Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΗ …αστεία επιδότηση και τα …κυκλικά δρομολόγια με βάση τη Παροναξία

Η …αστεία επιδότηση και τα …κυκλικά δρομολόγια με βάση τη Παροναξία

|

Οι προτάσεις που κατέθεσε εκ μέρους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης στην ημερίδα για την Ακτοπλοΐα, το ποσό της επιδότησης για τα 44 νησιά και η πρόταση όσον αφορά τα κυκλικά δρομολόγια στο Αιγαίο με τα θετικά και τα αρνητικά σημεία της

Η ημερίδα  «Η Ακτοπλοΐα ως πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών των Κυκλάδων – Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας και παράγοντες ανάπτυξης της Νησιωτικότητας» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου αποτελεί παρελθόν… Κρίθηκε επιτυχημένη κυρίως λόγω της στοχευμένης θεματολογίας της όμως η αλήθεια είναι ότι όλοι περίμεναν τις παρατηρήσεις των πλέον αρμόδιων που δεν είναι άλλοι από τους Ακτοπλόους. Και ο Μιχάλης Σακέλλης από τη θέση του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ήταν ξεκάθαρος «Τα 80 εκατομμύρια ευρώ που διατίθενται ως αποζημιώσεις για την εξυπηρέτηση 44 νησιών είναι αστεία ποσά όταν σε άλλες χώρες δίνονται μόνο για την εξυπηρέτηση ενός.  Τα μεγάλα προβλήματα που παραμένουν είναι οι υποδομές, η ανάγκη συμβατικής δέσμευσης δύο πλοίων της ίδιας εταιρείας ή δύο ή τριών διαφορετικών εταιρειών για την εκτέλεση των συνδυασμένων δρομολογίων και βέβαια οι προβληματισμοί των τοπικών κοινωνιών.

Επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τη σημαντική αύξηση του κόστους των υπηρεσιών κατά 14 εκ. ευρώ. Βλέπουμε λοιπόν για τις Κυκλάδες ότι εάν υπάρχει η δυνατότητα αύξησης των διαθέσιμων κεφαλαίων πρέπει να προσθέσουμε στα δρομολόγια που ήδη εκτελούνται ένα επιπλέον για την ενίσχυση της ενδοεπικοινωνίας. Επίσης, πρέπει τα τοπικά δρομολόγια να προγραμματιστούν καλύτερα για να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση των επιβατών και με ανταποκρίσεις. Τέλος πρέπει να αυξηθούν τα μισθώματα του τοπικού δρομολογίου των μικρών Κυκλάδων για τη δρομολόγηση μεγαλύτερου και ταχύτερου πλοίου για να είναι δυνατή η προσέγγιση και στη Σύρο και για να μην διακόπτονται τα δρομολόγια στα 8 μποφόρ». Και στη συνέχεια έκανε μία δεικτική αναφορά με συγκεκριμένα παραδείγματα «Το πλοίο «Πρέβελης» που εκτελεί τα δρομολόγια της Κάσου και Καρπάθου είναι το μοναδικό που συμμετέχει στον Διεθνή διαγωνισμό Ανάθεσης ΔΥ. Αυτό δεν είναι τυχαίο καθώς δεν διατίθενται άλλα πλοία σύμφωνα με τα μισθώματα που προσφέρονται. Η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των νησιών στο Β. Αιγαίο δεν είναι και αυτή τυχαία. Τι θα γίνει όμως όταν το πλοίο «Πήγασος» αποχωρήσει λαμβανομένου υπόψη ότι για μία ακόμα φορά φτιάξαμε λάθος λιμάνι στον Αη Στράτη και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν τα μεγάλα πλοία της γραμμής. Ούτε βέβαια είναι τυχαίο ότι επί 15 χρόνια οι μικρές Κυκλάδες εξυπηρετούνται χωρίς το παραμικρό πρόβλημα και η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών κοντεύει να ξεχάσει την ύπαρξή τους»…
Νέα πλοία

