Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΓ. Σκοπελίτης: "Δεν μπορείς να πεις "άσ’ το, πάμε αύριο" που θα...

Γ. Σκοπελίτης: “Δεν μπορείς να πεις “άσ’ το, πάμε αύριο” που θα είναι καλύτερος ο καιρός»

|

“…. Δεν μπορείς να πεις «άσ’ το, πάμε αύριο που θα είναι καλύτερος ο καιρός». Υπάρχουν επιβάτες που ζορίστηκαν πολύ με τις αντιξοότητες του ταξιδιού και τα έβαλαν μαζί μας που σαλπάραμε κάτω από τις δεδομένες συνθήκες. Όταν όμως φτάσαμε στον προορισμό και είδαν τον κόσμο να περιμένει στο λιμάνι για είδη πρώτης ανάγκης, μας ζήτησαν συγγνώμη…”

Ποιος το αναφέρει αυτό; Ο Γιάννης Σκοπελίτης. Ο άνθρωπος που “κρύβεται” πίσω από το Express Skopelitis. Το πλοίο- θρύλος των Μικρών Κυκλάδων. Τώρα βέβαια τα ηνία τα έχουν οι cpt Γιάννης Φωστιέρης και Δημήτρης Σκοπελίτης (γιος του Γιάννη Σκοπελίτη) αλλά οι απόψεις του cpt Γιάννη Σκοπελίτη είναι πάντα ενδιαφέρουσες…

skopelitis

Σε συνέντευξη που έδωσε στην “Καθημερινή” το 2018 στην Ισαβέλλα Ζαμπετάκη με τίτλο “Γιάννης Σκοπελίτης: Ο καπετάνιος των «δύσκολων» Κυκλάδων” μιλάει για όλα…

“Από τη δεκαετία του 1960 μέχρι σήμερα, ο Γιάννης Σκοπελίτης και η οικογένειά του συνδέουν ακτοπλοϊκά τις Μικρές Κυκλάδες, ανεξαρτήτως εποχής και καιρικών συνθηκών. Το δρομολόγιο συνέβαλε τόσο στην ένταξη της Δονούσας, των Κουφονησίων, της Ηρακλειάς και της Σχοινούσας στον τουριστικό χάρτη όσο και στην κάλυψη των αναγκών των κατοίκων των νησιών σε είδη πρώτης ανάγκης.

Πότε πραγματοποίησε η οικογένειά σας τα πρώτα δρομολόγια προς τις Μικρές Κυκλάδες;

“Η αρχή έγινε το 1958 από τον πατέρα μου με τον «Πανορμίτη», ένα καΐκι που εξυπηρετούσε μία φορά την εβδομάδα την ταχυδρομική γραμμή Νάξου, Δονούσας, Κουφονησίου, Ηρακλειάς, Σχοινούσας, Αμοργού. Το 1971 απέκτησε ένα σιδερένιο σκάφος και το 1976 ένα αμιγώς επιβατηγό βαποράκι, το «Μαριάννα». Ήταν τα χρόνια που ξεκινούσε η τουριστική ανάπτυξη των Μικρών Κυκλάδων. Μέσα από τα δρομολόγιά μας, οι επισκέπτες ανακάλυπταν ότι, πέρα από τη Νάξο και τη Μύκονο, υπήρχαν και άλλα κυκλαδονήσια. Το 1985 πήρα τον «Σκοπελίτη», ένα βαποράκι σύγχρονο για τα δεδομένα της εποχής του. Γρήγορο, χωρούσε τέσσερα πέντε αμάξια και μηχανές και κάλυπτε τις ανάγκες εκείνης της περιόδου. Αρχικά το έλεγαν «Σποράδες», αλλά, επειδή όλοι το δικό μου όνομα φώναζαν όταν το έβλεπαν να μπαίνει στο λιμάνι, του το έδωσα και επίσημα. Το 1998 βγάλαμε το «Express Scopelitis», που συνεχίζουμε να έχουμε μέχρι σήμερα”.

Τι σημαίνει το να βγάζεις το καράβι στη θάλασσα παρά το απαγορευτικό;

“Το πέλαγος το ταξιδεύεις. Υπάρχει εμπειρία και γνώθι σαυτόν. Το πιο δύσκολο είναι τα λιμάνια. Όταν για παράδειγμα έχει νοτιά, δεν μπορείς να προσεγγίσεις όλα τα νησιά. Ανάλογα με τον καιρό, εμείς το παλεύουμε λίγο περισσότερο από τα μεγαλύτερα πλοία. Έχουμε και τον τρόπο, παίρνουμε και το ρίσκο μας προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τους επιβάτες και τις ανάγκες των νησιωτών. Θέλει κουράγιο το πράγμα, κι εμείς το έχουμε”.

