Τετάρτη, 14 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΙστορίεςΣαντορίνη: Η Fraport ήρθε στο νησί για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια...

Σαντορίνη: Η Fraport ήρθε στο νησί για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς

|

Επιστολή διαμαρτυρίας για το αεροδρόμιο της Σαντορίνης από κάτοικο του νησιού – Εξηγεί γιατί η διαχειρίστρια εταιρεία πρέπει να πάρει “Βραβείο ταλαιπωρίας για τον αερολιμένα Σαντορίνης”,

“… Η Fraport  έφτιαξε στην Σαντορίνη έναν αερολιμένα στο άρπα κόλλα, ανεπαρκή, μη λειτουργικό σε κρίσιμα σημεία, υποβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας των επιβατών κατά την επιβίβαση από τα gates αναχωρήσεων στα αεροσκάφη, αλλά και κατά την επιβίβαση από τις αφίξεις στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, ενώ αδιαφορώντας για τις επισημάνσεις των τοπικών φορέων κατά την παρουσίαση των προσχεδίων το 2017, προέβη σε κατάργηση του VIP lounge, σε κατάργηση της στάθμευσης μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών την θερινή περίοδο και των αερολεσχών (καθώς δεν αφήνουν χρήμα) κ.α. Η Fraport ήρθε στην Σαντορίνη για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς…”.

Αυτό αναφέρει σε ανοιχτή της επιστολή κάτοικος της Σαντορίνης… Τίτλος της επιστολής “Βραβείο ταλαιπωρίας επιβατών στην FRAPORT για τον αερολιμένα Σαντορίνης” που φέρει την υπογραφή της Αναστασίας Βενετσάνου, τέως προισταμένης πωλήσεων στην Ο.Α. Θήρας και απευθύνεται στον CEO της Fraport Greece, κοινοποιείται δε στον Υπουργό Υποδομών και  Μεταφορών, στον Περιφερειάρχη Ν.Αιγαίου, στον Δήμαρχο Θήρας και στα ΜΜΕ.

Αναλυτικά η επιστολή …

Σχετικά με το παραπάνω θέμα σας γνωρίζω τα ακόλουθα:

Το 2017 ήρθατε στο νησί μας για να μας παρουσιάσετε προσχέδια του αεροσταθμού Θήρας και να μας πείτε οτι η Σαντορίνη θα αποκτήσει το αεροδρόμιο που της αξίζει. Φέτος μας παραδίδετε έναν ανεπαρκή, προβληματικό διεθνή αερολιμένα που αξίζει βραβείο ταλαιπωρίας επιβατών. Αναλυτικά:

1. Το έτος 2021, στην Σαντορίνη, αποκτούμε διεθνή αεροσταθμό που για την επιβίβαση της πλειονότητας των επιβατών από τα gates αναχωρήσεων στο αεροπλάνο δεν θα έχει φυσούνες, ούτε κυλιόμενες σκάλες, ούτε καν κατηφορικές ράμπες, αλλά … φτηνές σκάλες υπηρεσίας! Για να ταλαιπωρείται η πλειονότητα των επιβατών και να κατεβάζουν με τις σκάλες τα παιδιά και τις χειραποσκευές τους στην πίστα και μετά να τα ανεβάζουν στο αεροπλάνο.  Αυτό λέγεται ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του επιπέδου άνεσης και ασφάλειας των επιβατών εκ μέρους της Fraport σε σχέση με την προηγούμενη ευκολία επιβίβασης που παρείχε ο παλιός αεροσταθμός.

