Κυριακή, 1 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΕλλάδαΥπόθεση Μάτι: Η Εισαγγελέας ζήτησε την ενοχή για 12 πρόσωπα και απαλλαγή...

Υπόθεση Μάτι: Η Εισαγγελέας ζήτησε την ενοχή για 12 πρόσωπα και απαλλαγή για 9

|

Tην ενοχή 12 κατηγορουμένων και την απαλλαγή 9 ζήτησε η εισαγγελέας της έδρας του Τριμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων στη δίκη για το Μάτι.

Η εισαγγελέας Σταματίνα Περιμένη ζήτησε την ενοχή μεταξύ άλλων, για τους Σωτήρη Τερζούδη, Βασίλη Ματθαιόπουλο, Ιωάννη Φωστιέρη, Χρήστο Γκολφίνο, αλλά και της τότε περιφερειάρχη Αττικής Ρένας Δούρου και του δημάρχου Ραφήνας Πικερμίου Ευάγγελου Μπουρνού.

Για ποιους πρότεινε ενοχή

*Ο Σωτήρης Τερζούδης, τότε αρχηγός της Πυροσβεστικής, όφειλε να αναλάβει προσωπικά την παροχή εντολών προς τους υφιστάμενούς τους. Θα έπρεπε να το έχει κάνει πριν από την έναρξη της κρίσιμης κατάστασης, να έχει φροντίσει να μην απομακρυνθούν 4 μάχιμα οχήματα από την Ανατολική Αττική, περιοχή γνωστής επικινδυνότητας. Δεν θα έπρεπε να έχει επιτρέψει την εκτροπή του ελικόπτερου στη motor oil, αν πράγματι δεν διαπίστωνε και ο ίδιος την ανάγκη να σταλεί το μέσο εκεί. Επρεπε να είναι ο πρώτος που θα ζητήσει συνδρομή, και δη από τον Στρατό. Οταν προέκυψε η ανάγκη διάσωσης ανθρώπων, είμαι απολύτως πεπεισμένη ότι όφειλε να διατάξει και διά του υπαρχηγού τη διάσωση και με τα μέσα της Πυροσβεστικής και να μην το αφήσει μόνο στο Λιμενικό. Να κηρυχθεί ένοχος, γιατί από τις παραλείψεις αυτές επήλθε το αποτέλεσμα και όφειλε λόγω της θέσης και της εμπειρίας του να προβλέψει το καταστροφικό αποτέλεσμα της πυρκαγιάς.

*Ο δεύτερος κατηγορούμενος, Βασίλης Ματθαιόπουλος, ως υπαρχηγός επιχειρήσεων είχε τη διοικητική ικανότητα και γνώριζε πως μια τέτοια φωτιά μπορεί να εξελιχθεί υπό αυτές τις συνθήκες. Θα οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια σε απώλεια ανθρώπινων ζωών. Και ο ίδιος έχοντας την εποπτεία του ΕΣΚΕ θα έπρεπε να έχει την ενημέρωση και να την απαιτεί, του πώς γίνεται η διαχείριση των πυροσβεστικών οχημάτων και των εναέριων μέσων. Ηταν αυτός που όφειλε, και το έκανε με έναν τρόπο, να δίνει εντολές. Θα έπρεπε να φροντίσει να μην απογυμνώσει την Ανατολική Αττική σε μια τέτοια ημέρα. Ως επιχειρησιακός αρχηγός έπρεπε να έχει τα μάτια του παντού. Δύσκολο, αλλά αυτός είναι ο σταυρός της θέσης αυτής. Αν στάθμιζε τις πληροφορίες, θα είχε την πληροφόρηση ότι η φωτιά κινείται ανατολικά. Σκέφτηκε και ρώτησε τον επίγειο αν πρέπει να εκκενωθούν οι κατασκηνώσεις. Για τον υπόλοιπο κόσμο; Εχεις συναίσθηση του κινδύνου, άρα ο υπόλοιπος κόσμος; Από αυτές τις παραλείψεις, τη μη αποτροπή της απομάκρυνσης των πυροσβεστικών οχημάτων από την περιοχή, μη αξιοποίησης πληροφοριών για την επικινδυνότητα, τη μη ενημέρωση για την κρισιμότητα της κατάστασης σε ΟΤΑ και Πολιτική Προστασία, δεν προέβλεψε το αποτέλεσμα αν και όφειλε και μπορούσε. Να κηρυχθεί ένοχος.

