Έκλεισε το αεροδρόμιο Καστελόριζου – Αρρώστησε ο μοναδικός υπάλληλος του πύργου ελέγχου
Το έχουμε δει και σε άλλα νησιά… Από τη Μήλο έως τη Νάξο για τις Κυκλάδες αλλά και στην Ικαρία… Μας φόβιζε το γεγονός ότι μπορούσε να κλείσει στο Καστελόριζο λόγω της ιδιαιτερότητας στη περιοχή… Κι όμως έγινε… Οταν είναι ένας υπάλληλος στον Πύργο ελέγχου και με δεδομένο ότι είναι … άνθρωπος και όχι ρομπότ, μπορεί να συμβεί. Και από χθες το απόγευμα, το αεροδρόμιο του Καστελόριζου, στο Ανατολικότερο σημείιοο του Αιγαίου είναι κλεστον γιατί ο υπάλληλος αρρώστησε…
“Σήμερα Σάββατο 16-7-2022 στις 19:35 τοπική ώρα έκλεισε ο ακριτικός Δημοτικός Αερολιμένας Καστελόριζου (όπως κατά το πρόσφατο παρελθόν της Ικαρίας, της Μήλου 3 φορές, της Κοζάνης, της Νάξου και της Καστοριάς), λόγω ασθένειας του Μοναδικού υπαλλήλου του Πύργου Ελέγχου που παρέχει υπηρεσίες Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου (AFIS), αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών.
Στα 11 από τα 15 παραμεθόρια αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων, υπηρετεί ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ υπάλληλος εξυπηρετώντας επιβατικές, νοσοκομειακές, στρατιωτικές πτήσεις καθ’ όλο το 24ωρο, χωρίς ρεπό και άδεια.
Στα 7 από τα 11 δεν υπάρχει κανείς μόνιμος υπάλληλος και καλύπτονται με μετακινήσεις καθ’ όλον το χρόνο αφήνοντας κενά στελέχωσης στα υπόλοιπα αεροδρόμια.
Το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού του κλάδου λόγω συνταξιοδότησης και μετάταξης 57 ατόμων σε άλλο κλάδο, έχει επισημανθεί πολλές φορές τόσο στο Υπουργείο Μεταφορών όσο και στη Διοίκηση της ΥΠΑ αλλά εσκεμμένα κωλυσιεργούν. Πρέπει να επισημανθεί ότι στη λίστα των υπό μετάταξη υπαλλήλων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα στον κλάδο μας (κωλυσιεργεί η υλοποίησή της χρόνια ) υπάρχει ενδιαφερόμενος για τον Δημοτικό Αερολιμένα Καστελόριζου!
Η εξάντληση του ελαχίστου προσωπικού που έχει απομείνει (αναγκάζεται να δουλεύει στα όρια της ανθρώπινης αντοχής του χωρίς ρεπό-άδεια και χωρίς την απαιτούμενη ημερήσια ξεκούραση λόγω 24ωρου stand by για αεροδιακομιδές με φαινόμενα λιποθυμιών και απώλειας προσανατολισμού λόγω κόπωσης) και η εντατικοποίηση της εργασίας λόγω αύξησης της αεροπορικής κίνησης, διαμορφώνουν επικίνδυνες καταστάσεις για την ασφάλεια των πτήσεων-επιβαινόντων, την υγεία των συναδέλφων και την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού και των κατοίκων των ακριτικών νησιών γενικότερα. Η μείωση των αποδοχών μας ήρθε να προστεθεί σαν το «κερασάκι στην τούρτα» . Για όλα τα παραπάνω ο σύλλογος είχε προκηρύξει 24ωρη απεργία για της 11/7/2022 την οποία το δικαστήριο χαρακτήρισε παράνομη!
Καλούμε τον Υπουργό αλλά και την διοίκηση της Υ.Π.Α. να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους πριν είναι πολύ αργά.
Το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου άμεσα δεσμεύεται να ενημερώσει σχετικά τους αρμόδιους εποπτικούς οργανισμούς Α.Π.Α.-EASA άλλα και τις αρμόδιες δικαστικές
εισαγγελικές αρχές για παραβάσεις κανονισμών και εργασιακών συνθηκών.
Απαιτούμε:
-Την άμεση ολοκλήρωση των μετατάξεων στον κλάδο που εκκρεμούν-κωλυσιεργούν εδώ και
αρκετά χρόνια και άμεσες προσλήψεις.
– Την οικονομική αποκατάσταση του κλάδου μας .
Ανησυχούμε για τις επιπτώσεις στην εργασία μας από την συνέχιση των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης και των υπολοίπων περιφερειακών αεροδρομίων, καταλήγει η ανακοίνωση.
Δείτε την ανακοίνωση στο τέλος του άρθρου