Τα χαμόγελα της Κεραμέως για την δεύτερη ημέρα λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης στο σύνολο της Εκπαιδευτικής κοινότητας – Σε χωριό της Ηλείας (και όχι μόνο) πέντε μαθητές σε ένα καφενείο και με ένα κινητό προσπαθούν να μάθουν …γράμματα μέσω τηλεκπαίδευσης
«Σήμερα πραγματοποίησε τηλεκπαίδευση, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας, το σύνολο της σχολικής κοινότητας» σημειώνει σε ανάρτησή της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Και προσθέτει στο …τιτίβισμά της “Προκλήσεις και αρρυθμίες πάντοτε υπάρχουν, αλλά το ζητούμενο είναι να επιλύονται και να βελτιώνεται το σύστημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευση» Και βέβαια έχουμε την σχετική παράθεση στοιχείων γιατί οι αριθμοί είναι που μετράνε “ σε όλη τη χώρα έγιναν πάνω από 39.800 παράλληλες συνεδρίες Γυμνασίων και Λυκείων και πάνω από 55.000 παράλληλες συνεδρίες Νηπιαγωγείων και Δημοτικών. Το υπουργείο εξηγεί ότι οι αριθμοί αυτοί υπερβαίνουν τα σχολικά τμήματα της χώρας και περιλαμβάνει και τη διενέργεια δοκιμαστικών συνεδριών και τηλεδιασκέψεων διδασκόντων.
Μετά τη λειτουργία των ψηφιακών τμημάτων όλων των Γυμνασίων και Λυκείων ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, χθες ήταν η πρώτη μέρα εισόδου των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων της χώρας, με τη λειτουργία πάνω από 47.000 τμημάτων. «Κατά τη διάρκεια του απογευματινού ωραρίου, παρουσιάστηκαν τεχνικά ζητήματα που εν συνεχεία διορθώθηκαν, με αποτέλεσμα σήμερα το απόγευμα η τηλεκπαίδευση να κυλήσει ομαλά σε όλες τις περιοχές της χώρας για όλα τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία (όπως συνέβη και το πρωί για όλα τα τμήματα Γυμνασίου και Λυκείου)», αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.
Αλλά, αλήθεια ξέρει τι πραγματικά γίνεται το υπουργείο σε κάθε γωνιά της Ελλάδας; Είτε στα νησιά είτε στην ηπειρωτική Ελλάδα; Και βέβαια πρέπει να καταλάβουν στο υπουργείο ότι σε οικογένειες όπου υπάρχουν δύο ή και τρία ή και τέσσερα παιδιά που έχουν σχολικές υποχρεώσεις, ποιος θα πληρώσει το κόστος; Η ποιος θα βελτιώσει την ταχύτητα του internet που όσο απομακρύνεται κάποιος από το κέντρο, αυτό αδυνατίζει και δεν αντέχει…
Ναι. Θα μιλήσει πάλι για μεμωνωμένα γεγονότα… Οπως χθες. Αλλά, κάποια στιγμή υπάρχει και το δέντρο που αξίζει να το δεις... Οπως στη περίπτωση στο χωριό Πεύκη του δήμου Πύργου, 5-6 παιδάκια με μπουφάν και κουκούλες για να μην αρρωστήσουν, να προσπαθούν να μάθουν γράμματα, καθισμένα μέσα στο κρύο, έξω από ένα καφενείο, το μοναδικό που έχει ίντερνετ στο χωριό, να μοιράζονται ένα… κινητό και ένα παλιό λάπτοπ κι αυτά δανεικά, για να μπουν στην πλατφορμα Webex του Υπουργείου!!
Ο πρόεδρος της Τ.Κ Πεύκης, κ. Γρηγόρης Ξουλεής που ταυτόχρονα είναι και ιδιοκτήτης του καφενείου- ψησταριά του χωριού του μοναδικού χώρου που διαθέτει ίντερνετ κάνει τα αδύνατα δυνατά για να βοηθήσει αυτά τα παιδια και επειδή το μαγαζί του είναι κλειστό λόγω του lockdown φιλοξενεί τους μικρούς μαθητές σε ένα χώρο έξω από το κατάστημα. Τους έχει βάλει ένα τραπέζι, τους παρέχει ίντερνετ και τους έχει δώσει κι ένα δικό του παλιό λαπτοπ μήπως και μπορέσουν να κάνουν κι αυτά μάθημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι , τρία από αυτά τα παιδάκια, μοιράζονται κι ένα… κινητό! Αυτή είναι η εικόνα της τηλεκπαίδευσης όχι μόνο στην Πεύκη, αλλά και σε πολλά άλλα χωριά και σε αδύναμα νοικοκυριά. Το μόνο που ζητάει ο πρόεδρος κάνοντας μια έκκληση ανάρτηση στο fb είναι να ευαισθητοποιηθούν οι υπεύθυνοι και να κινητοποιηθούν άμεσα, γιατί εκτός των άλλων και ο καιρός θα αγριέψει σε λίγο και οι μικροί μαθητές δεν θα μπορούν πια να κάνουν μάθημα – ο θεός να το κάνει μάθημα- μέσα στο κρύο!
Κι όπως αναφέρει στην εφημερίδα “Πρωινή” ο κος Ξουλεής “ Με το ίδιο κινητό προσπαθούν να κάνουν μάθημα τρία παιδιά μαζί! Αυτές οι εικόνες είναι ντροπή για όλους!! Πέντε παιδιά μεσα στο κρύο γιατί εδώ είναι ορεινά και σε λίγες μέρες θα κάνει ακόμα περισσότερο κρύο, να προσπαθούν να μάθουν γράμματα στο δρόμο με ένα κινητό!! Παρακαλώ όποιον ακούει να μεριμνήσει να έρθει γρήγορα ίντερνετ στο χωριό μας και να δοθούν τάμπλετ από το υπουργείο στα παιδιά. Εγώ ντρέπομαι με αυτήν την κατάσταση»!
Προφανώς η κα Κεραμέως δεν μπορεί να το αντιληφθεί… Αλλωστε και χθες που έκανε μάθημα Γεωγραφίας με τα παιδιά του Καστελόριζου όλα κύλισαν καλά… Σήμερα όμως;