Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚινηματογράφοςΕρχονται "οι Μισητοί 8"

Ερχονται “οι Μισητοί 8”

|

Το Cine Naxos προβάλλει την τελευταία ταινία του Ταραντίνο “οι μισητοί 8” σε διπλές προβολές (19:00 και 22:00) παράλληλα δε για τους μικρούς φίλους υπάρχει το Σαββατοκύριακο “ο μικρός πρίγκιπας” 

ΑΠΟ Παρασκευή 15 Ιανουαρίου έως Τετάρτη 20 Ιανουαριου
Ωρες προβολής : 19:00 & 22:00 
Σκηνοθεσία: ΚΟΥΕΝΤΙΝ ΤΑΡΑΝΤΙΝΟ
Σενάριο: ΚΟΥΕΝΤΙΝ ΤΑΡΑΝΤΙΝΟ
Ηθοποιοί: ΤΖΕΝΙΦΕΡ ΤΖΕΙΣΟΝ ΛΙ, ΤΙΜ ΡΟΘ, ΚΕΡΤ ΡΑΣΕΛ, ΣΑΜΟΥΕΛ ΤΖΑΚΣΟΝ, ΜΑΙΚΛ ΜΑΝΤΣΕΝ, ΜΠΡΟΥΣ ΝΤΕΡΝ, ΤΣΑΝΙΝΓΚ ΤΕΪΤΟΥΜ, ΟΥΟΛΤΟΝ ΓΚΟΓΚΙΝΣ, ΝΤΕΜΙΑΝ ΜΠΙΧΙΡ, ΟΣΒΑΛΝΤΟ ΜΟΜΠΡΕΪ
Διάρκεια: 160 λεπτά
Είδος ταινίας: Γουέστερν
Υπόθεση : Στο “Οι Μισητοί 8”, έξι ή οχτώ ή δώδεκα χρόνια μετά τον Εμφύλιο Πόλεμο, μία ετερόκλητη ομάδα ανθρώπων, που αποτελείται από κυνηγούς επικηρυγμένων, φυγάδων και ανθρώπων του νόμου, βρίσκουν καταφύγιο σε μια ορεινή στάση κατά τη διάρκεια μιας χιονοθύελλας και μπλέκονται σε μία πλεκτάνη προδοσίας και απάτης. Θα καταφέρουν να επιβιώσουν;

Παραθέτουμε την κριτική από τον κο Κουτσογιαννόπουλο στο lifo.gr 

Το δεύτερο γουέστερν του Κουέντιν Ταραντίνο. Στο σενάριο της ταινίας μια ομάδα ανθρώπων από επικηρυγμένους και φυγάδες βρίσκει καταφύγιο κατά τη διάρκεια μιας χιονοθύελλας.Στη στάση τους καταλαβαίνουν ότι δεν θα είναι τόσο εύκολο να φτάσουν στον προορισμό τους.  

Κρις Μάνιξ (αντάρτης από τον Νότο που υποστηρίζει πως έχει χρισθεί νέος σερίφης σε μια κωμόπολη): «Οι λευκοί είναι ασφαλέστεροι όταν οι μαύροι φοβούνται». Μαρκίς Γουόρεν (πρώην ταγματάρχης με τον στρατό των Βορείων και νυν κυνηγός κεφαλών): «Οι μαύροι είναι ασφαλέστεροι όταν οι λευκοί είναι αφοπλισμένοι». Απηχώντας με αυτόν το διάλογο ανάμεσα σε δύο πολιτικά αντίθετους συνταξιδιώτες, χαρακτήρες από τους «Μισητούς Οκτώ», την πολύ πρόσφατη φυλετική/ρατσιστική κρίση που ξέσπασε ανάμεσα στην αστυνομία του Σικάγο και την κοινότητα των Αφροαμερικανών, με εθνικές προεκτάσεις, και που ενέπλεξε τον Κουέντιν Ταραντίνο σε διασταυρούμενα λεκτικά πυρά, όταν εκείνος πήρε θέση εναντίον της βίας και της συγκάλυψής της από τους υψηλούς κύκλους, ο Αμερικανός δημιουργός συνδέει την επικαιρότητα με τα πρώτα χρόνια μετά τον Εμφύλιο του 19ου αιώνα, συνθέτοντας ένα κινηματογραφικό σύμπαν που παραπέμπει στο δικό του «Reservoir Dogs», με μια ισχυρή δόση μυστηρίου αλά Άγκαθα Κρίστι, κυρίως σε έναν και μοναδικό κλειστό χώρο, με φόντο και συμπεριφορικό οδηγό το γουέστερν, και οκτώ, συν ένας ακόμη, συν κάποιοι συμπληρωματικοί πρωταγωνιστές που αυτοκαταστρέφονται σταδιακά και θεαματικά σε μια αλληγορική και κυριολεκτική παρτίδα άγριου σκακιού.

