Ολα τα ωραία κάποια στιγμή τελειώνουν… Και μπορεί να πονάει όμως έρχεται η στιγμή της αλλαγής. Και η Κινηματογραφική Λέσχη Νάξου με το καλημέρα του 2016 μπαίνει σε μία νέα εποχή. Υστερα από 21 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στην αιθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Καθολικής Μητρόπολης, χάρη στην ανιδιοτελή φιλοξενία του πατέρα Εμμανουήλ Ρεμούνδου, η Κινηματογραφική Λέσχη βρίσκει φέτος – δικαιωματικά – μια νέα μόνιμη στέγη στο ανακαινισμένο κτήριο της πρώην Σχολής Ουρσουλινών. Και όπως αναφερουν χαρακτηριστικά στο εισαγωγικο κείμενο της πρόσκλησης; “Σάς περιμένουμε για να εγκαινιάσουμε το νέο μας “σπίτι”,
Και η ταινία που θα λειτουργεί ως το σημείο αναφοράς στα εγκαίνεια της νέας στέγης;, “Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΣΤΗ ΓΗ” (1976) του ΝΙΚΟΛΑΣ ΡΕΓΚ.
Ημέρα προβολής και εγκαινίων για τη νέα περίοδο; Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου στις 9.00 μ.μ., στο κτήριο της Σχολής Ουρσουλινών, στο Κάστρο (είσοδος από την αυλή που βρίσκεται στην πλευρά του Αρχαιολογικού Μουσείου).
Λίγα λόγια για το έργο :
Βασισμένος στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γουόλτερ Τέβις, ο “Ανθρωπος που έπεσε στη Γη” παρακολουθεί την άνοδο και την πτώση ενός εξωγήινου που επισκέπτεται τη Γη για να σώσει τον πλανήτη του από την έλλειψη νερού. Η ανέλιξή του σε πανίσχυρο επιχειρηματία γίνεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα χάρη στην ευφυία και τις προηγμένες επιστημονικές του γνώσεις. Το ίδιο απότομη, όμως, θα είναι και η καταβαράθρωσή του στην άβυσσο των ανθρώπινων αδυναμιών, του αλκοόλ, του σεξ και της απάθειας, παρασύροντας στον ξεπεσμό του τους γήινους συνοδοιπόρους του.
Δίπλα στην πεσιμιστική εικόνα μιας αλληγορίας για την παρακμή του ανθρώπινου πολιτισμού, το σκεπτόμενο science fiction του Ρεγκ ενεργοποιεί συναισθήματα ανέλπιστα για ένα συνήθως ψυχρό κινηματογραφικό είδος : μέσα από τις φευγαλέες αναμνήσεις του ήρωα από την άγονη έρημο του πλανήτη του και την προηγούμενη ζωή του τις οποίες ο σκηνοθέτης ξετυλίγει μέσα από έναν αποπροσανατολιστικό αλλά γοητευτικό κατακερματισμό των εικόνων και το αντισυμβατικό μοντάζ, που υπήρξε σήμα κατατεθέν των καλύτερων ταινιών του. Οσο για τον πρώτο μεγάλο ρόλο του στο σινεμά, ο Ντέιβιντ Μπάουι δεν θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί καλύτερα την εξωπραγματική περσόνα του
(πηγή: περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ).