Αποκάλυψη: Το 5% των οχημάτων που περνά από ΚΤΕΟ «κόβεται», ενώ στο 63% σημειώνονται παρατηρήσεις, τις οποίες καλείται να λάβει υπόψη ο ιδιοκτήτης.
Κίνδυνος θάνατος είναι τα εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, χωρίς να έχουν περάσει καν από έλεγχο ΚΤΕΟ! Μάλιστα, η απειλή μεγαλώνει ειδικά τη θερινή περίοδο που πλήθος αυτοκινήτων κινούνται λόγω διακοπών. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, από τα περίπου τέσσερα εκατομμύρια οχήματα όλων των κατηγοριών (επιβατικά, επαγγελματικά, μοτοσικλέτες), που θα έπρεπε να περνούν από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, μόλις 2,2 εκατομμύρια ελέγχονται. Αυτό σημαίνει πως πάνω από 1,5 εκατομμύριο οχήματα, πιθανόν αυτά με τη μεγαλύτερη φθορά, κυκλοφορούν χωρίς να έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο και, βεβαίως, χωρίς συντήρηση και επισκευές!
«Στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 8 εκατομμύρια οχήματα. Λαμβάνοντας υπόψη πως λόγω κρίσης είναι μικρό το ποσοστό των νέων οχημάτων κάτω της τετραετίας, που δεν απαιτείται να περάσουν ΚΤΕΟ, υπολογίζουμε πως κάθε χρόνο θα έπρεπε τα μισά οχήματα να περνούν από τεχνικό έλεγχο, αφού η υποχρέωση ελέγχου είναι ανά διετία. Αντί γι’ αυτό έχουμε 2,2 εκατομμύρια ελέγχους», λέει στην «Καθημερινή» ο κ. Κωνσταντίνος Βήκας, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικών Ελέγχου.
Το χειρότερο είναι πως, όπως εκτιμά ο κ. Βήκας, πολλοί απ’ όσους αποφεύγουν το ΚΤΕΟ δεν είναι από αμέλεια ή λόγω κόστους (περίπου 50 ευρώ στον έλεγχο), αλλά γιατί φοβούνται πως το αυτοκίνητό τους θα έχει προβλήματα και θα επιβαρυνθούν με την επιδιόρθωσή του. «Προτιμούν δηλαδή να το κυκλοφορούν με σημαντικά προβλήματα και να αποτελούν κίνδυνο και για τους ίδιους και για τους άλλους», λέει ο κ. Βήκας, σημειώνοντας πως τα περισσότερα από τα προβλήματα που καταγράφονται στους ελέγχους σχετίζονται άμεσα με την ασφάλεια: «Οι πιο συχνές βλάβες αφορούν το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης (τα φρένα δηλαδή), τις αναρτήσεις, τα ελαστικά, καθώς και την εκπομπή υπερβολικών καυσαερίων». Το 5% περίπου των οχημάτων που περνά από ΚΤΕΟ «κόβεται», ζητείται δηλαδή να ξαναπεράσει σε ένα μήνα με επιδιορθώσεις, ενώ στο 63% σημειώνονται παρατηρήσεις, τις οποίες καλείται να λάβει υπόψη ο ιδιοκτήτης.
Καταλαβαίνετε τι μπορεί να σημαίνει να κυκλοφορεί ένα όχημα χωρίς φρένα ή με φθαρμένα ελαστικά ή με διαλυμένες αναρτήσεις… Δυστυχώς, οι έλεγχοι της Τροχαίας δεν είναι αποτελεσματικοί, παρά τις 30.000-50.000 κλήσεις που κόβονται ετησίως για μη έλεγχο από ΚΤΕΟ.
«Από το 2015 έχει ψηφιστεί νόμος που επιβάλλει την ηλεκτρονική διασταύρωση όσων οχημάτων έχουν περάσει ΚΤΕΟ, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες κυρώσεις σε όσους είναι ασυνεπείς. Δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι τώρα. Ως αφετηρία ορίστηκε ο επόμενος Σεπτέμβριος», λέει ο κ. Βήκας. Νόμος ορίζει, επίσης, πως όχημα που δεν έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο δεν μπορεί να ασφαλιστεί, αλλά και αυτή η ρύθμιση δεν τηρείται. «Σε περίπτωση ατυχήματος, όμως, οι ασφαλιστικές εταιρείες εξετάζουν εάν θα καταβάλουν αποζημίωση, εξετάζοντας αν το όχημα τηρεί όλες τις νόμιμες διατάξεις. Ετσι, οδηγοί μπορεί να βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων», σημειώνει ο κ. Βήκας.