Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΕλλάδαΝάξος: Η καταγγελία για μη εξυπηρέτηση ασθενούς από το υγειονομικό σκάφος του...

Νάξος: Η καταγγελία για μη εξυπηρέτηση ασθενούς από το υγειονομικό σκάφος του Λιμενικού και η επίσημη απάντηση

|

Η Νάξος, δεν εξυπηρετείται από το πλωτό ασθενοφόρο του Λιμενικού, σύμφωνα με καταγγελίες νησιωτών, παρά το γεγονός ότι το σκάφος εδρεύει στο νησί, που είναι και το μεγαλύτερο των Κυκλάδων.

Ένα ακόμη περιστατικό  συνέβη τις γιορτινές μέρες. Σύμφωνα με την καταγγελία γυναίκας που αναγκάστηκε να συνοδεύσει τον πατέρα της στο νοσοκομείο, όταν χρειάστηκε να μεταβεί στη Σύρο, το πλωτό σκάφος του Λιμενικού Σώματος, το οποίο εγκαταστάθηκε στο νησί πριν από περίπου 5 χρόνια, δεν ανέλαβε την διακομιδή και ο ασθενής μετέβη με σκάφος ιδιώτη, με κίνδυνο, όπως καταγγέλλει η κόρη του, τη ζωή του.

Διαβάστε την σχετική καταγγελία της Κατερίνας Μουστάκη, κατοίκου του νησιού:

«Τον Δεκέμβριο του 2024 ένα πολύ αγαπημένο μου πρόσωπο, ο πατέρας μου, παρουσίασε ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας. Επισκεφτήκαμε το μεσημέρι της Τετάρτης 4 Δεκεμβρίου το νοσοκομείο Νάξου έγινε εισαγωγή (να πω εδώ ένα μεγάλο ευχαριστώ σε γιατρούς και προσωπικό), όμως το βράδυ οι γιατροί έκριναν ότι η κατάσταση του ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνη για την ζωή του και ότι θα έπρεπε να μεταφερθεί το συντομότερο στο νοσοκομείο της Σύρου όπου θα μπορούσε η περίπτωσή του να αντιμετωπιστεί χειρουργικά.

Σ’ αυτό το σημείο ξεκινάει η περιπέτεια του ασθενή νησιώτη, μέσα στο επικίνδυνο τριτοκοσμικό σύστημα υγείας που διαθέτουμε.

«Αργά το βράδυ μεταφερόμαστε στο πλωτό “ασθενοφόρο” “Κυρίαρχος”, στο οποίο, πριν καν ξεκινήσει, μετά δυσκολίας προσπαθούσα να σταθώ πάνω από τον ασθενή… Όταν ξεκίνησε η κατάσταση ήταν απελπιστική, άγρια, τραντάγματα επικίνδυνα που κάθε άλλο παρά ασφάλεια προσέφεραν στην ήδη επιβαρυμένη κατάσταση υγείας του ασθενή πατέρα μου. Και τα χειρότερα δεν τα είχα δει ακόμα…

Ζήτησα βοήθεια από έναν υπάλληλο του πλωτού να μου φωνάξει γρήγορα τον γιατρό γιατί παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα με τον ορό κι εκείνος με σπαστά ελληνικά μου απάντησε: “Δεν έχει εδώ γιατρό, στη Σύρο γιατρό”.

Ωωω ναι λοιπόν, έχεις να διαχειριστείς ότι το αγαπημένο σου πρόσωπο κινδυνεύει μεσοπέλαγα, την κακοκαιρία και τρεις ώρες ταξίδι, με σωληνάκια ορούς και χωρίς γιατρό. Πάμε και όπου βγει… Κατάντια.

Εν έτει 2025 για πόσο καιρό ακόμα η Νάξος, το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων, θα έχει ένα υποστελεχωμένο νοσοκομείο με υποβαθμισμένες παροχές με ένα και μοναδικό σε λειτουργία ασθενοφόρο χειμώνα-καλοκαίρι αλλά και θαλάσσιο πλωτό που εγκυμονεί κινδύνους;

Στης 5 Αυγούστου του 2020 το πρώτο πλωτό ασθενοφόρο σκάφος εγκαταστάθηκε με τυμπανοκρουσίες στη βάση του, στο λιμάνι της Νάξου… γιατί τεσσεράμισι χρόνια μετά δεν λειτούργησε σε αρκετές περιπτώσεις μιας και είναι ένα ασφαλές μέσο; Τι περιμένουν, να φεύγουν οι άνθρωποι οι αβοήθητοι μεσοπέλαγα;

