Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΑυτό είναι πραγματικό χαστούκι

Αυτό είναι πραγματικό χαστούκι

|

Η ΕΕ απαίτησε με καθόλου εύσχημο τρόπο την απένταξη της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου και της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου λέγοντας ότι «αυτά είναι περιττά και έργα διακόσμησης» 

Σε μία περίοδο που θεωρητικά η Ελλάδα έχει μπει σε δρόμο ανάπτυξης, ήρθε με τον πλέον κυριαρχικό τρόπο η Ευρωπαϊκή Ένωση να αποδείξει ακόμη και στον πλέον αισιόδοξο Έλληνα πολίτη ότι όχι μόνο δεν έχει βγει από την ύφεση αλλά το κυριότερο, ότι οι Βρυξέλλες είναι το απόλυτο αφεντικό της Ελληνικής Οικονομίας. Τι εννοούμε; Ότι σύμφωνα με την εφημερίδα «Βήμα» η Ευρωπαϊκή Ένωση απαίτησε την απένταξη της πεζοδρόμησης τους Πανεπιστημίου και της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου από το ΕΣΠΑ για την περίοδο 2014-20. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έστειλε τελεσίγραφο στην κυβέρνηση, απαιτώντας την απένταξη των συγκεκριμένων έργων από το «νέο ΕΣΠΑ» καθώς πηγές στις Βρυξέλλες αναφέρουν ότι δεν είναι δυνατό να χρηματοδοτηθούν «διακοσμητικά έργα», σε περίοδο έλλειψης πόρων και ενώ εκκρεμεί η ολοκλήρωση των διευρωπαϊκών δικτύων της χώρας, αλλά και άλλων έργων προτεραιότητας.

Ήδη, το Ίδρυμα Ωνάση, το οποίο χρηματοδότησε τις μελέτες του Rethink Athens για την πεζοδρόμηση του κεντρικού άξονα της Αθήνας, εξέφρασε με ανακοίνωσή του τον προβληματισμό και τη λύπη του για τις εξελίξεις. Μάλιστα, διερωτάται για το ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για την περαιτέρω επιδείνωση του κέντρου των Αθηνών, «που συνεπάγεται η ενδεχόμενη ακύρωση του Rethink Athens;».

Το Μέγαρο Μαξίμου, σε συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία, μη έχοντας άλλη επιλογή αποδέχθηκε τα τετελεσμένα, όταν η είδηση της κοινοτικής παρέμβασης έφτασε στο Μέγαρο Μαξίμου, σύμφωνα με το «Βήμα». Έτσι, η υλοποίηση των δύο έργων είναι αδύνατη, καθώς δεν υπάρχουν εθνικοί πόροι για να καλύψουν το κόστος τους. Το σκεπτικό της Κομισιόν είναι πως από τη στιγμή που υπάρχει τέτοια οικονομική στενότητα και δεν έχουν προχωρήσει το οδικό δίκτυο που αφαιρέθηκε από τις παραχωρήσεις, οι σιδηροδρομικοί άξονες και οι απαραίτητες εθνικού χαρακτήρα υποδομές, δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν προτεραιότητα έργα συμπληρωματικού χαρακτήρα. Μάλιστα, θεωρούν την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου με επέκταση του τραμ ένα έργο τουριστικό και περιττό, ενώ παρόμοια άποψη εκφράζουν και τα για τρία υποέργα που σχεδιάζει να εκτελέσει το υπουργείο Υποδομών στο Φάληρο, ενόψει της ολοκλήρωσης του έργου των 500 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτεί το ίδρυμα Νιάρχου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις πριν πέντε ημέρες ο υπουργός Υποδομών, Μ. Χρυσοχοϊδης, σε ερώτηση στη Βουλή είχε απαντήσει ότι μέσα στον Δεκέμβριο θα γίνει η δημοπράτηση του έργου ώστε να αναλάβει το ταχύτερο ο ανάδοχος. Τα νέα δεδομένα τινάζουν στον αέρα τον σχεδιασμό και το όνειρο χιλιάδων Αθηναίων να δουν το κέντρο πλήρως μεταμορφωμένο. Εκτός κι αν υπάρξουν άλλοι τρόποι χρηματοδότησης για ένα έργο που το κόστος του ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το σχέδιο οι παρεμβάσεις στο κέντρο της Αθήνας θα ξεκινούσαν από την Αμαλίας και θα φθάσουν μέχρι την Πλατεία Αιγύπτου. Οι δρόμοι, όπως είναι η Ρήγα Φεραίου ή η Πεσμαζόγλου, θα είναι πεζόδρομοι, η Ομόνοια θα αποκτήσει τη νεοκλασική της μορφή, όπως ήταν παλαιότερα, ανάπλαση της Πλατείας Δικαιοσύνης και το πολύ σημαντικό είναι ότι δεν κλείνει την Πανεπιστημίου. Η Ακαδημίας θα έχει αντίστροφη κίνηση, δηλαδή τα αυτοκίνητα δεν θα ανεβαίνουν, αλλά θα κατεβαίνουν και αυτό στο πλαίσιο των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που προανέφερα. Η Σταδίου θα συνδεθεί με την Πειραιώς. Από την Πειραιώς θα έρχονται και θα κατευθύνονται προς το Σύνταγμα μέσω της Σταδίου. Θα υπάρχουν διαμπερείς κινήσεις, π.χ. η Μπενάκη, η Ομήρου για τα λεωφορεία θα επιτρέπουν και τη διαμπερή κίνηση σε κάποια σημεία. Ταυτόχρονα, θα υπάρχει πρόσβαση για τα ΙΧ να ξεφορτώνουν, για τα λεωφορεία, για τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας των καταστημάτων.

