Σάββατο, 9 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΙστορίεςΣαντορίνη: Η Fraport ήρθε στο νησί για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια...

Σαντορίνη: Η Fraport ήρθε στο νησί για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς

|

Επιστολή διαμαρτυρίας για το αεροδρόμιο της Σαντορίνης από κάτοικο του νησιού – Εξηγεί γιατί η διαχειρίστρια εταιρεία πρέπει να πάρει “Βραβείο ταλαιπωρίας για τον αερολιμένα Σαντορίνης”,

“… Η Fraport  έφτιαξε στην Σαντορίνη έναν αερολιμένα στο άρπα κόλλα, ανεπαρκή, μη λειτουργικό σε κρίσιμα σημεία, υποβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας των επιβατών κατά την επιβίβαση από τα gates αναχωρήσεων στα αεροσκάφη, αλλά και κατά την επιβίβαση από τις αφίξεις στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, ενώ αδιαφορώντας για τις επισημάνσεις των τοπικών φορέων κατά την παρουσίαση των προσχεδίων το 2017, προέβη σε κατάργηση του VIP lounge, σε κατάργηση της στάθμευσης μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών την θερινή περίοδο και των αερολεσχών (καθώς δεν αφήνουν χρήμα) κ.α. Η Fraport ήρθε στην Σαντορίνη για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς…”.

Αυτό αναφέρει σε ανοιχτή της επιστολή κάτοικος της Σαντορίνης… Τίτλος της επιστολής “Βραβείο ταλαιπωρίας επιβατών στην FRAPORT για τον αερολιμένα Σαντορίνης” που φέρει την υπογραφή της Αναστασίας Βενετσάνου, τέως προισταμένης πωλήσεων στην Ο.Α. Θήρας και απευθύνεται στον CEO της Fraport Greece, κοινοποιείται δε στον Υπουργό Υποδομών και  Μεταφορών, στον Περιφερειάρχη Ν.Αιγαίου, στον Δήμαρχο Θήρας και στα ΜΜΕ.

Αναλυτικά η επιστολή …

Σχετικά με το παραπάνω θέμα σας γνωρίζω τα ακόλουθα:

Το 2017 ήρθατε στο νησί μας για να μας παρουσιάσετε προσχέδια του αεροσταθμού Θήρας και να μας πείτε οτι η Σαντορίνη θα αποκτήσει το αεροδρόμιο που της αξίζει. Φέτος μας παραδίδετε έναν ανεπαρκή, προβληματικό διεθνή αερολιμένα που αξίζει βραβείο ταλαιπωρίας επιβατών. Αναλυτικά:

1. Το έτος 2021, στην Σαντορίνη, αποκτούμε διεθνή αεροσταθμό που για την επιβίβαση της πλειονότητας των επιβατών από τα gates αναχωρήσεων στο αεροπλάνο δεν θα έχει φυσούνες, ούτε κυλιόμενες σκάλες, ούτε καν κατηφορικές ράμπες, αλλά … φτηνές σκάλες υπηρεσίας! Για να ταλαιπωρείται η πλειονότητα των επιβατών και να κατεβάζουν με τις σκάλες τα παιδιά και τις χειραποσκευές τους στην πίστα και μετά να τα ανεβάζουν στο αεροπλάνο.  Αυτό λέγεται ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του επιπέδου άνεσης και ασφάλειας των επιβατών εκ μέρους της Fraport σε σχέση με την προηγούμενη ευκολία επιβίβασης που παρείχε ο παλιός αεροσταθμός.

2. Αυξήσατε- όπως διαφημίζετε- κατά 10.983 τμ το εμβαδόν του αεροσταθμού, αλλά δεν αυξήσατε ούτε κατά ένα τ.μ. τον χώρο επιβίβασης / αποβίβασης των επιβατών στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, σα να μη χρειάζονται περισσότερες θέσεις προσωρινής στάθμευσης λεωφορείων-mini bus-αυτοκινήτων οι διαρκώς αυξανόμενοι επιβάτες της Σαντορίνης! Μας παραδίδετε έναν διεθνή αερολιμένα όπου έμπροσθεν των αφίξεων δεν υπάρχει χώρος για την επιβίβαση των αφικνούμενων επιβατών σε τουριστικά λεωφορεία ή Ι.Χ.! Με σκαλιά (!) ή ανηφορική ράμπα ανεβαίνουν με τις βαλίτσες τους για να μπουν στα μέσα μεταφοράς ή διοχετεύονται στο πεζοδρόμιο αποβίβασης επιβατών μπροστά από τις αναχωρήσεις, εξασφαλίζοντας την ταλαιπωρία των επιβατών και τo κυκλοφοριακό χάος σε περίπτωση ταυτόχρονης άφιξης-αναχώρησης λίγων αεροσκαφών. Αυτή είναι άλλη μια ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του επιπέδου άνεσης των επιβατών εκ μέρους της Fraport σε σχέση με την ευκολία άμεσης επιβίβασης σε λεωφορεία που υπήρχε έμπροσθεν των αφίξεων προ 20ετίας.

