Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΓιατί να μην εκτελούνται οι λαθρεπιβάτες;

Γιατί να μην εκτελούνται οι λαθρεπιβάτες;

|

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ ζήτησε να φυλακίζονται όσοι δεν πληρώνουν εισιτήριο στα Μέσα μεταφοράς και ο υπουργός αντιπρότεινε …εκτέλεση. 

Αυτά μόνο στην Ελλάδα εν έτη 2015 μπορεί να συμβαίνουν… 

Την καρατόμηση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΑ προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών μετά από την πρόταση του πρώτου για σύλληψη των λαθρεπιβατών στα ΜΜΜ.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, πρότεινε την αυστηροποίηση των ποινών της λαθρεπιβίβασης κατά την ακρόασή του για το Πολυνομοσχέδιο στην Επιτροπή της Βουλής.

Μιλώντας στην επιτροπή, ο κ. Δημητριάδης ζήτησε επί της ουσίας να συλλαμβάνονται όσοι πιάνονται χωρίς εισιτήριο στα Μέσα Μεταφοράς. Η πρόταση, αυτή του κ. Γρηγόρη Δημητριάδη όταν ακούστηκε δεν προκάλεσε καμία απολύτως αντίδραση, ακόμα και από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που άλλοτε έχυναν αγωνιστικό αίμα… για δωρεάν μετακινήσεις χωρίς εισιτήρια και στα κινήματα του «Δεν πληρώνω».

Χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, αυτό που πρότεινε για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μετακίνησης, ήταν «οι παραβάτες να μην τιμωρούνται σε επίπεδο πταίσματος αλλά σε βαθμό πλημμελήματος»!

Ποια η διαφορά μεταξύ πταίσματος και πλημμελήματος, για κάποιον που θα πιαστεί χωρίς να έχει «κόψει» εισιτήριο;

Πταίσμα: Προβλέπει ως ποινή την κράτηση ή την επιβολή προστίμου. Η διάρκεια της κράτησης κυμαίνεται από μία ημέρα ως ένα μήνα. Σήμερα ο νόμος κατά της λαθρεπιβίβασης του ΟΑΣΑ προβλέπει μόνο την επιβολή προστίμου, περίπου 60πλάσιο του κομίστρου.

Πλημμέλημα: Ο ένοχος θα τιμωρείται με φυλάκιση από τρία έως πέντε έτη. Ο παραβάτης είτε θα οδηγείται στο Αυτόφωρο είτε θα δικάζεται με τακτική δικάσιμο από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο. Εάν ο κατηγορούμενος θελήσει να κάνει έφεση της πρωτόδικης απόφασης αυτή θα δικαστεί στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο. Ο παραβάτης για να κριθεί ένοχος για πλημμέλημα, απαιτείται να έχει δόλο (πρόθεση), εκτός κι αν ο νόμος θα προβλέπει να τιμωρείται ρητώς και η αμέλεια.

«Απαντώντας», ωστόσο, στον κ. Δημητριάδη, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, προανήγγειλε την καρατόμησή του, εξαιτίας ακριβώς της πρότασής του για αλλαγή του ποινικού κώδικα, ώστε να τιμωρούνται ακόμα και με φυλάκιση όσοι χρησιμοποιούν μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς εισιτήριο.

Ο υπουργός μάλιστα υπαινίχθηκε πως το υψηλόβαθμο στέλεχος του οργανισμού αστικών συγκοινωνιών συμβουλεύει και τους εκπροσώπους των δανειστών, καθώς, όπως είπε, ανάλογη πρόταση του έκαναν και οι λεγόμενοι Θεσμοί.

«Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, ο κ. Δημητριάδης πρότεινε να μετατραπεί από πταίσμα σε πλημμέλημα η χρήση των ΜΜΜ χωρίς εισιτήριο» είπε ο κ. Σπίρτζης σύμφωνα με το protothema.gr, για να προσθέσει: «Δηλαδή να συλλαμβάνονται και να φυλακίζονται από τρία ώς πέντε έτη όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς εισιτήριο. Δεν μπορώ να καταλάβω τέτοιου είδους προτάσεις. Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας. Δεν μπορώ να καταλάβω πως λένε τέτοια πράγματα άνθρωποι που είναι πολλά χρόνια στα μέσα μεταφοράς. Έχουν ευθύνη για το χάλι τους, έχουν ευθύνη για τους λαθροκυνηγούς. Έχουμε ευθύνη κι εμείς γιατί δεν τους έχουμε αλλάξει ακόμα. Αυτή ήταν και η πρόταση που μας έκαναν οι θεσμοί. Να αλλάξουμε τον ποινικό κώδικα».

