Συναγερμός έχει σημάνει στη βόρεια Εύβοια, καθώς υπάρχουν πληροφορίες για πτώση ελικοπτέρου στη θάλασσα λίγο πριν τις 11:00 το πρωί της Πέμπτης (28/9).
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, πρόκειται για ιδιωτικό ελικόπτερο Α-109, που είχε δώσει σχέδιο πτήσης για βιομηχανική περιοχή.
Είχε απογειωθεί από το Μαντούδι και θα προσγειωνόταν στον Βόλο και για άγνωστους λόγους έπεσε στη θάλασσα.
Σημειώνεται ότι στην περιοχή επικρατούν δύσκολες καιρικές συνθήκες, καθώς σε εξέλιξη είναι η κακοκαιρία Elias.
Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστός ο αριθμός των επιβαινόντων.
Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, Γιώργος Τσαπουρνιώτης, το ελικόπτερο είναι ιδιωτικό και έπεσε στην παραλία Αχλαδίου. «Με ενημέρωσαν οι οικείοι μου ότι συντρίμμια», είπε μιλώντας στην ΕΡΤ.
Σε εξέλιξη είναι αεροναυαγοσωστική επιχείρηση. Ειδικότερα σπεύδουν 4 σκάφη του Λιμενικού και 2 ιδιωτικά, ενώ έχει απογειωθεί και ένα ελικόπτερο.
Στο σημείο σπεύδουν και ο κ. Τσαπουρνιώτης, ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, και ο αντιπεριφερειάρχης Ευβοίας, Γιώργος Κελαϊδίτης.
Η στιγμή της πτώσης
Τα ελικόπτερα Α-109
Το Agusta A-109 είναι ένα ελαφρό, δικινητήριο, οκταθέσιο ελικόπτερο πολλαπλών ρόλων, κατασκευασμένο από την ιταλική εταιρεία Agusta (νυν AgustaWestland).
Στα τέλη της δεκαετίας του 1960 η Agusta σχεδίασε το A-109A ως ένα μονοκινητήριο εμπορικό ελικόπτερο. Σύντομα όμως παρουσιάστηκε η δικινητήρια έκδοσή του, οπότε το 1967 επανασχεδιάστηκε ώστε να φέρει δύο κινητήρες Allison 250-C14. Η σχεδιαζόμενη στρατιωτική έκδοση (το A109B) δεν αναπτύχθηκε καθώς η εταιρεία επικεντρώθηκε στην οκταθέσια έκδοση του ελικοπτέρου, το A109C.
Το πρώτο από τα τρία πρωτότυπα έκανε την πρώτη του πτήση στις 4 Αυγούστου 1971. Ακολούθησε μία μακρά περίοδος εξέλιξης και τελικά το πρώτο σκάφος παραγωγής κατασκευάστηκε τον Απρίλιο του 1975, ενώ οι παραδόσεις προς τους διάφορους πελάτες άρχισαν στις αρχές του 1976.
Η επιτυχία του ελικοπτέρου ήρθε σύντομα καθώς άρχισε να χρησιμοποιείται σε μία πλειάδα ρόλων πέραν του ελαφρού μεταφορικού ελικοπτέρου, συμπεριλαμβανομένων ρόλων εναέριου ασθενοφόρου και έρευνας και διάσωσης.
Το 1975 η Agusta άρχισε να επανεξετάζει την προοπτική ανάπτυξης μίας στρατιωτικής έκδοσης του ελικοπτέρου και μεταξύ του 1976 και 1977 διενέργησε δοκιμές με πέντε A-109A τα οποία έφεραν αντιαρματικούς πυραύλους TOW. Αποτέλεσμα των δοκιμών αυτών ήταν η ανάπτυξη δύο στρατιωτικών εκδόσεων, μίας ως ελαφρύ επιθετικό ελικόπτερο εγγύς υποστήριξης και μίας για ναυτικές επιχειρήσεις.
Πληροφορίες από: https://www.in.gr