Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΙστορίεςΣίφνος: Το λιμάνι του διχασμού και η ... άλλη Σίφνος που δημιουργείται

Σίφνος: Το λιμάνι του διχασμού και η … άλλη Σίφνος που δημιουργείται

|

Συζήτηση για το νέο λιμάνι της Σίφνου διοργανώθηκε προ ολίγων ημερών από τον Σύνδεσμο Σιφναίων – Ποιοι έδωσαν το παρών και ποιο ήταν το συμπέρασμα 

Εχουν δικαίωμα οι κάτοικοι ενός τόπου να αποφασίζουν την τύχη του; Πώς μπορεί η κοινωνία ενός νησιού να ανακόψει την τουριστικοποίησή του, όταν δεν μπορεί να επηρεάσει ούτε καν τον αριθμό των πλοίων που θα δέχεται καθημερινά το καλοκαίρι; Η υπόθεση του λιμανιού της Σίφνου έχει διχάσει το νησί, με μια μερίδα Σιφναίων να υποστηρίζει τη δρομολογούμενη επέκτασή του ως μέσο οικονομικής και κοινωνικής προόδου και μια άλλη μερίδα να αντιτίθεται, εκτιμώντας ότι όχι μόνο θα «τσιμεντοποιηθεί» ο οικισμός στις Καμάρες, αλλά και ότι η άφιξη περισσότερων τουριστών θα βλάψει εντέλει τον ήπιο χαρακτήρα του νησιού, άρα και τη μοναδικότητά του.

Με την έννοια αυτή, η συζήτηση που διοργάνωσε πριν από λίγες ημέρες ο Σύνδεσμος Σιφναίων (που μετρά 125 χρόνια ζωής) παρουσίαζε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν και οι δύο πλευρές: ο πρόεδρος του Συνδέσμου Αντ. Ζαμπέλης μίλησε για το διακύβευμα, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σίφνου Απ. Διαμαντής (παρότι αναρμόδιος, καθώς το έργο προωθείται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου) ανέλαβε να παρουσιάσει τα βασικά στοιχεία του έργου και να υπερασπιστεί τα πλεονεκτήματά του, η νέα δήμαρχος Σίφνου Μαρία Ναδάλη να δώσει την άποψη της Αυτοδιοίκησης, η καταγόμενη από το νησί αναπλ. καθηγήτρια στο τμήμα Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ Αλκμήνη Πάκα να μιλήσει για τη σχέση της φέρουσας ικανότητας του νησιού με τα έργα για την τουριστική του ανάπτυξη.

«Τα περισσότερα δημόσια έργα στο νησί έχουν γίνει στο πόδι. Θυμίζουν αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς του ’60, με κύριο στοιχείο την τσιμεντοποίηση», υποστήριξε ο κ. Ζαμπέλης. «Οποιαδήποτε παρέμβαση σε έναν κολπίσκο όπως οι Καμάρες, που φιλοξενεί το λιμάνι αλλά και μια από τις ελάχιστες παραλίες του νησιού, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική. Δεν είμαι πεπεισμένος ότι αυτό έχει συμβεί».

«Το υφιστάμενο λιμάνι έχει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας και λειτουργικότητας», ανέφερε ο κ. Διαμαντής. «Δεν υπάρχει χώρος για την αναμονή και διέλευση των οχημάτων, χώρος αναμονής για τους επιβάτες. Τα τελευταία χρόνια, ο ανταγωνισμός των εταιρειών οδηγεί σε πολλές ταυτόχρονες αφίξεις δρομολογίων, με αποτέλεσμα συνωστισμό, ταλαιπωρία και  καθυστερήσεις. Το νέο έργο θα δώσει τη δυνατότητα να “δένουν” ταυτόχρονα τρία πλοία. Πιστεύω ότι είναι η καλύτερη και φθηνότερη λύση».

Η δήμαρχος έδειχνε μάλλον συμβιβαστική. «Πρέπει να αμβλυνθούν οι αντιθέσεις. Σήμερα εκκρεμεί μια προσφυγή πολιτών απέναντι στο έργο, που θα παίξει καθοριστικό ρόλο. Το λιμάνι της Σίφνου χρειάζεται έναν σχεδιασμό με μακρά προοπτική, ώστε να γίνει μια σύγχρονη υποδομή και να προστατευθεί το φυσικό και δομημένο περιβάλλον». Ανέφερε, δε, ότι ο δήμος έχει ζητήσει βοήθεια από το Εργαστήριο Λιμενικών Εργων του ΕΜΠ.

Τελικά, όμως, το μέγεθος της επέμβασης δείχνει και μια προειλημμένη απόφαση: «Το ζητούμενο είναι ο αριθμός των ανθρώπων για τους οποίους θα σχεδιαστεί η υποδομή, άρα το πόσοι θέλουμε να έρθουν στη Σίφνο», εξήγησε η κ. Πάκα. «Γνωρίζουμε ότι την προηγούμενη χρονιά οι οικοδομικές άδειες στις Κυκλάδες αυξήθηκαν κατά 70%. Ελλείψει περιβαλλοντικής πολιτικής και πολεοδομικού σχεδιασμού κινδυνεύουμε να δημιουργήσουμε μια μη αναστρέψιμη πραγματικότητα». Η κ. Πάκα θύμισε ότι η μελέτη για τη δημιουργία ζώνης οικιστικού ελέγχου στο νησί απορρίφθηκε δύο φορές από το ΣτΕ, ενώ η μελέτη φέρουσας ικανότητας που είχε γίνει για το νησί δείχνει ότι αυτή σε πολλά σημεία έχει πλέον ξεπεραστεί.

«Αυτή την περίοδο συντελείται μια μεγάλη αλλαγή στο τοπίο της Σίφνου», υποστήριξε ο κ. Γιώργος Γαβαλάς, ένας από τους συμμετέχοντες στην εσπερίδα. «Περιοχές με αμπέλια και ελιές γίνονται αντικείμενο αγοραπωλησιών, κυρίως από Γάλλους. Παράλληλα, κατασκευάζεται μια τεράστια τουριστική εγκατάσταση ανάμεσα στην Απολλωνία και στην Καταβατή. Ανοίγονται νέοι, παράνομοι δρόμοι μέσα στην περιοχή Natura. Δημιουργείται μια άλλη Σίφνος, σε άλλη κλίμακα». 

Αρθρο στην εφημερίδα  Kathimerini.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Γ. Βρούτσης: “Η Βουλή τίμησε τους Ολυμπιονίκες και τους Παραολυμπιονίκες μας”

Γιάννης Βρούτσης: «Ο Αθλητισμός είναι η κινητήρια δύναμη στην εξέλιξη των κοινωνιών και είμαστε υποχρεωμένοι να τον προστατεύουμε από “σκιές” που αμαυρώνουν την εικόνα του»

Νάξος – Χατζηανδρέου: Κάτω από τη βάση παίρνει έως τώρα η Δημοτική Αρχή (video)

Ο Λεονάρδος Χατζηανδρέου επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων κάνει μίνι απολογισμό δράσης μέσα από τη συνέντευξη που έδωσε στη Ραδιοφωνία Κυκλάδων 101,3

Φ. Φόρτωμας: Ερώτηση στη βουλή για το θέμα της ανομβρίας με επίκεντρο τις Κυκλάδες

Ερώτηση κατάθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Φίλιππος Φόρτωμας, με θέμα το σοβαρό πρόβλημα της λειψυδρίας - Η αναφορά του με 11 τοποθετήσεις

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι του Κερατά (!!!)

Μία άλλη παραλλαγή με ζυμαρικά: ριγκατόνι με τόνο και κάπαρη

Ιος – Γκίκας Γκίκας: Το “Ευχαριστώ” σε όσους βοήθησαν στην κατάσβεση της φωτιάς”

Η φωτιά στην Ιο έσβησε .... Δεκάδες πυροσβέστες και εθελοντές προσπάθησαν. Το ευχαριστώ από το Δήμαρχο Ιητών κο Γκίκα Γκίκα σε όσους έδωσαν χείρα βοηθείας (video)

Διαδικτυακά εργαστήρια για γονείς με θέμα την εφηβεία από τον “Θησέα Κυκλάδων”

Οι ενδιαφερόμενοι γονείς μπορούν να συμμετέχουν σε ένα ή/και περισσότερα από τα αυτοτελή πρωινά ή/και απογευματινά εργαστήρια.