2. Αυξήσατε- όπως διαφημίζετε- κατά 10.983 τμ το εμβαδόν του αεροσταθμού, αλλά δεν αυξήσατε ούτε κατά ένα τ.μ. τον χώρο επιβίβασης / αποβίβασης των επιβατών στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, σα να μη χρειάζονται περισσότερες θέσεις προσωρινής στάθμευσης λεωφορείων-mini bus-αυτοκινήτων οι διαρκώς αυξανόμενοι επιβάτες της Σαντορίνης! Μας παραδίδετε έναν διεθνή αερολιμένα όπου έμπροσθεν των αφίξεων δεν υπάρχει χώρος για την επιβίβαση των αφικνούμενων επιβατών σε τουριστικά λεωφορεία ή Ι.Χ.! Με σκαλιά (!) ή ανηφορική ράμπα ανεβαίνουν με τις βαλίτσες τους για να μπουν στα μέσα μεταφοράς ή διοχετεύονται στο πεζοδρόμιο αποβίβασης επιβατών μπροστά από τις αναχωρήσεις, εξασφαλίζοντας την ταλαιπωρία των επιβατών και τo κυκλοφοριακό χάος σε περίπτωση ταυτόχρονης άφιξης-αναχώρησης λίγων αεροσκαφών. Αυτή είναι άλλη μια ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του επιπέδου άνεσης των επιβατών εκ μέρους της Fraport σε σχέση με την ευκολία άμεσης επιβίβασης σε λεωφορεία που υπήρχε έμπροσθεν των αφίξεων προ 20ετίας.

3. Σύμφωνα με τα συνημμένα στοιχεία της Fraport στο σχεδιασμό σας για τον αεροσταθμό Θήρας ελήφθησαν υπόψη ως επιβάτες του έτους 2016 (Mppa = million passengers per annum) 1.568.656 και ο βασικός σχεδιασμός (Basic Design) για το 2026 προέβλεπε αριθμό επιβατών 1.910.415 (η πρόβλεψη ήταν επιστημονική ή χαρτορίχτρας;) Σύμφωνα πάντα με τα δικά σας στοιχεία οι επιβάτες της Σαντορίνης ανήλθαν το 2017 σε 1.931.011, το 2018 σε 2.255.078 και το 2019 σε 2.300.440. Δηλαδή από το 2017 είχε ξεπεραστεί ο αριθμός επιβατών που είχατε προβλέψει ότι θα διακινεί ο αερολιμένας Θήρας το 2026! Κατασκευάσατε λοιπόν έναν αεροσταθμό γνωρίζοντας οτι δεν επαρκούσε για να καλύψει την επιβατική κίνηση της Σαντορίνης! 

santor-frapo.jpg

4. Κατά συνέπεια μόλις πάψει να υφίσταται η μείωση της αεροπορικής κίνησης λόγω της πανδημίας, οι επιβάτες θα σαρδελοποιούνται και πάλι στον αερολιμένα Θήρας. Καρέκλα δεν θα βρίσκουν να κάτσουν, αλλά θα μπορούν να αγοράσουν γραβάτα ARMANI, διότι από τα συνολικά 15.640 τ.μ. του αεροσταθμού δίνετε 686 τ.μ. (4,40%!) στα DUTY FREE, 719 τ.μ. (4,60%!) στο λιανεμπόριο και μόνο 932 τ.μ.(5,95%) στην παροχή φαγητού. Φτιάχνετε δηλαδή ένα μικρό shopping center εις βάρος της άνεσης των επιβατών, με στόχο την κερδοσκοπία, αφού τα πανάκριβα ενοίκια των εμπορικών επιχειρήσεων αφήνουν πολλαπλάσιο χρήμα στην FRAPORT. Παντού έτσι κάνετε; Οχι βέβαια! Σε συνολικά 13.670 τ.μ. του αεροσταθμού της Μυκόνου δίνετε 225 τ.μ. (μόνο 1,65%) στα DUTY FREE, 493 τ.μ. (μόνο 3,6%) στο λιανεμπόριο και 1.289 τ.μ. (9,43%) στην παροχή φαγητού. Βάσει ποιας επιστημονικής μελέτης οι επιβάτες όταν πεινάνε χρειάζονται μια καρέκλα να κάτσουν να φάνε στη Μύκονο, ενώ στη Σαντορίνη χορταίνουν ψωνίζοντας κολώνιες ;

