Πέμπτη, 24 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΗ Κυβέρνηση προωθεί αύξηση ορίου ταχύτητας στα 150 χιλιόμετρα (!!!)

Η Κυβέρνηση προωθεί αύξηση ορίου ταχύτητας στα 150 χιλιόμετρα (!!!)

|

Σε μία χώρα όπου τα αυτοκίνητα είναι γερασμένα και κάθε χρόνο μετράμε μία χαμένη κωμόπολη σε νεκρούς στους δρόμους, η Ελληνική Κυβέρνηση διά του Υπουργείου Μεταφορών καταθέτει νομοσχέδιο στη Βουλή ζητώντας αύξηση ορίου ταχύτητας από 130 στα 150 χιλιόμετρα την ώρα 

Μήπως έχουμε χάσει το μέτρο; Επειδή παραδόθηκαν δύο δρόμοι σημαίνει ότι έχουμε το δίκτυο εκείνο ή την παιδεία για να μπορέσει κάποιος να τρέξει με 150 χιλιόμετρα την ώρα οδηγώντας αυτοκίνητο προηγούμενης δεκαετίας; Ούτε στη Γερμανία δεν υπάρχει κάτι τέτοιο… Κι όμως εμείς είμαστε εδώ στην Ελλάδα να κάνουμε τη διαφορά για μία ακόμη φορά… Και βέβαια προκαλεί αρνητική έκπληξη η αποκάλυψη από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη πως σε νομοσχέδιο που θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, προβλέπεται η δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα. Βεβαίως, ο υπουργός σημείωσε πως πρέπει να εγκριθεί σχετική μελέτη από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Η ύπαρξη όμως πολιτικής βούλησης για την απογείωση των ορίων ταχύτητας, εγείρει ανησυχίες πως οι μελέτες θα έχουν –ως συνήθως– διεκπεραιωτικό χαρακτήρα…

Ποια ανάγκη οδηγεί στο να αποκτήσει η Ελλάδα το υψηλότερο όριο ταχύτητας σε όλη την Ευρώπη; Όταν έχουμε πολλαπλάσιους νεκρούς και τραυματίες στην άσφαλτο και οχήματα γερασμένα, ειδικά τα τελευταία χρόνια λόγω οικονομικής κρίσης; Σήμερα, μόνο Βουλγαρία και Πολωνία έχουν όριο 140 χλμ./ώρα, οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε. βρίσκονται στα 130 χλμ./ώρα (όπως και η Ελλάδα), ενώ 120 χλμ./ώρα έχουν Βέλγιο, Ελβετία, Ιρλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Φινλανδία, 112 χλμ./ώρα το Ηνωμένο Βασίλειο, 110 χλμ./ώρα Εσθονία και Σουηδία, 100 χλμ./ώρα Κύπρος και Νορβηγία, ενώ 90 χλμ./ώρα η Λετονία.
Μόνο η Γερμανία, με την ισχυρότατη αυτοκινητοβιομηχανία, δεν έχει όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους. Υπάρχει όμως προτεινόμενη ανώτερη ταχύτητα τα 130 χλμ./ώρα. Εάν όχημα κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα και εμπλακεί σε σύγκρουση, αντιμετωπίζει προβλήματα με την ασφαλιστική του κάλυψη και έναντι της Δικαιοσύνης.

