Κυβέρνηση προωθεί αύξηση ορίου ταχύτητας στα 150 χιλιόμετρα (!!!)

|

Σε μία χώρα όπου τα αυτοκίνητα είναι γερασμένα και κάθε χρόνο μετράμε μία χαμένη κωμόπολη σε νεκρούς στους δρόμους, η Ελληνική Κυβέρνηση διά του Υπουργείου Μεταφορών καταθέτει νομοσχέδιο στη Βουλή ζητώντας αύξηση ορίου ταχύτητας από 130 στα 150 χιλιόμετρα την ώρα 

Μήπως έχουμε χάσει το μέτρο; Επειδή παραδόθηκαν δύο δρόμοι σημαίνει ότι έχουμε το δίκτυο εκείνο ή την παιδεία για να μπορέσει κάποιος να τρέξει με 150 χιλιόμετρα την ώρα οδηγώντας αυτοκίνητο προηγούμενης δεκαετίας; Ούτε στη Γερμανία δεν υπάρχει κάτι τέτοιο… Κι όμως εμείς είμαστε εδώ στην Ελλάδα να κάνουμε τη διαφορά για μία ακόμη φορά… Και βέβαια προκαλεί αρνητική έκπληξη η αποκάλυψη από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη πως σε νομοσχέδιο που θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, προβλέπεται η δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα. Βεβαίως, ο υπουργός σημείωσε πως πρέπει να εγκριθεί σχετική μελέτη από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Η ύπαρξη όμως πολιτικής βούλησης για την απογείωση των ορίων ταχύτητας, εγείρει ανησυχίες πως οι μελέτες θα έχουν –ως συνήθως– διεκπεραιωτικό χαρακτήρα…

Ποια ανάγκη οδηγεί στο να αποκτήσει η Ελλάδα το υψηλότερο όριο ταχύτητας σε όλη την Ευρώπη; Όταν έχουμε πολλαπλάσιους νεκρούς και τραυματίες στην άσφαλτο και οχήματα γερασμένα, ειδικά τα τελευταία χρόνια λόγω οικονομικής κρίσης; Σήμερα, μόνο Βουλγαρία και Πολωνία έχουν όριο 140 χλμ./ώρα, οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε. βρίσκονται στα 130 χλμ./ώρα (όπως και η Ελλάδα), ενώ 120 χλμ./ώρα έχουν Βέλγιο, Ελβετία, Ιρλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Φινλανδία, 112 χλμ./ώρα το Ηνωμένο Βασίλειο, 110 χλμ./ώρα Εσθονία και Σουηδία, 100 χλμ./ώρα Κύπρος και Νορβηγία, ενώ 90 χλμ./ώρα η Λετονία.
Μόνο η Γερμανία, με την ισχυρότατη αυτοκινητοβιομηχανία, δεν έχει όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους. Υπάρχει όμως προτεινόμενη ανώτερη ταχύτητα τα 130 χλμ./ώρα. Εάν όχημα κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα και εμπλακεί σε σύγκρουση, αντιμετωπίζει προβλήματα με την ασφαλιστική του κάλυψη και έναντι της Δικαιοσύνης.

 «Η προτεινόμενη αύξηση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους αποτελεί παράλογη πρόταση, που αντιβαίνει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Ήδη, σήμερα παρατηρείται μια υπέρβαση του ορίου των 130 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να πιάνουν τα 150 χλμ./ώρα. Η αλλαγή αυτή δίνει ξεκάθαρα ένα πολύ λανθασμένο μήνυμα στους οδηγούς. Αν διατηρηθεί η ίδια νοοτροπία, θα οδηγήσει σε ταχύτητες μεγαλύτερες και από τα 170 χλμ./ώρα με ολέθριες συνέπειες», λέει στην «Καθημερινή» ο συγκοινωνιολόγος Ευθύμιος Μπακογιάννης, από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ.
 «Οι κρατούσες θεωρίες υποστηρίζουν ότι όταν η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας αυξάνεται κατά 1 χλμ./ώρα, ο αριθμός των ατυχημάτων αυξάνεται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και 4% στο αστικό δίκτυο», συμπληρώνει.
Κατανάλωση καυσίμων
Σημαντική πλευρά είναι και το θέμα της αυξημένης κατανάλωσης καυσίμων, που επιβαρύνει οικονομικά τους οδηγούς, αλλά και το περιβάλλον με αυξημένες εκπομπές καυσαερίων και αερίων του θερμοκηπίου. «Η κατανάλωση κάθε οχήματος εξαρτάται από πλήθος παραγόντων: οδηγός, όχημα, καιρικές συνθήκες, κατάσταση του οδοστρώματος, κλίσεις διαδρομής κ.λπ. Παρ’ όλα αυτά, έχει υπολογιστεί πως όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 90-120 χλμ./ώρα η μέση κατανάλωση είναι 6,8 έως 7,2 λίτρα στα 100 χλμ. Όταν η ταχύτητα ανέβει στα 130-150 χλμ./ώρα η μέση κατανάλωση ανεβαίνει στα 9,5-11 λίτρα/100 χλμ.», εξηγεί ο κ. Μπακογιάννης. Δηλαδή, αύξηση της τάξεως του 40-50%!
Όταν η κυκλοφορία των Ι.Χ. στους αυτοκινητόδρομους έχει μειωθεί δραστικά λόγω κρίσης, τι εξυπηρετεί η κίνηση του ΥΜΕΤ; «Το να βρεθεί μια χώρα-μέλος της Ε.Ε. που θα θεσπίσει το όριο των 150 χλμ./ώρα είναι μια στρατηγική νίκη για την αυτοκινητοβιομηχανία, που προσπαθεί συστηματικά να αυξήσει τα όρια ταχύτητας. Η παραγωγή όλο και ταχύτερων αυτοκινήτων απαιτεί κίνητρα για την κατανάλωσή τους. Η Ελλάδα θα παίξει τον ρόλο του “λαγού”», σχολιάζει ο κ. Γιώργος Κουβίδης, από τον Πανελλαδικό Σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ξενοδοχεία: Επενδύσεις ύψους 8 εκ. ευρώ σε μονάδες στην Σχοινούσα και Μήλο

