Τρίτη, 3 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΙστορίες"Παναγία Τήνου": Γιατί βυθίζεται και ποιοι γνώριζαν

“Παναγία Τήνου”: Γιατί βυθίζεται και ποιοι γνώριζαν

|

Από το πρωί (Μεγ. Τετάρτη) έχει ξεκινήσει η έρευνα για τα αίτια του ρήγματος στα ύφαλα του “Παναγία Τήνου” – Από τις 18 Απριλίου ήταν ενήμεροι όλοι οι αρμόδιοι για τα προβλήματα που … έρχονται 

Σωθήκαμε ως κράτος από έναν παγκόσμιο …χλευασμό. Να βυθιστεί πλοίο ενώ είναι παροπλισμένο στο κεντρικό λιμάνι της χώρας. Το επιβατικό οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου» επανήλθε σταδιακά και μετά από αγώνα σε μία κλίση που να του επιτρέπει να … επιπλέει και τώρα αρχίζει η μάχη για να γίνουν γνωστά τα αίτια αν και όπως αποδεικνύεται όλοι λίγο πολύ …γνώριζαν. Κι αυτό είναι ότι χειρότερο. Σήμερα λοιπόν το πρωί θα πραγματοποιηθεί νέα έρευνα στα ύφαλα του πλοίου «Παναγία Τήνου», στο οποίο προκλήθηκε εισροή υδάτων και έχει παρουσιάσει από χθες επικίνδυνη δεξιά κλίση 40 μοιρών στο λιμάνι του Πειραιά. Στόχος είναι  να εντοπιστεί το ρήγμα που προκάλεσε την εισροή υδάτων στο πλοίο και να στεγανοποιηθεί, αλλά και να τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο για απάντληση των υδάτων.  Δύτες που βούτηξαν και χθες στο ίδιο σημείο, δεν μπόρεσαν να διακρίνουν πολλά πράγματα λόγω των θολών νερών από τη λάσπη, καθώς πιθανολογείται ότι το «Παναγία Τήνου» πρέπει να έχει καθίσει στο έδαφος του βυθού και η κατάσταση να έχει σταθεροποιηθεί. Το βάθος στο συγκεκριμένο σημείο, σύμφωνα με εκτιμήσεις, πρέπει να φτάνει τα οκτώ μέτρα, όσο και το ύψος του πλοίου. Στο σημείο, έχουν τοποθετηθεί πλωτά αντιρρυπαντικά φράγματα, ενώ παράλληλα βρίσκονται εκεί δύο αντιρρυπαντικά σκάφη και δύο ρυμουλκά για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο πιθανόν έχει μικρή ποσότητα καυσίμων, που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί. Το «Παναγία Τήνου» ήταν δεμένο στην πύλη Ε4, δίπλα από τα πλοία που «δένουν» στην πύλη Ε3 και εκτελούν καθημερινά δρομολόγια για Κρήτη.  Πλοίο που βρισκόταν δίπλα του χρειάστηκε να μετακινηθεί σε άλλο σημείο του λιμανιού, ενώ μετά το χθεσινό περιστατικό θα εξεταστεί για λόγους ασφαλείας εάν θα γίνει επανακαθορισμός των θέσεων των πλοίων που θα συνδέουν τον Πειραιά με την Κρήτη.

Από 18 Απριλίου 

Πάμε όμως στο …γνώριζαν. Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΕΝ, Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων ΕΝ, Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών και Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ σημειώνουν ότι «βουλιάζει στο λιμάνι του Πειραιά το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο “Παναγία Τήνου” ΝΠ 9913, το οποίο είναι κατασχεμένο από το ΝΑΤ από οφειλές λόγω καταβολής τρίμηνων αποδοχών στους εγκαταλελειμμένους ναυτεργάτες από τη ναυτιλιακή “Παναγία Οδηγήτρια ΝΕ”, σε ΦΕ (φύλλα εκκαθάρισης) και ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων), με το ποσό των 2.175.206,21 ευρώ». Προσθέτουν ότι «το ΝΑΤ σε σχετική επιστολή του στις 18 Απρίλη προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας ανέφερε ότι από ενημέρωση του φύλακα του πλοίου έχει παρουσιαστεί επικίνδυνη κλίση του πλοίου προς τα δεξιά από εισροή νερών» και καταγγέλλουν ότι «το υπουργείο Nαυτιλίας και οι υπηρεσίες του δεν έκαναν καμία ενέργεια με βάση τα καταγγελλόμενα, αντίθετα με τη σημερινή εξέλιξη της βύθισης του πλοίου προστίθενται χρέη στο ΝΑΤ σε βάρος των ασφαλισμένων του».

Οι απλήρωτοι ναυτικοί και το ΝΑΤ

Πριν από έναν χρόνο –στα μέσα Απριλίου 2015– τη διαδικασία παροχής της προβλεπόμενης προστασίας των 42 μελών του πληρώματος του πλοίου «Παναγία Τήνου» (πρώην «Άγιος Γεώργιος») της Ventouris Sea Lines κίνησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου με σχετική απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια και φέρει την υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας κ. Θεόδωρου Δρίτσα. Το πλοίο ήταν και τότε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά, με τους ναυτικούς να έχουν τοποθετήσει στον καταπέλτη μια πινακίδα που έγραφε: «Πεινάμε! 8 μήνες απλήρωτοι!». Το ΝΑΤ είχε καταβάλει για τον λόγο αυτό από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου, όπως αυτές καθορίζονται από τις οικείες συλλογικές συμβάσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετό καιρό πριν, μετ’ εμποδίων λόγω επίσχεσης εργασίας του πληρώματος που ζητούσε την καταβολή δεδουλευμένων, εκτελούσε δρομολόγια για Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμο ενώ είχε ζητηθεί να προχωρήσει η διαδικασία του πλειστηριασμού προκειμένου να αποκτηθούν χρήματα για τις οφειλές. Στη συνέχεια ήρθε η απόφαση του υπουργού, και με το πλήρωμα να έχει πάρει κάποια χρήματα ωστόσο, στη συνέχεια έγινε αποπληρωμή των οφειλομένων. Έκτοτε το πλοίο κατασχέθηκε από το ΝΑΤ, το οποίο είχε και την ευθύνη για την κατάστασή του, και όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στο «νεκροταφείο» πλοίων στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας. Για να γίνει  ωστόσο αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και έτσι το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά θυμίζοντας σε όσους το έβλεπαν τα ταξίδια που έκαναν παλιά μαζί του.

Η στάση του ΟΛΠ

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) επρόκειτο να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση, πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ. Το οχηματαγωγό φυλασσόταν επί 24ώρου βάσεως. Σε ανακοίνωσή του τη Μ. Τρίτη ο ΟΛΠ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «αιφνίδια κλίση παρουσίασε σήμερα το πρωί το Ε/Γ-Ο/Γ “Παναγία Τήνου” ΝΠ 9913 το οποίο παρέμεινε στο κεντρικό λιμάνι Πειραιά ακινητοποιημένο και κατασχεμένο από το ΝΑΤ, χωρίς η πλοιοκτήτρια εταιρεία του, αν και είχε εκ του νόμου υποχρέωση, να φροντίσει να εξαλείψει τους κινδύνους, παρά το γεγονός ότι έχει ειδικώς προσκληθεί από τη διοίκηση του Οργανισμού». Τονίζεται μεταξύ άλλων ότι «η νέα κατάσταση του πλοίου επανεκτιμάται ήδη από τον Οργανισμό για την περαιτέρω πρόοδο της διαδικασίας απομάκρυνσής του. Ο Οργανισμός εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία έχει επιτύχει την απομάκρυνση πάνω από 100 εγκαταλελειμμένων και ημιβυθισμένων τα τελευταία έτη και ιδιαίτερα όσων ήσαν στον Κεντρικό Λιμένα, η δε μέριμνά του για την ασφαλή κατάσταση του λιμένα είναι διαρκής».

Το Λιμενικό για την κλίση

Σε ανακοίνωσή του το Λιμενικό Σώμα αναφέρει ότι «για περιστατικό κλίσης λόγω εισροής υδάτων από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία του Ε/Γ-Ο/Γ “Παναγία Τήνου”, το οποίο είναι πρυμνοδετημένο πλησίον της πύλης Ε4 του Λιμένα Πειραιά, ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Άμεσα, υπό τον συντονισμό του ΚΕΠΙΧ, στην περιοχή έσπευσαν πέντε ρυμουλκά προκειμένου συνδράμουν στην επιχείρηση σταθεροποίησης και επαναφοράς του πλοίου, ενώ πλωτό φράγμα ποντίστηκε προληπτικά πέριξ του πλοίου. Επιπρόσθετα, ενεργοποιήθηκε άμεσα το τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης της Λιμενικής Αρχής Πειραιά και ελήφθησαν μέτρα για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, δύτες καταδύθηκαν στην περιοχή προς εκτίμηση της κατάστασης». Για το περιστατικό, ενημερώνεται διαρκώς ο υπουργός κ. Δρίτσας, ενώ στο σημείο μετέβη ο αρχηγός του ΛΣ – ΕΛΑΚΤ αντιναύαρχος ΛΣ Σταμάτιος Ράπτης. Στην περιοχή δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι στιγμής θαλάσσια ρύπανση. Προανάκριση για το περιστατικό διενεργείται από το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

