Η πορεία προς την επιτυχία με «άρωμα» Ναξιώτικου ρακόμελου! – Το μυστικό που έχει εκτοξεύσει το φαρμακείο της οικογένειας Κορρέ
«Όταν μυρίζουν ρακοκάζανα, έρχεται ο χειμώνας», λέγανε παλιά στα νησιά όταν ήθελαν να αναφερθούν στην παραδοσιακή απόσταξη ρακής. Καθόλου τυχαίο λοιπόν που το πρώτο προϊόν Κorres ήταν ένα αρωματικό σιρόπι για τον λαιμό με μέλι και γλυκάνισο, εμπνευσμένο από το θερμαντικό ρακόμελο που έφτιαχνε ο παππούς Γιώργος Κορρές στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Σκαδό της Νάξου.
Πολλές δεκαετίες μετά, σε ένα πολύ διαφορετικό περιβάλλον, στην καρδιά μιας μητρόπολης πια, το μεγαλύτερο και πιο εύφορο νησί των Κυκλάδων προσκαλεί τους βιαστικούς περαστικούς από τη συμβολή της διαρκώς ανερχόμενης οδού Κολοκοτρώνη με την οδό Βουλής σε ένα είδος «προσκυνήματος». Έτσι το οραματίστηκε ο εγγονός Γιώργος Κορρές όταν αποφάσισε να μεταφέρει εδώ το πρωτοποριακό ομοιοπαθητικό φαρμακείο από τις παρυφές του Παγκρατίου: ένα ανοιχτό εργαστήριο έρευνας, παραγωγής και διάθεσης μιας σειράς προϊόντων με σημείο αναφοράς τα βότανα της Νάξου και τις ευεργετικές τους ιδιότητες.
Εξωτερικά το νέο κατάστημα μοιάζει περισσότερο με εργαστηριακό χώρο παρά με παραδοσιακό φαρμακείο (επικεφαλής σχεδιασμού ήταν ο Μάνος Μπαμπούνης, ενώ στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του χώρου συμμετείχε ο Σταύρος Παπαγιάννης της Stage Design Office). Βοηθά η συνειδητή απουσία έντονων εμπορικών σημάτων και οι έξυπνα παλιομοδίτικες βιτρίνες που φέρνουν στον νου τα παλιά, «χειροποίητα» φαρμακεία.
Πως όμως ξεκίνησε η εταιρεία KORRES που έχει “χαράξει” τη δική της ιστορία στο χώρο των φυσικών καλλυντικών, προσελκύοντας όλο και περισσότερους καταναλωτές να τα αγοράσουν. Μάλιστα, η απήχηση δεν περιορίστηκε εντός των συνόρων (σ.σ. αν και η αλήθεια είναι ότι πρώτα έγινε ευρέως γνωστη εκτός και μετά εντός) καθώς τα προϊόντα διατίθενται και σε πολλές χώρες του εξωτερικού, αποδεικνύοντας πως η ελληνική επιχειρηματικότητα είναι ακόμα ισχυρή. Τα ιδιαίτερα προϊόντα με τις μίνιμαλ συσκευασίες και το χαρακτηριστικό λογότυπο έχουν πλέον φανατικό κοινό. Αυτός ,άλλωστε, είναι και ο σκοπός της εταιρείας, η οποία βασίζεται στην έρευνα και στο συνδυασμό υλικών, ώστε να παραχθούν φυσικά καλλυντικά, κατάλληλα για κάθε τύπο δέρματος. Με “όπλο” τα αγνά υλικά και το “πάντρεμα” τεχνολογίας και φύσης το brand KORRES κατάφερε να κυριαρχήσει. Πώς κατακτήθηκε όμως αυτή η επιτυχία και η αναγνώριση;
Το εργαστήρι και τα πρώτα πειράματα
Όλα ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του 1980 όταν ο φοιτητής Φαρμακευτικής ,Γιώργος Κορρές, ξεκίνησε να εργάζεται στο πρώτο ομοιοπαθητικό φαρμακείο της Ελλάδας, το οποίο βρισκόταν στο Παγκράτι. Όντας ακόμα φοιτητής ξεκίνησε το εγχείρημα αυτό με αμφιβολία ως προς την αποτελεσματικότητα της ομοιοπαθητικής, κάτι που έμελλε να αλλάξει πολύ σύντομα, όταν συνειδητοποίησε πώς τα φυσικά συστατικά είναι “θησαυρός”. Έτσι, το 1991 οι ιδιοκτήτες του φαρμακείου συνταξιοδοτήθηκαν κι ανέλαβε ο ίδιος τη διεύθυνση, κάνοντας το πρώτο βήμα “προς το όνειρο”.
Δημιούργησε ,λοιπόν, στο φαρμακείο το πρώτο του Εργαστήριο Ομοιοπαθητικής και χρησιμοποιώντας σαν “μπούσουλα” την εμπειρία που είχε αποκτήσει, ξεκίνησε τα πειράματα. Συνδύαζε υλικά και τεχνικές δοκιμάζοντας το τελικό αποτέλεσμα σε… φιλικά του πρόσωπα! Λίγα χρόνια μετά και συγκεκριμένα το 1996 το όραμα έγινε πράξη και “γεννήθηκε” η εταιρεία KORRES. Πρώτο της προϊόν ήταν το αρωματικό σιρόπι για το λαιμό φτιαγμένο από μέλι και γλυκάνισο , εμπνευσμένο από το θερμαντικό ρακόμελο που έφτιανε ο παππούς του στη Νάξο. Όσο για τα καλλυντικά, αρχικό προϊόν ,το οποίο παραμένει ακόμα και σήμερα best- seller, ήταν το Άγριο Τριαντάφυλλο, η πρώτη φυσική ενυδατική κρέμα!
“Χρονιά σταθμός” στην πορεία της εταιρείας αποτέλεσε το 2000, όταν η buyer του καταστήματος Harvey Nichols στο Λονδίνο ανακάλυψε τα προϊόντα Korres και πρότεινε να ιδρυθεί ένα νέο τμήμα με το όνομα Beyond Beauty, όπου θα περιλαμβάνει παγκόσμια niche brands. Η συνεργασία αυτή ήταν επί της ουσίας η έναρξη μια διεθνούς εξάπλωσης, καθώς τα επόμενα χρόνια η εταιρεία επεκτείνονταν διαρκώς και “κατακτούσε” τη μια χώρα μετά την άλλη. Κατόρθωσε ,δηλαδή, να εξαπλώσει μια ελληνική ιδέα σε ολόκληρο τον κόσμο και να ανταμείβεται συνεχώς στη διεθνή επιχειρηματική σκηνή με βραβεία και διακρίσεις.
Εκεί βασίστηκε και η εξέλιξη της τα χρόνια που ακολούθησαν, αφού μέσα από πολλές έρευνες και συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς ανέδειξε ελληνικά προϊόντα όπως η Μαύρη Πεύκη, το γιαούρτι το σταφύλι και άλλα. Δημιουργώντας καλλυντικά με τα “καλούδια” της ελληνικής γης αφενός διέδωσε την ελληνική καινοτομία κι αφετέρου επέκτεινε ακόμη περισσότερο το δίκτυο της. Μάλιστα, έχει συμπεριληφθεί και στη λίστα με τις 500 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ευρώπη!
Με πληροφορίες από τη σελίδα emea.gr