Η ανακοίνωση του ΟΑΣΑ

Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης όλων για το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής που συρρικνώνει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, προτείναμε και την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ, όπως ίσχυε μέχρι το 1994 όταν και καταργήθηκε με το νόμο 2207/1994. Τίποτα περισσότερο. Το έτος 2011, η διάταξη επανήλθε με το νόμο 3920/2011 αλλά ως πταίσμα. Το πταίσμα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο. Πρόστιμο ήδη υπάρχει Διοικητικό. Η διάταξη λοιπόν δεν απέτρεψε την εισιτηριοδιαφυγή, το αντίθετο, τη διόγκωσε με τις απώλειες σήμερα να ξεπερνούν τα 40 εκ Ευρώ. Για αυτό το λόγο, το ΔΣ του Οργανισμού πρότεινε την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ όπως ίσχυε μέχρι το 1994 με πρόβλεψη προστίμου ή ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες που, έτσι και αλλιώς, είναι εντός του ορίου αναστολής, και θα μπορούσε να ισχύσει και τώρα ή και λιγότερο. Διαφορετικά το 391 ΠΚ ως πταίσμα δεν έχει καν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης. Σήμερα μάλιστα, τονίσαμε στη σχετική συζήτηση ότι με την πρόταση αυτή θέτουμε ένα υπαρκτό ζήτημα για προβληματισμό, αλλά ξεκαθαρίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, ενώ δεν εκφράσαμε κάποια διαφωνία που δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο.

Ασφαλώς, βέβαια, το σημαντικό της υπόθεσης είναι το κοινωνικό σύνολο να συνειδητοποιήσει ότι τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς στην πόλη μας, αξίζουν σεβασμό για να μπορούν να υπάρχουν, να είναι δημόσια, να έχουν προσιτές τιμές και να βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και όλων των ανθρώπων της πόλης.

Το υπό νομοθέτηση Σχέδιο Δράσης για την αναδιοργάνωση του Ομίλου έχει στόχο την ανάπτυξη των Συγκοινωνιών Αθηνών με την αλλαγή νοοτροπίας του επιβατικού κοινού και τη μετατροπή των δημόσιων Μέσων Μεταφοράς ως πρώτη επιλογή μετακίνησης στην πόλη. Προβλέπει πλήθος δράσεων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Συγκοινωνίες Αθηνών στο επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική θέση του Ομίλου, καθώς και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Το πλάνο στηρίζεται σε τρεις άξονες: αύξηση των εσόδων, εξορθολογισμό των δαπανών και στροφή στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων της πόλης.

Στους άξονες αυτούς, η πρόταση συμπεριλαμβάνει και μέτρα κατά τις εισιτηριοδιαφυγής, όπως η αλλαγή φιλοσοφίας του ελέγχου σε αποτρεπτικό από κατασταλτικό, η συστηματική εκπαίδευση των ελεγκτών, η δημιουργία εσωτερικού ελέγχου για τους ελεγκτές, η ενεργή προώθηση των καρτών απεριορίστων διαδρομών, κλπ.

Πηγή: Koolnews.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νότιο Αιγαίο – Αστυνομία: Καλό Πάσχα μέσα από ένα υπέροχο video

"Καλό Πάσχα" μας εύχεται η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου με ένα ιδιαίτερο video

Νάξος – “Στο Λαδόχαρτο”: Πασχαλινός διαγωνισμός με κέρδος το Αρνί του Πάσχα (photo)

Ενας ξεχωριστός διαγωνισμός από το βραβευμένο κρεατοφαγείο "Στο Λαδόχαρτο" - Ποια είναι η διαδικασία

Νάξος – “Λαϊκή Συσπείρωση”: Ανακοίνωση για Πρωτομαγιά, καταγγελία για επικείμενη αύξηση δημοτικών τελών

Η ανακοίνωση που εξέδωσε η "Λαϊκή Συσπείρωση" Νάξου σχετικά με την Πρωτομαγιά - Γιατί καταγγέλλει τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Το “ευχαριστώ” στον Βασίλη Ορφανό για ένα υπέροχο τριήμερο σεμινάριο (photos)

Μέσω ανακοίνωσης η Λέσχη Μοτοσικλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) ευχαριστεί τον πρωταθλητή Βασίλη Ορφανό για το τριήμερο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης

Naxos Medical: Πρωτομαγιά με επίσκεψη από τον Πνευμονολόγο Νίκο Κουφό

Την Πρώτη Μαϊου θα βρίσκεται στη Νάξο, ο πνευμονολόγος Νίκος Κουφός και θα δεχτεί επισκέψεις στο Naxos Medical

Ελλάδα, η χώρα της αμφισβήτησης, άνευ ουδεμίας αντίρρησης. Αλλά σε λάθος κατεύθυνση

Ο Αλέκος Αρβανιτάς αναλύει την εβδομάδα που μας πέρασε... Από τις συνεντεύξεις στη τηλεόραση έως τις εκθέσεις που δείχνουν την αλήθεια για την σκληρή πραγματικότητα στην Ελλάδα Και καταλήγει με νόημα "Αν θες να μάθεις για το νερό, μη ρωτάς τα ψάρια"

Νάξος: Πασχαλινό τραπέζι με βάση την παράδοση στον «Φάρο» Αλυκού (video – photos)

Πάσχα στο «Φάρο» Αλυκού σημαίνει πάνω απ’ όλα απόλαυση … Προστάσεις που αιχμαλωτίζουν τον ουρανίσκο .... (photos)

Νάξος: Τι κάνει στο νησί μας η δημοσιογραφική ομάδα του περιοδικού Marie Claire Greece;

Με πρωτοβουλία της Μαρίας Πολυκρέτη και του Γιάννη Μαργαρίτη η δημοσιογραφική ομάδα του περιοδικύ Marie Claire Greece είναι στη Νάξο. Ποιος ο λόγος;

Σύλλογος Μονιατών Νάξου “Η Τέχνη”: Πρόσκληση να “ασβεστώσουμε τους δρόμους όπως παλιά”

Ομορφή δράση σήμερα Σάββατο του Λαζάρου από το Σύλλογο Μονιατών Νάξου "Η Τέχνη"

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Γιαννακά και Σέργης στην Μύκονο για συναντήσεις

Στην Μύκονο βρίσκονται σήμερα η Κατερίνα Γιαννακά και ο Αντώνης Σέργης για συναντήσεις ενόψει ευρωεκλογών

Νάξος – Αναβολή: Οι καιρικές συνθήκες “νίκησαν” το μπάσκετ

Αναβλήθηκε ο αγώνας Πανναξιακός ΑΟΚ - Ηλυσιακός λόγω αδυναμίας έλευσης των διαιτητών - Αύριο (όπως και ο αγώνας Πρωτέας - ΑΠΑΣ Νάξου) η αναμέτρηση την ίδια ώρα στο "Δημ. Περιστεράκης"

Νάξος: Ερχεται η τακτική συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης

Τακτική Συνεδρίαση Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αύριο Παρασκευή - Ποια τα θέματα

Νάξος – ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Απόλυτα επιτυχημένο το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης (photo)

Η VOM ολοκλήρωσε με επιτυχία το σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης στη ΛΕ.ΜΟ.Ν Νάξου (photo)

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Πότε ξεκινάει το Πασχαλινό ωράριο καταστημάτων

Το Πασχαλινό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Νάξο ανακοίνωσε ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος του νησιού (πίνακας)

Fast Ferries – Πρωτομαγιά: Εμφάνιση στη Νάξο του “Fast Ferries Andros”

Η Fast Ferries ενημερώνει για την κίνηση των πλοίων της κατά την απεργία της Πρωτομαγιάς - ΤΙ θέλει το Fast Ferries Andros στη Νάξο;

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

Πανναξιακός ΑΟΚ – Play offs: Ωρα τελικού (15:00) κόντρα στον Ηλυσιακό

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ αντιμετωπίζει σήμερα τον Ηλυσιακό για τον 2ο αγώνα των πλέι οφ... (Αφίσα)

Νάξος – Ολυμπιακή Φλόγα: ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ για τους πολιτικούς νάνους, απρέπεια σε έναν Ναξιώτη Πρωταθλητή

Ο Στράτος Φουτάκογλου γράφει για όσα έγιναν την ημέρα της Λαμπαδηδρομίας στη Νάξο με επίκεντρο τον παραγκωνισμό του Ναξιώτη πρωταθλητή Γιάννη Ξενάκη

Νάξος: Δεν “έδεσε” το “Blue Star 2” και έφυγε για την Πάρο, αλλά ούτε εκεί έδεσε (video)

Με την ένταση των ανέμων στα 80 χιλιόμετρα την ώρα (σε ριπή ανέμου) από νότια κατεύθυνση, το "Blue Star 2" δεν έδεσε στο λιμάνι της Νάξου και μετά στη Πάρο