Από όλα αυτά τα χρόνια, ποιες ιστορίες έχουν χαραχτεί στη μνήμη σας;

“Δεν έχει σημασία να καταγράψουμε ένα ή δύο συγκινητικά περιστατικά. Το θέμα είναι να προσφέρεις τη βοήθεια που χρειάζεται. Το να φτάσει ένα φάρμακο στη Δονούσα μπορεί να κρίνει την υγεία ενός ανθρώπου. Και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να το παλέψεις. Δεν μπορείς να πεις «άσ’ το, πάμε αύριο που θα είναι καλύτερος ο καιρός». Υπάρχουν επιβάτες που ζορίστηκαν πολύ με τις αντιξοότητες του ταξιδιού και τα έβαλαν μαζί μας που σαλπάραμε κάτω από τις δεδομένες συνθήκες. Όταν όμως φτάσαμε στον προορισμό και είδαν τον κόσμο να περιμένει στο λιμάνι για είδη πρώτης ανάγκης, μας ζήτησαν συγγνώμη. Η ουσία είναι να προσφέρεις το μέγιστο και να κάνεις αυτό που πιστεύεις ότι πρέπει να κάνεις”.

Express Skopelitis
Express Skopelitis

Με ποιο καράβι θα ταξιδεύετε τις Κυκλάδες το φετινό καλοκαίρι;

“Μέχρι πριν από κάποια χρόνια υπήρχε η σκέψη για αντικατάσταση του «Express Scopelitis» με ένα μεγαλύτερο σκάφος. Μας πρόλαβε όμως η κρίση, έκλεισαν οι στρόφιγγες των τραπεζών, κι έτσι απλώς εκσυγχρονίσαμε το υπάρχον. O ανταγωνισμός το καλοκαίρι είναι υψηλός με τα ταχύπλοα και άλλα είδη σκαφών, που δεν μας αφήνουν μεγάλα περιθώρια. Συνεχίζουμε όμως να εξυπηρετούμε τον κόσμο κάτω από όλες τις συνθήκες, χειμώνα καλοκαίρι”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Παραδόθηκε στον Στυλιανίδη το σχέδιο αναβάθμισης των άγονων γραμμών

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Πρώτη διευρυμένη συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Υποθηκοφυλακεία: Μπήκε λουκέτο σε 392 γραφεία σε όλη την Ελλάδα

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Οριστικό τέλος για 392 υποθηκοφυλακεία σε όλη τη χώρα - Πέρασαν στο ψηφιακό Κτηματολόγιο

Αεροδρόμια Κυκλάδες: Διπλάσια η επιβατική κίνηση της Πάρου σε σχέση με τη Νάξο

Mtc Group: Η εικόνα των αεροδρομίων στις Κυκλάδες το τελευταίο τρίμηνο του 2024 με βάση την επιβατική κίνηση - Η "μάχη" Σαντορίνης - Μυκόνου και η πίεση από .. Πάρο και Μήλο προς τη Νάξο

Τήνος: Επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Ενημέρωση από τον Δήμο Τήνου για την επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Minoan Lines: Το …κέρδος της παρουσίας της με τη προσθήκη της Μήλου

Tα δυο πλοία της Minoan, η Μήλος και η «σφήνα» στη Sea Jets

Νάξος – Εμβολιασμός: Ενημέρωση για τις ευάλωτες ομάδες σχετικά με τα προτεινόμενα εμβόλια

Εμβολιασμός - με βάση την επίσημη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας έναντι λοιμώξεων του αναπνευστικού για τη περίοδο 2024-2025

Σύρος – Στυλιανίδης: Τι είπε για ενδοκυκλαδικά, Μεταφορικό Ισοδύναμο και αυξήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Χρήστος Στυλιανίδης: «Έως 2 δις ευρώ από δημόσιους ευρωπαϊκούς και ιδιωτικούς πόρους για επενδύσεις στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και στη νησιωτική πολιτική»

Νάξος: Η καταγγελία για μη εξυπηρέτηση ασθενούς από το υγειονομικό σκάφος του Λιμενικού και η επίσημη απάντηση

Καταγγελία ότι δεν εξυπηρετήθηκε περιστατικό ασθενούς τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων - Τι απαντάει το Λιμενικό σε επιστολή του

ΕΝΠΕ: Για τα οικονομικά των Περιφερειών συζήτησαν οι Περιφερειάρχες με Λιβάνιο και Παπαθανάση

Κρίσιμης σημασίας για τις Περιφέρειες η αύξηση των πόρων του νέου Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Σέριφος: Τα μεταλλεία εντάχθηκαν στο πρόγραμμα World Monuments Watch

Τα μεταλλεία Σερίφου εντάχθηκαν στα 25 μνημεία πολιτιστικής κληρονομίας στο πρόγραμμα World Monuments Watch

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κωμιακή: “Απόκοσμο” σκηνικό με την κατσιφόρα να παραπέμπει σε ταινία θρίλερ

Πρωινό της 14ης Ιανουαρίου και η Κωμιακή εύκολα μπορεί να μεταμορφωθεί σε σκηνικό για ταινία τρόμου

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Εως 12% οι αυξήσεις στις γραμμές των Κυκλάδων, ποιος ο λόγος;

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ερχονται «πράσινες» αυξήσεις έως 15% - Επιβαρύνσεις από το νέο πλαίσιο της Ε.Ε. για μείωση των ρύπων στη Μεσόγειο - Τι ισχύει στις Κυκλάδες

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι