Με το καλημέρα η Wonder Woman (από χθες στην αίθουσα του θερινού Cine Naxos) έδειξε τις ..προθέσεις της, σπάει τα ταμεία και ήδη σχεδιάζεται η επόμενη περιπέτειά της αποδεικνύοντας ότι και οι γυναίκες μπορούν ως ηρωϊδες να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και να κόβουν εισιτήρια
Όποιος πίστευε ότι οι γυναίκες ως ηρωίδες δεν κόβουν εισιτήρια ας το ξανασκεφτεί καλύτερα… Μπορεί να είναι νωρίς να φορέσουμε το party hat και να φυσήξουμε την κόρνα με τις σερπαντίνες, αλλά το ρίσκο που πήρε το Χόλιγουντ με την εμφάνιση της Wonder Woman στo οικοδόμημα της βιομηχανίας μάλλον δικαιώνεται από τη στιγμή που δεν είναι ένα απλό λιθαράκι αλλά μία ολόκληρη κοτρώνα επιτυχίας… Κι αυτό γιατί από τη πρώτη στιγμή η ‘Wonder Woman’ σήκωσε ουκ ολίγα βάρη…
Είναι η πρώτη σόλο ταινία υπερηρωίδας μετά το ‘Supergirl’ – αλλά δεν είναι δικό της πρόβλημα που φτάσαμε στο 2017 για να δούμε μια τέτοια, όταν οι υπερήρωες αναπτύσσονται σταθερά στο σινεμά από το 2000 και όταν το αντίπαλον δέος της DC κλείνει σε λίγο μια δεκαετία κυριαρχίας στο box office.
Είναι η πρώτη ταινία στα υπερηρωικά χωράφια με γυναίκα σκηνοθέτιδα – αλλά δεν είναι δικό της πρόβλημα που οι γυναίκες σκηνοθέτησαν μόλις το 7% των 250 μεγαλύτερων ταινιών του 2016. Ή που η Επιτροπή Ίσων Ευκαιριών Απασχόλησης ξεκίνησε έρευνα από το 2015 σε όλα τα μεγάλα στούντιο για διακρίσεις σε βάρος γυναικών σκηνοθετών, για να βγάλει φέτος πόρισμα που όχι μόνο τις επιβεβαιώνει, αλλά σε περίπτωση που δε βγει άκρη με τις κατηγορίες μέσω συνεντεύξεων και διακανονισμών, μπορεί να πέσουν και μηνύσεις.
Είναι, επίσης, η πρώτη ταινία με budget άνω των 100 εκατομμυρίων που ανατέθηκε σε γυναίκα σκηνοθέτιδα – αλλά δεν είναι πρόβλημα της ταινίας, ούτε της Patty Jenkins που η αποτυχία του ‘Elektra’ και του ‘Catwoman’ μεταφράστηκε σε αδυναμία των γυναικείων χαρακτήρων να φέρουν κόσμο στα ταμεία, και όχι σε αδυναμία των πολύ συγκεκριμένων αυτών πρότζεκτ να βλέπονται. Παρά την εξοικείωση της Jenkins όμως με μεγάλα για τη μικρή οθόνη budget στις τηλεοπτικές της περιπέτειες λίγες ώρες πριν την κυκλοφορία της ταινίας έπαιζαν τέτοια tweets.
Η ίδια η Jenkins έχει αναφέρει πολύ διακριτικά για την αποχώρησή της από μία άλλη υπερηρωική ταινία, το ‘Thor: The Dark World’, ότι το γεγονός πως ήταν γυναίκα της έδωσε έναν λόγο παραπάνω να μην προχωρήσει με τη δουλειά. Και όπως έχει δηλώσει στην ιστοσελίδα Oneman.gr “Υπήρξαν πρότζεκτ που ήρθαν στον δρόμο μου που έμοιαζαν προβληματικά. Και σκέφτηκα, ‘Αν το αναλάβω αυτό, θα είναι μεγάλη ζημιά για τις γυναίκες. Αν το αναλάβω γνωρίζοντας ότι θα είναι μπελάς και θα φαίνεται δική μου η ευθύνη, θα είναι μεγάλο το πρόβλημα. Αν το κάνουν με κάποιον άντρα, θα είναι ένα ακόμη λάθος που έκανε το στούντιο. Αλλά με μένα θα μοιάζει σαν να τα θαλάσσωσα και αυτό θα έστελνε ένα πολύ κακό μήνυμα».
