Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΙστορίες"Παναγία Τήνου": Γιατί βυθίζεται και ποιοι γνώριζαν

“Παναγία Τήνου”: Γιατί βυθίζεται και ποιοι γνώριζαν

|

Από το πρωί (Μεγ. Τετάρτη) έχει ξεκινήσει η έρευνα για τα αίτια του ρήγματος στα ύφαλα του “Παναγία Τήνου” – Από τις 18 Απριλίου ήταν ενήμεροι όλοι οι αρμόδιοι για τα προβλήματα που … έρχονται 

Σωθήκαμε ως κράτος από έναν παγκόσμιο …χλευασμό. Να βυθιστεί πλοίο ενώ είναι παροπλισμένο στο κεντρικό λιμάνι της χώρας. Το επιβατικό οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου» επανήλθε σταδιακά και μετά από αγώνα σε μία κλίση που να του επιτρέπει να … επιπλέει και τώρα αρχίζει η μάχη για να γίνουν γνωστά τα αίτια αν και όπως αποδεικνύεται όλοι λίγο πολύ …γνώριζαν. Κι αυτό είναι ότι χειρότερο. Σήμερα λοιπόν το πρωί θα πραγματοποιηθεί νέα έρευνα στα ύφαλα του πλοίου «Παναγία Τήνου», στο οποίο προκλήθηκε εισροή υδάτων και έχει παρουσιάσει από χθες επικίνδυνη δεξιά κλίση 40 μοιρών στο λιμάνι του Πειραιά. Στόχος είναι  να εντοπιστεί το ρήγμα που προκάλεσε την εισροή υδάτων στο πλοίο και να στεγανοποιηθεί, αλλά και να τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο για απάντληση των υδάτων.  Δύτες που βούτηξαν και χθες στο ίδιο σημείο, δεν μπόρεσαν να διακρίνουν πολλά πράγματα λόγω των θολών νερών από τη λάσπη, καθώς πιθανολογείται ότι το «Παναγία Τήνου» πρέπει να έχει καθίσει στο έδαφος του βυθού και η κατάσταση να έχει σταθεροποιηθεί. Το βάθος στο συγκεκριμένο σημείο, σύμφωνα με εκτιμήσεις, πρέπει να φτάνει τα οκτώ μέτρα, όσο και το ύψος του πλοίου. Στο σημείο, έχουν τοποθετηθεί πλωτά αντιρρυπαντικά φράγματα, ενώ παράλληλα βρίσκονται εκεί δύο αντιρρυπαντικά σκάφη και δύο ρυμουλκά για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο πιθανόν έχει μικρή ποσότητα καυσίμων, που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί. Το «Παναγία Τήνου» ήταν δεμένο στην πύλη Ε4, δίπλα από τα πλοία που «δένουν» στην πύλη Ε3 και εκτελούν καθημερινά δρομολόγια για Κρήτη.  Πλοίο που βρισκόταν δίπλα του χρειάστηκε να μετακινηθεί σε άλλο σημείο του λιμανιού, ενώ μετά το χθεσινό περιστατικό θα εξεταστεί για λόγους ασφαλείας εάν θα γίνει επανακαθορισμός των θέσεων των πλοίων που θα συνδέουν τον Πειραιά με την Κρήτη.

Από 18 Απριλίου 

Πάμε όμως στο …γνώριζαν. Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΕΝ, Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων ΕΝ, Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών και Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ σημειώνουν ότι «βουλιάζει στο λιμάνι του Πειραιά το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο “Παναγία Τήνου” ΝΠ 9913, το οποίο είναι κατασχεμένο από το ΝΑΤ από οφειλές λόγω καταβολής τρίμηνων αποδοχών στους εγκαταλελειμμένους ναυτεργάτες από τη ναυτιλιακή “Παναγία Οδηγήτρια ΝΕ”, σε ΦΕ (φύλλα εκκαθάρισης) και ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων), με το ποσό των 2.175.206,21 ευρώ». Προσθέτουν ότι «το ΝΑΤ σε σχετική επιστολή του στις 18 Απρίλη προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας ανέφερε ότι από ενημέρωση του φύλακα του πλοίου έχει παρουσιαστεί επικίνδυνη κλίση του πλοίου προς τα δεξιά από εισροή νερών» και καταγγέλλουν ότι «το υπουργείο Nαυτιλίας και οι υπηρεσίες του δεν έκαναν καμία ενέργεια με βάση τα καταγγελλόμενα, αντίθετα με τη σημερινή εξέλιξη της βύθισης του πλοίου προστίθενται χρέη στο ΝΑΤ σε βάρος των ασφαλισμένων του».

Οι απλήρωτοι ναυτικοί και το ΝΑΤ

Πριν από έναν χρόνο –στα μέσα Απριλίου 2015– τη διαδικασία παροχής της προβλεπόμενης προστασίας των 42 μελών του πληρώματος του πλοίου «Παναγία Τήνου» (πρώην «Άγιος Γεώργιος») της Ventouris Sea Lines κίνησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με σχετική απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια και φέρει την υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας κ. Θεόδωρου Δρίτσα. Το πλοίο ήταν και τότε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά, με τους ναυτικούς να έχουν τοποθετήσει στον καταπέλτη μια πινακίδα που έγραφε: «Πεινάμε! 8 μήνες απλήρωτοι!». Το ΝΑΤ είχε καταβάλει για τον λόγο αυτό από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου, όπως αυτές καθορίζονται από τις οικείες συλλογικές συμβάσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετό καιρό πριν, μετ’ εμποδίων λόγω επίσχεσης εργασίας του πληρώματος που ζητούσε την καταβολή δεδουλευμένων, εκτελούσε δρομολόγια για Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμο ενώ είχε ζητηθεί να προχωρήσει η διαδικασία του πλειστηριασμού προκειμένου να αποκτηθούν χρήματα για τις οφειλές. Στη συνέχεια ήρθε η απόφαση του υπουργού, και με το πλήρωμα να έχει πάρει κάποια χρήματα ωστόσο, στη συνέχεια έγινε αποπληρωμή των οφειλομένων. Έκτοτε το πλοίο κατασχέθηκε από το ΝΑΤ, το οποίο είχε και την ευθύνη για την κατάστασή του, και όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στο «νεκροταφείο» πλοίων στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας. Για να γίνει  ωστόσο αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και έτσι το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά θυμίζοντας σε όσους το έβλεπαν τα ταξίδια που έκαναν παλιά μαζί του.

Η στάση του ΟΛΠ

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) επρόκειτο να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση, πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ. Το οχηματαγωγό φυλασσόταν επί 24ώρου βάσεως. Σε ανακοίνωσή του τη Μ. Τρίτη ο ΟΛΠ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «αιφνίδια κλίση παρουσίασε σήμερα το πρωί το Ε/Γ-Ο/Γ “Παναγία Τήνου” ΝΠ 9913 το οποίο παρέμεινε στο κεντρικό λιμάνι Πειραιά ακινητοποιημένο και κατασχεμένο από το ΝΑΤ, χωρίς η πλοιοκτήτρια εταιρεία του, αν και είχε εκ του νόμου υποχρέωση, να φροντίσει να εξαλείψει τους κινδύνους, παρά το γεγονός ότι έχει ειδικώς προσκληθεί από τη διοίκηση του Οργανισμού». Τονίζεται μεταξύ άλλων ότι «η νέα κατάσταση του πλοίου επανεκτιμάται ήδη από τον Οργανισμό για την περαιτέρω πρόοδο της διαδικασίας απομάκρυνσής του. Ο Οργανισμός εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία έχει επιτύχει την απομάκρυνση πάνω από 100 εγκαταλελειμμένων και ημιβυθισμένων τα τελευταία έτη και ιδιαίτερα όσων ήσαν στον Κεντρικό Λιμένα, η δε μέριμνά του για την ασφαλή κατάσταση του λιμένα είναι διαρκής».

Το Λιμενικό για την κλίση

Σε ανακοίνωσή του το Λιμενικό Σώμα αναφέρει ότι «για περιστατικό κλίσης λόγω εισροής υδάτων από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία του Ε/Γ-Ο/Γ “Παναγία Τήνου”, το οποίο είναι πρυμνοδετημένο πλησίον της πύλης Ε4 του Λιμένα Πειραιά, ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Άμεσα, υπό τον συντονισμό του ΚΕΠΙΧ, στην περιοχή έσπευσαν πέντε ρυμουλκά προκειμένου συνδράμουν στην επιχείρηση σταθεροποίησης και επαναφοράς του πλοίου, ενώ πλωτό φράγμα ποντίστηκε προληπτικά πέριξ του πλοίου. Επιπρόσθετα, ενεργοποιήθηκε άμεσα το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης της Λιμενικής Αρχής Πειραιά και ελήφθησαν μέτρα για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, δύτες καταδύθηκαν στην περιοχή προς εκτίμηση της κατάστασης». Για το περιστατικό, ενημερώνεται διαρκώς ο υπουργός κ. Δρίτσας, ενώ στο σημείο μετέβη ο αρχηγός του ΛΣ – ΕΛΑΚΤ αντιναύαρχος ΛΣ Σταμάτιος Ράπτης. Στην περιοχή δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι στιγμής θαλάσσια ρύπανση. Προανάκριση για το περιστατικό διενεργείται από το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

Με πληροφορίες από το “Βήμα” 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός & Νάξος: Συνεχίζονται οι προσπάθειες τηλεφωνικής απάτης, συμβουλές αποφυγής

Νέα περιστατικά τηλεφωνικής απάτης σε Αμοργό και Νάξο - Οι συστάσεις των ειδικών

Ιος – “Πηγαδάκια”: Ο Δήμος μετατρέπει τα παλιά σφαγεία σε ένα υπερσύγχρονο κτήριο

Ανακατασκευή των Παλαιών Σφαγείων από το Πράσινο Ταμείο - Ερωτηματικό η νέα τους χρήση

ΟΠΑΠ – Τζόκερ: Από τα 4.7 δις δραχμές του 1998 στα 19.8 εκατ. ευρώ του 2025

Ο μεγαλύτερος νικητής όλων των εποχών αναδείχθηκε στο opaponline.gr- Κέρδισε 19,8 εκατ. ευρώ παίζοντας μόλις 5 ευρώ

Σαντορίνη: Καθησυχαστικοί οι επιστήμονες για τη σεισμική δραστηριότητα

Η πολιτεία ενεργοποιεί το σχέδιο πολιτικής προστασίας «Τάλως ΙΙ» και εξετάζει τρία σενάρια. - Ο ρόλος της ενημέρωσης

Αμοργός: Εκπέμπει SOS για την υποστελέχωση του ΚΥ, έρχεται συνάντηση με Υπουργό Υγείας

Η εικόνα στην Αμοργό όσον αφορά τη στελέχωση του Κέντρου Υγείας, το ραντεβού που εκκρεμεί με τον Υπουργό Υγείας και η νοσηλεύτρια που περιμένει

Νάξος – Ιωαν. Μαργαρίτης: Δίνει συγχαρητήρια σε Neubauer και Σαραλιώτη για την επιτυχία τους στο FPT Tow in Freestyle World Cup

Συγχαρητήρια σε Neubauer και Σαραλιώτη από τον Επαρχο Νάξου, Μικρών Κυκλάδων και Αμοργού, Γιάννη Μαργαρίτη για την επιτυχία τους στο FPT Tow in Freestyle World Cup στην Γερμανία

Τήνος: Η νύχτα έγινε πιο φωτεινή με τα ” Φαναράκια” στο νησί Της Παναγίας

Το έθιμο που αναβιώνει κάθε χρόνο στις 30 Ιανουαρίου στο

Ερώτηση για την «Λήψη αναγκαίων μέτρων προστασίας της Θήρας από τον ηφαιστειακό κίνδυνο» κατέθεσε ο Μ. Καφούρος

Λόγω της σεισμικής ηφαιστειακής δραστηριότητας που παρατηρείται στον χώρο της καλντέρας της Σαντορίνης!

Κέα – Δήμος: Συμμετοχή στη διεθνή έκθεση θαλάσσιου τουρισμού BOOT 2025

Ο Δήμος Κέας στη διεθνή έκθεση θαλάσσιου τουρισμού BOOT 2025 - Κινήσεις και δράσεις

Υπουργείο Παιδείας: Επαγγελματικές ακαδημίες σε Κοζάνη, Τρίπολη και Νάουσα με συνεργασία επιχειρήσεων

Σε ποιες πόλεις και γιατί αναμένεται να δημιουργηθούν Επαγγελματικές Ακαδημίες

Νάξος: Μπαίνει … λουκέτο προσεχώς στην “Παπαβασιλείου”

Η κατασκευή των νέων πεζοδρομίων, τα καλώδια της ΔΕΔΔΗΕ και το «λουκέτο» στην Παπαβασιλείου… Προϋπολογισμός και χρονοδιάγραμμα

Νάξος: Το “Naxos Star” έφυγε, το “Aegean Gem” έρχεται

Μετά από αρκετά χρόνια παρουσίας στα νερά της Νάξου, το Naxos Star φεύγει ... Επόμενος προορισμός τα Δωδεκάνησα με το όνομα Aegean Gem

Νάξος – Μέλανες: Εκοιμήθη ο πατέρας Μάρκος Φάρκωνας

Εφυγε από την ζωή ο Ιερέας Μάρκος Φάρκωνας, ο οποίος για πολλά χρόνια ήταν εφημέριος στην Ενορία Μελάνων - Αύριο η εξόδιος ακολουθία

Πάρος: Σοκ προκαλεί η αγορά οικοπέδου 115,6 τ.μ. έναντι 75 εκατ. ευρώ (!!!)

Τρομερό... στην Πάρο οικόπεδο 115,6 τ.μ. έπιασε τιμή 75 εκατ. ευρώ! - Η συμφωνία στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ

Δονούσα: Ενοικιάζεται επιχείρηση Εστίασης

Επιχείρηση Εστίασης ενοικιάζεται στην Δονούσα και δη στη Μερσίνη

Εκτακτο: Φωτιά τώρα σε εξέλιξη στην περιοχή Βουνιά Μαραθίου (Πάρος)

Φωτιά σε χαμηλή βλάστηση στην Πάρο - Κινητοποιήθηκαν εναέρια μέσα

Τέμπη – Νάξος: “Δεν έχω οξυγόνο”, ανατριχίλα στην ανάγνωση του ονόματος των 57 θυμάτων (video)

Δυναμική παρουσία κατοίκων και επισκεπτών της Νάξου στη σημερινή (26/01) συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα θύματα των Τεμπών (video)

Νάξος – Laguna Coast: Το Μοναδικό Ελληνικό Ξενοδοχείο στη Λίστα του Forbes με τα Κορυφαία Νέα Openings για το 2025

Νάξος - Laguna Coast: Το Μοναδικό Ελληνικό Ξενοδοχείο στη Λίστα του Forbes με τα Κορυφαία Νέα Openings για το 2025

Κυκλάδες – “Δεν έχω Οξυγόνο”: Σε 15 νησιά θα ακουστεί η φωνή διαμαρτυρίας για τα θύματα στα Τέμπη

«Δεν έχω οξυγόνο»: Οι Κυκλάδες βγαίνουν στους δρόμους – Δείτε σε ποια νησιά θα γίνουν κινητοποιήσεις

Νότιο Αιγαίο: Η …μεγάλη επιστροφή του “Πρέβελης”

Το αγαπημένο "Πρεβελάκι" επιστρέφει για μερικές εβδομάδας στην άγονη γραμμή του Νοτίου Αιγαίου (πίνακας)