Και, απ’ όσο μπορώ να θυμηθώ, αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Ταραντίνο, ένας κανονικός αρχαιολόγος του κινηματογραφικού παρελθόντος, αδιάφορος προς οτιδήποτε φανταστικά μελλοντικό, σχολιάζει τόσο άμεσα το παρόν, σε μια χαλαρή προσαρμογή του στο κλασικό σπαγκέτι «Ο Καλός, ο Κακός και ο Άσχημος», παραλείποντας τον καλό, σε μια ιστορία όπου η ηθική είτε απουσιάζει εντελώς είτε μετατοπίζεται άναρχα, και ο κυνισμός περισσεύει επειδή η κοινωνία έχει διαλυθεί από τον πόλεμο και κανείς δεν εμπιστεύεται κανέναν.   Το θέμα του, χωρίς να είναι το μόνο στην ταινία, είναι τα ψέματα που εκστομίζονται ακατάπαυστα και κακόβουλα σε ένα απειλητικό και «διπρόσωπο» περιβάλλον διάχυτης καχυποψίας και αμφιβολίας. Ο βασικός ήρωας είναι ο μαύρος ταγματάρχης Μαρκίς που κάνει οτοστόπ σε διερχόμενη άμαξα και τον περιμαζεύει, αφού τον ελέγχει, ο κυνηγός επικηρυγμένων Τζον Ρουθ (Κερτ Ράσελ), ο οποίος τον αναγνωρίζει. Ο Ρουθ συνοδεύει την Ντέιζι Ντόμεργκιου (Τζένιφερ Τζέισον Λι), μια γυναίκα που έχει διαπράξει φόνο, και θα επιβλέψει τον απαγχονισμό της, για να εισπράξει τα λύτρα μετά τον θάνατό της. Της φέρεται σαν σκυλί − και εκείνη δεν πάει πίσω, αφού συμπεριφέρεται προσβλητικά και απερίσκεπτα, σαν να μην υπολογίζει τις συνέπειες, σωστό αγρίμι, σάκος του μποξ, νεκρή άμα τη εμφανίσει, μονίμως αλυσοδεμένη με τον μελλοντικό της δήμιο. Στον δρόμο σταματάνε και, μετά τη σχετική ανάκριση, επιβιβάζουν κι άλλον έναν ταξιδιώτη, τον Κρις Μάνιξ, ο οποίος ισχυρίζεται πως είναι ο νέος σερίφης του Red Rock, της μικρής πόλης όπου θα γίνει η εκτέλεση.

Στην άμαξα, με τον χιονιά να μαίνεται έξω, οι συζητήσεις ανεβαίνουν σε ένταση και οι διάλογοι φορτίζονται, όπως αυτός που αναγράφεται στην εισαγωγή, δίνοντας τον τόνο για μια συγκρατημένη λογομαχία που θα εξελιχθεί σε μονομαχία που σιγοβράζει και εκρήγνυται από τη στιγμή που θα φτάσουν στην καμπίνα της Μίνι στα βουνά, τον αναγκαστικό σταθμό πριν από το Red Rock, εκεί όπου θα εξελιχθεί το μεγαλύτερο μέρος της δράσης.   Εκεί, οι 4 θα συναντήσουν άλλους 4, που συστήνονται και μπερδεύουν τους νεοεισελθόντες. Είναι αυτοί που ισχυρίζονται; Ποιοι από αυτούς λένε την αλήθεια;

Ο Ταραντίνο βάζει τον παράγοντα του μυστηρίου στο μείγμα, παρεμβαίνοντας και ο ίδιος σε μια παιγνιώδη επισήμανση με δικό του voice over, και ο θρυλικός Ένιο Μορικόνε τον βοηθάει σημαντικά, υπογράφοντας ένα καταπληκτικό, άξιο βραβείων μουσικό σκορ, που μπορεί θεωρητικά να είναι το πρώτο του γουέστερν εδώ και 30 χρόνια, αλλά (άλλο ένα από τα πολλά ψέματα που αποκαλύπτονται σιγά-σιγά) λειτουργεί ως μουσική για θρίλερ που ανάβει και σβήνει ανάλογα με τον διακόπτη του σκηνοθέτη DJ, αντί να νοσταλγήσει μια ξεχασμένη americana. Χρησιμοποιώντας αυθεντικά παλιούς φακούς Panavision (με τους οποίους είχε γυριστεί το «Ένας τρελός, τρελός κόσμος» και το «Χαρτούμ») και ευρύτατο φορμάτ 70 mm, ο Ταραντίνο δεν χαραμίζει πλάνα εντυπωσιακής αποτύπωσης του φυσικού τοπίου αλλά ορθώς προτιμά να εστιάσει στα πρόσωπα μέσα στην καμπίνα της Μίνι, μοιράζοντας την προσοχή του θεατή στη δράση του προσκηνίου και στην τοποθέτηση των υπολοίπων στο βάθος, με ελαφρές κινήσεις και χειρονομίες που μεγεθύνονται και διακρίνονται, σε δεύτερο χρόνο, λόγω της έκτασης του οπτικού πεδίου.

