Η κίνηση μέσω του λιμανιού της Νάξου κινήθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό (+9,2% το τρίμηνο Ιούνιος – Αύγουστος σε σχέση με πέρυσι αλλά + 3.7% ο Αύγουστος) και επέστρεψε σε ρυθμούς προ … κρίσης – εντυπωσιακή η αύξηση στα φορτηγά αυτοκίνητα (+11,7%) ενώ σε υψηλά επίπεδα θα κινηθεί και η κίνηση τον Σεπτέμβριο
Θα το πούμε για μία ακόμη φορά… Ο καλύτερος τρόπος για να πεις ψέματα είναι οι αριθμοί και η στατιστική. Έχει μοναδική ικανότητα να κρύβει τα … πάντα. Η να τα προσαρμόζει κατά το δοκούν. Έχοντας λοιπόν στα χέρια μας τα πλήρη στατιστικά στοιχεία της κίνησης από το λιμάνι της Νάξου για το φετινό καλοκαίρι (σ.σ. ευχαριστούμε τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και δη της στατιστικής υπηρεσίας) ήτοι έως και τον Αύγουστο, η πρώτη εκτίμηση είναι ότι το νησί … πουλάει… Και όταν λέμε «πουλάει» εννοούμε ότι έχει κίνηση. Όμως, το ερώτημα είναι πόσες μέρες μένουν οι επισκέπτες στο νησί, τι τρώνε και κυρίως τι ξοδεύουν στα εμπορικά καταστήματα… Και πάντα έχοντας στο μυαλό μας ότι η κίνηση που γίνεται μέσα από λιμάνι δεν αφορά μόνο ξένους αλλά και εμάς τους ίδιους που μετακινούμαστε από και προς την Νάξο…
Το πρώτο στοιχείο; Ότι διακινήθηκαν από το λιμάνι της Νάξου κάτι λιγότερο από 300.000 επιβάτες για το τρίμηνο Ιούνιος – Ιούλιος. Επίδοση που είναι η 2η καλύτερη από το 2001 όταν και είχαμε το ζενίθ της κίνησης του λιμανιού… Και βέβαια τότε είχαμε και περίπου 900 δρομολόγια πλοίων σε μηνιαία βάση κάτι που δεν ισχύει τα τελευταία χρόνια, με τη διαφορά να καλύπτεται λόγω μεγαλύτερης χωρητικότητας…
Το δεύτερο στοιχείο; Σε αντίθεση με Ιούνιο (αύξηση της τάξης 24%, ότι καλύτερο στην ιστορία του νησιού) και τον Ιούλιο (αύξηση στο 11%, σπάζοντας κάθε ρεκόρ επισκεψιμότητας για το μήνα), ο Αύγουστος δεν κινήθηκε τόσο δυναμικά… Βέβαια οι 121.248 που αποβιβάστηκαν στο νησί δεν τους λες και λίγους αλλά σε σχέση με πέρυσι μιλάμε για 4297 επιπλέον επιβάτες. Τρεις φορές δηλαδή ένα Blue Star Patmos (!!!) Να γελάσουμε ή όχι; Απλά κρατάμε ότι οι 121.248 επιβάτες είναι το 2ο καλύτερο ρεκόρ από το 2001 (144.010) που θεωρούμε ότι δύσκολα θα σπάσει… και για 4η σερί χρονιά έχουμε +100.000 επισκέπτες.
Το τρίτο στοιχείο; Έχουμε σημαντική αύξηση των φορτηγών αυτοκινήτων… Ουσιαστικά είχαμε 11.7% ως αύξηση σε σχέση με πέρυσι, κάτι που σημαίνει ότι έχουμε κίνηση εμπορευμάτων σε ικανοποιητικό βαθμό. Κι αυτό είναι σημαντικό αφού μεταφράζετε σε ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν. Αντίστοιχη αύξηση έχουμε και στην κίνηση των ΙΧ (στο +5%) και για 2η σερί χρονιά έχουμε τον Αύγουστο περισσότερα από 12.000 αυτοκίνητα που αποβιβάζονται στο λιμάνι. Αυτό είναι λογικό από τη στιγμή που έχουμε χαμηλές τιμές και προσφορές στα εισιτήρια των αυτοκινήτων. Αντίθετα είχαμε μείωση των δικύκλων (-4,7%) κάτι που είναι παράξενο…
Και βέβαια θα πρέπει να πούμε ότι σε σχέση με το 2013 η Νάξος έχει μία αύξηση κίνησης επιβατών από το λιμάνι που αγγίζει και το 25% την καλοκαιρινή περίοδο… Όχι κι άσχημα έ;
Αρκετά όμως με τους αριθμούς.. Είπαμε αυτοί λένε την μισή αλήθεια. Η άλλη μισή έρχεται από τους τοπικούς παράγοντες που κινούνται σε θέματα τουρισμού. Είναι ικανοποιημένοι ή όχι; Μπορεί ο κος Μαργαρίτης να δήλωσε στην «Καθημερινή» πριν από μερικές ημέρες ότι το «νησί έπηξε» αλλά η αλήθεια για το ..πήξιμο θα γίνει γνωστή στα τέλη Οκτωβρίου. Όταν και θα γίνει ταμείο. Είτε από τους ξενοδόχους, είτε από τους μαγαζάτορες ή τους άλλους φορείς, εμπλεκόμενους με τον τουρισμό. Και τότε θα πούμε «πήξαμε ή όχι»… Τώρα απλά βλέπουμε αριθμούς…
Και βέβαια δεν πρέπει να μείνουμε σ’ αυτούς… Ο Σεπτέμβριος μπορεί να έχει λιγότερα πλοία (εκτός «Νήσος Ρόδος» και αλλαγή στο «Νήσος Σάμος», έλευση «Νάξος» αντί «Πάτμος» και εκτός το Tera Jet) αλλά παραμένει ένας δυνατός προορισμός. Οι ξενοδόχοι λένε ότι τα δωμάτια τους έχουν ζήτηση έως τέλος του μήνα. Αλλά εμείς ως Δήμος δεν πήγαμε στην έκθεση Natura Tour στη Γερμανία που απευθύνεται κυρίως στους επισκέπτες που λατρεύουν τις εναλλακτικές μορφές, όπως η πεζοπορία…
Πρέπει να κατανοήσουμε ότι οι αριθμοί δεν είναι άλλοθι για τίποτα. Είναι απλά ένας καλός τρόπος να λες ψέματα… Οπότε προσοχή… Ακόμη κι εκεί θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί…
Η καλοκαιρινή περίοδος στη Νάξο
(Ιούνιος – Ιούλιος – Αύγουστος)
Έτος |
Επιβάτες |
Διαφορά |
2000 |
268.321 |
|
2001 |
295.153 |
10,00% |
2002 |
227.885 |
– 22,79% |
2003 |
228.974 |
0,48% |
2004 |
199.155 |
– 13,02% |
2005 |
247.182 |
24,12% |
2006 |
243.500 |
– 1,49% |
2007 |
252.012 |
3,50% |
2008 |
243.801 |
– 3,26% |
2009 |
233.353 |
– 4,29% |
2010 |
208.868 |
– 10,49% |
2011 |
225.523 |
7,97% |
2012 |
200.762 |
– 10,98% |
2013 |
215.955 |
7,57% |
2014 |
238.746 |
10,55% |
2015 |
244.433 |
2,38% |
2016 |
265.426 |
7,90% |
2017 |
292.191 |
9,20% |
Ο Αύγουστος με μία ματιά
Έτος |
Επιβάτες |
Διαφορά |
2000 |
130.918 |
|
2001 |
144.010 |
10,00% |
2002 |
98.566 |
– 31,56% |
2003 |
103.749 |
5,26% |
2004 |
75.667 |
– 27,07% |
2005 |
108.569 |
43,48% |
2006 |
98.754 |
– 9,04% |
2007 |
103.012 |
4,31% |
2008 |
100.278 |
– 2,65% |
2009 |
96.653 |
– 3,61% |
2010 |
83.821 |
– 13,28% |
2011 |
91.617 |
9,30% |
2012 |
85.882 |
– 6,26% |
2013 |
91.030 |
5,99% |
2014 |
101.738 |
11,76% |
2015 |
105.499 |
3,7% |
2016 |
116.951 |
10,9% |
2017 |
121.248 |
3,7% |