Πέμπτη, 14 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΙστορίεςΜήλος: εκδήλωση για τους 14 εκτελεσθέντες της κατοχής

Μήλος: εκδήλωση για τους 14 εκτελεσθέντες της κατοχής

|

Κάθε χρόνο την τελευταία Κυριακή του Φεβρουαρίου οι Μήλιοι αποδίδουν φόρο τιμής στους 14 εκτελεσθέντες συμπατριώτες τους από τους Γερμανούς – Το ίδιο έγινε και φέτος αλλά τους πονάει το γεγονός ότι το Ελληνικό κράτος το 2014 είπε «όχι» στο αίτημά τους για ανάδειξη του νησιού «ως μαρτυρική νήσος που επλήγη από τις δυνάμεις κατοχής την περίοδο 1941-1944» 

Κάθε χρόνο, την τελευταία Κυριακή του Φεβρουαρίου το σκηνικό επαναλαμβάνεται. Και είναι λογικό… Οι κάτοικοι της Μήλου με συγκίνηση και ευλάβεια αποδίδουν τιμή στα δεκατέσσερα (14) παλικάρια της που εκτελέστηκαν από τα στρατεύματα της Γερμανικής Κατοχής τον Φεβρουάριο του 1943 . Εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς επειδή διέπραξαν την ”εγκληματική πράξη” να μαζέψουν τα απομεινάρια ενός ναυαγίου στο κόλπο του Αδάμαντα. Και το σκηνικό φέτος δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικό, έστω κι εάν υπάρχει πικρία από τη στάση της Ελληνικής Πολιτείας. Το μεσημέρι της Κυριακής ομάδα από αθλητές του Παμμηλιακού και του Ιεράκα αλλά και Μήλιοι νεαροί βρέθηκαν στο χώρο (έχουν φυτέψει σε παλαιότερη εκδήλωση ελαιόδεντρα και λουλούδια) όπου εκτελέστηκαν οι συμπατριώτες τους. Παρουσία του Μητροπολίτη Σύρου και Νήσων Δωροθέου Β πραγματοποιήθηκε η επιμνημόσυνη δέηση και στη συνέχεια ακολούθησε ο καθιερωμένος αγώνας δρόμου.  Πέρυσι, είχαν γίνει από τον Δήμαρχο κο Δαμουλάκη τα αποκαλυπτήρια του παραλιακού δρόμου που ξεκινάει από το εργοστάσιο της ΔΕΗ και φτάνει στο μνημείο των Δεκατεσσάρων και η οδός πήρε το όνομα «Οδός Δεκατεσσάρων Εκτελεσθέντων Θυμάτων Κατοχής».

Αποζημίωση; Παπούτσια

Όμως, αυτό που πονάει τους Μήλιους ενδεχομένως περισσότερο κι από τις σφαίρες των Γερμανών όταν διαπερνούσαν τα κορμιά των νεαρών είναι η στάση της Κυβέρνησης. Το 2014 τον Φεβρουάριο το Δημοτικό Συμβούλιο του νησιού αποφασίζει ομόφωνα να ζητήσει από την Πολιτεία όπως χαρακτηριστεί η Μήλος ως μαρτυρική νήσος. Όμως, τέσσερις μήνες αργότερα, στις 31 Ιουνίου του 2014 με υπογραφή του τότε υπουργού Εσωτερικών κου Ντινόπουλου έγινε γνωστό ότι η αρμόδια Επιτροπή που είχε συσταθεί από το κράτος, έκρινε ότι η Μήλος δεν πληρούσε τα …κριτήρια για να πάρει αυτό τον χαρακτηρισμό. Όπως άλλωστε και στα τέλη της δεκαετίας του 40 το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους με επιστολή του προς τον τότε Πρόεδρο της Κοινότητας Πλάκας Μήλου είχε αναφέρει την απόρριψη αίτησης της Σοφίας χήρας Παντελή Ψαθά (ενός εκ των θυμάτων) ήδη συζύγου Γεωργίου Μαυρογιάννη, περί κανονισμού πολεμικής συντάξεως. Το  μόνο που έλαβαν οι συγγενείς των δεκατεσσάρων ήταν 2000 δραχμές μέσω της Ενωσης Μηλίων τον Οκτώβριο του 1945 (χρήματα εις μνήμη του πολιτευτή Κυκλάδων Πέτρου Ράλλη) και στα τέλη του 1946 ζεύγη παπουτσιών που εστάλησαν από τον Βουλευτή Δροσόπουλο σε υπαλλήλους, συνταξιούχους και «θύματα των τυφεκισθέντων 14 πατριωτών, συμμετέχοντα εις την διανομήν υπό την ιδιότητά των ως συνταξιούχων». Και έτι ξεπληρώθηκε το χρέος… Με ένα ζευγάρι παπούτσια και 2000 δραχμές…