Με την ανάπλαση της Πανεπιστημίου θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο γραμμικό πάρκο, όπου θα φυτευτούν 800 δένδρα και φυτά. Οι αρχιτέκτονες κήπου έλαβαν υπόψη το τι φύεται στην Αττική και τα δένδρα θα είναι αντίστοιχα. Σύμφωνα με τις μελέτες, το καλοκαίρι π.χ. θα έχουμε μια μέση πτώση της θερμοκρασίας έως 2-3 βαθμούς. Στόχος είναι ο εργολάβος να αναδειχθεί με σύμβαση στο πρώτο εξάμηνο του 2015. Το κόστος θα ανέλθει στα 105 εκατ. ευρώ


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Δημοτικό Σχολείου Χειμάρρου: Θετική ψυχολογία και ανοιχτό online σεμινάριο για γονείς και εκπαιδευτικούς

Το μικρό Δημοτικό σχολείο Χειμάρρου Νάξου ανοίγει διάλογο με τη σύγχρονη ψυχολογία και προσφέρει ένα πολύτιμο εργαλείο ενδυνάμωσης σε μια εποχή προκλήσεων

Νάξος – ΓΕΛ Τραγαίας: Περιβαλλοντική αφύπνιση, όταν οι μαθητές συζητούν για το μέλλον της Νάξου

Μια σπουδαία δράση με επιστημονικούς ομιλητές και τη συμμετοχή των μαθητών για την οικολογική ευαισθητοποίηση και την αγάπη για το νησί

Πρόταση Ημέρας: Κοτόπουλο φιλέτο ψημένο σαν πίτσα!

Η ιδέα της σεφ είναι απλή και συναρπαστική: δίνει στο κοτόπουλο τον ρόλο της ζύμης πίτσας και πάνω του στρώνει τα άλλα υλικά!

Απρίλιος 2025: Έντονη τουριστική ανάσα για τη Νάξο, Ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης στο λιμάνι (πίνακας)

Άνοδος 17% στους επιβάτες, σημαντική αύξηση ΙΧ και δικύκλων – Επιστροφή στην τουριστική δυναμική για το Πάσχα στη Νάξο

Στοίχημα – Ελλάδα: Καλλιθέα και διπλό παραμονής στη Λειβαδιά

Πρόταση ημέρας: Λεβαδειακός - Καλλιθέα: Βήμα παραμονής στο 3.50!

Θετικό βήμα για τον τουρισμό με αυτοκινούμενα τροχόσπιτα: Συνάντηση ΕΛΑΤ με το Υπουργείο Τουρισμού

Σε κλίμα συνεργασίας εξετάστηκαν οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες του θεσμικού πλαισίου για στάθμευση και Camper Stops

Στο Καστελλόριζο για την ημέρα της Ευρώπης ο Γ. Λεονταρίτης

Ο φετινός εορτασμός αποτελεί μια ξεχωριστή περίσταση, καθώς γιορτάζονται τα 75 χρόνια από τη Διακήρυξη Σουμάν

Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ. Νομικός»: Η Σαντορίνη στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής βιομηχανικής κληρονομιάς

Το Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ. Νομικός» συμμετείχε για δεύτερη χρονιά στην Πανελλήνια Συνάντηση ERIH, αναδεικνύοντας τη δύναμη της μνήμης και της βιώσιμης ανάπτυξης μέσα από τη βιομηχανική ιστορία του νησιού

Νάξος: Διήμερη συνάντηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη της Νάξου στον Πύργο Μπαζαίου

Ειδικοί επιστήμονες, φορείς και πολίτες συνδιαμορφώνουν τις προτάσεις για το μέλλον του νησιού – 31 Μαΐου & 1 Ιουνίου 2025 (πρόγραμμα)

Γιάν. Βρούτσης: “Γιορτάζει η Μύκονος, πανηγυρίζει ο αθλητισμός των Κυκλάδων !”

Θερμή υποδοχή του Α.Ο. Μυκόνου στο Υφυπουργείο Αθλητισμού για την ιστορική άνοδο στην Basket League – Ο πρώτος Κυκλαδίτικος σύλλογος στην κορυφαία κατηγορία

Νάξος – Φιλώτι: Αντίο με σεβασμό και αγάπη στον Τάσο Τζιώτη, άνθρωπο του μέτρου και της προσφοράς

Ο Φιλωτίτης που δεν είπε ποτέ κακή κουβέντα, μόνο έδινε—με τα χέρια, με την καρδιά, με την ψυχή του. Μια απώλεια που βαραίνει την κοινότητα, μια μορφή που δεν ξεχνιέται.

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης

Στ. Φουτάκογλου: Το περίπτερο της πλατείας πρώην Δημαρχείου, που φεύγει σιωπηλά (!!!)

Μνήμες, άνθρωποι, ιστορίες δεκαετιών γύρω από ένα μικρό περίπτερο που αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για γενιές Χωραϊτών - Η τοποθέτηση του Στράτου Φουτάκογλου

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Νάξος: Μία εικόνα που προκαλεί δέος, πραγματικότητα ή όχι;

Ένα βιομηχανικής κλίμακας έργο απειλεί το φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό κεφάλαιο της Νάξου και των Κυκλάδων, με επιπτώσεις που ξεπερνούν την ενεργειακή "ανάπτυξη" - Δύο ομιλίες σήμερα και αύριο. Που; Πότε;

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Εκτακτο: Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου

Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου σήμερα Δευτέρα 5 Μαϊου

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία διακρίθηκε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό φυσικής “Αρίσταρχος”

Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία κατέκτησε το 3ο βραβείο στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού φυσικής "Αρίσταρχος" φέρνοντας περηφάνια στη σχολική μας κοινότητα