Πέμπτη, 7 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΑρειος Πάγος: Stop στα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες

Αρειος Πάγος: Stop στα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες

|

Μόνο οι οδηγοί των δικύκλων (μοτοσικλετών) που κινούνται μεταξύ των διακεκομμένων διαχωριστικών λωρίδων κυκλοφορίας, ευθύνονται για πιθανό τροχαίο ατύχημα και όχι τα αυτοκίνητα που κινούνται στον χώρο των λωρίδων κυκλοφορίας, έκρινε ο Άρειος Πάγος και απέρριψε αγωγή γυναίκας οδηγού μηχανής, που σφηνώθηκε μεταξύ ΙΧ αυτοκινήτου και νταλίκας 18,5 μέτρων.

Δεν είναι λίγες οι στιγμές που οδηγοί αυτοκινήτων έχουν εκνευριστεί βλέποντας δίκυκλα να περνούν δίπλα τους και με …σφήνες εν ώρα μποτιλιαρίσματος. Κι αυτό γιατί χάνεται ώρα… Όμως, αυτό έχει και συνέπειες. Όπως σε περίπτωση ατυχήματος. Ποιος φταίει αλήθεια εάν ένα δίκυκλο βρεθεί στο κράσπεδο σε σύγκρουση με αυτοκίνητο σε σφήνα; Ο Αρειος Πάγος αποφάσισε… Ο οδηγός δικύκλου. Κάτι που γνωρίζουμε βέβαια μέσω του ΚΟΚ αλλά κανείς ουσιαστικά δεν τον παίρνει στα σοβαρά… Ε, ήρθε τώρα και ο Αρειος Πάγος και έβαλε τα πράγματα στη θέση τους… Πουτ σημαίνει; Μόνο οι οδηγοί των δικύκλων (μοτοσικλετών) που κινούνται μεταξύ των διακεκομμένων διαχωριστικών λωρίδων κυκλοφορίας, ευθύνονται για πιθανό τροχαίο ατύχημα και όχι τα αυτοκίνητα που κινούνται στον χώρο των λωρίδων κυκλοφορίας, Και η απόφαση αυτή ελήφθη όταν απέρριψε αγωγή γυναίκας οδηγού μηχανής, που σφηνώθηκε μεταξύ ΙΧ αυτοκινήτου και νταλίκας 18,5 μέτρων.  

Η γυναίκα οδηγός μηχανής είχε πέσει σε μεγάλη κίνηση πάνω σε αερογέφυρα (μονής κυκλοφορίας) και ήταν στο σημείο της κατωφέρειας, δηλαδή προς το τέλος της αερογέφυρας. Όλα τα αυτοκίνητα, λόγω της πυκνής κυκλοφορίας, κινούντο με πολύ μικρή ταχύτητα.  

Μετά από λίγο τα αυτοκίνητα σχεδόν ακινητοποιήθηκαν λόγω του μποτιλιαρίσματος και ενώ μπροστά της υπήρχε ένα ΙΧ αυτοκίνητο και στην αριστερή λωρίδας κυκλοφορίας ήταν μια νταλίκα μήκους περίπου 18,5 μέτρων, η οδηγός της μηχανής επιχείρησε, «ανεπίτρεπτα, παράνομα και αντικανονικά εν όψει του ότι στο σημείο εκείνο της οδού η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται μόνο σε στοίχους», όπως αναφέρει η αρεοπαγιτική απόφαση, να περάσει ανάμεσα στα δύο αυτά οχήματα, προκειμένου «να προπορευθεί και εν τέλει να διανύσει όσο μεγαλύτερη απόσταση μπορούσε επί της οδού».  

Όμως, λόγω «του ελαχίστου διαθεσίμου χώρου μεταξύ των δύο οχημάτων, αλλά και λόγω αδέξιου χειρισμού της, η μοτοσικλέτα προσέκρουσε αρχικά στην πίσω αριστερή πλευρά του ΙΧ αυτοκινήτου και στη συνέχεια παρεξέκλινε ελαφρώς αριστερά, λόγω της αντίστασης που συνάντησε κατά την πρόσκρουσή της στο αυτοκίνητο, προς το ευρισκόμενο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του φορτηγό, που εν τω μεταξύ ξεκινούσε, ύστερα από προσωρινή (λόγω πυκνής κίνησης) ακινητοποίησή του. Αποτέλεσμα ήταν, κυριολεκτικά να εγκλωβιστεί- σφηνώσει η μοτοσικλέτα μεταξύ των δύο αυτών οχημάτων (φορτηγού και ΙΧ αυτοκινήτου)».  

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η οδηγός της μηχανής να πέσει στο οδόστρωμα μεταξύ των δύο λωρίδων κυκλοφορίας και να τραυματιστεί σοβαρά στο αριστερό της χέρι «λόγω της διέλευσης από πάνω, του πίσω δεξιού τροχού της με χαμηλή ταχύτητα, κινουμένης νταλίκας» και να προκληθούν υλικές ζημιές στη μοτοσικλέτα.  

Στην συνέχεια η οδηγός προσέφυγε δικαστικά κατά του ιδιοκτήτη της νταλίκας για την αποκατάσταση της ζημιάς που έπαθε η ίδια και η μηχανή της. Στο Εφετείο Πειραιά έχασε την δικαστική μάχη και άσκησε αναίρεση κατά της απόφαση αυτής στον Άρειο Πάγο, όπου και εκεί την έχασε και πάλι, ενώ της επιδικάστηκαν δικαστικά έξοδα 2.700 ευρώ.  

Ο Άρειος Πάγος, απέρριψε ως αβάσιμη την αίτηση αναίρεσής της, καθώς θεωρήθηκε «αποκλειστικά υπαίτια του ατυχήματος και της πρόκλησης του σοβαρού τραυματισμού της και των υλικών ζημιών της μοτοσικλέτας που οδηγούσε», γιατί:

α) ως μέσος συνετός οδηγός όφειλε και μπορούσε να συμμορφωθεί με την υπάρχουσα επί του οδοστρώματος διαγράμμιση που υπεδείκνυε κίνηση οχημάτων σε στοίχους, πλην όμως εκείνη δεν ασκούσε τον έλεγχο και την εποπτεία του οχήματός της, ώστε να δύναται σε κάθε στιγμή να εκτελέσει τους απαιτούμενους χειρισμούς (άρθρο 19 ΚΟΚ),

β) επιχείρησε να διενεργήσει παράνομα, αντικανονικά και ανέλεγκτα προσπέραση επί της διακεκομμένης διαχωριστικής γραμμής των λωρίδων κυκλοφορίας, δεν εκινείτο μέσα στα όρια μιας λωρίδας κυκλοφορίας (άρθρο 16 παρ. 3 ΚΟΚ)

και γ) εν γένει δεν οδηγούσε με σύνεση και με διαρκώς τεταμένη την προσοχή της, δημιουργώντας έτσι κινδύνους ως προς την κυκλοφορία των οχημάτων και εν γένει των λοιπών χρηστών της οδού (άρθρο 12 ΚΟΚ)».  

Ακόμη, οι αρεοπαγίτες αναφέρουν ότι «η οδική συμπεριφορά της, που αποκλειστικά είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση του τροχαίου ατυχήματος και τον αποτόκων αυτού συνεπειών, του οδηγού του φορτηγού μη βαρυνομένου με συνυπαιτιότητα, αφού αυτός εκινείτο σταθερά εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του και μάλιστα, αναγκαστικά λόγω της πυκνής κυκλοφορίας, με ελαχίστη ταχύτητα».  

Τέλος, στην αρεοπαγιτική απόφαση σημειώνεται ότι το γεγονός ότι η νταλίκα ήταν στην αριστερή αντί της δεξιάς λωρίδας του οδοστρώματος (παράβαση άρθρου 17 του ΚΟΚ) «δεν θεμελιώνει αυτή καθεαυτή υπαιτιότητα του οδηγού αυτής».  

Με πληροφορίες και πηγή το ΑΠΕ – ΜΠΕ 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κατ. Μονογυιού: Ερώτηση σχετικά με ίδρυση ΣΑΕΚ στην Σαντορίνη

Κατερίνα Μονογυιού: Κατάθεση Ερώτησης για την Ίδρυση Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) Τουρισμού στη Σαντορίνη

Νάξος – Κωμιακή: Πρόσκληση για τον εορτασμό της γιορτής των Ταξιαρχών

Η Κωμιακή γιορτάζει και ο Σύλλογος Γυναικών προχώρησε σε εορταστικό κάλεσμα

Μ. Βρετανία: Αποθεώνουν Σίφνο, Μήλο και Κρήτη

Ποιοι είναι οι λόγοι που οι βρετανοί αποθεώνουν Σίφνο και Μήλο

Νάξος: Οταν ο Lennart Neubauer βρέθηκε …δίπλα στον “Σκοπελίτη”

Ο πρωταθλητής κόσμου στο windsurfing, Lennart Neubauer σε ... κόντρα με το Express Skopelitis

Αντίπαρος: Είπε “όχι” με κάθε επισημότητα στις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

«Όχι» και από το δημοτικό συμβούλιο Αντιπάρου στις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

ΚΕΔΕ – Ρόδος: Αλλαγές στον εκλογικό Νόμο, Δήμαρχος από τον 1ο γύρο

Λιβάνιος από το συνέδριο της ΚΕΔΕ: Θέλουμε εκλογή Δημάρχων και Περιφερειαρχών με ένα γύρο

Σαντορίνη: 6 χρόνια ΤΩΡΑ! για τη Σαντορίνη και τη Θηρασιά

Ανακοίνωση για τα 6 χρόνια από τη δημιουργία της Δημοτικής Παράταξης «ΤΩΡΑ! για τη Σαντορίνη και τη Θηρασιά» από τον κ. Μανόλη Ορφανό

Σίκινος: Στο ΕΣΠΑ εντάχθηκαν τα έργα για την επέκταση του λιμανιού

Στο ΕΣΠΑ εντάχθηκαν τα έργα στο λιμάνι στην Σίκινο - τι αφορούν οι εργασίες

Κτηματολόγιο – Κυκλάδες: Ενημέρωση σχετικά με την προανάρτηση σε δεκαέξι (16) Δήμους

Κτηματολόγιο: Ενημέρωση σχετικά με την προανάρτηση σε 16 Δήμους των Κυκλάδων - Δείτε την σχετική ενημέρωση

ΔΥΠΑ: Στο ΕΣΠΑ 2021-2027 η Λειτουργία των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης

Παπαθανάσης: Στο ΕΣΠΑ 2021-2027 η Λειτουργία των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης της ΔΥΠΑ

Τι κάνει ο Άκης Πετρετζίκης στη Νάξο;

Το "Akis’ Food Tour" ξεκινά το πιο γευστικό ταξίδι του από τη Νάξο

Κρήτη: Δύο πλοία που έγραψαν ιστορία, το Kriti I και το Kriti II ετοιμάζονται για διάλυση (video)

Γράφεται αυτές τις ημέρες ο επίλογος για δύο πλοία που έγραψαν ιστορία στο Αιγαίο (video)

Μ. Χατζόπουλος (Naxos Vibe): «Θέλουμε ο ιδιοκτήτης να αισθάνεται ότι το ακίνητό του είναι στα καλύτερα χέρια»

Συνέντευξη με τον Μιχάλη Χατζόπουλο, ιδιοκτήτη του Naxos Vibe, που ασχολείται με τη διαχείριση πολυτελών ακινήτων και βιλών στη Νάξο

Πανναξιακός ΑΟ: Νίκη 3-0 στο Φιλώτι, βράβευση Μανωλά από τον ΑΜΣ Φιλωτίου

Τη νίκη ο Πανναξιακός του Μανωλά, το χειροκρότημα το Φιλώτι

Νάξος – Καιρικές Συνθήκες: Δεύτερη σερί χρονιά χωρίς ίχνος βροχόπτωσης ο Οκτώβριος

Το ...χειρότερο ξεκίνημα υδρολογικού έτους από το 2018 για τη Νάξο - Αλλάζει ο Νοέμβριος; Η εικόνα των στοιχείων μέσα από τους .. αριθμούς

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Με βολή σε “νεκρό” χρόνο του Στογιάνοβιτς, νίκη (61-60) επί του Παλαιού Φαλήρου

Επιστροφή στις νίκες για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia - Επικράτησε 61-60 του Παλαιού Φαλήρου (2-3 ρεκόρ) και αντιμετωπίζει την επόμενη αγωνιστική τον Πανελευσινιακό

Νάξος – Μέλανες: Για πρώτη φορά έχουμε τη διοργάνωση “Γιορτή Λαδιού”

Πότε και που θα διοργανωθεί η γιορτή λαδιού στη Νάξο

Εκτακτο: Φωτιά σε εξέλιξη στην Ιο

Η φωτιά δεν απειλεί κατοικημένη περιοχή ενώ στο σημείο πνέουν ισχυροί άνεμοι

Αμοργός – 3ο Εργαστήριο Ξερολιθιάς: Συμπεράσματα και εδραίωση συνεργασιών (Photos)

Ολοκληρώθηκε το 3ο Εργαστήριο Ξερολιθιάς «Η Αμοργιανή Μαστοριά» στην Αμοργό - Συμπεράσματα (photos)

Π. Πολυκρέτης: Ναξιώτης επιστήμονας μίλησε στην Βουλή της Ιαπωνίας (video)

Τι είπε ο Παναγής Πολυκρέτης - διδάκτορας δομικής βιολογίας- από τη Βουλή της Ιαπωνίας; (video)