Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΙστορίεςΣαντορίνη: Η Fraport ήρθε στο νησί για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια...

Σαντορίνη: Η Fraport ήρθε στο νησί για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς

|

Επιστολή διαμαρτυρίας για το αεροδρόμιο της Σαντορίνης από κάτοικο του νησιού – Εξηγεί γιατί η διαχειρίστρια εταιρεία πρέπει να πάρει “Βραβείο ταλαιπωρίας για τον αερολιμένα Σαντορίνης”,

“… Η Fraport  έφτιαξε στην Σαντορίνη έναν αερολιμένα στο άρπα κόλλα, ανεπαρκή, μη λειτουργικό σε κρίσιμα σημεία, υποβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας των επιβατών κατά την επιβίβαση από τα gates αναχωρήσεων στα αεροσκάφη, αλλά και κατά την επιβίβαση από τις αφίξεις στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, ενώ αδιαφορώντας για τις επισημάνσεις των τοπικών φορέων κατά την παρουσίαση των προσχεδίων το 2017, προέβη σε κατάργηση του VIP lounge, σε κατάργηση της στάθμευσης μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών την θερινή περίοδο και των αερολεσχών (καθώς δεν αφήνουν χρήμα) κ.α. Η Fraport ήρθε στην Σαντορίνη για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς…”.

Αυτό αναφέρει σε ανοιχτή της επιστολή κάτοικος της Σαντορίνης… Τίτλος της επιστολής “Βραβείο ταλαιπωρίας επιβατών στην FRAPORT για τον αερολιμένα Σαντορίνης” που φέρει την υπογραφή της Αναστασίας Βενετσάνου, τέως προισταμένης πωλήσεων στην Ο.Α. Θήρας και απευθύνεται στον CEO της Fraport Greece, κοινοποιείται δε στον Υπουργό Υποδομών και  Μεταφορών, στον Περιφερειάρχη Ν.Αιγαίου, στον Δήμαρχο Θήρας και στα ΜΜΕ.

Αναλυτικά η επιστολή …

Σχετικά με το παραπάνω θέμα σας γνωρίζω τα ακόλουθα:

Το 2017 ήρθατε στο νησί μας για να μας παρουσιάσετε προσχέδια του αεροσταθμού Θήρας και να μας πείτε οτι η Σαντορίνη θα αποκτήσει το αεροδρόμιο που της αξίζει. Φέτος μας παραδίδετε έναν ανεπαρκή, προβληματικό διεθνή αερολιμένα που αξίζει βραβείο ταλαιπωρίας επιβατών. Αναλυτικά:

1. Το έτος 2021, στην Σαντορίνη, αποκτούμε διεθνή αεροσταθμό που για την επιβίβαση της πλειονότητας των επιβατών από τα gates αναχωρήσεων στο αεροπλάνο δεν θα έχει φυσούνες, ούτε κυλιόμενες σκάλες, ούτε καν κατηφορικές ράμπες, αλλά … φτηνές σκάλες υπηρεσίας! Για να ταλαιπωρείται η πλειονότητα των επιβατών και να κατεβάζουν με τις σκάλες τα παιδιά και τις χειραποσκευές τους στην πίστα και μετά να τα ανεβάζουν στο αεροπλάνο.  Αυτό λέγεται ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του επιπέδου άνεσης και ασφάλειας των επιβατών εκ μέρους της Fraport σε σχέση με την προηγούμενη ευκολία επιβίβασης που παρείχε ο παλιός αεροσταθμός.

2. Αυξήσατε- όπως διαφημίζετε- κατά 10.983 τμ το εμβαδόν του αεροσταθμού, αλλά δεν αυξήσατε ούτε κατά ένα τ.μ. τον χώρο επιβίβασης / αποβίβασης των επιβατών στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, σα να μη χρειάζονται περισσότερες θέσεις προσωρινής στάθμευσης λεωφορείων-mini bus-αυτοκινήτων οι διαρκώς αυξανόμενοι επιβάτες της Σαντορίνης! Μας παραδίδετε έναν διεθνή αερολιμένα όπου έμπροσθεν των αφίξεων δεν υπάρχει χώρος για την επιβίβαση των αφικνούμενων επιβατών σε τουριστικά λεωφορεία ή Ι.Χ.! Με σκαλιά (!) ή ανηφορική ράμπα ανεβαίνουν με τις βαλίτσες τους για να μπουν στα μέσα μεταφοράς ή διοχετεύονται στο πεζοδρόμιο αποβίβασης επιβατών μπροστά από τις αναχωρήσεις, εξασφαλίζοντας την ταλαιπωρία των επιβατών και τo κυκλοφοριακό χάος σε περίπτωση ταυτόχρονης άφιξης-αναχώρησης λίγων αεροσκαφών. Αυτή είναι άλλη μια ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ του επιπέδου άνεσης των επιβατών εκ μέρους της Fraport σε σχέση με την ευκολία άμεσης επιβίβασης σε λεωφορεία που υπήρχε έμπροσθεν των αφίξεων προ 20ετίας.

3. Σύμφωνα με τα συνημμένα στοιχεία της Fraport στο σχεδιασμό σας για τον αεροσταθμό Θήρας ελήφθησαν υπόψη ως επιβάτες του έτους 2016 (Mppa = million passengers per annum) 1.568.656 και ο βασικός σχεδιασμός (Basic Design) για το 2026 προέβλεπε αριθμό επιβατών 1.910.415 (η πρόβλεψη ήταν επιστημονική ή χαρτορίχτρας;) Σύμφωνα πάντα με τα δικά σας στοιχεία οι επιβάτες της Σαντορίνης ανήλθαν το 2017 σε 1.931.011, το 2018 σε 2.255.078 και το 2019 σε 2.300.440. Δηλαδή από το 2017 είχε ξεπεραστεί ο αριθμός επιβατών που είχατε προβλέψει ότι θα διακινεί ο αερολιμένας Θήρας το 2026! Κατασκευάσατε λοιπόν έναν αεροσταθμό γνωρίζοντας οτι δεν επαρκούσε για να καλύψει την επιβατική κίνηση της Σαντορίνης! 

santor-frapo.jpg

4. Κατά συνέπεια μόλις πάψει να υφίσταται η μείωση της αεροπορικής κίνησης λόγω της πανδημίας, οι επιβάτες θα σαρδελοποιούνται και πάλι στον αερολιμένα Θήρας. Καρέκλα δεν θα βρίσκουν να κάτσουν, αλλά θα μπορούν να αγοράσουν γραβάτα ARMANI, διότι από τα συνολικά 15.640 τ.μ. του αεροσταθμού δίνετε 686 τ.μ. (4,40%!) στα DUTY FREE, 719 τ.μ. (4,60%!) στο λιανεμπόριο και μόνο 932 τ.μ.(5,95%) στην παροχή φαγητού. Φτιάχνετε δηλαδή ένα μικρό shopping center εις βάρος της άνεσης των επιβατών, με στόχο την κερδοσκοπία, αφού τα πανάκριβα ενοίκια των εμπορικών επιχειρήσεων αφήνουν πολλαπλάσιο χρήμα στην FRAPORT. Παντού έτσι κάνετε; Οχι βέβαια! Σε συνολικά 13.670 τ.μ. του αεροσταθμού της Μυκόνου δίνετε 225 τ.μ. (μόνο 1,65%) στα DUTY FREE, 493 τ.μ. (μόνο 3,6%) στο λιανεμπόριο και 1.289 τ.μ. (9,43%) στην παροχή φαγητού. Βάσει ποιας επιστημονικής μελέτης οι επιβάτες όταν πεινάνε χρειάζονται μια καρέκλα να κάτσουν να φάνε στη Μύκονο, ενώ στη Σαντορίνη χορταίνουν ψωνίζοντας κολώνιες ;

5. Η κάλυψη των αναγκών της επιβατικής κίνησης ενός αεροσταθμού δεν είναι το κριτήριο στον δήθεν επαγγελματικό σχεδιασμό σας. Η Μύκονος σύμφωνα με τα συνημμένα στοιχεία της Fraport διακινούσε ανέκαθεν μικρότερο αριθμό επιβατών σε σχέση με την Σαντορίνη (είχε περίπου τα 2/3 της κίνησης της Θήρας). Το 2019 διακινήθηκαν 1.520.145 επιβάτες, δηλαδή 780.295 επιβάτες λιγότεροι σε σχέση με την Σαντορίνη. Παρόλα αυτά ο σχεδιασμός σας για την Μύκονο περιελάμβανε περισσότερα gates αναχωρήσεων (7 για Μύκονο 6 για Θήρα), περισσότερες θέσεις στάθμευσης μικρών αεροσκαφών (3 για Μύκονο, 2 για Θήρα), περισσότερα VIP/CIP Lounge (2 για Μύκονος 0 για Θήρα). Αξίζουν συγχαρητήρια στους Μυκονιάτες που σας ανάγκασαν να τους φτιάξετε αρχιτεκτονικά έναν αεροσταθμό κόσμημα αυξάνοντας τον προϋπολογισμό του. Στο νησί μας προφανώς δεν άξιζε κάτι ανάλογο κατά την κρίση σας.

6. Σα να μην φτάνει που τα έργα της Fraport στον αερολιμένα Θήρας περιορίστηκαν στα απολύτως αναπόφευκτα, από 1/4/2021 επιβάλλεται καινούργιο χαράτσι σε κάθε επιβάτη που θα αναχωρεί από τον αερολιμένα Θήρας, καθώς τα Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων που θα πληρώνουμε εμείς και οι επισκέπτες μας αυξάνονται από 12 ευρώ, σε 15 ευρώ.

Εν κατακλείδι η Fraport  έφτιαξε στην Σαντορίνη έναν αερολιμένα στο άρπα κόλλα, ανεπαρκή, μη λειτουργικό σε κρίσιμα σημεία, υποβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας των επιβατών κατά την επιβίβαση από τα gates αναχωρήσεων στα αεροσκάφη, αλλά και κατά την επιβίβαση από τις αφίξεις στα λεωφορεία και στα άλλα μεταφορικά μέσα, ενώ αδιαφορώντας για τις επισημάνσεις των τοπικών φορέων κατά την παρουσίαση των προσχεδίων το 2017, προέβη σε κατάργηση του VIP lounge, σε κατάργηση της στάθμευσης μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών την θερινή περίοδο και των αερολεσχών (καθώς δεν αφήνουν χρήμα) κ.α. Η Fraport ήρθε στην Σαντορίνη για να βγάλει λεφτά πουλώντας καθρεφτάκια στους ιθαγενείς.

Για τους παραπάνω λόγους ζητώ τώρα που παραδίδετε αυτό το προβληματικό έργο στο νησί μας, να ξεκινήσουν τα σχέδια της αναγκαίας επέκτασης του αερολιμένα Θήρας και διόρθωσης του υφιστάμενου μη λειτουργικού σχεδιασμού. Η Σαντορίνη δεν αξίζει αυτή την υποβάθμιση.

 

Αναστασία Βενετσάνου

Δημότης Θήρας – Τέως Προϊσταμένη Πωλήσεων Ο.Α. Θήρας


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δωρεάν προληπτικές εξετάσεις από το Ελληνικό Ίδρυμα Ογκολογίας τον Οκτώβριο

Μαστογραφία, Τεστ Παπ με HPV και έλεγχος PSA – Ραντεβού από 23/9, εξετάσεις από 1/10 στην Αθήνα

Σαντορίνη – Ξεκινά η 71η Εθελοντική Αιμοδοσία: Μια φιάλη παραπάνω, ένα χαμόγελο ακόμα

Από 4 έως 12 Οκτωβρίου η 71η Εθελοντική Αιμοδοσία για τον συνάνθρωπο και την ελπίδα. Το πρόγραμμα της αιμοδοσίας

Μελάνες Νάξου: Κάτοικοι διαμαρτύρονται για τις αυξήσεις στο νερό και πάνε σε .. δημοψήφισμα

Κάτοικοι ζητούν επιστροφή στις παλιές τιμές και δίκαιη τιμολόγηση· ετοιμάζεται ηλεκτρονική ψηφοφορία για συλλογική στάση

«ΑΞΟΠΑΤΗΜΑΤΑ»: Ξεκινούν στις 5 Οκτωβρίου οι εγγραφές στη χορευτική ομάδα

Κυριακή 5/10, 19:00–21:00 στην αίθουσα του 2ου Γυμνασίου — παιδιά από 4+ και τμήματα ενηλίκων

Σαντορίνη: «Ανοίγει» το εργοστάσιο τομάτας στις Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Ξεναγήσεις με ελεύθερη είσοδο και ψηφιακές παρουσιάσεις 26–28 Σεπτεμβρίου στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ. Νομικός»

Νάξος – Πορτάρα: Κλειστός ο αρχαιολογικός χώρος 23–24/9 λόγω εργασιών

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων κλείνει προσωρινά τον χώρο Παλάτια για λόγους ασφάλειας. Απομακρύνεται το συρματόπλεγμα και τοποθετείται νέα περίφραξη.