Και έκλεισε τη πρώτη τοποθέτησή του λέγοντας ότι «η μεγάλη σημασία της Ακτοπλοΐας δεν έχει αξιολογηθεί, οι υπηρεσίες θεωρούνται δεδομένες και οι παρεμβάσεις μάλλον προβλήματα δημιουργούν παρά λύνουν. Δεν είναι όμως οι υπηρεσίες υποτιμημένες, στην ουσία είναι τα νησιά μας. Επίσης λόγω έλλειψης κεφαλαίων τα απομακρυσμένα νησιά μας δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα με τα κοντινότερα, οι υπηρεσίες που προσφέρονται δεν είναι οι ενδεδειγμένες και πρέπει να βελτιωθούν. Εάν θέλουμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες, εάν θέλουμε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων, να βελτιωθεί η ενδοεπικοινωνία, να δρομολογηθούν νέα σύγχρονα πλοία και κυρίως να αντιμετωπίσουμε το μεγάλο πρόβλημα της προβλεπόμενης έλλειψης πλοίων, πρέπει να μελετήσουμε, να σχεδιάσουμε για την επόμενη δεκαπενταετία και κυρίως να αντιμετωπίσουμε τα νησιά μας ισότιμα με τους χερσαίους προορισμούς, για την εξυπηρέτηση των οποίων διατίθενται πολλά δισεκατομμύρια χωρίς κανένας να το θεωρεί παράλογο σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στις Ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες».

Οι προτάσεις

Και στη συνέχεια αναφέρθηκε στις προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν στις θαλάσσιες συνδέσεις των μικρών νησιών, στις λεγόμενες «άγονες γραμμές»… Ο ισχυρός άνδρας του ΣΕΕΕΝ σημείωσε ότι οι γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας καλύπτουν το 3%-5% της κίνησης αλλά είναι μεγάλης εθνικής σημασίας καθώς εξυπηρετούν 44 νησιά, η ανάπτυξη των οποίων, ο πληθυσμός και η επιβίωση των κατοίκων εξαρτάται αποκλειστικά από την Ακτοπλοϊκή τους εξυπηρέτηση. Και οι προτάσεις του; Προκήρυξη διαγωνισμών για σύναψη συμβάσεων Δ.Υ. για τη δρομολόγηση νεότευκτου πλοίου με έναρξη δρομολογίων μετά από 2-3 έτη. Οργανωμένη εξυπηρέτηση των νησιών με δρομολόγια ανταποκρίσεων που είναι και η μοναδική λύση για όλες τις γραμμές αρκεί βέβαια να έχουμε μία αξιόπιστη μελέτη που θα δώσει σωστά συμπεράσματα…  Και ένα μικτό σύστημα όπως αυτό της εξυπηρέτησης των Μικρών Κυκλάδων ή των μικρών νησιών των Δωδεκανήσων δείχνουν το δρόμο.
Και στη συνέχεια παρατέθηκαν τα δρομολόγια…

Δυο κυκλικά δρομολόγια: Αστυπάλαια, Δονούσα, Αιγιάλη (Αμοργός), Νάξος, Πάρος, Σύρος, Σέριφος, Σίφνος, Κίμωλος, Μήλος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ίο και Θήρα.

Δυο κυκλικά δρομολόγια: Αστυπάλαια, Δονούσα, Αιγιάλη (Αμοργός), Νάξος, Πάρος, Σύρος, Άνδρος, Τήνος και Μύκονος.

Δυο κυκλικά δρομολόγια: Κατάπολα (Αμοργός), Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Νάξος, Πάρος, Σύρος, Σέριφος, Σίφνος, Κίμωλος, Μήλος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ίος και Θήρα.

Ένα κυκλικό δρομολόγιο: Κατάπολα (Αμοργός), Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Νάξος, Πάρος, Σύρος, Ανδρος, Τήνος και Μύκονος.