3. Σύμφωνα με τα συνημμένα στοιχεία της Fraport στο σχεδιασμό σας για τον αεροσταθμό Θήρας ελήφθησαν υπόψη ως επιβάτες του έτους 2016 (Mppa = million passengers per annum) 1.568.656 και ο βασικός σχεδιασμός (Basic Design) για το 2026 προέβλεπε αριθμό επιβατών 1.910.415 (η πρόβλεψη ήταν επιστημονική ή χαρτορίχτρας;) Σύμφωνα πάντα με τα δικά σας στοιχεία οι επιβάτες της Σαντορίνης ανήλθαν το 2017 σε 1.931.011, το 2018 σε 2.255.078 και το 2019 σε 2.300.440. Δηλαδή από το 2017 είχε ξεπεραστεί ο αριθμός επιβατών που είχατε προβλέψει ότι θα διακινεί ο αερολιμένας Θήρας το 2026! Κατασκευάσατε λοιπόν έναν αεροσταθμό γνωρίζοντας οτι δεν επαρκούσε για να καλύψει την επιβατική κίνηση της Σαντορίνης! 

santor-frapo.jpg

4. Κατά συνέπεια μόλις πάψει να υφίσταται η μείωση της αεροπορικής κίνησης λόγω της πανδημίας, οι επιβάτες θα σαρδελοποιούνται και πάλι στον αερολιμένα Θήρας. Καρέκλα δεν θα βρίσκουν να κάτσουν, αλλά θα μπορούν να αγοράσουν γραβάτα ARMANI, διότι από τα συνολικά 15.640 τ.μ. του αεροσταθμού δίνετε 686 τ.μ. (4,40%!) στα DUTY FREE, 719 τ.μ. (4,60%!) στο λιανεμπόριο και μόνο 932 τ.μ.(5,95%) στην παροχή φαγητού. Φτιάχνετε δηλαδή ένα μικρό shopping center εις βάρος της άνεσης των επιβατών, με στόχο την κερδοσκοπία, αφού τα πανάκριβα ενοίκια των εμπορικών επιχειρήσεων αφήνουν πολλαπλάσιο χρήμα στην FRAPORT. Παντού έτσι κάνετε; Οχι βέβαια! Σε συνολικά 13.670 τ.μ. του αεροσταθμού της Μυκόνου δίνετε 225 τ.μ. (μόνο 1,65%) στα DUTY FREE, 493 τ.μ. (μόνο 3,6%) στο λιανεμπόριο και 1.289 τ.μ. (9,43%) στην παροχή φαγητού. Βάσει ποιας επιστημονικής μελέτης οι επιβάτες όταν πεινάνε χρειάζονται μια καρέκλα να κάτσουν να φάνε στη Μύκονο, ενώ στη Σαντορίνη χορταίνουν ψωνίζοντας κολώνιες ;

5. Η κάλυψη των αναγκών της επιβατικής κίνησης ενός αεροσταθμού δεν είναι το κριτήριο στον δήθεν επαγγελματικό σχεδιασμό σας. Η Μύκονος σύμφωνα με τα συνημμένα στοιχεία της Fraport διακινούσε ανέκαθεν μικρότερο αριθμό επιβατών σε σχέση με την Σαντορίνη (είχε περίπου τα 2/3 της κίνησης της Θήρας). Το 2019 διακινήθηκαν 1.520.145 επιβάτες, δηλαδή 780.295 επιβάτες λιγότεροι σε σχέση με την Σαντορίνη. Παρόλα αυτά ο σχεδιασμός σας για την Μύκονο περιελάμβανε περισσότερα gates αναχωρήσεων (7 για Μύκονο 6 για Θήρα), περισσότερες θέσεις στάθμευσης μικρών αεροσκαφών (3 για Μύκονο, 2 για Θήρα), περισσότερα VIP/CIP Lounge (2 για Μύκονος 0 για Θήρα). Αξίζουν συγχαρητήρια στους Μυκονιάτες που σας ανάγκασαν να τους φτιάξετε αρχιτεκτονικά έναν αεροσταθμό κόσμημα αυξάνοντας τον προϋπολογισμό του. Στο νησί μας προφανώς δεν άξιζε κάτι ανάλογο κατά την κρίση σας.

