Κυριακή, 10 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΗ …αστεία επιδότηση και τα …κυκλικά δρομολόγια με βάση τη Παροναξία

Η …αστεία επιδότηση και τα …κυκλικά δρομολόγια με βάση τη Παροναξία

|

Οι προτάσεις που κατέθεσε εκ μέρους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης στην ημερίδα για την Ακτοπλοΐα, το ποσό της επιδότησης για τα 44 νησιά και η πρόταση όσον αφορά τα κυκλικά δρομολόγια στο Αιγαίο με τα θετικά και τα αρνητικά σημεία της

Η ημερίδα  «Η Ακτοπλοΐα ως πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών των Κυκλάδων – Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας και παράγοντες ανάπτυξης της Νησιωτικότητας» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου αποτελεί παρελθόν… Κρίθηκε επιτυχημένη κυρίως λόγω της στοχευμένης θεματολογίας της όμως η αλήθεια είναι ότι όλοι περίμεναν τις παρατηρήσεις των πλέον αρμόδιων που δεν είναι άλλοι από τους Ακτοπλόους. Και ο Μιχάλης Σακέλλης από τη θέση του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ήταν ξεκάθαρος «Τα 80 εκατομμύρια ευρώ που διατίθενται ως αποζημιώσεις για την εξυπηρέτηση 44 νησιών είναι αστεία ποσά όταν σε άλλες χώρες δίνονται μόνο για την εξυπηρέτηση ενός.  Τα μεγάλα προβλήματα που παραμένουν είναι οι υποδομές, η ανάγκη συμβατικής δέσμευσης δύο πλοίων της ίδιας εταιρείας ή δύο ή τριών διαφορετικών εταιρειών για την εκτέλεση των συνδυασμένων δρομολογίων και βέβαια οι προβληματισμοί των τοπικών κοινωνιών.

Επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τη σημαντική αύξηση του κόστους των υπηρεσιών κατά 14 εκ. ευρώ. Βλέπουμε λοιπόν για τις Κυκλάδες ότι εάν υπάρχει η δυνατότητα αύξησης των διαθέσιμων κεφαλαίων πρέπει να προσθέσουμε στα δρομολόγια που ήδη εκτελούνται ένα επιπλέον για την ενίσχυση της ενδοεπικοινωνίας. Επίσης, πρέπει τα τοπικά δρομολόγια να προγραμματιστούν καλύτερα για να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση των επιβατών και με ανταποκρίσεις. Τέλος πρέπει να αυξηθούν τα μισθώματα του τοπικού δρομολογίου των μικρών Κυκλάδων για τη δρομολόγηση μεγαλύτερου και ταχύτερου πλοίου για να είναι δυνατή η προσέγγιση και στη Σύρο και για να μην διακόπτονται τα δρομολόγια στα 8 μποφόρ». Και στη συνέχεια έκανε μία δεικτική αναφορά με συγκεκριμένα παραδείγματα «Το πλοίο «Πρέβελης» που εκτελεί τα δρομολόγια της Κάσου και Καρπάθου είναι το μοναδικό που συμμετέχει στον Διεθνή διαγωνισμό Ανάθεσης ΔΥ. Αυτό δεν είναι τυχαίο καθώς δεν διατίθενται άλλα πλοία σύμφωνα με τα μισθώματα που προσφέρονται. Η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των νησιών στο Β. Αιγαίο δεν είναι και αυτή τυχαία. Τι θα γίνει όμως όταν το πλοίο «Πήγασος» αποχωρήσει λαμβανομένου υπόψη ότι για μία ακόμα φορά φτιάξαμε λάθος λιμάνι στον Αη Στράτη και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν τα μεγάλα πλοία της γραμμής. Ούτε βέβαια είναι τυχαίο ότι επί 15 χρόνια οι μικρές Κυκλάδες εξυπηρετούνται χωρίς το παραμικρό πρόβλημα και η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών κοντεύει να ξεχάσει την ύπαρξή τους»…
Νέα πλοία

Και έκλεισε τη πρώτη τοποθέτησή του λέγοντας ότι «η μεγάλη σημασία της Ακτοπλοΐας δεν έχει αξιολογηθεί, οι υπηρεσίες θεωρούνται δεδομένες και οι παρεμβάσεις μάλλον προβλήματα δημιουργούν παρά λύνουν. Δεν είναι όμως οι υπηρεσίες υποτιμημένες, στην ουσία είναι τα νησιά μας. Επίσης λόγω έλλειψης κεφαλαίων τα απομακρυσμένα νησιά μας δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα με τα κοντινότερα, οι υπηρεσίες που προσφέρονται δεν είναι οι ενδεδειγμένες και πρέπει να βελτιωθούν. Εάν θέλουμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες, εάν θέλουμε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, να βελτιωθεί η ενδοεπικοινωνία, να δρομολογηθούν νέα σύγχρονα πλοία και κυρίως να αντιμετωπίσουμε το μεγάλο πρόβλημα της προβλεπόμενης έλλειψης πλοίων, πρέπει να μελετήσουμε, να σχεδιάσουμε για την επόμενη δεκαπενταετία και κυρίως να αντιμετωπίσουμε τα νησιά μας ισότιμα με τους χερσαίους προορισμούς, για την εξυπηρέτηση των οποίων διατίθενται πολλά δισεκατομμύρια χωρίς κανένας να το θεωρεί παράλογο σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στις Ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες».

