Η Ελλάδα κατέκτησε την κορυφή της ευρωπαϊκής ξενοδοχειακής αγοράς τον Ιούλιο, με τα ξενοδοχεία της να αναδεικνύονται «πρωταθλητές» στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR), σύμφωνα με τα στοιχεία της MKG Consulting.
Τα ελληνικά ξενοδοχεία ήταν τα μοναδικά στην Ευρώπη με RevPAR πάνω από 200 ευρώ, καταγράφοντας μέσο έσοδο 216,8 ευρώ ανά δωμάτιο. Μάλιστα, σημείωσαν και τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, +15,4% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2024, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της χώρας μας ως κορυφαίου θερινού προορισμού.
Για σύγκριση, η Ελβετία βρέθηκε στη δεύτερη θέση με RevPAR 160 ευρώ, ενώ οι μεσογειακοί ανταγωνιστές μας κινήθηκαν πολύ χαμηλότερα: Ισπανία 131,5 ευρώ, Πορτογαλία 129,5 ευρώ και Ιταλία 128,9 ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι ότι και τον Ιούλιο του 2024 η Ελλάδα είχε την πρωτιά, με μέσο έσοδο 187,8 ευρώ.
Η MKG σημειώνει ότι η άνοδος οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατά 20,7% της μέσης ημερήσιας τιμής δωματίου (ADR), παρά τη μείωση της πληρότητας κατά 3,7 μονάδες. Στην υπόλοιπη Ευρώπη, η τάση ήταν αντίστροφη: μικρή αύξηση στις πληρότητες, αλλά πτώση στις μέσες τιμές, που οδήγησε συνολικά σε μείωση 2,3% του RevPAR.
Ενδεικτικά:
-
Στην Ισπανία το RevPAR ανέβηκε μόλις 3,3%,
-
στην Πορτογαλία μειώθηκε κατά 1%,
-
στην Ιταλία έπεσε 5,4%,
-
ενώ στη Γερμανία καταγράφηκε βουτιά -9,1%, επηρεασμένη από τη λήξη του Euro 2024 και τη γενικότερη οικονομική ύφεση.
-
Η Γαλλία επίσης υποχώρησε (-5%), καθώς οι ξενοδόχοι αναγκάστηκαν να μειώσουν τις τιμές τους για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Η Ελλάδα, αντίθετα, αξιοποίησε στο έπακρο την ελκυστικότητά της για τη θερινή περίοδο, στηρίζοντας τα έσοδα των ξενοδοχείων σε μια στρατηγική τιμολόγησης που φαίνεται να αποδίδει και να δημιουργεί «παράδοση» στην κορυφή.

#Τουρισμός #Ξενοδοχεία #RevPAR #Greece2025 #Hospitality #TravelGreece #Summer2025 #Tourism