 «Η προτεινόμενη αύξηση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους αποτελεί παράλογη πρόταση, που αντιβαίνει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Ήδη, σήμερα παρατηρείται μια υπέρβαση του ορίου των 130 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να πιάνουν τα 150 χλμ./ώρα. Η αλλαγή αυτή δίνει ξεκάθαρα ένα πολύ λανθασμένο μήνυμα στους οδηγούς. Αν διατηρηθεί η ίδια νοοτροπία, θα οδηγήσει σε ταχύτητες μεγαλύτερες και από τα 170 χλμ./ώρα με ολέθριες συνέπειες», λέει στην «Καθημερινή» ο συγκοινωνιολόγος Ευθύμιος Μπακογιάννης, από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ.
 «Οι κρατούσες θεωρίες υποστηρίζουν ότι όταν η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας αυξάνεται κατά 1 χλμ./ώρα, ο αριθμός των ατυχημάτων αυξάνεται κατά 2% στο υπεραστικό δίκτυο και 4% στο αστικό δίκτυο», συμπληρώνει.
Κατανάλωση καυσίμων
Σημαντική πλευρά είναι και το θέμα της αυξημένης κατανάλωσης καυσίμων, που επιβαρύνει οικονομικά τους οδηγούς, αλλά και το περιβάλλον με αυξημένες εκπομπές καυσαερίων και αερίων του θερμοκηπίου. «Η κατανάλωση κάθε οχήματος εξαρτάται από πλήθος παραγόντων: οδηγός, όχημα, καιρικές συνθήκες, κατάσταση του οδοστρώματος, κλίσεις διαδρομής κ.λπ. Παρ’ όλα αυτά, έχει υπολογιστεί πως όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 90-120 χλμ./ώρα η μέση κατανάλωση είναι 6,8 έως 7,2 λίτρα στα 100 χλμ. Όταν η ταχύτητα ανέβει στα 130-150 χλμ./ώρα η μέση κατανάλωση ανεβαίνει στα 9,5-11 λίτρα/100 χλμ.», εξηγεί ο κ. Μπακογιάννης. Δηλαδή, αύξηση της τάξεως του 40-50%!
Όταν η κυκλοφορία των Ι.Χ. στους αυτοκινητόδρομους έχει μειωθεί δραστικά λόγω κρίσης, τι εξυπηρετεί η κίνηση του ΥΜΕΤ; «Το να βρεθεί μια χώρα-μέλος της Ε.Ε. που θα θεσπίσει το όριο των 150 χλμ./ώρα είναι μια στρατηγική νίκη για την αυτοκινητοβιομηχανία, που προσπαθεί συστηματικά να αυξήσει τα όρια ταχύτητας. Η παραγωγή όλο και ταχύτερων αυτοκινήτων απαιτεί κίνητρα για την κατανάλωσή τους. Η Ελλάδα θα παίξει τον ρόλο του “λαγού”», σχολιάζει ο κ. Γιώργος Κουβίδης, από τον Πανελλαδικό Σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ειδική Αγωγή με Καρδιά: Σε τροχιά ολοκλήρωσης τα ειδικά σχολεία στη Νάουσα Πάρου

Ένα όραμα γίνεται πράξη: Σχεδόν έτοιμα το Ειδικό Νηπιαγωγείο και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πάρου – Επίσκεψη Αντιδημάρχου και Προέδρου Παιδείας στον χώρο των εργασιών

Η Μήλος δείχνει τον δρόμο της προσβασιμότητας, σε λειτουργία εκ νέου τα seatrac για ΑμεΑ

Η πρόσβαση στη θάλασσα είναι δικαίωμα για όλους και ο Δήμος Μήλου το αποδεικνύει στην πράξη: πλήρης επαναλειτουργία των αυτόνομων μηχανισμών σε Πλάθιενα και Παπικινού, έπεται και των Πολλωνίων

Ανυπόφορη η “ανάσα” στις Κυκλάδες, ο καύσωνας “έγραψε” 40 βαθμούς στη Μέση της Νάξου (!!!)

Ακραίες θερμοκρασίες σάρωσαν το Αιγαίο: 40άρια σε Μέση Νάξου, Δαμαριώνα, Κουφονήσια – Πνιγηρές συνθήκες ακόμα και στις πιο δροσερές νησιωτικές ανάσες

Χρυσή η Εθνική πόλο γυναικών, παγκόσμιες πρωταθλήτριες μετά από 14 χρόνια

Μετά από μια ονειρική πορεία και έναν τελικό για την ιστορία, τα χρυσά κορίτσια της Ελλάδας θριάμβευσαν επί της Ουγγαρίας (12-9) και ανέβηκαν ξανά στην κορυφή του κόσμου

Δανακός: Θυρανοίξια με κατάνυξη και ιστορική βαρύτητα στον Άγιο Ιωάννη τον Θεολόγο

Οκτώ αιώνες ιστορίας συνάντησαν τη σύγχρονη ευλάβεια στο ανακαινισμένο κοιμητηριακό εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννου στον Δανακό, με την παρουσία του Μητροπολίτη Παροναξίας και πλήθους πιστών.

Σεισμός 5,1 Ρίχτερ νοτιοανατολικά των Αντικυθήρων, αισθητός σε Κρήτη, Πελοπόννησο και Αττική

Η σεισμική δόνηση σημειώθηκε το απόγευμα της Τετάρτης και προκάλεσε ανησυχία σε ευρύ γεωγραφικό φάσμα – Δεν αναφέρθηκαν ζημιές.

