Μπορεί μία εφαρμογή να σε ταξιδέψει σε ένα οινοποιείο στην Ελλάδα;
Γιατί όχι;
Oλα ξεκίνησαν την εποχή της καραντίνας ή μάλλον εξελίχθηκαν μέσα σε αυτή. «Δεν είχαμε δουλειά, κοιταζόμασταν, συζητούσαμε και κάπως έτσι προχώρησε η δημιουργία της πλατφόρμας gastronomy tours», εξηγεί στην «Καθημερινή» ο πρώην οινοποιός και εμπνευστής της εφαρμογής Αλέξανδρος Μεγαπάνος.
Η εφαρμογή που βρίσκεται ήδη στον αέρα αλλά παρουσιάστηκε πρόσφατα επίσημα, δίνει τη δυνατότητα στους τουρίστες να κλείσουν απευθείας ραντεβού για να επισκεφθούν ένα οινοποιείο ή ένα άλλο σημείο γαστρονομικού ενδιαφέροντος σε κάθε περιοχή της Ελλάδας. Μόλις κάποιος προσγειωθεί σε αεροδρόμιο της χώρας μπορεί να κατεβάσει στο κινητό του το app του gastronomy tours και να επιλέξει ποια σημεία γαστρονομικού ενδιαφέροντος θα ήθελε να επισκεφθεί. Το app προσφέρει διάφορα φίλτρα αναζήτησης όπως «σημεία κοντά» ή σημεία σε συγκεκριμένο νομό.
«Το gastronomy tours διασυνδέει αρμονικά επισκέψιμους χώρους παραγωγής ελληνικής γαστρονομίας, με μοναδικές γαστρονομικές επιλογές, παρέχοντας πληροφόρηση και καθοδήγηση σε κάθε επισκέπτη, είτε είναι γαστρονομικός εξπέρ είτε απλός αναζητητής ποιοτικών εμπειριών γεύσης. Είναι ένας εξαιρετικός οδηγός για να μπορούμε να προσανατολιστούμε μέσα στο πληθωρικό τοπίο του ελληνικού γαστρονομικού χάρτη. Παρέχει επίσης ημερολόγιο γαστρονομικών εκδηλώσεων, αλλά και γλωσσάρι για την ορολογία της γαστρονομίας», τόνισε η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη κατά την παρουσίαση της πλατφόρμας.
Ο αρχικός στόχος
Ο κ. Αλέξανδρος Μεγαπάνος στην προσπάθειά του να δημιουργήσει μια πλατφόρμα με όλα τα επισκέψιμα οινοποιεία της Ελλάδας ανακάλυψε ότι υπάρχουν παντού παραγωγοί που κάνουν πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά.
«Ο στόχος μου ήταν βέβαια να φέρω πελάτες στο οινοποιείο και με αυτόν τον τρόπο και να πουλήσω κρασιά αλλά και να τα γνωρίσουν περισσότεροι άνθρωποι, οπότε και να πουλήσω περισσότερα κρασιά μελλοντικά. Βλέποντας όμως ότι υπάρχουν πολλές εντυπωσιακές προσπάθειες σε διάφορα προϊόντα ήρθα σε επικοινωνία με τους παραγωγούς και τους ρώτησα αν θα τους ενδιέφερε να συμμετέχουν».
300 παραγωγοί
Σήμερα στο gastronomy tours συμμετέχουν ήδη 300 παραγωγοί οι οποίοι έχουν επισκέψιμα αγροκτήματα και είναι διατεθειμένοι να καλωσορίσουν επισκέπτες σε όλη την Ελλάδα. Κάθε παραγωγός μπορεί να προβάλλει κατευθείαν το προφίλ του στην πλατφόρμα κατά τα πρότυπα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
«Εμείς στη συνέχεια πραγματοποιούμε έναν έλεγχο επαληθεύοντας τα στοιχεία και κατόπιν ανεβαίνουν στην πλατφόρμα», εξηγεί ο κ. Μεγαπάνος. Για την εφαρμογή από υπολογιστή η συμμετοχή για τους παραγωγούς είναι δωρεάν, ωστόσο υπάρχει χρέωση 100 ευρώ ετησίως για τη συμμετοχή στο αντίστοιχο app για κινητά, το οποίο βέβαια είναι και το βασικό εργαλείο που χρησιμοποιούν οι επισκέπτες. «Είναι σημαντικό να μας εμπιστευτούν οι παραγωγοί και να καταλάβουν ότι μπορούν να κερδίσουν μέσω της πλατφόρμας έτσι ώστε να μπουν όσο το δυνατόν περισσότεροι», προσθέτει.
Κάθε επισκέπτης από την άλλη μπορεί να περιηγηθεί στην εφαρμογή, να σχεδιάσει την επίσκεψή του και να κλείσει αυτόνομα το ραντεβού του με τον ιδιοκτήτη του γαστρονομικού «σημείου» που επιθυμεί να επισκεφθεί. Κάθε ραντεβού έχει χρέωση 3 ευρώ, ωστόσο ο επισκέπτης στη συνέχεια εξασφαλίζει έκπτωση στα προϊόντα που ενδέχεται να αγοράσει κατά την επίσκεψή του.