Οι προτάσεις

Και στη συνέχεια αναφέρθηκε στις προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν στις θαλάσσιες συνδέσεις των μικρών νησιών, στις λεγόμενες «άγονες γραμμές»… Ο ισχυρός άνδρας του ΣΕΕΕΝ σημείωσε ότι οι γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας καλύπτουν το 3%-5% της κίνησης αλλά είναι μεγάλης εθνικής σημασίας καθώς εξυπηρετούν 44 νησιά, η ανάπτυξη των οποίων, ο πληθυσμός και η επιβίωση των κατοίκων εξαρτάται αποκλειστικά από την Ακτοπλοϊκή τους εξυπηρέτηση. Και οι προτάσεις του; Προκήρυξη διαγωνισμών για σύναψη συμβάσεων Δ.Υ. για τη δρομολόγηση νεότευκτου πλοίου με έναρξη δρομολογίων μετά από 2-3 έτη. Οργανωμένη εξυπηρέτηση των νησιών με δρομολόγια ανταποκρίσεων που είναι και η μοναδική λύση για όλες τις γραμμές αρκεί βέβαια να έχουμε μία αξιόπιστη μελέτη που θα δώσει σωστά συμπεράσματα…  Και ένα μικτό σύστημα όπως αυτό της εξυπηρέτησης των Μικρών Κυκλάδων ή των μικρών νησιών των Δωδεκανήσων δείχνουν το δρόμο.
Και στη συνέχεια παρατέθηκαν τα δρομολόγια…

Δυο κυκλικά δρομολόγια: Αστυπάλαια, Δονούσα, Αιγιάλη (Αμοργός), Νάξος, Πάρος, Σύρος, Σέριφος, Σίφνος, Κίμωλος, Μήλος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ίο και Θήρα.

Δυο κυκλικά δρομολόγια: Αστυπάλαια, Δονούσα, Αιγιάλη (Αμοργός), Νάξος, Πάρος, Σύρος, Άνδρος, Τήνος και Μύκονος.

Δυο κυκλικά δρομολόγια: Κατάπολα (Αμοργός), Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Νάξος, Πάρος, Σύρος, Σέριφος, Σίφνος, Κίμωλος, Μήλος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ίος και Θήρα.

Ένα κυκλικό δρομολόγιο: Κατάπολα (Αμοργός), Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Νάξος, Πάρος, Σύρος, Ανδρος, Τήνος και Μύκονος.

Ποια είναι τα θετικά; Συνδέσεις με ανταποκρίσεις προς Πειραιά. Δονούσα, Αιγιάλη (Αμοργός), Αστυπάλαια 4 φορές την εβδομάδα, όπως και σήμερα.

Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσι, Κατάπολα (Αμοργός), τρεις φορές την εβδομάδα όσες και σήμερα

Σίκινος, Φολέγανδρος 4 φορές την εβδομάδα, μία επιπλέον των σημερινών

Τοπικές συνδέσεις
Άνδρος, Τήνος τρεις φορές την εβδομάδα όσες και σήμερα

Καθημερινή σύνδεση Μικρών Κυκλάδων, Πάρου και Νάξου με Σύρο

Σύνδεση τέσσερις φορές την εβδομάδα των Δυτικών Κυκλάδων με Σύρο και Ανατολικές Κυκλάδες…

Τα αρνητικά

Όλες οι συνδέσεις από και προς Πειραιά με ανταποκρίσεις.

Δύο ώρες περίπου καθυστέρηση στις αφίξεις στις Μικρές Κυκλάδες και Αστυπάλαια.

Δεν εκτελούνται τα δρομολόγια Κέας, Κύθνου και Σύρου

Σχετικά μεγάλη διάρκεια ταξιδιού στη σύνδεση των Ανατολικών με τις Δυτικές Κυκλάδες: Πάρος – Σίφνος 4 ώρες και 10 λεπτά ή Μήλος – Νάξος: 7 ώρες…

Και τέλος τα προβλήματα

Έλλειψη λιμενικών υποδομών

Ανάγκη συγχρονισμού των δρομολογίων προς / από Πειραιά και των τοπικών

Και η συνήθεια και η νοοτροπία των επιβατών να ταξιδεύουν χωρίς μετεπιβιβάσεις… 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Blue Star Delos & Blue Star 1: Μια σπάνια νυχτερινή συνάντηση στο λιμάνι της Πάρου (video)

Λόγω απαγορευτικού, οι αφίξεις μετατέθηκαν και το λιμάνι έγινε σκηνικό για μια εικόνα που συνήθως βλέπουμε μόνο το πρωί.

Cloud Mining 2025: Η SIMMining Cloud Mining έχει πλεονεκτήματα σε συμβόλαια BTC και DOGE (Ημερήσιες Αποδόσεις $15.888)

5 Κορυφαίες Πλατφόρμες Cloud Mining του 2025: Η SIMMining Cloud Mining έχει Πλεονεκτήματα σε Συμβόλαια BTC και DOGE (Ημερήσιες Αποδόσεις $15.888)

Σώστε τις Παραλίες της Νάξου – «Η Πορτάρα δεν αντέχει άλλο»: Σκληρή κριτική και αιτήματα για άμεση προστασία

Στην 34η συνέλευση του κινήματος, οι πολίτες κατήγγειλαν εικόνες ντροπής στον Ιερό Βράχο, καυτηρίασαν τις κινήσεις του Δήμου και απαίτησαν διάλογο, έργα και τέλος στους εκφοβισμούς.

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

20 χρόνια μνήμης για τον Μανώλη Μάκαρη – Το Φιλώτι τιμά, θυμάται και ανανεώνει την υπόσχεση

Ανακαινισμένα αποδυτήρια, συγκίνηση και ένας φιλικός αγώνας που εδώ και δύο δεκαετίες κρατά ζωντανή τη μνήμη του Εμμανουήλ Μάκαρη.

Τραγωδία στη Σαντορίνη: 45χρονος από τη Μεσοποταμία Καστοριάς βρέθηκε νεκρός σε πισίνα ξενοδοχείου

Ο άνδρας εργαζόταν εποχικά στο νησί – Οι αρχές ερευνούν τις συνθήκες του δυστυχήματος.

Η Νάξος και οι Μικρές Κυκλάδες στα World Travel Awards – Διεκδικούν τον τίτλο του κορυφαίου αυθεντικού νησιωτικού προορισμού

Νάξος, Κουφονήσι, Σχοινούσα, Δονούσα και Ηρακλειά ανάμεσα στους καλύτερους του κόσμου – Η ψηφοφορία είναι ανοιχτή για όλους

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ καλεί τον κόσμο να «πάρει θέση» – Κυκλοφόρησαν οι κάρτες διαρκείας 2025-26

Η ομάδα της Νάξου ξεκινά το νέο της ταξίδι στη National League 2 και καλεί τους φιλάθλους να γίνουν ο «13ος παίκτης» μέσω της στήριξης με κάρτα διαρκείας.

Ο ΑΠ.Α.Σ. Νάξου ενισχύει την Ακαδημία του, καλωσορίζει τον Παναγιώτη Παπαδόπουλο στο προπονητικό team

Με στόχο την αναβάθμιση των τμημάτων υποδομής, ο σύλλογος υιοθετεί τα πρότυπα μεγάλων αθλητικών οργανισμών και προσθέτει ένα ακόμη έμπειρο στέλεχος στο τεχνικό του δυναμικό.

Έκτακτο: Συλλήψεις υπευθύνων αρχαιολόγων και μελών της Εφορείας Κυκλάδων για τα πλέγματα στην Πορτάρα

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση προστασίας του μνημείου – Αντιδράσεις και επόμενες κινήσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Μαρτυρία-στήριξη στο Νοσοκομείο Νάξου: «Χειρουργήθηκα και σώθηκα – Στηρίξτε το!»

Την ώρα που η ΠΟΕΔΗΝ καταγγέλλει ελλείψεις και «παύση χειρουργείων», ένας Ναξιώτης πολίτης μιλά για την εμπειρία ζωής στο Γενικό Νοσοκομείο Νάξου και απευθύνει έκκληση στήριξης

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Πενήντα χρόνια μετά… Η γενιά του 1975 ξανασυναντιέται στη Νάξο

Ένα reunion-γιορτή για εκείνους που έζησαν τη νιότη τους στο Γυμνάσιο της Χώρας και συνεχίζουν να ταξιδεύουν με τη σοφία του καιρού

Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων: «Απαράδεκτη η καταγγελία του Δημάρχου Νάξου – Δεν θα μας εκφοβίσουν»

Σφοδρή αντίδραση για την προσαγωγή αρχαιολόγου και υπαλλήλων της ΕΦΑ Κυκλάδων – Ζητούν απόσυρση της καταγγελίας και μόνιμη λύση για την προστασία της Πορτάρας

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Νάξος: Την Τρίτη 5 Αυγούστου το τελευταίο αντίο στον Βασίλη Σταμ. Βαλληνδρά

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου, στη Χώρα Νάξου, στις 14:00

Επίκαιρο ερώτημα αφελούς πολίτη: Ο τουρίστας βεβήλωσε την Πορτάρα; ή, οι αρχαιολόγοι την βεβηλώνουν διαχρονικά;

Εμείς βλέπουμε να εξαφανίζεται όλο  και πιο πολύ, από την αιολική ενέργεια, το κονίαμα της λιθοδομής θεμελίωσης. Μπορεί να μας διαβεβαιώσει η αρχαιολογική υπηρεσία ότι αδίκως ανησυχούμε;