Οι πλέον ωφελημένοι από την ψηλάφηση των προσώπων είναι η Τζένιφερ Τζέισον Λι, η οποία αντιδρά στα χτυπήματα, όποτε δεν βρυχάται σαν εκδικητικό πλάσμα, και ο Σάμιουελ Τζάκσον (τι βλέμμα!) στον καλύτερό του ρόλο στις πολλές συμμετοχές του στη φιλμογραφία του σκηνοθέτη, ως πυξίδα του στόρι και εξερευνητής της ταυτότητας των «καθαρμάτων», με μονόλογους που θυμίζουν τον Χίκι από το «Ο παγοπώλη έρχεται» του Ευγένιου Ο’Νιλ, σαν τον επισκέπτη που έζησε τη δική του κόλαση και, αντίθετα από τον παθητικό, επονείδιστο νέγρο που υποδύθηκε φιλότιμα στον «Τζάνγκο», εδώ έχει την ευκαιρία να οργιστεί πραγματικά και να εξολοθρεύσει τους εχθρούς και υπαίτιους για τα δεινά της φυλής του. Ηθική άγκυρα στην ταινία δεν υπάρχει, αφού το μίσος είναι οδηγός, ακόμη και στους λιγότερο ένοχους της παρέας. Τα φαινόμενα συνεχώς απατούν και ο Ταραντίνο, με τον τρόπο του, δηλώνει πως ένας τόσο διχαστικός πόλεμος δεν μπορεί παρά να αφήσει τα σημάδια του άσβεστου μίσους και της αιματηρής βίας σε όσους επέζησαν.

Πέρα από τα ψέματα, τα δόλια πλάνα, τα παραπλανητικά λόγια και τις αβάσιμες υποσχέσεις που εκστομίζονται κατά τη διάρκεια ενός deal που προσωρινά αλλάζει χέρια και αφεντικά, οι προθέσεις των πρωταγωνιστών μπαίνουν στο μικροσκόπιο και αποκαλύπτονται στην πραγματική τους διάσταση σε ένα έργο που έχει πολλά στοιχεία θεατρικής παράστασης, ποτισμένης με το νομοτελειακό, σπλάτερ χιούμορ του δημιουργού της. Κι ενώ τα χνάρια της Ιστορίας και η πεσιμιστική ματιά στη μικρογραφία της διαλυμένης Αμερικής αποτελούν τη βάση των «Μισητών Οκτώ», το φιλμ δεν προχωράει τον καλπάζοντα διάλογο του Ταραντίνο με την ανατροπή των γεγονότων και των προκαταλήψεων, όπως ρεβιζιονιστικά και απολαυστικά δοκίμασε και πέτυχε απόλυτα στο «Άδωξη Μπάσταρδη» και τον «Τζάνγκο», αλλά μοιάζει με μια, δεξιοτεχνική ομολογουμένως, επίσκεψη σε γνωστά νερά, εμφανώς εγκλωβισμένη στα παλιά τρικ.
 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

“Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης”: «Ο Γιάννης το βούδι» της Ευαγγελίας Γατσωτή επί σκηνής

Η συγκινητική και σκληρή ιστορία του «Γιάννη» ζωντανεύει ξανά - Πότε, που και με ποιους συντελεστές (video)

Έρευνα ΣΕΤΕ: Υπερτουρισμός. Υπάρχει, αλλά στην… άλλη γειτονιά

Τι δείχνει η έρευνα κοινού του ΣΕΤΕ για την Ελλάδα

Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

Το τραγούδι είναι ένας όμορφος και βιωματικός τρόπος για να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη νοηματική γλώσσα

Σαντορίνη 2025: Έτος Ανάδειξης και Υποστήριξης της Αυθεντικότητας – πρόσκληση για σχεδιασμό λογοτύπου

Η σύνθεση που θα επιλεγεί θα πρέπει να ενσωματώνει το πνεύμα του έτους όπως αποτυπώνεται στη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θήρας.

