Δευτέρα, 10 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΙστορίεςΣαντορίνη: Η Fraport ήρθε στο νησί για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια...

Σαντορίνη: Η Fraport ήρθε στο νησί για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς

|

Επιστολή διαμαρτυρίας για το αεροδρόμιο της Σαντορίνης από κάτοικο του νησιού – Εξηγεί γιατί η διαχειρίστρια εταιρεία πρέπει να πάρει “Βραβείο ταλαιπωρίας για τον αερολιμένα Σαντορίνης”,

“… Η Fraport  έφτιαξε στην Σαντορίνη έναν αερολιμένα στο άρπα κόλλα, ανεπαρκή, μη λειτουργικό σε κρίσιμα σημεία, υποβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας των επιβατών κατά την επιβίβαση από τα gates αναχωρήσεων στα αεροσκάφη, αλλά και κατά την επιβίβαση από τις αφίξεις στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, ενώ αδιαφορώντας για τις επισημάνσεις των τοπικών φορέων κατά την παρουσίαση των προσχεδίων το 2017, προέβη σε κατάργηση του VIP lounge, σε κατάργηση της στάθμευσης μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών την θερινή περίοδο και των αερολεσχών (καθώς δεν αφήνουν χρήμα) κ.α. Η Fraport ήρθε στην Σαντορίνη για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς…”.

Αυτό αναφέρει σε ανοιχτή της επιστολή κάτοικος της Σαντορίνης… Τίτλος της επιστολής “Βραβείο ταλαιπωρίας επιβατών στην FRAPORT για τον αερολιμένα Σαντορίνης” που φέρει την υπογραφή της Αναστασίας Βενετσάνου, τέως προισταμένης πωλήσεων στην Ο.Α. Θήρας και απευθύνεται στον CEO της Fraport Greece, κοινοποιείται δε στον Υπουργό Υποδομών και  Μεταφορών, στον Περιφερειάρχη Ν.Αιγαίου, στον Δήμαρχο Θήρας και στα ΜΜΕ.

Αναλυτικά η επιστολή …

Σχετικά με το παραπάνω θέμα σας γνωρίζω τα ακόλουθα:

Το 2017 ήρθατε στο νησί μας για να μας παρουσιάσετε προσχέδια του αεροσταθμού Θήρας και να μας πείτε οτι η Σαντορίνη θα αποκτήσει το αεροδρόμιο που της αξίζει. Φέτος μας παραδίδετε έναν ανεπαρκή, προβληματικό διεθνή αερολιμένα που αξίζει βραβείο ταλαιπωρίας επιβατών. Αναλυτικά:

1. Το έτος 2021, στην Σαντορίνη, αποκτούμε διεθνή αεροσταθμό που για την επιβίβαση της πλειονότητας των επιβατών από τα gates αναχωρήσεων στο αεροπλάνο δεν θα έχει φυσούνες, ούτε κυλιόμενες σκάλες, ούτε καν κατηφορικές ράμπες, αλλά … φτηνές σκάλες υπηρεσίας! Για να ταλαιπωρείται η πλειονότητα των επιβατών και να κατεβάζουν με τις σκάλες τα παιδιά και τις χειραποσκευές τους στην πίστα και μετά να τα ανεβάζουν στο αεροπλάνο.  Αυτό λέγεται ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του επιπέδου άνεσης και ασφάλειας των επιβατών εκ μέρους της Fraport σε σχέση με την προηγούμενη ευκολία επιβίβασης που παρείχε ο παλιός αεροσταθμός.

