Το μεγάλο ζητούμενο είναι η επέκταση του διαδρόμου στο αεροδρόμιο και ένας νέος αεροσταθμός. Ομως τα φετινά νούμερα του πρώτου τριμήνου για το 2017 δείχνουν ότι η κίνηση του αεροδρομίου έπεσε στο …ναδίρ
Και να μην θέλεις να κάνεις συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες… Την ώρα που οι …γείτονες εμφανίζουν μία εντυπωσιακή άνοδο επισκεψιμότητας όσον αφορά την κίνηση μέσω του νέου αεροδρομίου της Πάρου, εμείς στη Νάξο πηγαίνουμε πίσω ολοταχώς… Και αυτό είναι πρόβλημα. Την ώρα που στην Πάρο ανακοινώνεται μέσω των στατιστικών που διαθέτει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ότι το αεροδρόμιο εκεί διακινεί περίπου 10.000 επιβάτες και είναι στην κορυφή της πυραμίδας όσον αφορά τα ποσοστά αύξησης με +114%, εμείς απλά κοιτάζουμε τα άστρα.
Και οι αιτίες είναι γνωστές… Να σημειώσουμε ότι η πτώση σε σχέση με πέρυσι είναι της τάξης του + 50% και το χειρότερο είναι ότι κάθε μήνας από τους τρεις πρώτους του 2017 ήταν κι ένα …μαρτύριο. Η βασική αιτία; Το γεγονός ότι δεν υπήρχε η εταιρεία που θα έχει μισθώσει τη γραμμή μέσω του διαγωνισμού για τις άγονες. Η Sky Express που πήρε τη γραμμή για τη περίοδο Νοέμβριος – Μάρτιος επέλεξε να έχει τρεις ημέρες την εβδομάδα δρομολόγιο και το αποτέλεσμα ήταν αυτό που βλέπουμε στους πίνακες. Πέρυσι, είχαμε κάθε ημέρα δρομολόγια με άλλη εταιρία. Ομως, σε μία ελεύθερη αγορά αυτό είναι ξεκάθαρο. Την ίδια ώρα στην Πάρο υπήρχε καθημερινή πτήση από την Αθήνα ενώ υπήρχαν και άλλες εταιρίες. Επίσης, η Νάξος διαθέτει το μοναδικό αεροδρόμιο όπου για την καλοκαιρινή περίοδο δεν έχει μικρότερες αεροπορικές εταιρείες για συνδέσεις με βόρεια Ελλάδα (όπως η Σύρος ή η Μήλος) ή την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.
Και αυτό είναι ένα παράπονο. Κι ελπίζω ότι μόνο δικό μου…
Από εκεί και πέρα, με διάδρομο που δεν μπορεί να υποδεχτεί μεγαλύτερο των 48 επιβατών αεροπλάνο είναι λογικό ότι τα νούμερα δεν θα αρέσουν σε κανέναν. Ομως, υπάρχει ελπίδα… Κάτι κινείται επιτέλους όσον αφορά την επέκταση του διαδρόμου και την κατασκευή νέου αεροσταθμού. Το είπε άλλωστε και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος. Βήματα γίνονται.Παραδόθηκε πρόσφατα η τροποποιημένη μελέτη περιβαλλοντικών όρων (διαβάστε εδώ). Έστω και μικρά. Αλλά γίνονται. Αναμένεται έως τον Σεπτέμβριο ν έχουν εγκριθεί οι περίφημοι Περιβαλλοντολογικοί Όροι από το Υπουργείο ώστε να πάμε στις Απαλλοτριώσεις των 100 στρεμμάτων που χρειάζονται για την επέκταση κατά 300 μέτρα. Κι μετά; Θα πάμε και στον αεροσταθμό. Τα χρήματα υπάρχουν και περιμένουν. Μέχρι πότε; Αρκεί οι μελέτες να μην σαπίσουν … περιμένοντας. Το χειρότερο στην Ελλάδα άλλωστε είναι η αναμονή…. Κι αυτό γιατί χανόμαστε στην στείρα αντιπολίτευση και τη γραφειοκρατία…
Η κίνηση του Αεροδρομίου Νάξου το α τρίμηνο 2012 – 17
Μήνας 2012 2013 2014 2015 2016 2017
Αφ. Αν. Αφ. Αν. Αφ. Αν. Αφ. Αν. Αν Αφ
Ιανουάριος 388 550 314 548 415 608 414 615 367 593 198 317
Φεβρουάριος 498 551 483 650 418 576 390 595 360 569 290 360
Μάρτιος 609 767 465 591 472 634 585 689 532 610 312 551
Συγκεντρωτικά α’ τρίμηνο
Μήνας 2012 2013 2014 2015 2016 2017 ΣΥΝΟΛΟ
Ιανουάριος 938 862 1023 1029 960 515 5327
Φεβρουάριος 1049 1133 994 985 929 650 5740
Μάρτιος 1376 1056 1106 1274 1142 836 6790
Ποσοστιαία Αλλαγή (%)
Μήνας 2012 2013 2014 2015 2016 2017
Ιανουάριος – -8.8 +15,7 +0.6 -7,2 -86,4
Φεβρουάριος – +7,4 -14.0 -0.9 -6.0 -42.9
Μάρτιος – -30,3 +4,5 +13,2 -11,6 -36,6
Σύνολο α τριμήνου
Έτος Σύνολο Ποσοστό (%)
2012 3363 –
2013 3051 -10,2
2014 3123 +2,3
2015 3288 +5,0
2016 3031 -8,5
2017 2001 -51,5