Τετάρτη, 28 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΑθήνα - Πάρος: εκτός ... άγονης γραμμής

Αθήνα – Πάρος: εκτός … άγονης γραμμής

|

«Αερομαχίες» τριών εταιρειών για 20 άγονες γραμμές – Η επιδότηση μειώνεται σε σχέση με το 2012 – εκτός η γραμμή Αθήνας / Πάρου ελέω αναβάθμισης – εντός η γραμμή Νάξου / Αθήνα 

 

Οκτώ αεροπορικά δρομολόγια που είχαν χαρακτηριστεί ως άγονες γραμμές και που μέχρι σήμερα επιδοτούνταν από την ελληνική πολιτεία θα εκτελούνται πλέον χωρίς τη σχετική επιδότηση. Συγκεκριμένα τα οκτώ δρομολόγια που εκδηλώθηκε πρόθεση από αερομεταφορείς για μηδενικό οικονομικό αντιστάθμισμα είναι τα εξής:

• Αθήνα – Σκιάθος όπου το μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα ετησίως είχε οριστεί από το υπουργείο Υποδομών στα 500.000 ευρώ.

• Αθήνα – Ζάκυνθος, με μέγιστο ετήσιο οικονομικό αντιστάθμισμα στα 12.000 ευρώ.

• Αθήνα – Πάρος, επίσης 12.000 ευρώ

• Αθήνα – Κύθηρα, στα 500.000 ευρώ.

• Αθήνα – Κάρπαθος, στα 700.000 ευρώ

• Αθήνα – Ικαρία, στα 400.000 ευρώ

• Θεσσαλονίκη – Χίος στα 12.000 ευρώ και

• Θεσσαλονίκη – Σάμος επίσης στα 12.000 ευρώ.

Με το μηδενικό τίμημα το ελληνικό Δημόσιο θα μειώσει γι΄ αυτές τις 8 γραμμές κατά 2,148 εκατ. ευρώ το συνολικό αντιστάθμισμα που το έτος είχε οριστεί έως 14,64 εκατ. ευρώ. Έτσι η επιδότηση για τις άγονες αεροπορικές γραμμές θα περιοριστεί στα 12,49 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός για τα 24 άγονα δρομολόγια μέχρι τον Απρίλιο του 2016 ήταν 157,4 εκατ. ευρώ (περίπου 39,3 εκατ. ευρώ το χρόνο). Στον προηγούμενο διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η ΥΠΑ το 2009 το ετήσιο κόστος δεν ξεπερνούσε τα 22.1 εκατομμύρια τον χρόνο.

Υπενθυμίζεται ότι οι άγονες γραμμές θα ανατεθούν για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020.

Οι οκτώ γραμμές

Οι εν λόγω γραμμές χαρακτηρίζονται «εμπορικές», εάν και οι αερομεταφορείς που θα τις εκτελούν, οφείλουν να καλύπτουν τις ελάχιστες συμβατικές υποχρεώσεις (αριθμός δρομολογίων, αριθμός διαθέσιμων θέσεων) που έχει ορίσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Μάλιστα, για κάποια από τα ανωτέρω δρομολόγια, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από παραπάνω από μια εταιρείες. Αυτό σημαίνει ότι π.χ. το Αθήνα – Πάρος ενδέχεται να εκτελείται, τόσο από την OlympicAir, όσο και από την Sky Express.

Aegean

Το «παρών» στη διεκδίκηση των άγονων αεροπορικών γραμμών της χώρας θα δώσουν και πάλι τόσο η Aegean Airlines όσο και η Olympic Air. Τη σχετική πρόθεση του Ομίλου να υποβάλει προσφορές στον διαγωνισμό για την εκμετάλλευση είκοσι τακτικών αεροπορικών γραμμών, ανακοίνωσε ήδη στο Χρηματιστήριο Αθηνών η Aegean Airlines.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να συμμετάσχει στον διαγωνισμό τόσο η ίδια όσο και ως μέλος κοινοπραξίας με τη θυγατρική αυτής Olympic Air. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι ανοικτή σε όλους τους αερομεταφορείς που διαθέτουν άδεια εκμετάλλευσης σε ισχύ.

Διαχωρισμός

Για τις άγονες γραμμές έχει προβλεφθεί διαχωρισμός του έτους σε τρεις περιόδους τη χαμηλή περίοδο από το Νοέμβριο έως και τον Μάρτιο, τη μέση στην οποία περιλαμβάνονται οι μήνες Απρίλιος, Μάιος και Οκτώβριος και την υψηλή από τον Ιούνιο έως και το Σεπτέμβριο.

