Άμεσα ενεργοποιείτε ο φόρος για τη μπύρα και τις επικοινωνίες ενώ οι θεσμοί εμφανίζονται ενοχλημένοι για το γεγονός ότι οι ΟΤΑ θα πάρουν μερίδιο 20% από τα χρήματα που θα φέρουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Αλλαγές της τελευταίας στιγμής χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι είναι προς το καλύτερο. Και με νομοτεχνικές βελτιώσεις στο πολυνομοσχέδιο αργά το βράδυ του Σαββάτου, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος αλλάζει την ημερομηνία έναρξης επιβολής του φόρου. Και όχι μόνο στην μπύρα…
Συγκεκριμένα, από την 1η Ιουνίου 2016 θα ισχύσει τελικά ο φόρος 5 ευρώ (από 2,6 ευρώ σήμερα) ανά βαθμό PLATO κατά όγκο και εκατόλιτρο μπύρας – και όχι από 1η Ιανουαρίου του 2018.
Επίσης, το τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας 5% επί του συνολικού μηνιαίου λογαριασμού θα επιβληθεί από την 1η Ιανουαρίου 2017, και όχι από την 1η Ιουλίου 2017 που προβλεπόταν αρχικά.
Παράλληλα καταργείται η απαλλαγή που έχουν βιομηχανίες και βιοτεχνίες από την επιβολή ΕΦΚ φυσικού αερίου. Η διάταξη έχει αναδρομικότητα από 1.1.2016.
Παύει η αναδρομική ισχύς της φορολόγηση των εταιριών επενδύσεων χαρτοφυλακίου και επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία καθώς αντί 1.1.2016 το μέτρο θα ισχύει από 1.6.2016. Επίσης, η νέα φορολογία για τα αμοιβαία κεφάλαια ακινήτων και οι φορολογικές ρυθμίσεις για τους ΟΣΕΚΑ θα ισχύσουν από 1.6.2016 αντί αναδρομικά από 1.1.2016.
Και το πιο εντυπωσιακό; Προστέθηκε ρύθμιση ώστε ποσοστό 20% της ετήσιας αμοιβής παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων να δίνεται σε ΟΤΑ.
Αντιδράσεις
Η τελευταία κίνηση πάντως σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό skai προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια των θεσμών. Πηγές των θεσμών επισημαίνουν ότι έχουν έλλειψη ενημέρωσης για το συγκεκριμένο θέμα, καθώς η κίνηση της ελληνικής πλευράς δεν περιλαμβάνεται στη συμφωνία. Κύκλοι της κοινοπραξίας Slentel-Fraport ανέφεραν στο liberal.gr πως η συγκεκριμένη προσθήκη δεν αφορά το επενδυτικό σχήμα, καθώς σχετίζεται με τον τρόπο διάθεσης των εσόδων που θα εισπράττει από το επενδυτικό σχήμα το ελληνικό Δημόσιο.
Σημειωτέον ότι τόσο για τη παραχώρηση των 14 αεροδρομίων όπως και για κάθε άλλη ιδιωτικοποίηση που φέρνει σε πέρας το ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπεται πως το σύνολο των εσόδων καταλήγει στην εξυπηρέτηση του χρέους. Ακόμη και σήμερα δεν είναι σαφές αν η παραπάνω υποχρέωση αφορά εκτός από το εφάπαξ τίμημα που καταβάλλει στο Δημόσιο ο νικητής ενός διαγωνισμού, και τα τυχόν μισθώματα που εισπράττει το κράτος κατά τη διάρκεια της παραχώρησης σε βάθος χρόνου. Παλαιότερα, και ενώ δεν είχε ακόμη υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης με το επενδυτικό σχήμα, οι εμπλεκόμενοι Δήμοι πίεζαν τη κυβέρνηση ώστε να εξασφαλίσουν ακόμη και συμμετοχή στην κοινοπραξία που θα διαχειρίζεται τα αεροδρόμια.
Πηγές skai.gr/liberal.gr