Πέντε (5) νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Κω, Μήλο, Σχοινούσα, Χαλκίδα

Εγγραφή στο «Μητρώο 11» για την αποφυγή ανεπιθύμητων κλήσεων – Η διαδικασία

Ασπίδα για τις ενοχλητικές κλήσεις αυτού του είδους αποτελεί η ένταξη των συνδρομητών στο ειδικό «μητρώο 11» των εταιρειών κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας

Τουρισμός: 1.300 νέες απευθείας πτήσεις σε 8 μεγάλα Ελληνικά αεροδρόμια φέτος

Το μεγαλύτερο αριθμό νέων πτήσεων το 2025 συγκεντρώνει το αεροδρόμιο Ηρακλείου, με συνολικά 343 νέες πτήσεις και 10 νέες συνδέσεις

Ακτοπλόοι για αύξηση εισιτηρίων: Να ακολουθήσει η Κυβέρνηση το μοντέλο Ιταλών και Γερμανών

Ακτοπλοϊκές: Τα 5 μέτρα που προτείνουν για να μην γίνουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων

Σύρος: Η μπασκετική γιορτή Stoiximan AegeanBall Festival επιστρέφει στις 27-29 Ιουνίου 2025

Φέτος, η διοργάνωση ανεβάζει τον πήχη ακόμα ψηλότερα, με καλεσμένους-έκπληξη, πλούσιες παράλληλες εκδηλώσεις και νέες εμπειρίες

Π.Ν.Αι. – Ρόδος: Συνεδρίαση για την αποκατάσταση ζημιών από την θεομηνία Bora

Κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την καθαίρεση της κατεστραμμένης γέφυρας στο Φαληράκι. Εντός των ημερών εγκαθίσταται ο ανάδοχος

Βουλή των Ελλήνων: Πρόεδρος αναμένεται με τη … πρώτη, ο Νικήτας Κακλαμάνης

Στη σημερινή ψηφοφορία για τον πρόεδρο της Βουλής αναμένεται ότι θα συγκεντρώσει τουλάχιστον 246 ψήφους – Θα υπερψηφίσουν ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ

Κυκλάδες: Παραμένει στον Πειραιά το “Fast Ferries Andros”, ποιο θα καλύψει το κενό

Ανεκτέλεστο σήμερα το δρομολόγιο του Fast Ferries Andros - Στις 12 το Blue Star Paros από Σύρο

Νάξος: Παρουσιάστηκε η πρώτη ποιητική συλλογή της Παρασκευής Ανεβλαβή (video + Photos)

Δείτε την παρουσίαση της πρώτης ποιητικής συλλογής της Ναξιώτισσας συγγραφέα Παρασκευής Ανεβλαβή - Που έγινε και πότε

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Eurovision 2025: Στην 12αδα του τελικού το “High Road” του Ναξιώτη John Βλασερού και της Georgina Kalais (video)

Στον τελικό της 30ης Ιανουαρίου για την πρόκριση στην φετινή Eurovision ο Ναξιώτης John Vlasseros με την Georgina Kalais και το τραγούδι "High Road" (video)

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη

Νάξος – Ευαγγελία Γατσωτή: Πρεμιέρα σήμερα (17/01) για τη παράσταση “Γιάννης το βούδι”

Δύο παραστάσεις έργων με την υπογραφή της ανερχόμενης συγγραφέα από τη Νάξο Ευαγγελίας Γατσωτή ανεβαίνουν αυτή την εβδομάδα: «Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 20/1) και «Γιάννης το βούδι» (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 17/1)