Ποια είναι τα θετικά; Συνδέσεις με ανταποκρίσεις προς Πειραιά. Δονούσα, Αιγιάλη (Αμοργός), Αστυπάλαια 4 φορές την εβδομάδα, όπως και σήμερα.

Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσι, Κατάπολα (Αμοργός), τρεις φορές την εβδομάδα όσες και σήμερα

Σίκινος, Φολέγανδρος 4 φορές την εβδομάδα, μία επιπλέον των σημερινών

Τοπικές συνδέσεις
Άνδρος, Τήνος τρεις φορές την εβδομάδα όσες και σήμερα

Καθημερινή σύνδεση Μικρών Κυκλάδων, Πάρου και Νάξου με Σύρο

Σύνδεση τέσσερις φορές την εβδομάδα των Δυτικών Κυκλάδων με Σύρο και Ανατολικές Κυκλάδες…

Τα αρνητικά

Όλες οι συνδέσεις από και προς Πειραιά με ανταποκρίσεις.

Δύο ώρες περίπου καθυστέρηση στις αφίξεις στις Μικρές Κυκλάδες και Αστυπάλαια.

Δεν εκτελούνται τα δρομολόγια Κέας, Κύθνου και Σύρου

Σχετικά μεγάλη διάρκεια ταξιδιού στη σύνδεση των Ανατολικών με τις Δυτικές Κυκλάδες: Πάρος – Σίφνος 4 ώρες και 10 λεπτά ή Μήλος – Νάξος: 7 ώρες…

Και τέλος τα προβλήματα

Έλλειψη λιμενικών υποδομών

Ανάγκη συγχρονισμού των δρομολογίων προς / από Πειραιά και των τοπικών

Και η συνήθεια και η νοοτροπία των επιβατών να ταξιδεύουν χωρίς μετεπιβιβάσεις… 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ίος: Ανοιχτή διαβούλευση για το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο, παρουσίαση εναλλακτικών σεναρίων

Κυριακή 28/09/2025, 18:30, Αίθουσα «Παπαπέτρου» (Χώρα): ο Δήμος Ιητών παρουσιάζει τις κατευθύνσεις χωρικής οργάνωσης και καλεί τους πολίτες να συνδιαμορφώσουν το σχέδιο.

Νάξος: Θεατρικά εργαστήρια για παιδιά & ενήλικες — 3η χρονιά το Δημοτικό Εργαστήρι

Μαθήματα υποκριτικής, ορθοφωνίας & αυτοσχεδιασμού με τον σκηνοθέτη Θανάση Αντωνίου. Δύο τμήματα: 13–15 & 16+ με δωρεάν συμμετοχή.

Πανναξιακός ΑΟΚ: Ο 15χρονος Παναγιώτης Ψαρράς στην ανδρική ομάδα

Πλέι μέικερ από την ακαδημία, ο νεαρότερος της σεζόν ανεβαίνει στο ρόστερ της National League 2· 4ος μικρότερος που έχει πατήσει παρκέ με τον Πανναξιακό.

Τήνος: Ο Independent τη βάζει στο παγκόσμιο προσκήνιο για τα 1.000 ξωκλήσια

Διεθνές αφιέρωμα μιλά για «πάνω από ένα ξωκλήσι ανά 10 κατοίκους» και αναδεικνύει την παράδοση, τα πανηγύρια και τη συνύπαρξη ορθοδόξων–καθολικών.

Κυκλάδες: Το νερό έγινε «υγρός χρυσός» — λογαριασμοί-σοκ και SOS από τα Κουφονήσια (video)

Ο αντ/ρχος Νάξου Βαγγ. Κατσάρας μιλά για «πικρό ποτήρι»· ανομβρία, τουριστική ζήτηση και κόστος αφαλάτωσης πιέζουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Πάρος: Γήπεδα σε αδιέξοδο — Μάρμαρα «εκτός», συνωστισμός στην Παροικιά

Χωρίς καθαρή θέση από τον Δήμο για την καταλληλότητα των Μαρμάρων· ΑΟ Πάρου και Νηρέας μοιράζονται ώρες στο Στάδιο Παροικιάς, ενώ η Μάρπησσα «κολλάει» στην αδειοδότηση.