Με βάση αυτό τον διαχωρισμό ορίζεται και η μέγιστη τιμή ναύλου για τη χαμηλή και μέση περίοδο (ίδιος ναύλος) και για την υψηλή θερινή περίοδο. Οι τιμές κυμαίνονται από 35 ευρώ στη χαμηλή περίοδο για το δρομολόγιο Κοζάνη-Καστοριά έως και 100 ευρώ για τη θερινή περίοδο στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα.

Κριτήρια

Κριτήριο για την επιλογή των αερομεταφορέων, που θα κληθούν να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη παροχή των υπηρεσιών για κάθε προκηρυχθείσα γραμμή, θα είναι το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για την κάθε άγονη γραμμή.

Το υψηλότερο ετήσιο οικονομικό αντιστάθμισμα που ορίζεται είναι 1,2 εκατομμύριο ευρώ για τη γραμμή Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος, στο 1 εκατομμύριο ανέρχεται για τη γραμμή Αθήνα-Μήλος, ενώ το μικρότερο οικονομικό αντιστάθμισμα ύψους 12.000 ευρώ το χρόνο θα έχουν οι γραμμές Αθήνα-Σκύρος, , Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη-Σκύρος και Ακτιο-Σητεία.

Σε περίπτωση ισοδύναμων προσφορών ή προσφορών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, ως κριτήρια επιλογής μεταξύ αερομεταφορέων για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, θα είναι:

Οι προτεινόμενες τιμές των ναύλων,

• ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων και η συχνότητα των δρομολογίων εβδομαδιαίως,

• το δίκτυο των πωλήσεων,

• η δυνατότητα σύνδεσης με γραμμές του εξωτερικού,

• η αξιοπιστία του αερομεταφορέα σε προηγούμενη ανάθεση εκμετάλλευσης των γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας και

• η οικονομική κατάσταση του αερομεταφορέα.

Ωράρια και ναύλοι

Όσον αφορά στα ωράρια εκτέλεσης των δρομολογίων οι αφίξεις/αναχωρήσεις των δρομολογίων προς/από τα αεροδρόμια μη εικοσιτετραώρου λειτουργίας θα πρέπει να πραγματοποιούνται πριν από τις 18:30 κατά τη χειμερινή περίοδο ΙΑΤΑ και πριν από τις 21:00 κατά τη θερινή περίοδο.

Τα δρομολόγια της Παρασκευής και Κυριακής θα πρέπει να πραγματοποιούνται απογευματινές ώρες. Στις περιπτώσεις εκτέλεσης 2 ή 3 εβδομαδιαίων δρομολογίων, αυτά δεν πρέπει να εκτελούνται σε συνεχόμενες ημέρες της εβδομάδας.
Πηγή: Εφημερίδα Ημερησία 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Επενδύσεις στα λιμάνια και επαναφορά του Μεταφορικού Ισοδύναμου υπόσχεται ο Βασίλης Κικίλιας

Ο Υπουργός Ναυτιλίας δεσμεύεται για επιτάχυνση έργων λιμενικής υποδομής, διατήρηση χαμηλών ναύλων και στοχευμένες ενισχύσεις για τους νησιώτες – στο επίκεντρο το Μεταφορικό Ισοδύναμο και η νησιωτικότητα

«Φιλοξενία με αξία για όλους»: Ο τουρισμός στην πρώτη γραμμή για ένα βιώσιμο αύριο

Στη Ρόδο το Συνέδριο του ΞΕΕ και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ανέδειξε τον ρόλο του ξενοδοχειακού κλάδου στην πράσινη μετάβαση και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη

Γ. Μαργαρίτης: Παρουσία στο Συνέδριο του ΞΕΕ στη Ρόδο, στο επίκεντρο η βιώσιμη φιλοξενία”

Μήνυμα ευθύνης για το μέλλον του τουρισμού από τον Γιάννη Μαργαρίτη στο συνέδριο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος με τίτλο «Χαράσσοντας τον δρόμο για ένα Βιώσιμο Αύριο»

Νάξος – Αεροδρόμιο: Προσωρινός φορητός φωτισμός στον διάδρομο για νυχτερινές αεροδιακομιδές

Τοποθετήθηκε φορητό σύστημα φωτισμού στον διάδρομο του αεροδρομίου Νάξου για νυχτερινές αεροδιακομιδές ασθενών. Το μέτρο είναι προσωρινό και έρχεται εν αναμονή της μόνιμης φωτοσήμανσης μετά την αναβάθμιση των υποδομών.

