Καθημερινά συμβαίνουν τροχαία ατυχήματα… Καθημερινά έχουμε τραυματίες και χάνεται λέγεται μία μικρή πόλη σε ετήσια βάση από ατυχήματα στην Ελλάδα… Κάποιοι λένε ότι ευθύνονται οι δρόμοι και οι κακοτεχνίες τους… Ομως, η αλήθεια είναι και είναι σκληρή ότι κατά κύριο λόγο για τα τροχαία ατυχήματα ευθύνεται το αλκοόλ… Ο δικηγόρος του οδηγού νταλίκας που παρέσυρε δύο αυτοκίνητα στο πέρασμά του, δήλωσε ότι ο οδηγός είχε πιει λίγο… Και το αλκοοτέστ έδειξε ότι ήταν πάνω απο το 0.10 που ειναι και το επιτρεπόμενο όριο. Πόσο πάνω; Δεν μάθαμε… Γιατί έχει διαφορά έ; Αλλο το 0.11 κι άλλο το 0,80 πχ…
Και βέβαια τα στοιχεία δείχνουν ότι η πλειονότητα των τροχαίων δυστυχημάτων σημειώνεται μετά τα μεσάνυχτα και έως τις 7 το πρωί. Και τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες μεταξύ 19 και 39 ετών, ενώ τα μισά εξ αυτών οφείλονται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων παράνομων ουσιών. Το γεγονός ότι οι Ελληνες διατηρούμε μια «χαλαρή» σχέση όσον αφορά την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ εκτός από γνωστό είναι και εμφανές στα στατιστικά.
Το χθεσινό τραγικό δυστύχημα (όπως σημειώνεται στην εφημερίδα “Καθημερινή) που σημειώθηκε στον Κηφισό, όταν ο οδηγός του φορτηγού έχασε τον έλεγχο του οχήματος, εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα και παρέσυρε δύο Ι.Χ. στο πέρασμά του, καταδεικνύει με τον δραματικότερο τρόπο ότι το κακό μπορεί να συμβεί μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Η ευθύνη, όμως, δεν αποδίδεται στην «κακιά ώρα» αλλά στην ανευθυνότητα του ατόμου, το οποίο θεωρώντας ότι «αντέχει» πίνει κι ένα ποτηράκι παραπάνω προτού οδηγήσει. Ο οδηγός του φορτηγού, που συνέθλιψε στο πέρασμά του δύο Ι.Χ. οδηγώντας στον θάνατο δύο άτομα και μια γυναίκα στην εντατική σε κρίσιμη κατάσταση, βγήκε θετικός στο αλκοτέστ.
Το γεγονός ότι από τα συνολικά 679 θανατηφόρα ατυχήματα που καταγράφηκαν το 2017 στη χώρα τα περισσότερα (153) σημειώθηκαν μετά τα μεσάνυχτα, συνδέεται άρρηκτα με την κόπωση κατά την οδήγηση αλλά και με την κατανάλωση αλκοόλ. Από τα παραπάνω δυστυχήματα 314 σχετίζονται με κακή οδηγική συμπεριφορά στην οποία περιλαμβάνεται και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Ταυτόχρονα άλλα 84 δυστυχήματα σημειώθηκαν λόγω υπερβολικής ταχύτητας και 10 λόγω παραβίασης ερυθρού σηματοδότη. Η υπερβολική ταχύτητα και η παραβίαση του κόκκινου συνδέονται πολύ συχνά με την κατανάλωση αλκοόλ. Στην τσιμπίδα της τροχαίας πιάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της περσινής χρονιάς 439.265 παραβάτες οδηγοί σε όλη τη χώρα. Εξ αυτών οι 33.620 εντοπίστηκαν να οδηγούν υπό την επήρεια μέθης.
Από τα δυστυχήματα που σημειώθηκαν πέρυσι τα 21 συνέβησαν στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, τα 8 στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών, 13 στην Εγνατία Οδό, 211 σε κατοικημένες περιοχές και 426 στο λοιπό οδικό δίκτυο. Το 2017 καταγράφηκαν 69 θάνατοι/εκατομμύριο κατοίκων στην Ελλάδα με το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. να διαμορφώνεται σε 49 θανάτους/εκατομμύριο κατοίκων.
Περισσότερο από το ήμισυ (55%) όλων των τροχαίων δυστυχημάτων σημειώνεται σε αγροτικούς δρόμους, σε σύγκριση με μόλις 8% σε αυτοκινητόδρομους. Το 37% των ανθρώπων πεθαίνουν σε ατυχήματα σε αστικές περιοχές. Σχεδόν οι μισοί από τους θανάτους ήταν επιβάτες οχημάτων, το 21% ήταν πεζοί…