Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕλλάδαΤραγωδία - Τέμπη: Το λάθος του σταθμάρχη και το μοιραίο σήμα

Τραγωδία – Τέμπη: Το λάθος του σταθμάρχη και το μοιραίο σήμα

|

Εννέα λέξεις, όσες η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62, φαίνεται ότι ήταν αυτές που αποδείχθηκαν καθοριστικές για το μοιραίο δυστύχημα με τη σύγκρουση τρένων που σημειώθηκε λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης.

Το protothema.gr αποκαλύπτει το σήμα που αποδείχθηκε μοιραίο για την πορεία του τρένου και οδήγησε στον θάνατο τουλάχιστον 40 ανθρώπους.

«ΛΑΡ – 62 – Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων» ήταν η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό του τρένου 62 καθώς οι Νέοι Πόροι είναι ο επόμενος σταθμός μετά  από αυτόν της Λάρισας.

Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι «από ό,τι έχουμε ενημερωθεί μέχρι τώρα ο σταθμάρχης είπε στην αστυνομία ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς, η οποία δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα».

«Με δεδομένο ότι το περιστατικό σημειώθηκε περίπου 25 χλμ. από το σιδηροδρομικό σταθμό και το σημείο της αλλαγής τροχιάς, αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το τρένο κινείται ανάποδα, θα είχε δώσει εντολή και στα δύο τρένα να σταματήσουν πριν φθάσουν “κοντά” το ένα στο άλλο» συμπλήρωναν οι ίδιες πηγές.

Αυτό που εξηγούσαν, δηλαδή, είναι ότι ο σταθμάρχης, ο οποίος συνελήφθη το μεσημέρι της Τετάρτης, δεν αντιλήφθηκε ότι είχε δώσει λάθος εντολή και είχε οδηγήσει την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή της «καθόδου» προς Αθήνα στην οποία ήδη βρισκόταν εν κινήσει η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503.

Οι ίδιες πηγές διευκρίνιζαν, πάντως, ότι ένα μερίδιο ευθύνης – σαφώς μικρότερο – υπάρχει και στους δύο μηχανοδηγούς γιατί είναι υποχρεωμένοι να μιλούν μεταξύ τους αλλά και στην Hellenic Train γιατί οι συρμοί διαθέτουν GPS.

Κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια

Λίγο μετά τη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισας έγινε γνωστό ότι χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια (άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).

Σημειώνεται, δε, ότι στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.

Περισσότερο φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας ρίχνουν νεώτερες πληροφορίες για το τι συνέβη στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503.

Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό.  Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».

Το λάθος του σταθμάρχη

Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

Για κακουργήματα θα διωχθούν οι υπεύθυνοι

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι ποινικές διώξεις που πιθανά θα ασκηθούν θα αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος. Το αδίκημα αυτό επισύρει ποινές που ξεκινούν από κάθειρξη 10 ετών μέχρι και ισόβια. Ακόμη, οι πιθανές διώξεις που μπορεί να ασκηθούν αφορούν και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας, χωρίς να αποκλείεται και η πιθανότητα θα αποδοθεί ενδεχόμενος δόλος.

Σημειώνεται ότι ο προϊστάμενος της Εισαγγελέας εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, στον οποίο έχει ανατεθεί η εποπτεία του συνόλου των ερευνών για την τραγωδία στα Τέμπη, με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, μεταβαίνει επί τόπου προκειμένου να έχει προσωπική εποπτεία των ερευνών.

Έναν μήνα στη θέση του ο σταθμάρχης 

Σε σχέση με τις φήμες ότι ήταν άπειρος αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι  είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.

Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κρήτη: Δύο πλοία που έγραψαν ιστορία, το Kriti I και το Kriti II ετοιμάζονται για διάλυση (video)

Γράφεται αυτές τις ημέρες ο επίλογος για δύο πλοία που έγραψαν ιστορία στο Αιγαίο (video)

Πάρος: Χωρίς βροχή από τα μέσα Απριλίου και υφάλμυρα πλέον τα πηγάδια (!!!)

Σοβαρές επιπτώσεις από την παρατεταμένη ανομβρία στην Πάρο

Φόρτωμας: Παρέμβαση στη Βουλή με επίκεντρο τα Λατομεία στις Κυκλάδες

Η παρέμβαση του Φίλιππου Φόρτωμα σχετικά με την ορθή λειτουργία των Λατομείων στις Κυκλάδες

Νάξος – ΚΚΕ: Ωρα για γλέντι, στη ταβέρνα “Της Ειρήνης” στη πόλη της Νάξου

Πρόσκληση σε γλέντι την Κυριακή 3 Νοεμβρίου από τις Κομματικές Οργανώσεις Νάξου

Π. Πολυκρέτης: Ναξιώτης επιστήμονας μίλησε στην Βουλή της Ιαπωνίας (video)

Τι είπε ο Παναγής Πολυκρέτης - διδάκτορας δομικής βιολογίας- από τη Βουλή της Ιαπωνίας; (video)

Τήνος – Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας: Στην “αγκαλιά” του, πίνακας του Νικόλαου Γύζη

Στο Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου εδωρήθη ο πίνακας «Το παραμύθι της γιαγιάς»

Νάξος – Μέλανες: Η νεανική παραβατικότητα στο επίκεντρο συζήτησης

Ημερίδα διοργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Μελάνων Νάξου με θέμα την Νεανική παραβατικότητα - Πότε και που;

Αεροδρόμια: Καλά τα ρεκόρ αλλά αντέχουμε άλλους επιβάτες;

Ρεκόρ επιβατών στα αεροδρόμια – Προβληματισμός για τη χωρητικότητα

Ομάδα Αιγαίου: Επίσκεψη στη Κάσο, μεταφορά τεχνολογίας

H Ομάδα Αιγαίου και η Κωτσόβολος πήγαν την τεχνολογία στην Κάσο και συνεχίζουν στα απομακρυσμένα νησιά

Τι κάνει ο Άκης Πετρετζίκης στη Νάξο;

Το "Akis’ Food Tour" ξεκινά το πιο γευστικό ταξίδι του από τη Νάξο

Εκτακτο: Νεκρός σε τροχαίο ο μουσικός Φίλιππος Ρούσσος

Νεκρός σε τροχαίο στο Κορωπί ο μουσικός Φίλιππος Ρούσσος

Νάξος: Τροχαίο με πρωταγωνιστή 23χρονο, διακομιδές σε Αθήνα και Σύρο

Δύο διακομιδές από Νάξο προς Σύρο και Αθήνα χθες Κυριακή 27 Οκτωβρίου

Ακτοπλοϊα – Σεπτέμβριος: Σαντορίνη και Μύκονος έκλεψαν την παράσταση (στατιστικά)

Ο Σεπτέμβριος αποδείχτηκε ιδιαίτερα .. καυτός για τα νησιά των Κυκλάδων

Πανναξιακός ΑΟΚ: Με τριάδα παικτών για φίλημα επικράτησε του Πορφύρα και έκανε το 3χ3 νίκες

Εντυπωσιακός ο Πανναξιακός ΑΟΚ επικράτησε του Πορφύρα 90-82 και έφτασε τις 3 νίκες σε ισάριθμα παιχνίδια στον 3ο όμιλο της National League 2

Ιος: “Πράσινο” φως για νέο ξενοδοχείο

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην Ίο

ZanteFerries: Το μεσημέρι της Τετάρτης αναχωρεί από Πειραιά το “Σολωμός”

Διαμόρφωση δρομολογίου για το "Σολωμός" (πίνακας)

Νάξος – Δ. Λιανός: “Εργα που θα συμβάλουν καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων”

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Ένα βήμα μπροστά στον αθλητισμό - Τι δηλώνει ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός

Κρουαζιέρα: Η Costa Cruises γυρίζει τη … πλάτη στην Σαντορίνη

Η Costa Cruises “βγάζει στη… σέντρα” τη Σαντορίνη - Ποιο νησί θα αντικαταστήσει τη Σαντορίνη;

Νάξος – Καιρικές Συνθήκες: Δεύτερη σερί χρονιά χωρίς ίχνος βροχόπτωσης ο Οκτώβριος

Το ...χειρότερο ξεκίνημα υδρολογικού έτους από το 2018 για τη Νάξο - Αλλάζει ο Νοέμβριος; Η εικόνα των στοιχείων μέσα από τους .. αριθμούς