5. Η κάλυψη των αναγκών της επιβατικής κίνησης ενός αεροσταθμού δεν είναι το κριτήριο στον δήθεν επαγγελματικό σχεδιασμό σας. Η Μύκονος σύμφωνα με τα συνημμένα στοιχεία της Fraport διακινούσε ανέκαθεν μικρότερο αριθμό επιβατών σε σχέση με την Σαντορίνη (είχε περίπου τα 2/3 της κίνησης της Θήρας). Το 2019 διακινήθηκαν 1.520.145 επιβάτες, δηλαδή 780.295 επιβάτες λιγότεροι σε σχέση με την Σαντορίνη. Παρόλα αυτά ο σχεδιασμός σας για την Μύκονο περιελάμβανε περισσότερα gates αναχωρήσεων (7 για Μύκονο 6 για Θήρα), περισσότερες θέσεις στάθμευσης μικρών αεροσκαφών (3 για Μύκονο, 2 για Θήρα), περισσότερα VIP/CIP Lounge (2 για Μύκονος 0 για Θήρα). Αξίζουν συγχαρητήρια στους Μυκονιάτες που σας ανάγκασαν να τους φτιάξετε αρχιτεκτονικά έναν αεροσταθμό κόσμημα αυξάνοντας τον προϋπολογισμό του. Στο νησί μας προφανώς δεν άξιζε κάτι ανάλογο κατά την κρίση σας.

6. Σα να μην φτάνει που τα έργα της Fraport στον αερολιμένα Θήρας περιορίστηκαν στα απολύτως αναπόφευκτα, από 1/4/2021 επιβάλλεται καινούργιο χαράτσι σε κάθε επιβάτη που θα αναχωρεί από τον αερολιμένα Θήρας, καθώς τα Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων που θα πληρώνουμε εμείς και οι επισκέπτες μας αυξάνονται από 12 ευρώ, σε 15 ευρώ.

Εν κατακλείδι η Fraport  έφτιαξε στην Σαντορίνη έναν αερολιμένα στο άρπα κόλλα, ανεπαρκή, μη λειτουργικό σε κρίσιμα σημεία, υποβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας των επιβατών κατά την επιβίβαση από τα gates αναχωρήσεων στα αεροσκάφη, αλλά και κατά την επιβίβαση από τις αφίξεις στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, ενώ αδιαφορώντας για τις επισημάνσεις των τοπικών φορέων κατά την παρουσίαση των προσχεδίων το 2017, προέβη σε κατάργηση του VIP lounge, σε κατάργηση της στάθμευσης μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών την θερινή περίοδο και των αερολεσχών (καθώς δεν αφήνουν χρήμα) κ.α. Η Fraport ήρθε στην Σαντορίνη για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς.

Για τους παραπάνω λόγους ζητώ τώρα που παραδίδετε αυτό το προβληματικό έργο στο νησί μας, να ξεκινήσουν τα σχέδια της αναγκαίας επέκτασης του αερολιμένα Θήρας και διόρθωσης του υφιστάμενου μη λειτουργικού σχεδιασμού. Η Σαντορίνη δεν αξίζει αυτή την υποβάθμιση.

 

Αναστασία Βενετσάνου

Δημότης Θήρας – Τέως Προϊσταμένη Πωλήσεων Ο.Α. Θήρας


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Naxos Medical: Επίσκεψη (17/05) του ουρολόγου γιατρού Αλκιβιάδη Γρηγοράκη

Πλήρης ουρολογικός έλεγχος με σύγχρονο εξοπλισμό και εξατομικευμένη φροντίδα για κατοίκους και επισκέπτες της Νάξου

Νέο ψηφιακό μητρώο ακινήτων από την ΑΑΔΕ: Τι αλλάζει από Ιούλιο για 7 εκατ. ιδιοκτήτες

Ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, προσυμπλήρωση δηλώσεων και προσοχή στα λάθη – Τι πρέπει να γνωρίζουν ιδιοκτήτες και ενοικιαστές

Τήνος: Αντίο στην κα Κατερίνα, τη γυναίκα που δίδαξε την αλληλεγγύη με πράξεις

Η Κατερίνα Μαμούδη, η ψυχή της Κοινωνικής Κουζίνας του νησιού, έφυγε από τη ζωή – Η εξόδιος ακολουθία σήμερα Τετάρτη 14 Μαΐου

Νέο Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο στο Γεωλογικό Μουσείο Απειράνθου (video)

Η καινοτομία συναντά τις γεωεπιστήμες στη Νάξο – Εκπαιδευτική επένδυση με τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας για μικρούς και μεγάλους (video)

Ευη Νομικού: “Ο σεισμός μεταξύ Κάσου και Καρπάθου δεν σχετίζεται με τη Σαντορίνη”

Η γεωλόγος Εύη Νομικού αναλύει τον σεισμό 6,1 Ρίχτερ μεταξύ Κάσου και Καρπάθου – Δεν συνδέεται με τη Σαντορίνη. Ιστορικό προηγούμενο ο σεισμός του 1303.