Σήμερα ήταν ο πατέρας μου, αύριο μπορεί να είναι ο δικός σου ή το παιδί σου ή εσύ ο ίδιος, δεν αξίζει σε κανέναν τέτοια μεταχείριση».

diakomidi

Η σχετική καταγγελία εστάλη στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και ζητήθηκε να απαντήσει στη σχετική καταγγελία αλλά και σε κάποια βασικά ερωτήματα:

Ερωτήματα portcity.gr

1. Σύμφωνα με την καταγγελία, υπάρχει πλωτό μέσο για τις διακομιδές αλλά δεν χρησιμοποιείται. Ισχύει αυτό;

2. Πληροφορίες αναφέρουν πως το πλωτό σκάφος «Κυρίαρχος» ιδιώτη που κάνει διακομιδές όταν δεν λειτουργεί το σκάφος του ΛΣ, κοστίζει 10 χιλιάδες ευρώ την μεταφορά. Ισχύει;

3. Αν το φουσκωτό σκάφος του ΛΣ δεν κάνει διακομιδή λόγω μποφόρ, μπορεί να κάνει ένα σκάφος ιδιώτη, χωρίς μάλιστα την υποδομή για βαριά περιστατικά; Ισχύει αυτό;

4. Η καταγγέλλουσα λέει πως 95 στις 100 φορές, όταν χρειάστηκε διακομιδή έγινε από τον ιδιώτη και όχι από το ΛΣ για διάφορους λόγους. Πόσες διακομιδές έχει κάνει το συγκεκριμένο πλωτό νοσοκομείο του ΛΣ τα 5 χρόνια λειτουργίας του;

5. Επίσης καταγγέλλεται πως ο λόγος της μη χρησιμοποίησης του είναι γιατί διατίθεται για πρόσωπα VIP και όχι για τον απλό κόσμο. Ισχύει;

6. Τέλος γνωρίζουμε το ποσό που έχει δαπανηθεί από το ελληνικό κράτος για την πληρωμή του ιδιώτη που κάνει τις διακομιδές;

Η απάντηση του υπουργείου Ναυτιλίας

Τι μαθαίνουμε λοιπόν από το Υπ. Ναυτιλίας. Πρώτον ότι το σκάφος που όταν παρουσιάστηκε στους νησιώτες, υπόσχονταν οι υπεύθυνοι πως θα λυθεί το πρόβλημά τους κι ότι μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι, εδώ και 5 χρόνια έχει κάνει 188 διακομιδές.

Σχετικά με το κόστος των πλωτών ασθενοφόρων, ακολουθεί σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας των Συντακτών, του 2013:

“Τα «πλωτά ασθενοφόρα» είναι σκάφη που δεν διαθέτουν ούτε εγκεκριμένη υγειονομική πιστοποίηση ούτε στοιχειώδη ιατρικό εξοπλισμό ούτε ασφαλιστική κάλυψη για τους μεταφερόμενους ασθενείς και, στην πλειονότητά τους, δεν έχουν ελεγχθεί για την καταλληλότητά τους από επίσημο φορέα για τη μεταφορά επειγόντων περιστατικών. Το δε κόστος της κάθε θαλάσσιας διακομιδής στις Κυκλάδες (π.χ. από τη Νάξο ή την Πάρο στη Σύρο) ανέρχεται σε 3.500-4.000 ευρώ ανά περίπτωση και βαραίνει τους φορολογούμενους μέσα από τα κονδύλια του ΕΚΑΒ/υπουργείου Υγείας. Σύμφωνα με παλαιότερη απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας, σε περίπτωση ενοικίασης ιδιωτικού σκάφους για ιατρικούς λόγους, το κόστος δεν πέφτει κάτω από 80 ευρώ το ναυτικό μίλι.

28s8ygeia-thumb-large

Μόνο για την Πάρο και τη Νάξο εκτιμάται ότι ετησίως το ΕΚΑΒ πληρώνει 700.000 ευρώ σε ιδιώτες.

Το ίδιο σύστημα (με τη… συμβολή λιμενικών και γιατρών κάποιες φορές) ακολουθείται σε όλη την Ελλάδα. Το 2012, ιδιοκτήτης «πλωτού ασθενοφόρου» ζήτησε από το ΕΚΑΒ 8.670 ευρώ για να μεταφέρει ασθενή από την Κάσο στην Κάρπαθο και από εκεί στη Σητεία, με επιστροφή. Το ετήσιο κόστος πλωτών μεταφορών ασθενών ξεπερνά το 1,5 εκατομμύριο ευρώ.