Αντίδραση της ΠΕΠΕΝ: «Όχι στο στοχοποιημένο κυνήγι των Πλοιάρχων»

Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων καταγγέλλει τις μεθοδεύσεις που στρέφονται κατά των Πλοιάρχων για ζητήματα ασφάλειας, μετά το περιστατικό με το CHAMPION JET 2 στη Μήλο

Σαντορίνη: Ξεκινούν οι εγγραφές στο “Santorini Summer Camp” (χρονοδιάγραμμα)

Το πρόγραμμα, το οποίο αφορά παιδιά που θα φοιτήσουν στην Α’ τάξη Δημοτικού μέχρι και παιδιά που τελείωσαν την Στ’ τάξη, θα πραγματοποιηθεί σε δύο περιόδους

Τήνος – Λιμάνι: Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την αποκατάσταση του προσήνεμου μώλου

Με (αυτό) χρηματοδότηση από το Λιμενικό Ταμείο Τήνου και προϋπολογισμό 2,5 εκατ. ευρώ, ξεκινά ένα σημαντικό έργο υποδομής για την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα του "Έξω Λιμανιού"

Η Μήλος, το “πολύχρωμο μυστικό του Αιγαίου” που προτείνει το National Geographic

Από τα ηφαιστειακά τοπία ως τα ψαροχώρια με τα σύρματα, η Μήλος ξεδιπλώνει την αυθεντική της ψυχή ως μια ήρεμη εναλλακτική για διακοπές

Σύρος – Τουριστική Επιτροπή: Πρώτη συνεδρίαση με προοπτικές εξωστρέφειας και στοχευμένες δράσεις

Η πρώτη συνάντηση της ανανεωμένης Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης ανοίγει τον δρόμο για μια ποιοτική και στοχευμένη τουριστική στρατηγική

Οι Πυξ Λαξ έρχονται στη Νάξο, πότε και που;

Την Δευτέρα 11 Αυγούστου στο 1ο Γυμνάσιο Νάξου – Μουσική, μνήμες και νέες αγάπες με το συγκρότημα-σύμβολο της ελληνικής ροκ σκηνής

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: Ένα νησί στο όριο της αντοχής του

Οι κάτοικοι εκπέμπουν SOS για τον υπερτουρισμό, την άναρχη δόμηση και την απώλεια της ταυτότητας του νησιού

Νάξος: «Έφυγε» ο Αντώνης Καρούσης, θλίψη στην Κωμιακή για τον αγαπητό συγχωριανό

Ο ήσυχος και αγαπητός Αντώνης Καρούσης, με ρίζες στην Κωμιακή και παρουσία στην Αθήνα, έφυγε λίγο πριν επιστρέψει στο χωριό του – Η εξόδιος ακολουθία τελείται σήμερα

Εκτακτο: Σεισμός 6 R ανοιχτά της Κρήτης, αισθητός σε όλο το Νότιο Αιγαίο

Σεισμική δόνηση μεγάλης διάρκειας λίγο μετά τις 6 το πρωί, με επίκεντρο το κρητικό πέλαγος

Νάξος – Πλάκα: Καταστροφή στο όνομα της “καθαριότητας”, καταγγελίες για παράνομες παρεμβάσεις

Μαζική απομάκρυνση φυκιών Ποσειδωνίας με τσουγκράνες, εγκαταστάσεις εν μέσω ωοτοκίας και περιβαλλοντική αδιαφορία σε προστατευόμενη ζώνη Natura.

Νάξος: “Το μέρος που με διάλεξε και το διάλεξα κι εγώ”

Η Στέλλα Νικολάκη γράφει για την δική της Νάξο...

Νάξος: Δωρεάν προληπτικές εξετάσεις από το “Naxos Medical” μέσω του προγράμματος «Προλαμβάνω»

Έγκαιρη πρόληψη για τα καρδιαγγειακά νοσήματα με αξιοπιστία και ανθρώπινη φροντίδα – Δωρεάν αιματολογικός έλεγχος για όλους τους πολίτες

Ιος – Γκίκας Γκίκας: “Μας ενδιαφέρει τι θα γίνει στη “βιτρίνα” του νησιού μας”

Η γνωμοδότηση για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων συνοδεύεται από προϋποθέσεις, με αιτήματα για πολεοδομική συνοχή και κοινωνικό σεβασμό.