Νάξος: Ξεκινά ο 3ος (και τελευταίος) δολωματικός ψεκασμός δακοκτονίας

Φιλώτι 24/9–3/10 • Δαμαριώνας–Σαγκρί–Βίβλος 25/9–4/10 • Συγκομιδή 15 ημέρες μετά το πέρας

Νότιο Αιγαίο: 3 εκατ. € για ψηφιακό εξοπλισμό και VR εργαστήρια στα σχολεία

Ανοικτή πρόσκληση Χατζημάρκου – Υποβολές έως 31/10/2025 μέσω ΟΠΣ • Προτεραιότητα σε ΖΕΠ και απομονωμένα νησιά

Μήλος: Έκκληση για στέγη στους εκπαιδευτικούς (video)

«Δεν γίνεται με ενοίκια 550–700€» λέει ο δήμαρχος – Επιδόματα στήριξης και μέριμνα για γιατρούς, λιμενικούς, υπαλλήλους

Πάρος: Η Φλώρα Λουκή ορίστηκε άμισθη Αντιδήμαρχος Αθλητισμού

Εποπτεία Τμήματος Αθλητισμού & Νέας Γενιάς – στόχος η ενίσχυση δράσεων και υποδομών

Blue Star Naxos: από 19/9 αναχώρηση 11:05 από Νάξο για Πειραιά — αρχίζει το χειμερινό πρόγραμμα

Σύμφωνα με το Naxos Blue Travel, το νέο ωράριο θα ισχύει όλο τον χειμώνα. Δείτε αναλυτικά τη διαδρομή Αστυπάλαια–Κατάπολα της επόμενης ημέρας.

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.

Υπόθεση …Νερό: Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Δονούσας ζητά επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής και δίκαιες χρεώσεις

Μετά την Ηρακλειά και τα Κουφονήσια, διαμαρτύρεται και η Δονούσα για τις αυξήσεις - Τι ζητούν οι επαγγελματίες

Απαγορευτικό: Στις 9.30 το βράδυ απόψε αναχωρεί το “Blue Star Naxos” (Πίνακας)

Λόγω κακοκαιρίας αλλάζουν αναχωρήσεις/ακυρώνονται δρομολόγια. Τι ισχύει ανά πλοίο, πότε χρειάζεται αλλαγή εισιτηρίων και ποιες μεταφορές επιβατών έγιναν.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Σε ποιες περιοχές θα έχει αύριο το πρωί (20/09) διακοπή ρεύματος

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση «Προσωρινή Διακοπή», θα επηρεαστούν Μπαούζι Δαμαριώνα, Αυλωνίτσα, Άγιος Δημήτριος και Αγ. Ανάργυροι Σαγκρί.

Ανεκτέλεστα δρομολόγια για Supercat Jet, Superjet και Superjet 2 λόγω κακοκαιρίας

Η κακοκαιρία που πλήττει το Αιγαίο φέρνει σημαντικές ακυρώσεις στην ακτοπλοΐα – Αναλυτικά ποιες γραμμές επηρεάζονται

ΔΕΔΔΗΕ: Τρίωρη διακοπή ρεύματος αύριο (22/09) στα χωριά της πεδινής Νάξου

Νάξος: Προσωρινή διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 22/09 (09:00–12:00) σε Γλινάδο, Άγιο Αρσένιο, Μύλους & Αργάνι Τριπόδων

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Ο Νίκος Σιδερής ορίστηκε πρόεδρος της Κοινότητας Κεραμωτής

Σιδερής Νίκος η επιλογή του Δημάρχου – Αποχές και ενστάσεις από Κορρέ και Χατζηανδρέου

Κουφονήσια: «Νερό από χρυσάφι», λογαριασμοί έως 10€/m³, τι απαντά ο Βαγγέλης Κατσαράς (video)

Εστίαση, διαμονή και μικρά καταστήματα μιλούν για ασφυξία – Ο Δήμος Νάξου κάνει λόγο για «εξορθολογισμό» βάσει κόστους αφαλάτωσης και αποτροπή υπερκατανάλωσης (video)

Απαγορευτικό απόπλου από Πειραιά, Λαύριο και Ραφήνα έως τις 10:00 — εξαιρούνται Αργοσαρωνικός & Μαρμάρι

Σε ισχύ προληπτικό μέτρο του Λιμενικού λόγω ισχυρών βοριάδων· επανεκτίμηση στις 10:00. Οι ταξιδιώτες να επικοινωνούν με τα πρακτορεία τους.