Σάββατο, 16 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαONEX – Attica: Συμφωνία για κατασκευή πλοίου στην Ελλάδα μετά από 17...

ONEX – Attica: Συμφωνία για κατασκευή πλοίου στην Ελλάδα μετά από 17 χρόνια

|

Στις ναυπηγήσεις πλοίων εισέρχονται από τον προσεχή Μάιο τα ναυπηγεία Ελευσίνας, ενώ παράλληλα διεκδικούν και το συμβόλαια για την ανακατασκευή των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, και βρίσκεται σε συζητήσεις με ξένη, εκτός Ευρώπης εταιρεία για την κατασκευή επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων.

Όπως αποκάλυψε χθες το βράδυ ο διευθύνων σύμβουλος της ONEX Πάνος Ξενοκώστας, σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους, μέχρι το τέλος Μαΐου θα υπογραφεί συμφωνία με την Attica Group για την ναυπήγηση ενός επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου, μήκους 100 μέτρων το οποίο θα είναι duel fuel με μεθανόλη. Το πλοίο αυτό θα είναι στο στυλ των blue star ferries αλλά με νέο σχέδιο.

Παράλληλα ο κ. Ξενοκώστας ανακοίνωσε ότι στις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων Ελευσίνας θα κατασκευαστούν παράλληλα και δύο ρυμουλκά μήκους 28 μέτρων για λογαριασμό ελληνικής εταιρείας.

Τέλος επεσήμανε ότι η ONEX έχει καταθέσει προσφορά για την ανακατασκευή των τεσσάρων ΜΕΚΟ, που θέλει να τρέξει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Μάλιστα για το θέμα αυτό, υπογράμμισε ότι «Για την αναβάθμιση των τεσσάρων ΜΕΚΟ και έχουμε δώσει μία πολύ ανταγωνιστική προσφορά στην γερμανική εταιρεία που τις έχει ναυπηγήσει και αναμένουμε όπως και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να μας καλέσει το Πολεμικό Ναυτικό που έχει και τον τελευταίο λόγο».

Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι «δεδομένο είναι ότι έχουμε την επάρκεια να το κάνουμε. Εμείς θα είμαστε πολύ χαρούμενοι ακόμη και αν δεν πάρουμε εμείς το πρόγραμμα και το πάρουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Είναι δεδομένο ότι και εμείς και ο Σκαραμαγκάς έχουμε την επάρκεια για να αναλάβουμε το έργο της αναβάθμισης Δεν ανταγωνιζόμαστε τα ελληνικά ναυπηγεία»

Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Η σχέση με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ξεκάθαρα σας λέω ότι είναι άριστη και συμπληρωματική και τίποτα και κανένας δεν μπορεί να τη διαταράξει. Είμαστε ανοιχτοί στο συνεργαστούμε με τον Σκαραμαγκά για τις ΜΕΚΟ».

Οι τέσσερις ΜΕΚΟ είναι ηλικίας 25 με 31 ετών, και εφόσον ολοκληρωθεί η αναβάθμισή τους θα επεκτείνουν τον επιχειρησιακό τους βίο για 15 με 20 τουλάχιστον χρόνια.

Η συμφωνία του 1 δισ. ευρώ

Στο πλαίσιο της συμφωνίας του ομίλου ONEX με την Attica ύψους 1 δισ. ευρώ, τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα κατασκευάσουν το πρώτο νεότευκτο πλοίο για την ελληνική ακτοπλοίας, μετά από σχεδόν μια 20ετία. «To μνημόνιο συνεργασίας με την Attica Group δουλεύει πάρα πολύ καλά και πιστεύω ότι μέχρι τα τέλη Μαΐου θα έχουμε υπογράψει τη σύμβαση για κατασκευή ενός νέου πλοίου, για πρώτη φορά σε ελληνικά ναυπηγεία μετά από 17 χρόνια. Θα είναι μήκους 100 μέτρων και θα έχει δυνατότητα διπλού καυσίμου, μάλλον μεθανόλη. Θα είναι στη φιλοσοφία των Blue Star αλλά σε μοντέρνο και πιο προχωρημένο σχέδιο από ελληνικό γραφείο. Μάλλον θα προορίζεται για ενδοκυκλαδικά δρομολόγια».

Όσον αφορά τα μεγαλύτερα πλοία, μήκους για παράδειγμα 200 μέτρων, όπως είναι για παράδειγμα τα πλοία της Κρήτης ή της Αδριατικής θα: «πρέπει να κάνουμε επενδύσεις για να μπορέσουμε να πάμε σε κόστος που θα μπορεί να συγκριθεί με αυτό που βρίσκουν κάπου αλλού. Δηλαδή το κόστος σε κινεζικά ναυπηγεία ήταν πριν δύο χρόνια 180 εκατομμύρια δολάρια και τώρα είναι 200-220 επειδή είναι γεμάτες οι γιάρδες. Θα πρέπει να κάνουμε επενδύσεις με ρομποτικά αλλά θα πρέπει να βρούμε μία καλή παραγγελία για να στηρίξει την χρηματοδότηση των επενδύσεων αυτών»

Το επενδυτικό πρόγραμμα

Παρά το γεγονός ότι η μεταβίβαση των ναυπηγείων, μέσω του σχεδίου εξυγίανσης, δεν έχει ολοκληρωθεί η ONEX επενδύει στα ναυπηγεία Ελευσίνας, περίπου 45 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις και σε αποζημιώσεις εργαζομένων.

