Τα ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού μόνο τον Ιανουάριο πραγματοποίησαν 99 ώρες πτήσης μεταφέροντας 42 ασθενείς από τα νησιά του Αιγαίου σε νοσοκομεία αστικών κέντρων
Μία ακόμη ημέρα… Μία ακόμη φορά ο ήχος από το στρατιωτικό ελικόπτερο που φτάνει από το αεροδρόμιο δείχνει ότι ένας συνάνθρωπός μας έχει ανάγκη αλλά ότι η ανταπόκριση ήταν άμεση… Χθες, στη Κω, στήθηκε μία ακόμη γέφυρα σωτηρίας… Από την 354 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών της Πολεμικής Αεροπορίας. Αιτία; Το ανυπόμονο νέο μέλος της οικογένειας μιας 31χρονης γυναίκας από την Κω. Το αεροσκάφος C-27J τους μετέφερε στην Αεροπορική Βάση Ελευσίνας και από εκεί με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ διεκομίσθηκαν σε νοσηλευτικό ίδρυμα.
Μέσα από την είδηση αυτή έγινε γνωστό ότι ενενήντα-εννέα ώρες πτήσης συμπλήρωσαν τα ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού τον Ιανουάριο, προκειμένου να μεταφέρουν ασθενείς από νησιά του Αιγαίου σε νοσοκομεία αστικών κέντρων. Μίνι απολογισμός… Μάλιστα, όπως σημειώνεται, τα ελικόπτερα της 1ης ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού εκτέλεσαν 33 αποστολές, ημέρα και νύχτα, για την αερομεταφορά 42 ασθενών από νησιά του κεντρικού και νοτιοανατολικού Αιγαίου, σε νοσοκομεία αστικών κέντρων.
Ιστορία
Επιστρέφοντας όμως στην 354η Μοίρα Τακτικών Μεταφορών της Πολεμικής Αεροπορίας να σημειώσουμε όπως τονίζεται στην ιστοσελίδα onalert.gr το μέγεθος της κοινωνικής προσφοράς… Στην δεκαετία 2007-2017 τα πληρώματα της 354 έχουν σώσει περισσότερους από 5062 ασθενείς από κάθε γωνιά της Ελλάδας, δηλαδή παραπάνω από έναν καθημερινά. Έχει πραγματοποιήσει συνολικά 3347 αποστολές κατά τις οποίες συμπληρώθηκαν 8795 ώρες πτήσεις.
Και βέβαια έχει τη δική της ξεχωριστή ιστορία… Η 354 Μοίρα Μεταφορών συγκροτήθηκε την 16η Μαΐου 1970 με αεροσκάφη Nord N2501D Noratlas.Την 20 Νοεμβρίου 1969, Ιπτάμενοι και Τεχνικό προσωπικό της Μοίρας μετέβησαν στο Wunstorf της Γερμανίας, έδρα της Ακαδημίας Μεταφορικών Αεροσκαφών, για την παρακολούθηση της θεωρητικής εκπαίδευσης και στη συνέχεια στο Kayfboren και στο Oldenburg όπου εντάχθηκαν σε Γερμανική Μοίρα για επιχειρησιακή εκπαίδευση.
Διοικητικά και επιχειρησιακά ανήκε στο 28ο Αρχηγείο Τακτικών Αεροπορικών Δυνάμεων (ΑΤΑΔ).Οκτώ μήνες από της συστάσεώς της αεροσκάφη Nord N2501D Noratlas πραγματοποίησαν ρίψεις αλεξιπτωτιστών και εφοδίων στο πεδίο ρίψεων Αλιστράτης Σερρών. Εκτός από αερομεταφορές τα Nord N2501D Noratlas πραγματοποιούσαν αποστολές ναρκοθετήσεως στις ελληνικές θάλασσες.
Το 1973, η Μοίρα αξιολογήθηκε με επιτυχία από το ΝΑΤΟ.Τη 18η Δεκεμβρίου 1976, το όνομα 354 Μοίρας Μεταφορών αλλάζει σε 354 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών. Τον Ιούλιο του 1980, τα αεροσκάφη της 354 ΜΤΜ μεταστάθμευσαν στην 355 ΜΤΜ και η Μοίρα λειτουργούσε ως Σμήνος. Την 18η Απριλίου 1982, ανεστάλη η λειτουργία της. Την 3η Ιανουαρίου 2005, η 354 ΜΤΜ τέθηκε σε λειτουργία με αεροσκάφη C-27J Spartan.