6. Σα να μην φτάνει που τα έργα της Fraport στον αερολιμένα Θήρας περιορίστηκαν στα απολύτως αναπόφευκτα, από 1/4/2021 επιβάλλεται καινούργιο χαράτσι σε κάθε επιβάτη που θα αναχωρεί από τον αερολιμένα Θήρας, καθώς τα Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων που θα πληρώνουμε εμείς και οι επισκέπτες μας αυξάνονται από 12 ευρώ, σε 15 ευρώ.

Εν κατακλείδι η Fraport  έφτιαξε στην Σαντορίνη έναν αερολιμένα στο άρπα κόλλα, ανεπαρκή, μη λειτουργικό σε κρίσιμα σημεία, υποβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας των επιβατών κατά την επιβίβαση από τα gates αναχωρήσεων στα αεροσκάφη, αλλά και κατά την επιβίβαση από τις αφίξεις στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, ενώ αδιαφορώντας για τις επισημάνσεις των τοπικών φορέων κατά την παρουσίαση των προσχεδίων το 2017, προέβη σε κατάργηση του VIP lounge, σε κατάργηση της στάθμευσης μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών την θερινή περίοδο και των αερολεσχών (καθώς δεν αφήνουν χρήμα) κ.α. Η Fraport ήρθε στην Σαντορίνη για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς.

Για τους παραπάνω λόγους ζητώ τώρα που παραδίδετε αυτό το προβληματικό έργο στο νησί μας, να ξεκινήσουν τα σχέδια της αναγκαίας επέκτασης του αερολιμένα Θήρας και διόρθωσης του υφιστάμενου μη λειτουργικού σχεδιασμού. Η Σαντορίνη δεν αξίζει αυτή την υποβάθμιση.

 

Αναστασία Βενετσάνου

Δημότης Θήρας – Τέως Προϊσταμένη Πωλήσεων Ο.Α. Θήρας


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Χατζηανδρέου: «Πολιτικό το πρόβλημα με την Πορτάρα – Όχι στη σύγκρουση με την Αρχαιολογία»

Κάλεσμα για κοινή επίσκεψη στο Υπουργείο Πολιτισμού και αποφυγή δικαστικής αντιπαράθεσης – «Η Πορτάρα ανήκει σε όλους τους Ναξιώτες, όχι μόνο στη δημοτική αρχή»

Κρήτη – Ζωνιανά: Η μεγαλύτερη γραβιέρα του κόσμου είναι 1.300 κιλά, το “χρυσάφι” του Μυλοποτάμου!

Με 9 τόνους γάλα και το μεράκι των ντόπιων, το κεφάλι-γίγας γραβιέρας θα παρουσιαστεί στη Γιορτή Βοσκού & Τυριού, στις 10 Αυγούστου. Πολιτισμός, γεύσεις και Κρητικό γλέντι στα Ζωνιανά.

Εκδήλωση αφιερωμένη στη Βίβλο: Τα μικρο-τοπωνύμια ζωντανεύουν την ιστορία των Τριπόδων

Εκδήλωση αφιερωμένη στη Βίβλο: Τα μικρο-τοπωνύμια ζωντανεύουν την ιστορία των Τριπόδων

Νάξος – Μικρές Κυκλάδες: “Ο Σκοπελίτης προβάλλει ατρόμητος” (video)

“Ο Σκοπελίτης προβάλλει ατρόμητος” – Συγκινητική αναφορά στον ήρωα των Μικρών Κυκλάδων από τον Πέτρο Αξαόπουλο (video)

Επιχείρηση «Θέρος»: Μαζικοί έλεγχοι της ΑΑΔΕ, πρόστιμα και λουκέτα σε Μύκονο, Πάρο, Μήλο