Παννελλαδικές 2025: Τελευταίο κουδούνι της χρονιάς για τα Λύκεια την Πέμπτη

Πανελλήνιες 2025: Ανακοινώθηκε ο αριθμός εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Σαντορίνη: Νομική δράση από την Ένωση Ξενοδόχων κατά ΔΕΗ και ΔΕΔΔΗΕ για τις επαναλαμβανόμενες διακοπές ρεύματος

Από τον Ιούλιο του 2024 έχουν κινηθεί με ασφαλιστικά μέτρα – Ζητούν αποζημίωση για τις ζημιές που προκαλούνται στις τουριστικές επιχειρήσεις

Unesco: Η 9η Φεβρουαρίου προ των πυλών ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Πανηγυρική συνεδρίαση της Επιτροπής Ελληνισμού Διασποράς για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας - Τι δήλωσε ο Φίλιππος Φόρτωμας

Πρόταση Ημέρας: Μαυρομάτικα φασόλια με σπανάκι

Με την αρωγή του "Γαστρονόμου" έχουμε πρόταση με βάση τα φασολάκια...

Σαντορίνη: Επίσκεψη Κεφαλογιάννη για την Καλντέρα και τα έργα υποδομής – Προσεχώς νέα ΚΥΑ

Ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Κεφαλογιάννης επισκέφθηκε τη Θήρα, προήδρευσε σύσκεψης για την Καλντέρα και δεσμεύτηκε για στήριξη σε κρίσιμα έργα όπως το Ηφαιστειακό Παρατηρητήριο και η αναθεώρηση της ΚΥΑ.

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Μια δεύτερη ζωή για το “Πρέβελης”; Μετατρέπεται σε πλωτό ξενοδοχείο;

Το ιστορικό πλοίο της ΑΝΕΚ ίσως μετατραπεί σε πλωτό ξενοδοχείο στη Σάμο, χαρίζοντας του έναν νέο ρόλο γεμάτο μνήμες και φιλοξενία.

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Θλίψη στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την απώλεια του Κώστα Αρτσάνου, το “αντίο” από τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό

Συγκλονισμένος ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός αποχαιρετά τον ακούραστο υπάλληλο του Δήμου και αγαπητό συμπολίτη

Εκτακτο: Τέλος στα σουβλάκια της θείας Τασίας, ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι

Ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι Με catering και τιμολόγιο, το κοψίδι πλέον θα έχει και ΦΠΑ...

Μ. Κατσούλης: “Οταν πάρω σύνταξη θα μετρήσω τα Κύπελλα που έχουμε πάρει”

Ο γυμναστής του ΓΕΛ Νάξου Μανώλης Κατσούλης μιλάει για την πορεία του, τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τις αθλητικές επιτυχίες του σχολείου και την «αθλητομάνα» Νάξο

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Νάξος – Lennart Neubauer: Ο παγκόσμιος πρωταθλητής που έγινε το πρόσωπο του νέου windsurfing

Μια ζωή πάνω στα κύματα, ένα μέλλον γεμάτο διακρίσεις – Ο Lennart από τη Νάξο εμπνέει με ταλέντο, ήθος και διεθνή αναγνώριση

Νάξος: Η Δανάη Κουτελιέρη στο “Cash or Trash” με το αντικείμενο-κληρονομιά του πατέρα της (video)

Μια ξεχωριστή εμφάνιση με άρωμα Νάξου και ιστορία από την Πλάκα – Όταν η παράδοση συναντά την τηλεόραση και συγκινεί (video)