Η ιστορία των δεκατεσσάρων

Ποια είναι όμως η ιστορία των δεκατεσσάρων; Με την βοήθεια του Νάσου Μπράτσου και του αρχείου της ΕΡΤ έχουμε την ιστορία… Ο)λα ξεκίνησαν μετά τον βομβαρδισμό από τρία αεροπλάνα της RAF (Royal Air Force), του πλοίου «Άρτεμις Πίττα». Η διαταγή της εκτέλεσης υπεγράφη από τον γνωστό για τις εκκαθαρίσεις των Εβραίων στην πόλη Libau της Λετονίας, διοικητή των κατοχικών δυνάμεων στη Μήλο, πλοίαρχο  Hans Kawelmacher. Και η παράθεση των γεγονότων γίνεται μέσα από το βιβλίο «Οι Γερμανοί στη Μήλο 1941 – 45» του Γρηγόριου Μπελιβανάκη…

 «Το φορτηγό πλοίο «Άρτεμις», εστάθμευε στο λιμάνι του Aδάμαντα μαζί με άλλα πλοία. Ήταν φορτωμένο με στρατιωτικό υλικό και καύσιμα που πήγαινε για Κρήτη και ίσως Αφρική. Το πλοίο βομβαρδίστηκε από αγγλικά αεροπλάνα, ανατινάχθηκε, και κάηκε, μεγάλο δε μέρος του φορτίου του που επέπλεε, εκβράστηκε στην περιοχή Μαύρα Γκρεμνά και Χιβαδολίμνη. Mέσα στο πλοίο βρήκαν τον θάνατο 15 Έλληνες μέλη του πληρώματος και 14 Γερμανοί. Ένα από τα αεροπλάνα που του επιτέθηκαν χτυπήθηκε από τα αντιαεροπορικά πυρά και κατέπεσε στη θέση Μαρούλια, στο Κοντάρο.

Ο Ντούνης, βασισμένος σε λιμενικά έγγραφα αναφέρει τα εξής για το «Άρτεμις»:

 «Το πλοίο τελώντας υπό γερμανική επίταξη, με πλοίαρχο τον Δημήτριο Ιω. Ρούσσο από την Λίμνη Ευβοίας, την 21ην Φεβρουαρίου 1943, ευρισκόμενο στον όρμο της Μήλου, βομβαρδίστηκε από συμμαχικά αεροπλάνα και βυθίστηκε με αποτέλεσμα να υπάρξουν 15 θύματα από το πλήρωμά του». Σημειώνεται ότι το πλοίο είχε επιταχθεί από τις Γερμανικές Αρχές Κατοχής, και μετέφερε φορτίο πετρελαίου σε βαρέλια καθώς και στρατιωτικό υλικό.

Την ίδια ώρα τα αεροπλάνα έριξαν και δύο βόμβες κοντά στο εργοστάσιο Κλωναρίδη όπου υπήρχε αποθήκη με καύσιμα. Η μία που έπεσε δίπλα στην αποθήκη καυσίμων που είχαν εκεί οι Γερμανοί, δεν εξερράγη. Η άλλη έπεσε στην σπηλιά του Αριστείδη Παπαϊωάννου εκεί που είχε πέσει και μία γερμανική τον Απρίλιο του 1941 και είχε θάψει, τότε, τους ναυαγούς του «Μαρία Σταθάτου» που είχαν καταφύγει σ’ αυτήν. Άγνωστος ο αριθμός των θυμάτων».