Πανεπιστήμια: Περίπου 300.000 οι αιώνιοι φοιτητές που αναμένεται να διαγραφούν

Πιερρακάκης: Περίπου 300.000 οι επικείμενες διαγραφές αιώνιων φοιτητών

Σέριφος: Εγκρίθηκε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “CERV L Democracy”

Επιτυχής συνεργασία του Δήμου Σερίφου με τη σύμβουλο ευρωπαϊκών προγραμμάτων Έφη Αναστασοπούλου

Seajets: Έφτασε στην Ελλάδα το νέο ταχύπλοο MAX

Έφτασε στην Ελλάδα το νέο ταχύπλοο MAX της Seajets - Βρίσκεται στη Σαλαμίνα, ποιοι το έφεραν

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Διαγωνισμός συντήρησης κρηπιδώματος του Παλιού Λιμένα

Διαγωνισμός συντήρησης κρηπιδώματος του Παλιού Λιμένα Μυκόνου από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο

Τι κάνει ο Άκης Πετρετζίκης στη Νάξο;

Το "Akis’ Food Tour" ξεκινά το πιο γευστικό ταξίδι του από τη Νάξο

ZanteFerries: Το μεσημέρι της Τετάρτης αναχωρεί από Πειραιά το “Σολωμός”

Διαμόρφωση δρομολογίου για το "Σολωμός" (πίνακας)

Μ. Χατζόπουλος (Naxos Vibe): «Θέλουμε ο ιδιοκτήτης να αισθάνεται ότι το ακίνητό του είναι στα καλύτερα χέρια»

Συνέντευξη με τον Μιχάλη Χατζόπουλο, ιδιοκτήτη του Naxos Vibe, που ασχολείται με τη διαχείριση πολυτελών ακινήτων και βιλών στη Νάξο

Κρήτη: Δύο πλοία που έγραψαν ιστορία, το Kriti I και το Kriti II ετοιμάζονται για διάλυση (video)

Γράφεται αυτές τις ημέρες ο επίλογος για δύο πλοία που έγραψαν ιστορία στο Αιγαίο (video)

Blue Star Chios: “Ανοιχτά” τα χειμερινά δρομολόγια για Ανάφη, γνωστά και τα καλοκαιρινά δρομολόγια του …Delos

Διαθέσιμα τα χειμερινά δρομολόγια του Blue Star Chios και του Blue Star Delos για το καλοκαίρι με προορισμό την Ανάφη

Νάξος – Καιρικές Συνθήκες: Δεύτερη σερί χρονιά χωρίς ίχνος βροχόπτωσης ο Οκτώβριος

Το ...χειρότερο ξεκίνημα υδρολογικού έτους από το 2018 για τη Νάξο - Αλλάζει ο Νοέμβριος; Η εικόνα των στοιχείων μέσα από τους .. αριθμούς

Πανναξιακός ΑΟ: Νίκη 3-0 στο Φιλώτι, βράβευση Μανωλά από τον ΑΜΣ Φιλωτίου

Τη νίκη ο Πανναξιακός του Μανωλά, το χειροκρότημα το Φιλώτι

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Με βολή σε “νεκρό” χρόνο του Στογιάνοβιτς, νίκη (61-60) επί του Παλαιού Φαλήρου

Επιστροφή στις νίκες για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia - Επικράτησε 61-60 του Παλαιού Φαλήρου (2-3 ρεκόρ) και αντιμετωπίζει την επόμενη αγωνιστική τον Πανελευσινιακό

SeaJets: Ανεκτέλεστα (31/10) τα δρομολόγια των “SuperJet 2” και “Express Jet”

Λόγω καιρικών συνθηκών ανεκτέλεστα (31/10) τα δρομολόγια των "SuperJet 2" και "Express Jet"

Νάξος – Δ. Λιανός: “Εργα που θα συμβάλουν καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων”

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Ένα βήμα μπροστά στον αθλητισμό - Τι δηλώνει ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός