Σάββατο, 16 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΕλλάδαMyStreet: Οι πολίτες «αστυνομεύουν» τα τραπεζοκαθίσματα

MyStreet: Οι πολίτες «αστυνομεύουν» τα τραπεζοκαθίσματα

|

Ένα εργαλείο στα χέρια των πολιτών για την επιτήρηση της χρήσης των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων, βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες στον ψηφιακό αέρα.

Μετά τη δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφαση, τέθηκε σε λειτουργία, η ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή MyStreet για την υποβολή καταγγελιών σχετικά με την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Μια εφαρμογή, που στοχεύει στη διαφάνεια, την ενίσχυση της εποπτείας και τη διευκόλυνση της συμμετοχής των πολιτών στην επιτήρηση της χρήσης των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων, ειδικά όσον αφορά στην τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων.

Το MyStreet κινείται στα πρότυπα της επιτυχημένης εφαρμογής MyCoast, η οποία συμβάλλει στη διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης όλων των πολιτών στις ακτές, στην ενίσχυση της διαφάνειας στην παραχώρηση των αιγιαλών, καθώς και στην οργανωμένη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Συγχρόνως, έχει και θετικό αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος.

Πρόσφατη έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατέδειξε ότι το 50% των καταστημάτων που βγάζουν στους κοινόχρηστους χώρους τραπεζοκαθίσματα, δεν έχει άδεια από τους δήμους και το 27% των καταστημάτων που έχουν πάρει άδεια την παραβιάζει καταλαμβάνοντας μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που αναγράφεται στην άδεια. Ειδικότερα, το Ελεγκτικό Συνέδριο δημοσίευσε έκθεση ελέγχου που πραγματοποίησε σε 14 δήμους σχετικά με την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.

Ο έλεγχος διενεργήθηκε σε 14 δήμους και πραγματοποιήθηκαν επιτόπιοι έλεγχοι σε 476 καταστήματα. Από τους ελέγχους προέκυψε ότι 237 καταστήματα (ποσοστό 50%) καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο χωρίς άδεια και 129 καταστήματα (ποσοστό 27%) καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο καθ’ υπέρβαση της σχετικής άδειας, με το συνολικό ποσοστό παραβατικότητας να ανέρχεται στο 77%.

To Mystreet, διατίθεται δωρεάν και μπορεί να εγκατασταθεί σε έξυπνες κινητές συσκευές με λειτουργικό Android ή iOS, όπως ταμπλέτες, κινητά τηλέφωνα και άλλες αντίστοιχες συσκευές. Μέσω αυτής, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί σε χάρτη με γεωχωρικά δεδομένα της παραχωρηθείσας έκτασης σε κάθε δήμο, να εντοπίσει παραβάσεις σε σχέση με την επιτρεπόμενη χρήση του χώρου και τελικώς να υποβάλει καταγγελία, ανώνυμα ή επώνυμα.

Μέσω της νέας ψηφιακής πλατφόρμας, οι πολίτες αποκτούν τη δυνατότητα να υποβάλουν καταγγελίες σχετικά με κοινόχρηστους χώρους και παρανομίες σε δημόσιους χώρους, ενώ η διαχείρισή τους γίνεται με ασφάλεια, διαφάνεια και σεβασμό στην ιδιωτικότητα. Η εφαρμογή προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να εισέρχονται είτε επώνυμα, χρησιμοποιώντας διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ), είτε ανώνυμα, ως επισκέπτες, χωρίς την υποχρέωση συμπλήρωσης προσωπικών στοιχείων, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο εκείνων που επιθυμούν κάποια εχεμύθεια όσο και αυτών που προτιμούν ανώνυμες αναφορές.

Ο διαχειριστής των καταγγελιών έχει πρόσβαση μόνο στο ιστορικό των καταγγελιών που έχει υποβάλει ο χρήστης επωνύμως, με συγκεκριμένα στοιχεία που επιτρέπουν την άμεση αναγνώριση και αξιολόγηση της αιτίας της καταγγελίας. Συγκεκριμένα, ο χρήστης μπορεί να δει τον μοναδικό αριθμό και την ημερομηνία υποβολής της, τον λόγο της καταγγελίας, μια συνοπτική περιγραφή αυτής, τα στοιχεία επικοινωνίας που έχει δηλώσει, καθώς και την τοποθεσία και τον δήμο που αφορά.

Οι περιορισμοί που τίθενται στις καταγγελίες στοχεύουν στην αποτροπή καταχρήσεων και στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας. Περιορίζεται στο ένα μήνυμα την ημέρα από κάθε συσκευή για την ίδια παράβαση, ενώ παράλληλα, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν καταγγελίες από κινητές συσκευές κοντά στα σημεία ενδιαφέροντος, διευκολύνοντας τη ζωντανή καταγραφή προβλημάτων σε πραγματικό χρόνο. Οι δήμοι έχουν πρόσβαση στο Ενιαίο Μητρώο Κοινόχρηστων Χώρων, όπου κάθε καταγγελία καταχωρείται και κατηγοριοποιείται βάσει του πλήθους καταγγελιών ανά σημείο, της σοβαρότητας της παράβασης, της πληρότητας των στοιχείων και αν είναι επώνυμη ή ανώνυμη η καταγγελία.

Η τεχνολογική υποδομή της πλατφόρμας διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα των συστήματων και την αυθεντικοποίηση των χρηστών, ενώ η επεξεργασία των δεδομένων γίνεται σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ). Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει οριστεί ως ο γενικός υπεύθυνος επεξεργασίας των δεδομένων, με τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων να ενεργούν αυτοτελώς και υπεύθυνα για την τήρηση των διαδικασιών και την υλοποίηση των καταγγελιών.

Οι διαχειριστικές ρυθμίσεις και οι τεχνικές λεπτομέρειες επιτρέπουν μια ολοκληρωμένη και ασφαλή ψηφιακή λύση, που αποσκοπεί στην άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων σε δημόσιους χώρους, ενώ προτάσσει την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την ενίσχυση της διαφάνειας. Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση επιδιώκει να ενισχύσει τη συμμετοχή των πολιτών στην καθημερινότητα, καθιστώντας το σύστημα πιο δημοκρατικό, ευέλικτο και πιο προσβάσιμο σε κάθε πολίτη, την ίδια στιγμή που η ίδια η εφαρμογή μπορεί να συμβάλει σε πιο ισορροπημένη συνύπαρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας και ποιότητας ζωής στον αστικό ιστό.

Πληροφορίες από: https://www.amna.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Folegandros Challenge Run: Ο 1ος αγώνας δρόμου στο νησί στις 28 Σεπτεμβρίου

Διαδρομές 5, 10 και 21 χλμ. μέσα στο μοναδικό τοπίο της Φολεγάνδρου – Συμμετοχές ανοιχτές για όλους

AI και τουρισμός: Νέα εποχή στον σχεδιασμό και τις κρατήσεις

Οι ταξιδιώτες εμπιστεύονται όλο και περισσότερο την τεχνητή νοημοσύνη, με τις ΗΠΑ να ηγούνται της τάσης

Ιαπωνία: Δημογραφικό σοκ – Χάθηκαν σχεδόν ένα εκατομμύριο άνθρωποι σε έναν χρόνο

Η μεγαλύτερη πληθυσμιακή μείωση των τελευταίων 50 ετών προκαλεί παγκόσμιο προβληματισμό

Γιατροί της πρώτης γραμμής: Η σκληρή καθημερινότητα στα νησιά

Από τις ελλείψεις ειδικοτήτων μέχρι την αγάπη των κατοίκων – Τρεις νέοι γιατροί θυμούνται το αγροτικό τους

Υπό πλήρη έλεγχο η φωτιά στον ΧΥΤΑ Νάξου (video)

Η έγκαιρη επέμβαση απέτρεψε την εξάπλωση της πυρκαγιάς παρά τους δυνατούς ανέμους (video)

Νάξος: Νεκρή χελώνα Caretta caretta από χτύπημα προπέλας

Λίγες μέρες μετά τις θετικές ειδήσεις για φωλιές χελωνών στο νησί, ένα νέο περιστατικό υπενθυμίζει την ανάγκη προστασίας τους

Νάξος – Ο Αγγειοχειρουργός Γιώργος Σφυρόερας τη Δευτέρα 18 Αυγούστου στο “Naxos Medical”

Ο Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Σφυροέρας διαθέσιμος για ραντεβού – Εξειδικευμένες εξετάσεις και θεραπείες

Το ΕΚΠΑ σύμβουλος της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου για την προστασία της Καλντέρας Σαντορίνης

Ερευνητικό έργο έξι μηνών για την ανάλυση κατολισθητικών κινδύνων και την εφαρμογή μέτρων πρόληψης σε σημεία υψηλής διακινδύνευσης

«Η Αμοργός που έζησα», παρουσίαση του βιβλίου του Νικολάου Σίμου από τον “Σημωνίδη’

Κυριακή 17 Αυγούστου η Δημοτική Βιβλιοθήκη Αμοργού υποδέχεται την πολύτιμη μαρτυρία ζωής και μνήμης ενός γνήσιου Αμοργιανού

Εκτακτο: Φωτιά στον ΧΥΤΑ της Νάξου

Λίγο μετά τις 4 το απόγευμα ενημέρωση για φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου

Κυκλοφοριακό χάος στο Χαλκί Νάξου: Εικόνες αγανάκτησης και πλήγμα στον τουρισμό

Ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, εγκλωβισμένοι οδηγοί και επισκέπτες – Ζητούνται λύσεις για υποδομές και συγκοινωνία στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Χρήστος Σπανός: «Προσπαθώ να χτίσω μια γέφυρα επικοινωνίας με τη Νάξο» (video)

Ο γνωστός ηθοποιός βρέθηκε στο νησί για τη συναυλία της κόρης του Μαρίνας Σπανού, μιλά για τη δουλειά του, τις συνεργασίες του και την καταγωγή του από τον Κυνίδαρο (video)

Εκτακτο: Φωτιά στον ΧΥΤΑ της Νάξου

Λίγο μετά τις 4 το απόγευμα ενημέρωση για φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου

Ρεκόρ αφίξεων τον Ιούλιο στη Νάξο: +7,2% οι επιβάτες – Στο «κόκκινο» το λιμάνι και οι υποδομές

Τα στοιχεία του Λιμεναρχείου δείχνουν νέα άνοδο στην επιβατική και οδική κίνηση, αλλά και αυξανόμενη πίεση σε λιμάνι και οδικό δίκτυο, επηρεάζοντας την καθημερινότητα κατοίκων και επισκεπτών.

Νάξος – Ταυτόχρονη άφιξη Blue Star Naxos και Blue Star Delos έφερε χιλιάδες επιβάτες και οχήματα (video)

Εντυπωσιακοί ελιγμοί, ασφυκτική κίνηση και δοκιμασία για τις υποδομές – Σε πλήρη εγρήγορση το Λιμεναρχείο Νάξου και η Δημοτική Αστυνομία. (video)

Συναγερμός στο «Ιονίς», Μπλακ άουτ με 183 επιβάτες, πλέει με μία μηχανή προς το Λαύριο

Βλάβη προκάλεσε προσωρινή ακινητοποίηση του πλοίου μεταξύ Κέας και Μακρονήσου – Στο σημείο σπεύδουν δυνάμεις του Λιμενικού.

Θυρανοίξια στο ανακαινισμένο μοναστηριακό συγκρότημα των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων στο Γλινάδο Νάξου

Παρουσία του Βουλευτή Κυκλάδων Μάρκου Καφούρου και πλήθους πιστών – Συγχαρητήρια σε Μητρόπολη, Τοπική Αυτοδιοίκηση και εθελοντές

Καθυστερήσεις, χαμένα δρομολόγια και δύο μέρες «αναγκαστική παραμονή» – Η περιπέτεια επιβάτη με το Blue Star Delos

Αναγνώστης του naxospress καταγγέλλει την πολύωρη καθυστέρηση του πλοίου που τον οδήγησε να χάσει τη μετεπιβίβαση για την Ηρακλειά, με σοβαρές οικονομικές και ψυχολογικές συνέπειες.