*Ο τρίτος κατηγορούμενος, Ιωάννης Φωστιέρης, τότε επικεφαλής του ΕΣΚΕ, πρακτικά ήταν ο πρώτος που αποφάσιζε πού θα πάνε τα εναέρια μέσα, είχε τη διοίκηση του 199, έπρεπε να δώσει κατευθύνσεις και εντολές. Δεν αξιολογήθηκαν οι πληροφορίες που έφταναν στο 199 για την επικινδυνότητα. Δεν αντιλήφθηκε ότι δίνονται οδηγίες από κάποιους εκφωνητές στο 199 που έλεγαν «τι να σας πω, πάτε προς τη θάλασσα». Για τη διαχείριση των εναέριων έγινε το ολέθριο λάθος της εκτροπής προς τη motor oil, που δεν διέτρεχε κίνδυνο άμεσης έκρηξης. Είναι βέβαιο ότι αν το ελικόπτερο είχε επιχορήγηση στην Πεντέλη, θα είχε βοηθήσει στην επιβράδυνση της φωτιάς και θα είχε λειτουργήσει αποτρεπτικά ως προς τα καταστροφικά αποτελέσματα που ακολούθησαν.

Το δεύτερο επιχειρησιακό λάθος ήταν ότι δεν δόθηκε εντολή να σηκωθούν τα σινούκ. Μπορεί να μην μπορούσαν να επιχειρήσουν στην Κινέτα, αλλά να μπορούσαν στο Μάτι. Ως διοικητής ΕΣΚΕ είχε καθήκον να ενημερώσει τον αρχηγό για να τον βοηθήσει να λάβει αποφάσεις. Ως εκ τούτου, δεν κατέστησε σαφές στον αρχηγό ότι χρειάζονται ενίσχυση δυνάμεων και πως μπορούν να τις ζητήσουν από το ΓΕΕΘΑ.

Είχε υποχρέωση να συντονίσει τα τμήματα, να ενημερώσει τον αρχηγό και να ενεργεί προς αποτροπή του αξιόποινου αποτελέσματος. Να κηρυχθεί ένοχος.

Υπόθεση Μάτι
Υπόθεση Μάτι

*Ο Χρήστος Γκολφίνος, επικεφαλής του 199 της Πυροσβεστικής, έχοντας την ευθύνη συντονισμού της υπηρεσίας του και γνωρίζοντας ότι κατεύθυναν τον κόσμο προς την ακτή, δεν φρόντισε να ενημερώσει το Λιμενικό ότι πάει κόσμος στη θάλασσα. Να κηρυχθεί ένοχος.

*Ο Φίλιππος Παντελεάκος δεν είχε ενημερώσει την τοπική αρχή και δεν συντόνισε τις υπηρεσίες. Να κηρυχθεί ένοχος.

*Ο Δαμιανός Παπαδόπουλος, διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στη Νέα Μάκρη. Παρέλειψε να ενημερώσει άμεσα τον Παναγιωτόπουλο για την κατάσταση, ούτε για το ΕΣΚΕ. Ενώ προέβλεψε την καταστροφή, ενήργησε μόνος του, και αυτή δεν ήταν η ενδεδειγμένη διαδικασία.

*Ο Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αθηνών, έφτασε σε ώρα που ήταν πλέον κρίσιμη. Είναι το οριακό σημείο που πρέπει να γινει εισήγηση για την απομάκρυνση του κόσμου. Και το παραλείπει. Και από την παράλειψη αυτή χάνεται πολύτιμος χρόνος και σε λίγα λεπτά η φωτιά περνούσε τη λεωφόρο Μαραθώνος.

*Ο Χαράλαμπος Χιώνης, διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ανατολικής Αττικής, είδε τη φωτιά στην έναρξη. Ναι μεν την υπολόγισε εκτός της περιφέρειάς του, αλλά μπορούσε να διαβλέψει ότι μπορεί να μπει στην περιφέρειά του η φωτιά. Δεν επικοινώνησε με τον υφιστάμενό του της Νέας Μάκρης και φτάνει στις 6 το απόγευμα δηλαδή 1 ώρα και 10 λεπτά μετά. Πλέον δεν μπορεί να κάνει τίποτα για απομάκρυνση, παρά μόνο διασώσεις, κι αυτό ξεκινάει να κάνει. Η παράλειψή του έγκειται στο ότι δεν επιλήφθηκε νωρίτερα για να αναλάβει τον επίγειο συντονισμό. Ενοχος, όπως κατηγορείται.

*Ο Ιωάννης Καπάκης, γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, δεν έκρινε την επικινδυνότητα της φωτιάς και το άφησε σε κατώτερους. Συνετέλεσε με την παράλειψή του στο αποτέλεσμα, γιατί η παράλειψη του συντονισμού για την κινητοποίηση του μηχανισμού πολιτικής προστασίας ήταν κομβική.

*Η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου δεν είχε μεταβιβάσει στην κ. Τσούπρα την αρμοδιότητα. Την είχε η ίδια, όπως είχε και την αρμοδιότητα σύγκλησης της ΣΟΠΠ Ανατολικής Αττικής εν τη απουσία του Φιλίππου. Ως εκ τούτου παρέλειψε να κινητοποιήσει τον μηχανισμό πολιτικής προστασίας. Συγκάλεσε το ΣΟΠΠ 8 το βράδυ, ήταν κατόπιν εορτής. Είχε εγγυητική θέση και ευθύνη για την αποτροπή. Προτείνω την ενοχή της.

*Ο δήμαρχος Ραφήνας Ευάγγελος Μπουρνούς ενημέρωσε τον κόσμο ότι η φωτιά δεν πήγαινε προς την περιοχή. Ολα τα υπόλοιπα που όφειλε τα έκανε. Παρέλειψε το κομμάτι της ενημέρωσης των πολιτών.

*Ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος, κάτοικος από την αυλή του οποίου ξεκίνησε η φωτιά, ένοχος όπως κατηγορείται.

Mati - Intime news
Mati – Intime news

Απαλλαγές

*Στον Ηλία Ψινάκη, τότε δήμαρχο Μαραθώνα, του αποδίδεται ότι δεν καθάρισε τα οικόπεδα. Είναι αόριστη η κατηγορία. Πρέπει να ξέρουμε αν οι ακαθάριστοι χώροι ήταν εντός αρμοδιότητας του δήμου. Πρέπει να υπάρχει αιτιώδης συνάφεια με το αποτέλεσμα. Προτείνω την απαλλαγή.

*Τα ίδια ισχύουν και για τους αυτοδιοικητικούς Αντώνη Παλπατζή, Βάιο Θανασιά και Δημήτρη Στεργίου – Καψάλη.

*Ο Λάμπρης, διευθυντής Πυρόσβεσης – Διάσωσης, εξετέλεσε τις εντολές της υπηρεσίας του, πήγε εκεί που του υπέδειξαν. Προσωπικά δεν έχω βρει παράλειψη καθήκοντος, ούτε αμελή εκτέλεση στο καθήκον του. Προτείνω την απαλλαγή του.

*Ο Δροσόπουλος το ίδιο. Πέταξε υπό αντίξοες συνθήκες, έκανε αυτό για το οποίο διεταχθη. Ούτε σε αυτόν βρίσκω αμέλεια. Αντιθέτως βρίσκω επιμελέστατη άσκηση. Την απαλλαγή του.

*Ο Γεώργιος Πορτοζούδης, διοικητής της ΥΕΜΣ, δεν αποδείχθηκε ότι του ζητήθηκε κάτι και δεν το έκανε. Δεν του ζητήθηκε να δώσει εντολή απογείωσης. Από τους λίγους πιλότους που διέθετε η υπηρεσία, φρόντισε να υπάρχει και πλήρωμα. Να απαλλαγεί.

*Ο Στέφανος Κολοκούρης, τότε διοικητής της ΕΜΑΚ, πήρε εντολή τελικά στις 7 το απόγευμα. Νωρίτερα ο αρχηγός τού είχε ζητήσει να είναι έτοιμος και όταν έπρεπε να του δώσει ο Τζουβάρας την εντολή, δεν την έδωσε. Επέστρεψε εκούσια από την άδειά του για να βοηθήσει την κατάσταση στην Κινέτα. Γιατί να μη βοηθήσει και σε επόμενο περιστατικό;

*Ο Χαράλαμπος Συρογιάννης, πρώην υποδιοικητής εναέριων της ΕΛ.ΑΣ., είχε υποχρεώσει να φροντίζει τα εναέρια της Αστυνομίας. Ουδέποτε έλαβε εντολή να επιχειρήσει στην πυρκαγιά, δεν υποβλήθηκε ποτέ τέτοιο αίτημα.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΑΟ Μυκόνου: Ο Πέτρος Γερομιχαλός αποτελεί το πρώτο μεταγραφικό απόκτημα για τη νέα χρονιά

Ο έμπειρος φόργουορντ ενισχύει τη Μύκονο στην παρθενική της σεζόν στη μεγάλη κατηγορία, φέρνοντας εμπειρία και ποιότητα στη γραμμή των ψηλών

Ο Μάιος έφυγε αφήνοντας λίγες σταγόνες και πολλά… σημάδια για το καλοκαίρι (πίνακες)

Περισσότερη ζέστη, λιγότερες βροχές και μια υδρολογική εικόνα με ενδείξεις για ένα ακόμα ξηρό καλοκαίρι στην Παροναξία

42 εκατομμύρια ευρώ επιστρέφονται στους νησιώτες μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου – Ξεκινούν οι πληρωμές

Δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ για το Μ.Ι. – Από Δευτέρα στους λογαριασμούς 325.405 πολιτών η επιστροφή του κόστους μετακίνησης για το 2024.

Νέο πλωτό ασθενοφόρο στους Φούρνους: Σημαντική ενίσχυση για την υγειονομική ασφάλεια του ακριτικού νησιού

Πραγματοποιήθηκε ο αγιασμός του υπερσύγχρονου περιπολικού σκάφους–ασθενοφόρου που ενισχύει τις διακομιδές από Φούρνους και Θύμαινα. Παρών ο Υφυπουργός Στέφανος Γκίκας.

Μάνος Κόνσολας: Υπέρ της κοινής διεκδίκησης για κρίσιμα νησιωτικά ζητήματα

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου στηρίζει συντονισμένες πρωτοβουλίες για ΦΠΑ, ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δημόσια υγεία – Πρόταση για νέες παροχές και κίνητρα σε γιατρούς στα νησιά.

Καινοτόμο έργο διαχείρισης όμβριων υδάτων από το ΕΜΠ στη Νάξο

Η Νάξος στο επίκεντρο ερευνητικού έργου του ΕΜΠ με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Horizon – Πιλοτική εφαρμογή συστημάτων συλλογής και αξιοποίησης ομβρίων υδάτων για την καταπολέμηση της λειψυδρίας.

Μύκονος 2025: Ρεκόρ τιμών τον Ιούλιο, αλλά με “κενά” στον Σεπτέμβριο

Παρά τη δυναμική εκκίνηση της σεζόν και τις υψηλές τιμές στα πεντάστερα, η περιορισμένη ζήτηση του φθινοπώρου επαναφέρει το ζήτημα της εποχικότητας

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Πύργος Μπαζαίου: Ξεκινάει σήμερα η διήμερη συνάντηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη (πρόγραμμα)

Ειδικοί επιστήμονες, φορείς και πολίτες συνδιαμορφώνουν τις προτάσεις για το μέλλον του νησιού – 31 Μαΐου & 1 Ιουνίου 2025 (πρόγραμμα)

«Κλείνουμε – γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν»: Η εστίαση στην Πάρο κατεβάζει ρολά στις 5 Ιουνίου

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις και τα εξοντωτικά πρόστιμα που απειλούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους – Ζητούν άμεσες λύσεις

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Παροναξία: “Ηλεκτρική” νύχτα με βροχόπτωση και …λάσπη (πίνακας)

Έντονα φαινόμενα, αστραπές και «λασποβροχές» χτύπησαν τα νησιά των Κυκλάδων – Τα ύψη υετού από το NaxosWeather (πίνακας)

Γ. Παπαδόπουλος: “Μειωμένη κατανάλωση και έλλειψη προσωπικού, αλλάζουν τα δεδομένα στην εστίαση”

Ο πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου και περιφερειάρχης της ΠΟΕΣΕ στο Νότιο Αιγαίο μιλά για τις νέες τουριστικές συνήθειες, τις προσαρμογές των επιχειρήσεων και την πίεση που δέχεται ο κλάδος ενόψει καλοκαιριού.

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Γεύσεις Ναξιώτικες, με υπογραφή: Η συνεργασία του “Φάρου του Αλυκού” με τη “Φάρμα Ρώτα”

Με αγάπη για την τοπική παραγωγή και αφοσίωση στη γαστρονομική ποιότητα, το εστιατόριο του Αλυκού ξεκινά δυναμικά τη σεζόν με πρώτες ύλες από τη φημισμένη φάρμα της Νάξου

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

Η περίφραξη στην παραλία του Λυώνα της Κορώνου και η οργισμένη αντίδραση των κατοίκων – Ένα πανό που φωνάζει πιο δυνατά από τις λέξεις.

Πάρος: «Διακομιδές ντροπής»: Δύο ημέρες ταλαιπωρίας για ηλικιωμένη ασθενή που ταξίδεψε στη Σύρο (!!!)

Σφοδρή κριτική από τον Κώστα Αργουζή για την άρνηση ενεργοποίησης του υγειονομικού ελικοπτέρου Πάρου – Τι καταγγέλλει για την αλυσιδωτή διακομιδή και το κόστος για κράτος και ασθενή