Νάξος: “Παραμύθι, παραμύθι… στο Καλόξυλο η μαγεία παίρνει σάρκα και οστά” (αφίσα)

Το χωριό-σκηνικό της Νάξου μεταμορφώνεται για δύο μέρες σε καμβά παράδοσης τέχνης παιχνιδιού και πολιτιστικής συγκίνησης – Ελάτε να ξαναγίνουμε παιδιά!

Α.Ο. Θήρας: Με όνειρα και πάθος ξεκινά το φετινό ταξίδι στη Volley League Γυναικών (πρόγραμμα)

Η κλήρωση για το πρωτάθλημα 2025-2026 έφερε πρεμιέρα εντός έδρας με το Μαρκόπουλο – Σαντορίνη, έτοιμη για μεγάλες αναμετρήσεις και ευρωπαϊκές προκλήσεις!

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Νάξος – «Τέλος στα πρόστιμα, Δήμαρχε – Πεζοδρόμηση τώρα»: Η κραυγή μίας πόλης που πνίγεται

Αδικημένοι επαγγελματίες κρεμούν πανό αγανάκτησης στην καρδιά της Νάξου και ζητούν κάτι απλό: Ίδιους όρους για όλους.

Όταν το GPS σε οδηγεί… σε αδιέξοδο: Τουρίστας σφήνωσε όχημα σε σοκάκι της Νάξου

Αμερικανός οδηγός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες πλοήγησης και κατέληξε… στα στενά της Φουντάνας – Η φωτογραφία που έγινε viral και η ανάγκη για καλύτερη καθοδήγηση στους τουρίστες

Έκτακτα μέτρα στη Σέριφο λόγω υπερκατανάλωσης νερού – Απαγορεύσεις και πρόστιμα

Ο Δήμος Σερίφου καλεί τους πολίτες να περιορίσουν τη χρήση νερού λόγω αυξημένης κατανάλωσης και περιορισμένων αποθεμάτων – Πρόστιμα έως και 1.000€ για παραβάτες.

Καμπανάκι Γιαννάκου για το Νοσοκομείο Σύρου: “Αν εφαρμοστεί το πρωτόκολλο, κλείνει”

Σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό – Η υπερπροσπάθεια των βοηθών νοσηλευτών κρατά όρθιο το νοσοκομείο αναφοράς των Κυκλάδων

Αλυκό Νάξου: Κατεδαφίζεται το φάντασμα του ξενοδοχείου – Σώζεται το κεδροδάσος

Υπεγράφη η σύμβαση κατεδάφισης των ερειπίων στο Αλυκό – Ένα διαχρονικό «τραύμα» για τη Νάξο οδεύει προς θεραπεία μετά από δεκαετίες αδράνειας

Κυκλάδες – Ανατροπή στο τουριστικό χάρτη: Νάξος και Πάρος ανεβαίνουν, Μύκονος και Σαντορίνη «κατεβαίνουν»

Το καλοκαίρι του 2025 φέρνει ανακατατάξεις στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς – Η Νάξος και η Πάρος «λάμπουν» με αύξηση ζήτησης, ενώ Σαντορίνη και Μύκονος μετρούν απώλειες και ανησυχίες

Η SEAJETS εξασφαλίζει δωρεάν μετακίνηση από και προς Ηρακλειά για όλους τους επιβάτες

Πρωτοβουλία ευθύνης από την εταιρεία και το Ίδρυμα Τάκης Ηλιόπουλος για τη στήριξη της τουριστικής σύνδεσης με τις Μικρές Κυκλάδες

Θλίψη στη Σχοινούσα: Το ύστατο χαίρε στη Ρίτα Μούρτζη από τον Σύλλογο Σχοινουσιωτών

Μια αγαπημένη παρουσία του νησιού έφυγε πρόωρα – Συγκινητικό μήνυμα αποχαιρετισμού και κάλεσμα για στήριξη στη μνήμη της

Πανναξιακός ΑΟΚ: Μεταγραφικό restart με τέσσερα νέα πρόσωπα και στόχος η κορυφή

Νέα πρόσωπα, νέο πάθος, μία αποστολή: η επιστροφή στη National League 1 – Σβάρνας, Μαραβέγιας, Καλαμπογιάς και Μιλόσεβιτς έρχονται για τη μεγάλη ανατροπή