Κουφονήσι: Αμερικανοί άφησαν 500€ φιλοδώρημα — «Δεν θα κλείσω μάτι!» λέει ο σερβιτόρος (video)

Παρέα 8 ατόμων κατέπλευσε με σκάφος, έφαγε αστακό και φρέσκα ψάρια· λογαριασμός 750€ και tip 500€ που θα μοιραστεί σε 22 εργαζομένους.

Η παραβίαση των πολωνικών συνόρων από Ρωσικά Drones: Διδάγματα για την εθνική ασφάλεια της Ελλάδας

η Ελλάδα διαθέτει πλέον ένα σαφές και τεκμηριωμένο πλαίσιο για την αξιολόγηση και διαχείριση περιστατικών παραβίασης του εναέριου χώρου της.

Αμοργός: Προσάραξη πολωνικού ιστιοφόρου νότια της Νικουριάς, ρυμούλκηση στην Αιγιάλη

Παρασκευή 19 Αυγούστου: δύο επιβαίνοντες καλά στην υγεία τους· απαγόρευση απόπλου έως ότου εκδοθεί βεβαιωτικό αξιοπλοΐας από νηογνώμονα.

Φολέγανδρος: Ακυβέρνητο τουριστικό σκάφος κόπηκε στα δύο λόγω κακοκαιρίας

Πλησίον του λιμανιού το Ε/Γ-Τ/Ρ παρασύρθηκε από τους ισχυρούς ανέμους και προσέκρουσε σε βράχια· τμήμα του διαλύθηκε, το υπόλοιπο ανελκύστηκε με μέριμνα του ιδιοκτήτη.

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Χώρα Νάξου: «Πάγωσε» το αίτημα κατοίκων για αλλαγή κυκλοφοριακού στη Μικρασιατών Προσφύγων

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για επικίνδυνες συνθήκες, ο Δήμος Νάξου απάντησε αρνητικά στο αίτημα αλλαγής κατεύθυνσης της ημικεντρικής οδού.

Blue Star Naxos: από 19/9 αναχώρηση 11:05 από Νάξο για Πειραιά — αρχίζει το χειμερινό πρόγραμμα

Σύμφωνα με το Naxos Blue Travel, το νέο ωράριο θα ισχύει όλο τον χειμώνα. Δείτε αναλυτικά τη διαδρομή Αστυπάλαια–Κατάπολα της επόμενης ημέρας.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Κουφονήσια: «Νερό από χρυσάφι», λογαριασμοί έως 10€/m³, τι απαντά ο Βαγγέλης Κατσαράς (video)

Εστίαση, διαμονή και μικρά καταστήματα μιλούν για ασφυξία – Ο Δήμος Νάξου κάνει λόγο για «εξορθολογισμό» βάσει κόστους αφαλάτωσης και αποτροπή υπερκατανάλωσης (video)

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Ηρακλειά: Αντίδραση επαγγελματιών για τις αυξήσεις στο νερό, τι αναφέρουν, ποια απάντηση πήραν

Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Ηρακλειάς εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τις αυξήσεις στο κόστος ύδρευσης και ζήτησε δίκαιο επιμερισμό δαπανών ανά νησί.

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.

Κόρωνος: Νέα δανειστική βιβλιοθήκη από τον Γιάννη Γερασιμίδη, πολιτιστική «ανάσα» στο χωριό

Μια ακόμη πρωτοβουλία του Γιάννη Γερασιμίδη που συμβάλλει στη βελτίωση της εικόνας του τόπου, με στόχο να φέρει το βιβλίο πιο κοντά σε κατοίκους και επισκέπτες.