Τα έσπασε
Το ‘Wonder Woman’, λοιπόν, γεννήθηκε φεσωμένο με την απαίτηση να γίνει σταθμός για τις γυναίκες στο σινεμά. Κάτι έστω και ελάχιστα λιγότερο μεγαλοπρεπές, θα ήταν μάλλον το φιάσκο που θα επιβεβαίωνε θεωρίες στερεωμένες σε δοκάρια ξυλοπόδαρου. Για καλό δικό της και του σινεμά γενικότερα ωστόσο, η ταινία είναι ήδη το ορόσημο που απαιτούσε η βιομηχανία να είναι.
Με τα 100,5 εκατομμύρια δολάρια που συγκέντρωσε το πρώτο τριήμερο της κυκλοφορίας της στην Αμερική – και άλλα 122,5 εκατομμύρια από τις υπόλοιπες 55 αγορές όπου άνοιξε (άλλες αγορές-κλειδιά που είναι ακόμα σε αναμονή πρεμιέρας είναι Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία και Ισπανία) – το ‘Wonder Woman’ όχι μόνο ήταν η ταινία της εβδομάδας, αλλά έκανε μια τρομερά τονωτική ένεση στο αμερικανικό box office που δύο εβδομάδες πριν έκανε τις χαμηλότερες επιδόσεις εδώ και 15 χρόνια σε Memorial Weekend, με το άνοιγμα των νέων ‘Πειρατών της Καραϊβικής’. Το ντεμπούτο της είναι καλύτερο από αυτό του ‘Iron Man’ και των δύο πρώτων ταινιών ‘Captain America’ και ‘Thor’, ενώ από την Παρασκευή μέχρι την Κυριακή έπεσε μονάχα 16% σε εισιτήρια – μια πολύ μικρή πτώση ισότιμη με το -18% του ‘Guardians of the Galaxy’ και η βασική ένδειξη που έχουμε ότι η ταινία θα έχει πολύ γερά πόδια στο μέλλον της κυκλοφορίας της. Ειδικά με το boost που θα πάρει από τις πολύ καλές κριτικές της (αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο 93% στο Rotten Tomatoes).
Η Wonder Woman έσπασε τη φόρμα του 60% άντρες – 40% γυναίκες του αγοραστικού κοινού των υπερηρωικών ταινιών και ανέβασε το 40% σε 52% για πρώτη φορά. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει απλά το αυτονόητο, ότι δηλαδή εάν μαρκετάρεις μια ταινία στις γυναίκες εκείνες θα σε τιμήσουν με την παρουσία τους. Αυτό το 48% που περίσσεψε και δεν ανήκει στο γυναικείο φύλο, καταρρίπτει και την επικρατούσα στο Χόλιγουντ ιδέα ότι το ανδρικό κοινό δε θα δει ταινίες με κεντρικούς χαρακτήρες γυναίκες. Η ταινία, μάλιστα, είναι το τρίτο φιλμ σε μια σειρά πρόσφατων ταινιών που απέδειξαν ότι τέτοιες στερεοτυπικές ιδέες είναι οι δεινόσαυροι και οι ίδιες ο μετεωρίτης.
Με την Jenkins να συζητά ήδη για το sequel και τη Wonder Woman να ετοιμάζεται να υπερασπιστεί ξανά την ανθρωπότητα στη ‘Justice League’ του Zack Snyder, η υπερηρωίδα δεν έχει κερδίσει μόνο το box office, αλλά και την υποστήριξη ακόμα και ηθοποιών όπως του Chris Hemsworth, του Mark Ruffalo και της Lupita N’yongo που βρίσκονται στο αντίπαλο μαρβελικό στρατόπεδο.