Σαντορίνη: «Νησιώτικο Γλέντι»στο «Χριστουγεννιάτικο Πάρκο»

Ο Αργύρης Αρβανίτης (βιολί) και ο Αντώνης Ξαγοράρης (Λαούτο) θα ταξιδέψουν μικρούς και μεγάλους στα νησιά του Αιγαίου

Νάξος – “Αλσος των Χριστουγέννων”: Απόψε έχει δράσεις με Ελευθερίου, Κωνσταντόπουλου αλλά και ΛΕ.ΜΟ.Ν

Συνεχίζονται οι εορταστικές εκδηλώσεις με επίκεντρο το "Αλσος των Χριστουγέννων" στη Νάξο - Τι περιλαμβάνει το σημερινό πρόγραμμα

Πανναξιακός ΑΟΚ: Πάλεψε αλλά λύγισε στο τέλος από τον αήττητο Ιωνικό Νικαίας

Δεύτερη συνεχόμενη ήττα για τον Πανναξιακό ΑΟΚ, αυτή τη φορά εντός έδρας από τον Ιωνικό Νικαίας (77-70) - Παραμένει στην πρώτη τριάδα - υποδέχεται με το νέο έτος το Πικέρμι

Πάρος – Μάρπησσα: Πέντε οι συλλήψεις ανηλίκων, οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών στη Σύρο

Πέντε οι συλλήψεις ανηλίκων για την αιματηρή επίθεση στα δύο αδέλφια στην Μάρπησσα Πάρου - Από τη Νέα Σμύρνη ο ένας εκ των δύο δραστών (!!!)

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης του Blue Star Delos από τη Σαντορίνη

Τροποποίηση του σημερινού (22/12) δρομολογίου του Blue Star Delos .. Ποιος είναι ο λόγος;

Σύμπλευση: “Η καρδιά μας χτυπά στα νησιά για 10 χρόνια” (απολογισμός)

10 ΧΡΟΝΙΑ +ΠΛΕΥΣΗ 10 χρόνια η καρδιά μας χτυπάει στα νησιά - Τι έγινε στην εκδήλωση (photos)

Εκτακτο – Blue Star Ferries: Στις 4 το απόγευμα του Σαββάτου θα αναχωρήσει το Delos από Πειραιά (!!!)

Λόγω καιρικών συνθηκών η Blue Star Ferries προχώρησε σε ανακοίνωση σχετικά με την αλλαγή ώρας του δρομολογίου του Blue Star Ferries - Τι αλλάζει

Νάξος: Συνεργασία Βασαλάκη – Πιτταρά και έρχεται το πρώτο τυποποιημένο κρέας στην αγορά

Λανσάρει η Νάξος το δικό της τυποποιημένο κρέας στην αγορά - Ποιοι συνεργάζονται

Νάξος: Δάκρυα για τον 38χρονο Νίκο που έφυγε νωρίς

Θλίψη στους κατοίκους της Νάξου για τον θάνατο του 38χρονου Νίκου, ο οποίος έγινε γνωστό σήμερα ότι έφυγε από τη ζωή

Νάξος: Ανοίγει σήμερα τις πύλες του το «Άλσος των Χριστουγέννων»!

Με φαντασία, δημιουργικότητα και άρωμα γιορτινό, το Άλσος των Χριστουγέννων είναι έτοιμο να χαρίσει σε όλους μοναδικές στιγμές που θα μείνουν αξέχαστες.

Νάξος – Καλόξυλος: Αύριο Κυριακή (22/12) το τελευταίο αντίο στον 38χρονο Νίκο Βασαλάκη

Αύριο Κυριακή (22/12) η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Βασαλάκη στον Καλόξυλο Νάξου

Νάξος: Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου ανοίγει τις πόρτες το “Αλσος των Χριστουγέννων” (video)

Πρεμιέρα για το "Αλσος των Χριστουγέννων" την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου - Ανοιγμα με video όπου ακούγεται ο Ναξιώτης ηθοποιός Γιάννης Φραγκίσκος να καλεί το κόσμο

Ακαδημία Αθηνών: Βραβείο στον Ναξιώτη μαθηματικό Ευθύμη Σοφό

Η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε τη Πέμπτη (19/12) τον Ναξιώτη (με καταγωγή από τη Κεραμωτή) μαθηματικό Ευθύμη Σοφό - Τι αναφέρει ο βραβευμένος καθηγητής

Εφυγε από τη ζωή ο Ναξιώτης ηθοποιός Δημήτρης Ημελλος

Πέθανε σε ηλικία 57 ετών, ο ηθοποιός Δημήτρης Ημελλος, με καταγωγή από τη Νάξο

Νάξος: Αριστείδης και Ειρήνη Βερυκόκκου τραγουδούν “Μαζί” (video)

Στον ... αέρα εδώ και μερικές ώρες το νέο τραγούδι των Αριστείδη και Ειρήνη Βερυκόκκου με τίτλο "Μαζί" σε στίχους Θανάση Περιστεράκη... (video)