Το «Άρτεμις Πίττα», πάντα κατά Ντούνην, (πρώην HEROLD, πρ. MAID OF ATHENS), κατά το ποίημα του Μπάϋρον· «Η Κόρη των Αθηνών», νηολογίου Χίου 92, κατά πληροφορίες του Δημήτρη Γκαλών που βρήκε στοιχεία σε γερμανικά αρχεία ότι στις 6.4.1941, πρώτη μέρα της γερμανικής επίθεσης, βομβαρδίστηκε στο λιμάνι του Πειραιά από τους Γερμανούς και βυθίστηκε αλλά αργότερα ανελκύσθη, επισκευάστηκε και ταξίδευε ως γερμανικό πλοίο μαζί με άλλα, επίτακτα.

Κατά Ντούνην το απωλεσθέν πλήρωμά του ήταν οι: Ιωάννης Στεφάνου, Υποπ/ρχος. Παναγιώτης Γουλιμής, Α’ Μηχανικός. Σπυρίδων Κοτσιμάρας, Β’ Μηχανικός. Ευάγγελος Καλούρης, Αρχ/κός. Κυριάκος Τσότσος, Θερμαστής. Ανδρέας Βεντουράτος, Θερμαστής. Σταύρος Μανουσάκης, Μάγειρας. Νικόλαος Σακελαρίδης, Ναύτης. Κων/νος Γαλανίδης, Ανθρακεύς. Κων/νος Γκιουλέκας, Ναύτης. Παντελής Κατσαΐτης, ναύτης. Αρτέμης Σιμιγδαλάς, Ναύτης. Σπυρίδων Λαλούσης Βοηθός Θαλ/λου. Αναστάσιος Βενιζέλος, Βοηθός Θαλ/λου.

Tο «Άρτεμις» ήταν φορτωμένο με καύσιμα. Τα βαρέλια με βενζίνη και πετρέλαιο, καθώς και άλλα είδη που επέπλεαν τα πήρε ο βοριάς και τα πήγε στην απέναντι αμμουδιά της Χιβαδολίμνης.

Κατά την συνήθεια των ημερών πολλοί εντόπιοι πήγαν να πάρουν τα πράγματα που ο βοριάς έβγαλε στην ακτή. Για να πάρουν το περιεχόμενο μερικών βαρελιών τα τρύπησαν με κασμά. Κάποια στιγμή έφτασε γερμανική περίπολος που συνέλαβε όσους εβρήκε επί τόπου και τους πήγε στον Σταθμό Χωρ/κής Αδάμαντος, όπου τους υπέβαλαν σε ανακρίσεις, με διερμηνέα τον Κλωναρίδη, για να μαρτυρήσουν και τους άλλους που είχαν πάει εκεί και έκαναν την ίδια δουλειά. Στο σημείο αυτό παραθέτουμε αυτούσιο ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Χαλκουτσάκη («H Mήλος στην Kατοχή») αρκετά κατατοπιστικό:

«Η ανάκριση γινόταν από Γερμανό αξιωματικό με διερμηνέα τον Κώστα Κλωναρίδη, έπαρχο Μήλου και επίτροπο της γερμανικής διοίκησης, όπως είχε αυτοανακηρυχθεί….Το μάζεμα από τα παράλια των πραγμάτων που έβγαζε η θάλασσα ήταν παράπτωμα ελαφρότερο από την κλεψιά. Και αφού συγχωρούσαν (οι Γερμανοί) τις κλεψιές δεν περίμεναν βαριά ποινή για την πράξη που έκαναν. Έτσι εύκολα κανείς στην ανάκριση θα έλεγε ποιούς άλλους είδε».

Η εκτέλεση

Στο τέλος συγκέντρωσαν περί τα 25 άτομα. Απ’ αυτούς επέλεξαν 14 τους οποίους επήραν το πρωΐ της 26ης Φεβρουαρίου και τους επήγαν στο «αμπέλι του Καλλέργου» στην Αλυκή και τους τυφέκισαν με διαταγή του δ/τή της Μήλου πλοιάρχου Χανς Καβελμάχερ. (Χαλκουτσάκης, σελ. 63 κ.ε. Ο Καβρουδάκης, στο Ημερολόγιό του λέει πως συλλήψεις έγιναν στις 23 Φεβρουαρίου. Ίσως αναφέρεται σε δεύτερο κύμα συλλήψεων άλλων ατόμων που προέκυψαν μετά τις ανακρίσεις).

Η ανακοίνωση η οποία τοιχοκολήθηκε μετά την εκτέλεση, έχει ως εξής:

Προς τον Λαόν της Μήλου

Εξετέλεσα τους

1ον. Βασίλειον Ψαθάν του Ανδρέου εκ Τριοβασάλου

2ον. Παντελή Ψαθάν του Ανδρέου »»

3ον. Κωνστ. Ψαθάν του Μιχαήλ »»

4ον. Κων/νον Νίνον του Γεωργίου »»

5ον. Ευάγγελον Ξυδού του Ανδρέου »»

6ον. Αντώνιον Ραπανάκην του Σταματίου »»

7ον. Στυλιανόν Βήχον του Μιχαήλ εκ Τρυπητής

8ον. Φραγκιόν Βήχον του Αντωνίου »»

9ον. Θεμιστοκλήν Μάλλην ή Υψηλάντην του Πέτρου »»

10ον. Εμμανουήλ Βήχον ή Ψαρράν. »»

11ον. Ιωάννην Μαρκαντώνην του Μιχαήλ »»

12ον. Πέρρον Κυρίτσην του Ιωάννου »»

13ον. Αντώνιον Καμπουράκην του Μιχαήλ εκ Πλακών »»

14ον Αντώνιον Βήχον του Δομέτη »

Διότι ελαφυραγώγησαν και έκλεψαν εκ του ατμοπλοίου «Άρτεμις» είδη ανήκοντα εις τον γερμανικόν στρατόν.

Εν Μήλω τη 26η Φεβρουαρίου 1943

Ο Διοικητής της Μήλου

Καβελμάχερ

Πλοίαρχος

Μετά από λίγες ημέρες, ο προσωρινός Δ/τής της Υποδιοικήσεως Χωροφ. Μήλου, ενωμοτάρχης Γεώργιος Βλάχος στέλνει με το αριθ. 4/11/84/15 Μαρτίου 1943 συνοδευτικό έγγραφο στους προέδρους των κοινοτήτων (πλην Αδάμαντος, που δεν είχε τυφεκισθέντες δημότες) το ελληνικό μέρος της ανακοίνωσης του Καβελμάχερ, «διά την τακτοποίησιν των ληξιαρχικών υμών βιβλίων». Για να συνταχθούν δηλ. οι ληξιαρχικές πράξεις θανάτου.

Η ανακοίνωση του Γερμανού Δ/τού δεν ήταν ειλικρινής σε ότι αφορά την πρόθεση των τυφεκισθέντων. Δεν έκλεψαν και δεν λαφυραγώγησαν από κανένα πλοίο τίποτε. Βρήκαν στην αμμουδιά ότι είχε βγάλει το κύμα και απ’ αυτά πήραν κάποια είδη, όπως γινόταν σε ευρεία έκταση στις αρχές του πολέμου και ακόμη μετά. Να σημειωθεί ότι μεταξύ των αντικειμένων που μάζεψαν ήσαν κάτι ξύλινες σανίδες, μια βούρτσα σφουγγαρίσματος, ένα ψάρι που σκότωσαν οι βόμβες, και άλλα τέτοια. (Χαλκουτσάκης, «Η Μήλος στην Κατοχή». σελ. 64).