Με πληροφορίες από το “Βήμα” 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πειραιάς σε οριακό σημείο – SOS για τις υποδομές από τον Θεόδωρο Κόντε

Ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων προειδοποιεί: το λιμάνι δεν αντέχει άλλες αφίξεις χωρίς σχέδιο και υποδομές

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ ανοιχτά της Ιεράπετρας: Αισθητός σε όλη την Κρήτη

Καθησυχαστικοί οι σεισμολόγοι Λέκκας και Τσελέντης – Αναμένονται μετασεισμοί, συστάσεις για προσοχή στις παραλίες

Θα καούμε φέτος το καλοκαίρι; Ο Γιώργος Τσατραφύλλιας απαντά

Οι εποχικές προγνώσεις δείχνουν θερμοκρασίες πάνω από τα κανονικά επίπεδα, αλλά χωρίς έντονα καύσωνα, σύμφωνα με τα κλιματικά μοντέλα

Σαντορίνη: Seatrack σε Καμάρι και Περίσσα. Πρόσβαση στη θάλασσα για όλους

Εγκαθίστανται νωρίτερα φέτος τα συστήματα αυτόνομης πρόσβασης για άτομα με αναπηρία στις παραλίες της Σαντορίνης

Δυναμική παρουσία της Π.Ν.Αι. στο 10ο Φεστιβάλ Ελαιολάδου και Ελιάς στη Καλαμάτα

Στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου είχαν την ευκαιρία να γευτούν δημιουργίες των σεφ πάνω στις νησιώτικες συνταγές

Έναρξη ναυαγοσωστικής κάλυψης στις πολυσύχναστες παραλίες της Πάρου

Ο Δήμος Πάρου εξασφαλίζει έγκαιρα την προστασία λουομένων για τα έτη 2025 και 2026

«Παίρνει σύνταξη» και κρεμάει το γιλέκο του ο Όσκαρ της ΕΛ.ΑΣ

Μετά από οκτώ χρόνια δράσης, ο σκύλος περιπολίας που «διάβαζε» τα σήματα και εντόπιζε κινδύνους, αποχωρεί με τιμές και συγκίνηση

Σαντορίνη: Το Santorini Experience επιστρέφει 10-12 Οκτωβρίου 2025 για 8η χρονιά

9 βραβεία για την κορυφαία αθλητική διοργάνωση του Αιγαίου

Η Σύρος φιλοξενεί το 4ο Summer School για την υγεία παιδιών και εφήβων

Διήμερο επιστημονικών δράσεων με θέμα την ανάπτυξη, τη συμπεριφορά και τη φροντίδα υγείας στη σύγχρονη εποχή

Νάξος: Η φιλαναγνωσία ως γέφυρα έμπνευσης στα ολιγοθέσια σχολεία

Μαθητές από εννιά σχολεία συνάντησαν τον συγγραφέα Δ. Λεϊμονή μέσα από τα βιβλία του και τις δικές τους δημιουργίες

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Πραγματοποιήθηκε νυχτερινή αεροδιακομιδή με τα νέα φορητά φώτα

Ένα 24ωρο μετά την τοποθέτηση του προσωρινού φωτισμού, το νησί απέκτησε ξανά τη δυνατότητα νυχτερινής αερομεταφοράς ασθενών με ελικόπτερα AW-109

«Αχ πανάθεμά σε Αθήνα»: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδά για τα νησιά και τη νοσταλγία (video)

Μια νέα νησιώτικη μελωδία-ύμνος από τον μετρ του Αιγαίου, με τη συμμετοχή της οικογένειας Κονιτοπούλου (video)

Νάξος: Δυναμική παρέμβαση εργαζομένων και αναβολή της συζήτησης για απαγόρευση οικοδομικών εργασιών το καλοκαίρι

Μετά από κινητοποίηση της Επιτροπής Εργαζομένων στις Κατασκευές, η Δημοτική Αρχή Νάξου υποχρεώθηκε να αποσύρει το θέμα από το Δημοτικό Συμβούλιο