Αδιάκοποι έλεγχοι από την ΑΑΔΕ και τον Αύγουστο – Καμπάνες σε επιχειρήσεις εστίασης, τουρισμού και ενοικιάσεων οχημάτων στο Αιγαίο

Πορτάρα Νάξου: Η «περίφραξη» της ψυχής του νησιού και η τοποθέτηση του Δημάρχου Λιανού (video)

Ανησυχία, αγανάκτηση και δημόσια παρέμβαση για το συρματόπλεγμα στο εμβληματικό μνημείο της Πορτάρας

Σίφνος: Επίτιμος Δημότης ο Εμίρ Κουστουρίτσα (video)

Σίφνος: Επίτιμος Δημότης ο Εμίρ Κουστουρίτσα – Μια «Άσπρη Γάτα» στη φωτεινή αυλή του Αιγαίου (video)

«Δεν βάζεις Σύρμα στην Ψυχή ενός Τόπου» – Συγκινητική Παρέμβαση του Γιώργου Βάλλη για την Πορτάρα της Νάξου

Έντονη αντίδραση για την περίφραξη με συρματόπλεγμα – «Η Πορτάρα δεν είναι εργοτάξιο, είναι η ψυχή της Νάξου»

Παρέμβαση Φόρτωμα για την άδικη φορολογική μεταχείριση των νησιωτών – Στο επίκεντρο η Φολέγανδρος

Αναφορά του Βουλευτή Κυκλάδων στον Υπ. Οικονομικών με αιχμές για ανισότητα στην παροχή υποδομών και υπηρεσιών στα μικρά νησιά

Η Ελλάδα υψώνει φωνή αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη – Μαζικές δράσεις και στις Κυκλάδες στις 10 Αυγούστου

Από τη Νάξο ως τη Μήλο και από τα Δωδεκάνησα έως την Ήπειρο, σε δεκάδες πλατείες και λιμάνια στήνονται δράσεις αλληλεγγύης με το μήνυμα: «Not in our name»

Έκτακτο: Συλλήψεις υπευθύνων αρχαιολόγων και μελών της Εφορείας Κυκλάδων για τα πλέγματα στην Πορτάρα

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση προστασίας του μνημείου – Αντιδράσεις και επόμενες κινήσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Μαρτυρία-στήριξη στο Νοσοκομείο Νάξου: «Χειρουργήθηκα και σώθηκα – Στηρίξτε το!»

Την ώρα που η ΠΟΕΔΗΝ καταγγέλλει ελλείψεις και «παύση χειρουργείων», ένας Ναξιώτης πολίτης μιλά για την εμπειρία ζωής στο Γενικό Νοσοκομείο Νάξου και απευθύνει έκκληση στήριξης

Κλαυδία και Oge: Ρομαντική βόλτα στα σοκάκια της Νάξου (foto instagram)

Το αγαπημένο ζευγάρι της ελληνικής showbiz απολαμβάνει καλοκαιρινές διακοπές στο κυκλαδονήσι – Πιασμένοι χέρι-χέρι στη βραδινή τους βόλτα

Πενήντα χρόνια μετά… Η γενιά του 1975 ξανασυναντιέται στη Νάξο

Ένα reunion-γιορτή για εκείνους που έζησαν τη νιότη τους στο Γυμνάσιο της Χώρας και συνεχίζουν να ταξιδεύουν με τη σοφία του καιρού

Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων: «Απαράδεκτη η καταγγελία του Δημάρχου Νάξου – Δεν θα μας εκφοβίσουν»

Σφοδρή αντίδραση για την προσαγωγή αρχαιολόγου και υπαλλήλων της ΕΦΑ Κυκλάδων – Ζητούν απόσυρση της καταγγελίας και μόνιμη λύση για την προστασία της Πορτάρας

“HELLENIC HIGHSPEED” – Αμοργός: Τι αναφέρει η ανακοίνωση του Λιμενικού, πότε σταματάει για αντικατάσταση καταπέλτη

Το ταχύπλοο συνεχίζει κανονικά τα δρομολόγιά του έως τις 5 Αυγούστου – Πώς εξελίχθηκε το περιστατικό και πότε προγραμματίζονται οι εργασίες αποκατάστασης

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Νάξος: Την Τρίτη 5 Αυγούστου το τελευταίο αντίο στον Βασίλη Σταμ. Βαλληνδρά

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου, στη Χώρα Νάξου, στις 14:00

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.