2. Αυξήσατε- όπως διαφημίζετε- κατά 10.983 τμ το εμβαδόν του αεροσταθμού, αλλά δεν αυξήσατε ούτε κατά ένα τ.μ. τον χώρο επιβίβασης / αποβίβασης των επιβατών στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, σα να μη χρειάζονται περισσότερες θέσεις προσωρινής στάθμευσης λεωφορείων-mini bus-αυτοκινήτων οι διαρκώς αυξανόμενοι επιβάτες της Σαντορίνης! Μας παραδίδετε έναν διεθνή αερολιμένα όπου έμπροσθεν των αφίξεων δεν υπάρχει χώρος για την επιβίβαση των αφικνούμενων επιβατών σε τουριστικά λεωφορεία ή Ι.Χ.! Με σκαλιά (!) ή ανηφορική ράμπα ανεβαίνουν με τις βαλίτσες τους για να μπουν στα μέσα μεταφοράς ή διοχετεύονται στο πεζοδρόμιο αποβίβασης επιβατών μπροστά από τις αναχωρήσεις, εξασφαλίζοντας την ταλαιπωρία των επιβατών και τo κυκλοφοριακό χάος σε περίπτωση ταυτόχρονης άφιξης-αναχώρησης λίγων αεροσκαφών. Αυτή είναι άλλη μια ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του επιπέδου άνεσης των επιβατών εκ μέρους της Fraport σε σχέση με την ευκολία άμεσης επιβίβασης σε λεωφορεία που υπήρχε έμπροσθεν των αφίξεων προ 20ετίας.

3. Σύμφωνα με τα συνημμένα στοιχεία της Fraport στο σχεδιασμό σας για τον αεροσταθμό Θήρας ελήφθησαν υπόψη ως επιβάτες του έτους 2016 (Mppa = million passengers per annum) 1.568.656 και ο βασικός σχεδιασμός (Basic Design) για το 2026 προέβλεπε αριθμό επιβατών 1.910.415 (η πρόβλεψη ήταν επιστημονική ή χαρτορίχτρας;) Σύμφωνα πάντα με τα δικά σας στοιχεία οι επιβάτες της Σαντορίνης ανήλθαν το 2017 σε 1.931.011, το 2018 σε 2.255.078 και το 2019 σε 2.300.440. Δηλαδή από το 2017 είχε ξεπεραστεί ο αριθμός επιβατών που είχατε προβλέψει ότι θα διακινεί ο αερολιμένας Θήρας το 2026! Κατασκευάσατε λοιπόν έναν αεροσταθμό γνωρίζοντας οτι δεν επαρκούσε για να καλύψει την επιβατική κίνηση της Σαντορίνης! 

santor-frapo.jpg

4. Κατά συνέπεια μόλις πάψει να υφίσταται η μείωση της αεροπορικής κίνησης λόγω της πανδημίας, οι επιβάτες θα σαρδελοποιούνται και πάλι στον αερολιμένα Θήρας. Καρέκλα δεν θα βρίσκουν να κάτσουν, αλλά θα μπορούν να αγοράσουν γραβάτα ARMANI, διότι από τα συνολικά 15.640 τ.μ. του αεροσταθμού δίνετε 686 τ.μ. (4,40%!) στα DUTY FREE, 719 τ.μ. (4,60%!) στο λιανεμπόριο και μόνο 932 τ.μ.(5,95%) στην παροχή φαγητού. Φτιάχνετε δηλαδή ένα μικρό shopping center εις βάρος της άνεσης των επιβατών, με στόχο την κερδοσκοπία, αφού τα πανάκριβα ενοίκια των εμπορικών επιχειρήσεων αφήνουν πολλαπλάσιο χρήμα στην FRAPORT. Παντού έτσι κάνετε; Οχι βέβαια! Σε συνολικά 13.670 τ.μ. του αεροσταθμού της Μυκόνου δίνετε 225 τ.μ. (μόνο 1,65%) στα DUTY FREE, 493 τ.μ. (μόνο 3,6%) στο λιανεμπόριο και 1.289 τ.μ. (9,43%) στην παροχή φαγητού. Βάσει ποιας επιστημονικής μελέτης οι επιβάτες όταν πεινάνε χρειάζονται μια καρέκλα να κάτσουν να φάνε στη Μύκονο, ενώ στη Σαντορίνη χορταίνουν ψωνίζοντας κολώνιες ;

5. Η κάλυψη των αναγκών της επιβατικής κίνησης ενός αεροσταθμού δεν είναι το κριτήριο στον δήθεν επαγγελματικό σχεδιασμό σας. Η Μύκονος σύμφωνα με τα συνημμένα στοιχεία της Fraport διακινούσε ανέκαθεν μικρότερο αριθμό επιβατών σε σχέση με την Σαντορίνη (είχε περίπου τα 2/3 της κίνησης της Θήρας). Το 2019 διακινήθηκαν 1.520.145 επιβάτες, δηλαδή 780.295 επιβάτες λιγότεροι σε σχέση με την Σαντορίνη. Παρόλα αυτά ο σχεδιασμός σας για την Μύκονο περιελάμβανε περισσότερα gates αναχωρήσεων (7 για Μύκονο 6 για Θήρα), περισσότερες θέσεις στάθμευσης μικρών αεροσκαφών (3 για Μύκονο, 2 για Θήρα), περισσότερα VIP/CIP Lounge (2 για Μύκονος 0 για Θήρα). Αξίζουν συγχαρητήρια στους Μυκονιάτες που σας ανάγκασαν να τους φτιάξετε αρχιτεκτονικά έναν αεροσταθμό κόσμημα αυξάνοντας τον προϋπολογισμό του. Στο νησί μας προφανώς δεν άξιζε κάτι ανάλογο κατά την κρίση σας.

6. Σα να μην φτάνει που τα έργα της Fraport στον αερολιμένα Θήρας περιορίστηκαν στα απολύτως αναπόφευκτα, από 1/4/2021 επιβάλλεται καινούργιο χαράτσι σε κάθε επιβάτη που θα αναχωρεί από τον αερολιμένα Θήρας, καθώς τα Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων που θα πληρώνουμε εμείς και οι επισκέπτες μας αυξάνονται από 12 ευρώ, σε 15 ευρώ.

Εν κατακλείδι η Fraport  έφτιαξε στην Σαντορίνη έναν αερολιμένα στο άρπα κόλλα, ανεπαρκή, μη λειτουργικό σε κρίσιμα σημεία, υποβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας των επιβατών κατά την επιβίβαση από τα gates αναχωρήσεων στα αεροσκάφη, αλλά και κατά την επιβίβαση από τις αφίξεις στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, ενώ αδιαφορώντας για τις επισημάνσεις των τοπικών φορέων κατά την παρουσίαση των προσχεδίων το 2017, προέβη σε κατάργηση του VIP lounge, σε κατάργηση της στάθμευσης μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών την θερινή περίοδο και των αερολεσχών (καθώς δεν αφήνουν χρήμα) κ.α. Η Fraport ήρθε στην Σαντορίνη για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς.

Για τους παραπάνω λόγους ζητώ τώρα που παραδίδετε αυτό το προβληματικό έργο στο νησί μας, να ξεκινήσουν τα σχέδια της αναγκαίας επέκτασης του αερολιμένα Θήρας και διόρθωσης του υφιστάμενου μη λειτουργικού σχεδιασμού. Η Σαντορίνη δεν αξίζει αυτή την υποβάθμιση.

 

Αναστασία Βενετσάνου

Δημότης Θήρας – Τέως Προϊσταμένη Πωλήσεων Ο.Α. Θήρας


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κρεβάτια είναι φτιαγμένα από χιόνι στα ξενοδοχεία Ιγκλού στις Άλπεις

Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς θα ήταν να ζούσατε σαν Εσκιμώος μέσα σε ένα ιγκλού;

ΠΝΑι – Μ. Καπίρης: Να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης για τους κατοίκους των νησιών

Πρόταση εννέα μέτρων από τον Μιχάλη Καπίρη - Περιφερειακό Σύμβουλο Νοτίου Αιγαίου - για την στήριξη κατοίκων και επιχειρήσεων για τα νησιά που επλήγησαν από την σεισμική ακολουθία

Στο Επιμελητήριο Κυκλάδων ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Γιάννης Μπρατάκος

Στη συνάντηση παραβρέθηκε ιδιωτικά η Υφυπουργός Τουρισμού κα Έλενα Ράπτη

Ευρώπη – Ταμείο Απανθρακοποίησης: Εως και 3 δισ. ευρώ για έργα στα νησιά της Ελλάδας

Εντός του μήνα θα αποσταλεί προς έγκριση στην Κομισιόν ο τελικός πίνακας με την εξειδίκευση των έργων στα ελληνικά νησιά

Νάξος – Αεροδρόμιο: Τελευταίες πτήσεις σήμερα (10/03), κλειστόν έως τέλος Μαρτίου για εργασίες

Κλείνει σήμερα το αεροδρόμιο της Νάξου.. Πότε θα ανοίξει, ποιος ο λόγος που μπαίνει η ταμπέλα κλειστόν...

“Monopoly”: Το διάσημο επιτραπέζιο παιχνίδι “ζωντανεύει” στη μεγάλη οθόνη

Οι Τζον Φράνσις Ντέιλι και Τζόναθαν Γκόλντσταϊν αναλαμβάνουν το σενάριο της κινηματογραφικής μεταφοράς του θρυλικού επιτραπέζιου παιχνιδιού

Κρουαζιέρα – Σαντορίνη: Πρόταση να ανοίξει την 22η Μαρτίου, τι λέει η Ολγα Κεφαλογιάννη

Κρουαζιέρα: Πλέει προς νέα ρεκόρ – Τι γίνεται με τη Σαντορίνη - Στους εναλλακτικούς προορισμούς τα λιμάνια της Ρόδου και της Κω

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Τετράωρη πρωινή διακοπή ρεύματος αύριο (11/03) στο Φιλώτι

Αύριο Τρίτη (11/03) και θα έχουμε τετράωρη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος στο Φιλώτι - Ποιες ώρες θα έχουμε διακοπή...

ΠΝΑι – Σίφνος: Επτά εκατομμύρια ευρώ για έργα αναβάθμισης δικτύου αποχέτευσης

Γ. Χατζημάρκος: «Για τα έργα π/υ άνω του 1 εκ. ευρώ που υλοποιούνται σε όλα τα νησιά, στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες και από το σύνολο των φορέων του δημοσίου, το 80% εκτελείται από έναν οργανισμό. Την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου»

Καστράκι: Πωλείται ακίνητο με μικρή αυλή κοντά στη θάλασσα

Ακίνητο πωλείται στο Καστράκι - Διαθέτει αυλή και είναι σε απόσταση .. αναπνοής από τη θάλασσα (δείτε εντός πληροφορίες)

Εκτακτο: Εφυγε από τη ζωή ο αγαπημένος Κώστας Κατσουρός

Φτωχότερη από σήμερα η Νάξος, καθότι έφυγε από τη ζωή ο Κώστας Κατσουρός

Νάξος – Zas Travel: Το “αντίο” στο Blue Star 1 που αφήνει τη Παροναξία

Το Blue Star 1 ύστερα από δύο μήνες παραμονής στη Παροναξία αύριο θα κάνει το τελευταίο του ταξίδι ... Πότε θα το ξαναδούμε

Δυτικές Κυκλάδες: Χωρίς πλοίο (“Αικατερίνη Π”) για δύο ημέρες λόγω τεχνικού προβλήματος

Ανεκτέλεστα θα παραμείνουν τα δρομολόγια του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. το χρονικό διάστημα 4-5 Μαρτίου λόγω τεχνικού προβλήματος

Νάξος – Νοσοκομείο: Ανακοινώθηκε η πρόληψη επικουρικού ουρολόγου

Το Νοσοκομείο Νάξου στελεχώνεται συνεχώς - Νέος επικουρικός ουρολόγος ορκίστηκε και πιάνει .. δουλειά

Fast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: “Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας”

Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων

Fast Ferries: “Επιστρέφει” με καθημερινό δρομολόγιο στη Νάξο, πότε;

Με το "Andros" αρχικά και με το "Αικατερίνη Π" στη συνέχεια και πάλι φέτος η Fast Ferries θα πιάσει Νάξο.. Δείτε πότε;

Νάξος: Αναψε .. πράσινο φως για νέο 4αστερο ξενοδοχείο, σε ποια περιοχή

“Πράσινο φως” σε επένδυση για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο - Σε ποια περιοχή;

Νάξος: Ερυθρόλευκο υπερθέαμα απόψε για τα 100 χρόνια του Ολυμπιακού

Ερυθρόλευκο υπερθέαμα για τα 100 χρόνια του Ολυμπιακού ετοιμάζουν απόψε στη Νάξο - Πότε; Που;

ΕΚΠΑ – Τσουνάμι: Αναθεώρηση και επικαιροποίηση στα σημεία καταφυγής, τι ισχύει σε Νάξο, Σαντορίνη και Αμοργό

ΕΚΠΑ - Τσουνάμι: Αναθεώρηση και επικαιροποίηση στα σημεία καταφυγής, τι ισχύει σε Νάξο, Σαντορίνη και Αμοργό