Ήσαν συνηθισμένοι, οι κάτοικοι, σ’ αυτού του είδους την περισυλλογή προϊόντων ναυαγίου και μάλλον δεν επίστευαν οι άνθρωποι πως έκαναν κάτι επιλήψιμο. Το ίδιο είχε γίνει τις πρώτες ημέρες της κατοχής με το ημιβυθισμένο πλοίο «Πόπη» από το οποίο έβγαζαν είδη στρατιωτικού ρουχισμού και υποδήσεως μπροστά στα μάτια των Γερμανών που δεν το απαγόρευαν. Το ίδιο και με το «Σίφνος» που έβγαλε στην επιφάνεια βαρέλια με λάδι. Αλλά και σε όλες τις μηλέϊκες ακτές όλο και κάτι έβγαινε μέσα στην δίνη των πολεμικών γεγονότων και η περισυλλογή των ήταν καθημερινή πρακτική. Βέβαια η διαφορά των τότε ναυαγίων με το «Άρτεμις» ήταν ότι τα πρώτα ανήκαν στον ηττηθέντα εχθρό των Γερμανών, ενώ τα του «Άρτεμις» ήταν του στρατού κατοχής. Μια λεπτομέρεια που για τους απλούς άτυχους χωρικούς, θα μπορούσε να ισχυρισθεί κανείς, δεν ήταν και εύκολα διακριτή.

Εκταφή

Μετά την Απελευθέρωση, τον Φεβρουάριο του 1946, έγινε η εκταφή των εκτελεσθέντων παρουσία του δ/τού της Υποδ/σεως Χωροφυλακής Κεραμιδά, του προέδρου της Κοινότητος Αδάμαντος Ι. Καβρουδάκη, των συγγενών και άλλων. Τα λείψανα βρέθηκαν θαμμένα με τάξη σε δύο ντάνες, και υπήρχε κατάλογος κάθε ντάνας. Οι συγγενείς ήθελαν να τα πάρουν αλλά ο Κεραμιδάς βοηθούμενος από τον Καβρουδάκη τους έπεισε να μείνουν εκεί σε ένα κενοτάφιο που κτίστηκε γι’ αυτό το σκοπό. Πράγματι τα οστά τοποθετήθηκαν, σε ειδικά κασάκια και τοποθετήθηκαν σε οστεοφυλάκιο σχήματος μικρής εκκλησίας στην θέση, περίπου, της εκτέλεσης. Η τοποθεσία πήρε αμέσως το όνομα· «Δεκατέσσερις». Ένας σταυρός και μια μαρμάρινη πλάκα με κατάλογο των ονομάτων των εκτελεσθέντων σηματοδοτούν το μνημείο και μνημονεύουν το γεγονός.M1.2.2

Η Ένωση Μηλίων Αθηνών με πρόεδρο τον Ευάγγελο Μπουρμπαχάκη και Γραμματέα τον Ευάγγελο Κουτσουδάκη υπέβαλε το καλοκαίρι του 1945 άκαρπη μήνυση κατά του Καβελμάχερ ως εγκληματία πολέμου.

Εκείνο τον καιρό, σύμφωνα με πληροφορίες από την Χλωρίδα Μοδινού-Σκαρβέλη, ο Καβελμάχερ είχε συλληφθεί στο Βερολίνο και έμεινε αιχμάλωτος των Ρώσων επί 8 χρόνια, γι’ αυτό, ίσως, και δεν δικάστηκε. Πέθανε στη Βόννη το 1954. Στην Σκαρβέλη, είχε εξομολογηθεί κάποια φορά μετά τον πόλεμο, πως για τον τυφεκισμό των 14ρων δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς αφού ο υπασπιστής του, Άζεντορφ, που ήταν φανατικός ναζί είχε αναφέρει το γεγονός στις ανώτερες αρχές που διέταξαν σκληρή και παραδειγματική τιμωρία.

Το ert.gr ευχαριστεί το Δήμο Μήλου και την αντιδήμαρχο Σοφία Βαμβακάρη για την παροχή του αρχειακού υλικού. Οι φωτογραφιες είναι από το αρχείο του Περικλή Καβαλιέρου 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δεκαπενταύγουστος 2025: 81.500 επιβάτες φεύγουν για τα νησιά – Η μεγάλη καλοκαιρινή έξοδος

Γεμάτα δρομολόγια από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο – Αυξημένη κίνηση και μετά την αργία

Κάδος στο κεδροδάσος: 30 μέτρα που αποκαλύπτουν την έλλειψη παιδείας

Όταν ο εθελοντισμός δεν φτάνει και η αδιαφορία σκορπίζει σκουπίδια στον αέρα

Άνοδος 6,5% στην επιβατική κίνηση των αεροδρομίων ΥΠΑ, «Πετάει» η Σύρος με 125,5% αύξηση

Ρεκόρ για τη Σύρο και σταθερή άνοδος σε Πάρο, Νάξο και Μήλο – Συνολικά 44,7 εκατ. επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια το επτάμηνο.