Επίσης η δεξαμενή «Στρατής Γ. Ανδρέαδης» των Ναυπηγείων Ελευσίνας η πρώτη κατηγορίας panamax, άρχισε να δουλεύει από τον περασμένο Ιούλιο και για τη δεξαμενή «Σταύρος Νιάρχος» τη νέα δεξαμενή, aframax, ο στόχος είναι μέχρι τις 20 Μαρτίου να γίνει ο πρώτος δεξαμενισμός. «Μιλάμε για άλλη μία μεγάλη δεξαμενή που αλλάζει τελείως τον ρόλο της Ελλάδας στον χάρτη της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην ευρύτερη περιοχή», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό, τα δύο ναυπηγεία του ομίλου, Ελευσίνα και Σύρος θα έχουν την δυνατότητα σε λιγα χρόνια να μπορούν να κάνουν επισκευές σε περίπου 300 πλοία το χρόνο.

Με πληροφορίες από την naftemporiki.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πρόταση Ημέρας: Κέικ σοκολάτας στην … κατσαρόλα διά χειρός Μαριέττας Γαλάνη

Κέικ στην Κατσαρόλα; Κι όμως γίνεται.. Η Συνταγή είναι από την αγαπημένη Μαριέττα Γαλάνη

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Μαθητές από την Κίμωλο, απέκτησαν …φωνή (video)

Μαθητές από Φαρκαδόνα, Κομοτηνή και Κίμωλο «αποκτούν φωνή» στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο - Μια πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Σάκη Αρναούτογλου

Naxos Medical: Επίσκεψη από τον αισθητικό χειρουργό Νικόλαο Μουστάκη (video)

Αύριο Σάββατο (16/11) θα βρίσκεται στη Νάξο και δη στο Naxos Medical ο αισθητικός χειρουργός Νικόλαος Μουστάκης (video)

ΠΝΑΙ: Επιδείνωση καιρού, έρχονται καταιγίδες..

Επιδείνωση καιρού στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, οδηγίες Προστασίας για τους πολίτες

Διαχείριση Νερού: Τι είναι η ΤΕΥΑ που αναλαμβάνει κυρίαρχο ρόλο στις Κυκλάδες

Οι μικροί οργανισμοί δεν έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης έργων υποδομής ούτε μπορούν να λάβουν χρηματοδότηση, σύμφωνα με το ΥΠΕΝ.

ΕΣΗΕΑ – Απεργία: Χωρίς ενημέρωση την 19η Νοεμβρίου

ΕΣΗΕΑ: 24ωρη απεργία σε όλα τα ΜΜΕ την Τρίτη 19 Νοεμβρίου

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Global DMC Partners: Η Μήλος ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς στο κόσμο

Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως για συνέδρια, εκδηλώσεις και ταξίδια κινήτρων

Φιλ. Φόρτωμας: Γιατί ο Σκοπελίτης έφτασε στη …βουλή;

Στη Βουλή από τον Φ. Φόρτωμα τα δρομολόγια του Σκοπελίτη για Δονούσα

Λειψυδρία: Τι συμβαίνει στα νησιά των Κυκλάδων; πως αντιμετωπίζεται;

Λειψυδρία στην Ελλάδα: Προκλήσεις, επιπτώσεις και λύσεις

Νάξος – Αγερσανί: Το τελευταίο “αντίο” σήμερα στον Γιάννη Καρεγλά

Το μεσημέρι της Κυριακής συγγενείς και φίλοι στον Αγιο Αρσένιο αποχαιρετούν τον αγαπητό Γιάννη Καρεγλά

Ακτοπλοϊα – Παρατηρητήριο Τιμών: Αυξήθηκε η τιμή στο εισιτήριο Πειραιάς – Ρόδος, μείωση στο Πειραιάς – Πάρος

Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης των τιμών στην ακτοπλοΐα με βάση το Παρατηρητήριο Τιμών - Η εικόνα στις Κυκλάδες σε συμβατικά και ταχύπλοα

Taste Atlas: Αρσενικό Νάξου, το ημίσκληρο τυρί, 2ο καλύτερο στον κόσμο

Με βαθμολογία 4.6/5: Το ελληνικό ημίσκληρο τυρί που είναι 2ο καλύτερο στον κόσμο – Το μέλλον του Αρσενικού Νάξου αβέβαιο

Αμοργός: Τιμητική βραδιά για τον cpt Γιάννη Φωστιέρη

Η Αμοργός, ο Δήμος και ο Αθλητικός Ναυτικός Πολιτιστικός Όμιλος θα τιμήσουν τον cpt Γιάννη Φωστιέρη

Κώστας Τέο: Ενιωσε αδιαθεσία, δεν πρόλαβε, η καρδιά του τον πρόδωσε στα 44 του χρόνια

Πέθανε ο αθλητικογράφος Κώστας Τέο - Κάλυπτε το ρεπορτάζ της ΑΕΚ

Επιτέλους βροχή…. “Πρωτοβρόχια” στις Κυκλάδες αλλά με διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος

Μετά από σχεδόν επτά μήνες είχαμε την πρώτη βροχή στις Κυκλάδες - Σε Φολέγανδρο και Ιο το μεγαλύτερο ποσοστό βροχόπτωσης

Νάξος: Ξημέρωμα μετά την βροχή στην Κωμιακή ή μήπως όχι;

Μία εικόνα χίλιες λέξεις.. Ξημέρωμα μετά τη βροχή στη Κωμιακή της Νάξου

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Συνεχίζει τη στρατηγική των μικρών καταστημάτων τύπου «σούπερ μάρκετ» - Τι είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της JYSK στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος.

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου