Κυριακή, 3 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΙστορίες"Παναγία Τήνου": Γιατί βυθίζεται και ποιοι γνώριζαν

“Παναγία Τήνου”: Γιατί βυθίζεται και ποιοι γνώριζαν

|

Από το πρωί (Μεγ. Τετάρτη) έχει ξεκινήσει η έρευνα για τα αίτια του ρήγματος στα ύφαλα του “Παναγία Τήνου” – Από τις 18 Απριλίου ήταν ενήμεροι όλοι οι αρμόδιοι για τα προβλήματα που … έρχονται 

Σωθήκαμε ως κράτος από έναν παγκόσμιο …χλευασμό. Να βυθιστεί πλοίο ενώ είναι παροπλισμένο στο κεντρικό λιμάνι της χώρας. Το επιβατικό οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου» επανήλθε σταδιακά και μετά από αγώνα σε μία κλίση που να του επιτρέπει να … επιπλέει και τώρα αρχίζει η μάχη για να γίνουν γνωστά τα αίτια αν και όπως αποδεικνύεται όλοι λίγο πολύ …γνώριζαν. Κι αυτό είναι ότι χειρότερο. Σήμερα λοιπόν το πρωί θα πραγματοποιηθεί νέα έρευνα στα ύφαλα του πλοίου «Παναγία Τήνου», στο οποίο προκλήθηκε εισροή υδάτων και έχει παρουσιάσει από χθες επικίνδυνη δεξιά κλίση 40 μοιρών στο λιμάνι του Πειραιά. Στόχος είναι  να εντοπιστεί το ρήγμα που προκάλεσε την εισροή υδάτων στο πλοίο και να στεγανοποιηθεί, αλλά και να τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο για απάντληση των υδάτων.  Δύτες που βούτηξαν και χθες στο ίδιο σημείο, δεν μπόρεσαν να διακρίνουν πολλά πράγματα λόγω των θολών νερών από τη λάσπη, καθώς πιθανολογείται ότι το «Παναγία Τήνου» πρέπει να έχει καθίσει στο έδαφος του βυθού και η κατάσταση να έχει σταθεροποιηθεί. Το βάθος στο συγκεκριμένο σημείο, σύμφωνα με εκτιμήσεις, πρέπει να φτάνει τα οκτώ μέτρα, όσο και το ύψος του πλοίου. Στο σημείο, έχουν τοποθετηθεί πλωτά αντιρρυπαντικά φράγματα, ενώ παράλληλα βρίσκονται εκεί δύο αντιρρυπαντικά σκάφη και δύο ρυμουλκά για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο πιθανόν έχει μικρή ποσότητα καυσίμων, που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί. Το «Παναγία Τήνου» ήταν δεμένο στην πύλη Ε4, δίπλα από τα πλοία που «δένουν» στην πύλη Ε3 και εκτελούν καθημερινά δρομολόγια για Κρήτη.  Πλοίο που βρισκόταν δίπλα του χρειάστηκε να μετακινηθεί σε άλλο σημείο του λιμανιού, ενώ μετά το χθεσινό περιστατικό θα εξεταστεί για λόγους ασφαλείας εάν θα γίνει επανακαθορισμός των θέσεων των πλοίων που θα συνδέουν τον Πειραιά με την Κρήτη.

Από 18 Απριλίου 

Πάμε όμως στο …γνώριζαν. Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΕΝ, Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων ΕΝ, Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών και Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ σημειώνουν ότι «βουλιάζει στο λιμάνι του Πειραιά το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο “Παναγία Τήνου” ΝΠ 9913, το οποίο είναι κατασχεμένο από το ΝΑΤ από οφειλές λόγω καταβολής τρίμηνων αποδοχών στους εγκαταλελειμμένους ναυτεργάτες από τη ναυτιλιακή “Παναγία Οδηγήτρια ΝΕ”, σε ΦΕ (φύλλα εκκαθάρισης) και ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων), με το ποσό των 2.175.206,21 ευρώ». Προσθέτουν ότι «το ΝΑΤ σε σχετική επιστολή του στις 18 Απρίλη προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας ανέφερε ότι από ενημέρωση του φύλακα του πλοίου έχει παρουσιαστεί επικίνδυνη κλίση του πλοίου προς τα δεξιά από εισροή νερών» και καταγγέλλουν ότι «το υπουργείο Nαυτιλίας και οι υπηρεσίες του δεν έκαναν καμία ενέργεια με βάση τα καταγγελλόμενα, αντίθετα με τη σημερινή εξέλιξη της βύθισης του πλοίου προστίθενται χρέη στο ΝΑΤ σε βάρος των ασφαλισμένων του».

Οι απλήρωτοι ναυτικοί και το ΝΑΤ

Πριν από έναν χρόνο –στα μέσα Απριλίου 2015– τη διαδικασία παροχής της προβλεπόμενης προστασίας των 42 μελών του πληρώματος του πλοίου «Παναγία Τήνου» (πρώην «Άγιος Γεώργιος») της Ventouris Sea Lines κίνησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με σχετική απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια και φέρει την υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας κ. Θεόδωρου Δρίτσα. Το πλοίο ήταν και τότε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά, με τους ναυτικούς να έχουν τοποθετήσει στον καταπέλτη μια πινακίδα που έγραφε: «Πεινάμε! 8 μήνες απλήρωτοι!». Το ΝΑΤ είχε καταβάλει για τον λόγο αυτό από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου, όπως αυτές καθορίζονται από τις οικείες συλλογικές συμβάσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετό καιρό πριν, μετ’ εμποδίων λόγω επίσχεσης εργασίας του πληρώματος που ζητούσε την καταβολή δεδουλευμένων, εκτελούσε δρομολόγια για Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμο ενώ είχε ζητηθεί να προχωρήσει η διαδικασία του πλειστηριασμού προκειμένου να αποκτηθούν χρήματα για τις οφειλές. Στη συνέχεια ήρθε η απόφαση του υπουργού, και με το πλήρωμα να έχει πάρει κάποια χρήματα ωστόσο, στη συνέχεια έγινε αποπληρωμή των οφειλομένων. Έκτοτε το πλοίο κατασχέθηκε από το ΝΑΤ, το οποίο είχε και την ευθύνη για την κατάστασή του, και όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στο «νεκροταφείο» πλοίων στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας. Για να γίνει  ωστόσο αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και έτσι το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά θυμίζοντας σε όσους το έβλεπαν τα ταξίδια που έκαναν παλιά μαζί του.

Η στάση του ΟΛΠ

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) επρόκειτο να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση, πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ. Το οχηματαγωγό φυλασσόταν επί 24ώρου βάσεως. Σε ανακοίνωσή του τη Μ. Τρίτη ο ΟΛΠ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «αιφνίδια κλίση παρουσίασε σήμερα το πρωί το Ε/Γ-Ο/Γ “Παναγία Τήνου” ΝΠ 9913 το οποίο παρέμεινε στο κεντρικό λιμάνι Πειραιά ακινητοποιημένο και κατασχεμένο από το ΝΑΤ, χωρίς η πλοιοκτήτρια εταιρεία του, αν και είχε εκ του νόμου υποχρέωση, να φροντίσει να εξαλείψει τους κινδύνους, παρά το γεγονός ότι έχει ειδικώς προσκληθεί από τη διοίκηση του Οργανισμού». Τονίζεται μεταξύ άλλων ότι «η νέα κατάσταση του πλοίου επανεκτιμάται ήδη από τον Οργανισμό για την περαιτέρω πρόοδο της διαδικασίας απομάκρυνσής του. Ο Οργανισμός εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία έχει επιτύχει την απομάκρυνση πάνω από 100 εγκαταλελειμμένων και ημιβυθισμένων τα τελευταία έτη και ιδιαίτερα όσων ήσαν στον Κεντρικό Λιμένα, η δε μέριμνά του για την ασφαλή κατάσταση του λιμένα είναι διαρκής».

Το Λιμενικό για την κλίση

Σε ανακοίνωσή του το Λιμενικό Σώμα αναφέρει ότι «για περιστατικό κλίσης λόγω εισροής υδάτων από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία του Ε/Γ-Ο/Γ “Παναγία Τήνου”, το οποίο είναι πρυμνοδετημένο πλησίον της πύλης Ε4 του Λιμένα Πειραιά, ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Άμεσα, υπό τον συντονισμό του ΚΕΠΙΧ, στην περιοχή έσπευσαν πέντε ρυμουλκά προκειμένου συνδράμουν στην επιχείρηση σταθεροποίησης και επαναφοράς του πλοίου, ενώ πλωτό φράγμα ποντίστηκε προληπτικά πέριξ του πλοίου. Επιπρόσθετα, ενεργοποιήθηκε άμεσα το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης της Λιμενικής Αρχής Πειραιά και ελήφθησαν μέτρα για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, δύτες καταδύθηκαν στην περιοχή προς εκτίμηση της κατάστασης». Για το περιστατικό, ενημερώνεται διαρκώς ο υπουργός κ. Δρίτσας, ενώ στο σημείο μετέβη ο αρχηγός του ΛΣ – ΕΛΑΚΤ αντιναύαρχος ΛΣ Σταμάτιος Ράπτης. Στην περιοχή δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι στιγμής θαλάσσια ρύπανση. Προανάκριση για το περιστατικό διενεργείται από το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

Με πληροφορίες από το “Βήμα” 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Άνδρος – Λειψυδρία: Τέσσερις μονάδες αφαλάτωσης και χρηματοδότηση 190.000 ευρώ

Με σχέδιο άμεσης παρέμβασης, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με τον Δήμο Άνδρου επιχειρεί να ανακουφίσει το νησί από την οξεία λειψυδρία, μέσα από μονάδες αφαλάτωσης και γεωτρήσεις.

