Σημαντικά ενισχυμένη ήταν η επιβατική κίνηση στα 24 αεροδρόμια υπό τη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2025, καταγράφοντας αύξηση 8,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 2,708 εκατομμύρια επιβάτες διακινήθηκαν μέσω των συγκεκριμένων αεροδρομίων, σε σύγκριση με 2,504 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Νάξος: Μια θετική «έκρηξη»
Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στο αεροδρόμιο της Νάξου, που σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο 24,8% τον Μάιο, εξυπηρετώντας 21.441 επιβάτες έναντι 17.174 το 2024. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις στο σύνολο των περιφερειακών αεροδρομίων, γεγονός που υπογραμμίζει τη διαρκώς αυξανόμενη δυναμική του νησιού ως τουριστικού προορισμού.
Άνοδος και στα μικρότερα αεροδρόμια
Παρόμοια με πέρυσι ήταν και η κίνηση στο αεροδρόμιο της Πάρου, όπου τον Μάιο του 2025 άγγιξε τους 39.000 από 38.700 το 2024. Ελαφρά υποχώρηση σημείωσε ο αριθμός των διακινηθέντων επιβατών στο αεροδρόμιο της Μήλου, όπου τον φετινό Μάιο έφθασε σε 12.009 έναντι 13.415 πέρυσι.
Επιπλέον, αξιοσημείωτη αύξηση κατέγραψε το μικρό, αλλά στρατηγικής σημασίας αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου στον Βόλο, με άλμα 313,8% (3.716 επιβάτες το 2025 έναντι 898 το 2024), ενώ σημαντική ενίσχυση σημειώθηκε και στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, με αύξηση 56,1% (12.680 επιβάτες έναντι 8.122).
Προς παραχώρηση 22 αεροδρόμια
Εν τω μεταξύ, δρομολογείται η παραχώρηση των 22 εκ των 24 κρατικών αεροδρομίων, πλην Ηρακλείου και Καλαμάτας, μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας που αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα.
Οπως ανέφερε πρόσφατα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, στο πλαίσιο του Mergers & Acquisitions Summit, προωθείται μια νέα γενιά διαγωνισμών για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, με κεντρικό άξονα την παραχώρηση των 22 αεροδρομίων.
Η επιλογή να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός ως ενιαίο πακέτο κρίθηκε αναγκαία, προκειμένου να διασφαλιστεί η προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος για το σύνολο των αεροδρομίων, καθώς ορισμένα θεωρούνται πιο ελκυστικά για την αγορά, ενώ άλλα παρουσιάζουν περιορισμένη δυναμική.
Σε ό,τι αφορά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, η ανάληψη της διαχείρισής του από τη Fraport AG και τους ομίλους Κωνσταντακόπουλου και Κοπελούζου αναμένεται να γίνει έως τα τέλη του έτους.
Η αυξημένη κίνηση στα περιφερειακά αεροδρόμια δείχνει ότι ο τουρισμός ανακάμπτει δυναμικά – και η Νάξος φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της προόδου.