Στην Αντίπαρο μέχρι πρότινος τις διακομιδές πραγματοποιούσε το «Αφροδίτη Εξπρές», στη Νάξο ο «Κυρίαρχος» επιβεβαιώνει το όνομά του, ενώ δρομολογείται και νέο σκάφος από τον ίδιο ιδιοκτήτη. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Λιμεναρχείου Νάξου, για το έτος 2012, μόνο από τη Νάξο πραγματοποιήθηκαν συνολικά 128 διακομιδές με πλωτά σκάφη. Από αυτές, μόλις οι 9 με το σκάφος του Λιμενικού Σώματος που ελλιμενίζεται στη Νάξο, 3 από το σκάφος «Αργοκοιλιώτισσα» και οι υπόλοιπες 116 από το σκάφος «Κυρίαρχος».

Υπάρχει κάποιος που πιστεύει ότι έχει αλλάξει κάτι;

Πηγή: portcity.gr / Zougla.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Παραδόθηκε στον Στυλιανίδη το σχέδιο αναβάθμισης των άγονων γραμμών

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Πρώτη διευρυμένη συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Υποθηκοφυλακεία: Μπήκε λουκέτο σε 392 γραφεία σε όλη την Ελλάδα

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Οριστικό τέλος για 392 υποθηκοφυλακεία σε όλη τη χώρα - Πέρασαν στο ψηφιακό Κτηματολόγιο

Αεροδρόμια Κυκλάδες: Διπλάσια η επιβατική κίνηση της Πάρου σε σχέση με τη Νάξο

Mtc Group: Η εικόνα των αεροδρομίων στις Κυκλάδες το τελευταίο τρίμηνο του 2024 με βάση την επιβατική κίνηση - Η "μάχη" Σαντορίνης - Μυκόνου και η πίεση από .. Πάρο και Μήλο προς τη Νάξο

Τήνος: Επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Ενημέρωση από τον Δήμο Τήνου για την επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Minoan Lines: Το …κέρδος της παρουσίας της με τη προσθήκη της Μήλου

Tα δυο πλοία της Minoan, η Μήλος και η «σφήνα» στη Sea Jets

Νάξος – Εμβολιασμός: Ενημέρωση για τις ευάλωτες ομάδες σχετικά με τα προτεινόμενα εμβόλια

Εμβολιασμός - με βάση την επίσημη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας έναντι λοιμώξεων του αναπνευστικού για τη περίοδο 2024-2025

Σύρος – Στυλιανίδης: Τι είπε για ενδοκυκλαδικά, Μεταφορικό Ισοδύναμο και αυξήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Χρήστος Στυλιανίδης: «Έως 2 δις ευρώ από δημόσιους ευρωπαϊκούς και ιδιωτικούς πόρους για επενδύσεις στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και στη νησιωτική πολιτική»

ΕΝΠΕ: Για τα οικονομικά των Περιφερειών συζήτησαν οι Περιφερειάρχες με Λιβάνιο και Παπαθανάση

Κρίσιμης σημασίας για τις Περιφέρειες η αύξηση των πόρων του νέου Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης

Ένωση Κυκλαδικού Τύπου: Εκδρομή και κοπή πίτας στις 9 Φεβρουαρίου

Παρακαλούνται όσοι επιθυμούν να λάβουν μέρος να το δηλώσουν έγκαιρα στην Ταμία της Ένωσης

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Σέριφος: Τα μεταλλεία εντάχθηκαν στο πρόγραμμα World Monuments Watch

Τα μεταλλεία Σερίφου εντάχθηκαν στα 25 μνημεία πολιτιστικής κληρονομίας στο πρόγραμμα World Monuments Watch

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Εως 12% οι αυξήσεις στις γραμμές των Κυκλάδων, ποιος ο λόγος;

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ερχονται «πράσινες» αυξήσεις έως 15% - Επιβαρύνσεις από το νέο πλαίσιο της Ε.Ε. για μείωση των ρύπων στη Μεσόγειο - Τι ισχύει στις Κυκλάδες

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Σίφνος: Σε ποια περιοχή εγκρίθηκε κατασκευή 4αστερου ξενοδοχείου

“Στα σκαριά” επένδυση για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Σίφνο