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Beach Party 2025 στον Αμμίτη για καλό σκοπό – Επιστρέφει πιο δυνατό από ποτέ!

Στις 5 Αυγούστου στην Παραλία Αμμίτης – Πολιτιστικοί Σύλλογοι ενώνουν δυνάμεις σε ένα καλοκαιρινό πάρτι με μουσική, φαγητό και φιλανθρωπική διάθεση

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης 39 Δήμοι της Ελλάδας λόγω λειψυδρίας, SOS από το Αιγαίο και την Κρήτη

Η Ελλάδα «στεγνώνει»: Δήμοι από το Αιγαίο μέχρι τη Θράκη ζητούν βοήθεια – Η ανεπάρκεια νερού γίνεται καθημερινή απειλή για πολίτες, γεωργία και τουρισμό

Νάντια Σαλτερή: «Ο Μητσοτάκης έχασε τους ψηφοφόρους του Κέντρου – Επιστρέφουμε με αίτημα Προανακριτικής»

Η Τομεάρχης Ισότητας του ΠΑΣΟΚ εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στη Ν.Δ. για την κάλυψη Βορίδη – Αυγενάκη και κατήγγειλε πολιτική υποκρισία και θεσμικό ευτελισμό.

Ισχυροί άνεμοι σάρωσαν το Αιγαίο, στα 100 km/h η ριπή στην Τήνο! (πίνακας)

Το στενό Τήνου – Μυκόνου «πήρε κεφάλι» με ριπές 100 χιλιομέτρων την ώρα – Ποια νησιά ακολούθησαν στην κατάταξη

Περιστατικό με το Hellenic Highspeed στην Αμοργό: Καταπέλτης έπεσε στη θάλασσα (video)

Ακινητοποιήθηκε το πλοίο ανοιχτά των Καταπόλων – Αντικατέστησε το Highspeed 4 στη γραμμή Πειραιά – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό

Δύο νέα παιδιά από τη Σίφνο πρόσφεραν κατάλυμα στη γιατρό του νησιού

Μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες, η δημόσια έκκληση του Δήμου για φιλοξενία της γιατρού βρήκε συγκινητική ανταπόκριση από τον Πέτρο Τσαλά και την Ελένη Καλογήρου

Επανεκκίνηση για τις Διαδρομές Πολιτιστικού Ενδιαφέροντος στη Βόρεια Νάξο

Δύο ιστορικά μονοπάτια με αφετηρία την Κωμιακή επανενεργοποιούνται με στόχο την ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου του νησιού

«Χορεύουμε συρτό στην παραλία»: Μια ανθρώπινη αλυσίδα χορού στη Χώρα της Νάξου

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων προσκαλεί μικρούς και μεγάλους σε ένα μεγάλο καλοκαιρινό αντάμωμα χορού, τη Δευτέρα 4 Αυγούστου.

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Αμοργός: Ένταση και επεισόδια στο πανηγύρι της ψημένης ρακής μετά από πολιτικό σύνθημα

Απρόσμενη τροπή πήρε το παραδοσιακό γλέντι στα Κατάπολα, όταν συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης προκάλεσαν αντιδράσεις, λογομαχίες και τελικά, διακοπή της γιορτής.

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Πανελλαδικές 2025: «Πνοή» επιτυχίας για τους μαθητές της Νάξου

Μαθητές και μαθήτριες του φροντιστηρίου «ΠΝΟΗ» στη Νάξο διακρίνονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις – Πού πέρασαν και τι βαθμούς συγκέντρωσαν

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Έλενα Ξενάκη: Από το Σαγκρί Νάξου στην κορυφή του κόσμου με την Εθνική Πόλο (video)

Η MVP του παγκόσμιου τελικού μιλά με συγκίνηση για το χρυσό μετάλλιο, τις θυσίες, την ομάδα της καρδιάς της και το αίτημα για ένα κολυμβητήριο αποκλειστικά για την Εθνική – Μια Νάξια ψυχή που εμπνέει. (video)

Αυτοδιοικητικές εκλογές: Καταργείται ο δεύτερος γύρος, εκλογές τον Νοέμβριο, Νέο όριο το 42% για εκλογή Δημάρχου

Η κυβέρνηση φέρνει ριζικές αλλαγές στον εκλογικό νόμο για δήμους και περιφέρειες – Τέλος ο δεύτερος γύρος, λιγότεροι υποψήφιοι και αλλαγές στη σταυροδοσία.