«Η Ελλάδα εξελίσσεται σε χώρα πρότυπο στην ψηφιοποίηση. Χάρη σε ειδικές εφαρμογές, το κινητό μετατρέπεται σε ψηφιακό πορτοφόλι. Επιπλέον ολοένα και περισσότερες επαφές με το δημόσιο διεκπεραιώνονται ψηφιακά», αναφέρει το γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο RND σε ανταπόκριση του Γκερτ Χόλερ από την Αθήνα.
Το εκτενές ρεπορτάζ ξεκινά από την περιγραφή ενός ελέγχου της αστυνομίας, όπου οι οδηγοί καλούνται να επιδείξουν δίπλωμα και άδεια κυκλοφορίας: «Στην Ελλάδα, οι οδηγοί σύντομα δεν θα χρειάζεται πλέον να ψαχουλεύουν τις τσάντες τους, τα ντουλαπάκια του αυτοκινήτου ή τα πορτοφόλια τους για τα έγγραφα. Αντίθετα, θα απλώνουν του κινητό του στον αστυνομικό. Εκεί αποθηκεύονται τα πάντα: άδεια οδήγησης, έγγραφα οχήματος, απόδειξη ασφάλισης. Ο ελεγκτής μπορεί μάλιστα να δει αμέσως αν έχει πληρωθεί ο φόρος οχημάτων», γράφει.
Σημαντικό μεταρρυθμιστικό έργο του Πρωθυπουργού
Η ψηφιοποίηση είναι ένα από τα σημαντικότερα μεταρρυθμιστικά έργα του συντηρητικού πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος εξελέγη για πρώτη φορά στα μέσα του 2019. Ξεκίνησε τότε με την ψηφιοποίηση 501 δημόσιων υπηρεσιών. Τον πρώτο χρόνο, οι Έλληνες πολίτες πραγματοποίησαν 34 εκατομμύρια διοικητικές συναλλαγές διαδικτυακά, τρεις ανά κάτοικο.
Το δημοσίευμα γράφει επίσης ότι η ψηφιοποίηση έλαβε μεγάλη ώθηση το 2020 λόγω της πανδημίας , όταν τα γραφεία και οι αρχές παρέμειναν κλειστά για εβδομάδες λόγω του lockdown. Μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, η κυβέρνηση διοργάνωσε μια ψηφιακά βασισμένη, εντελώς χωρίς χαρτί εκστρατεία εμβολιασμού κατά της Covid.
«Κλείνατε το ραντεβού για τον εμβολιασμό σας μέσω του κινητού σας τηλεφώνου και στη συνέχεια λαμβάνατε απόδειξη του εμβολιασμού σας σε ηλεκτρονική μορφή στο smartphone σας» αναφέρει και προσθέτει: «Έκτοτε, είναι απολύτως φυσιολογικό στην Ελλάδα οι γιατροί να μην εκδίδουν πλέον συνταγές φαρμάκων σε χαρτί, αλλά ηλεκτρονικά. Αυτό εξοικονομεί κόστος και διευκολύνει τα φαρμακεία να χρεώνουν τις εταιρείες ασφάλισης υγείας».
Το 2021 ολοκληρώθηκαν ψηφιακά 500 εκατομμύρια διοικητικές αλληλεπιδράσεις
Το 2021, 500 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις μεταξύ πολιτών και διοίκησης πραγματοποιήθηκαν ψηφιακά. Πέρυσι ξεπεράστηκε το όριο των 1,2 δισ.
Αυτό σημαίνει ότι κάθε κάτοικος έχει χρησιμοποιήσει ψηφιακές υπηρεσίες δημόσιας διοίκησης κατά μέσο όρο 120 φορές.
Εμπειρογνώμονες του Υπουργείου Ψηφιακής Διοικητικής Μεταρρύθμισης υπολόγισαν ότι αυτό εξοικονόμησε κάθε πολίτη 130 επισκέψεις στις αρχές πέρυσι, από την εφορία μέχρι το δημαρχείο.
Μέχρι το 2027, ο αρμόδιος για την ψηφιοποίηση υπουργός, Δημήτρης Παπαστεργίου, θέλει να επεκτείνει τις διοικητικές υπηρεσίες που προσφέρονται ψηφιακά από περίπου 1.500 σε 5.000. Στο μέλλον, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα βοηθά επίσης τους πολίτες να απαντούν σε μεμονωμένες ερωτήσεις για τις οποίες έπρεπε προηγουμένως να καλέσουν τις αρχές.
Πηγή: https://www.ot.gr