Μήνυμα Δημάρχου Τήνου για τον Δεκαπενταύγουστο και την Παναγία της Μεγαλόχαρης

Ο Παναγιώτης Κροντηράς στέλνει ευχές και μήνυμα αλληλεγγύης στους πληγέντες από τις πυρκαγιές, τιμώντας ταυτόχρονα την επέτειο του τορπιλισμού της «Έλλης».

Η Πορτάρα της Νάξου: Το μνημείο των 26 αιώνων που φυλάει μυστικά και θρύλους

Από τον Διόνυσο και την Αριάδνη έως τις σύγχρονες μάχες για την προστασία του εμβληματικού μνημείου που στέκει αγέρωχο στο Αιγαίο

Δωρεάν βραδινά δρομολόγια Σαντορίνης – Θηρασιάς με το «ΑΛΜΙ»

Ο Δήμος Θήρας επεκτείνει τη θαλάσσια σύνδεση των δύο νησιών, προσφέροντας βραδινά δρομολόγια χωρίς κόστος για κατοίκους και επισκέπτες.

Χίος: Αγώνας για τον πλήρη έλεγχο της μεγάλης πυρκαγιάς, 42.000 καμένα στρέμματα γης

Μειώθηκε η ένταση της φωτιάς στη Βόρεια Χίο – Εκτεταμένες οι καταστροφές σε σπίτια, δάση και δίκτυο ηλεκτροδότησης.

ΑΜΣ Φιλωτίου: Άνοιξαν οι εγγραφές για τη νέα σεζόν στην Ακαδημία Ποδοσφαίρου

Η αθλητική οικογένεια του Φιλωτίου καλεί παλιούς και νέους αθλητές να φορέσουν ξανά τα ποδοσφαιρικά τους παπούτσια.

Καβαλώντας τα κύματα, μιλώντας στον άνεμο, μία μέρα με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Lennart Neubauer (photos)

Από τους λόφους της Νάξου μέχρι την αλμυρή άκρη της Λαγκούνας, πέρασα μια ολόκληρη μέρα με τον Lennart Neubauer, τον 21χρονο Παγκόσμιο και Ευρωπαίο Πρωταθλητή Windsurf Freestyle, ανάμεσα σε σανίδες, ιστορίες και τον ρυθμό του Bob Marley.

Ίος: Το νησί που ζει το πιο φωτεινό του καλοκαίρι

Αυθεντική κυκλαδίτικη ψυχή, χρυσές παραλίες και γιορτές που γεμίζουν το Αιγαίο με χαμόγελα.

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Κυκλοφοριακό χάος στο Χαλκί Νάξου: Εικόνες αγανάκτησης και πλήγμα στον τουρισμό

Ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, εγκλωβισμένοι οδηγοί και επισκέπτες – Ζητούνται λύσεις για υποδομές και συγκοινωνία στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Attica Group: Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια της Παρασκευής 8/8 λόγω απαγορευτικού απόπλου

Ανακοινώθηκε η αναστολή σημαντικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς και από τις Κυκλάδες – Σε αναμονή νεότερων οδηγιών οι επιβάτες.

Blue Star Ferries: Αναστολή δρομολογίων για σήμερα (08/08), στις 4 το απόγευμα αναχωρεί το “Blue Star Delos”

Ακυρώνονται τα περισσότερα δρομολόγια της Blue Star λόγω απαγορευτικού – Το μόνο που ταξιδεύει είναι το Blue Star Delos με καθυστέρηση και τροποποιημένο δρομολόγιο

Απαγορευτικό απόπλου: Νυχτερινές λύσεις για Άνδρο από Ραφήνα

Καθηλωμένα 25 πλοία στον Πειραιά και 13 στη Ραφήνα – Τρία έκτακτα δρομολόγια μεταμεσονύχτια για Άνδρο για να εξυπηρετηθούν αποκλεισμένοι επιβάτες