Δευτέρα, 21 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΕλλάδαΚαι οι χειμερινές εκπτώσεις στο προσκήνιο. Ξεκινούν από σήμερα

Και οι χειμερινές εκπτώσεις στο προσκήνιο. Ξεκινούν από σήμερα

|

Πρεμιέρα κάνουν σήμερα, Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023, οι χειμερινές εκπτώσεις οι οποίες θα διαρκέσουν έως και 28 Φεβρουαρίου 2023.

Σημειώνεται ότι την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων – δηλαδή στις 15 Ιανουαρίου – τα εμπορικά καταστήματα θα μπορούν να είναι ανοικτά σε όλη την επικράτεια από 11 πμ έως 8 μμ.

Υποχρεωτική η αναγραφή της αρχικής και της νέας τιμής

Με αφορμή την έναρξη των εκπτώσεων, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων:

  • Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα, μειωμένη τιμή των προϊόντων.
  • Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής, υποδεικνύεται η προγενέστερη χαμηλότερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για τριάντα ημέρες πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Οταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα ημερών.
  • Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας, μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερο από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και, στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του ποσοστού («από …% έως …%»). Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό
  • Τα καταστήματα stock ή outlet υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες την παλαιά τιμή πώλησης διαγραμμένη και τη νέα, μειωμένη τιμή πώλησης με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και με έντονη γραφή τη νέα, μειωμένη τιμή διάθεσης.
  • Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται εις βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

Υψηλές προσδοκίες από τους εμπόρους

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, το λιανικό εμπόριο υψηλό αγοραστικό ενδιαφέρον για το επόμενο δίμηνο.

Όπως σημειώνει ο ίδιος, «παρά τον κλοιό ακρίβειας και πληθωρισμού, η περσινή χρονιά έκλεισε με αύξηση της κατανάλωσης και μάλιστα κοντά στο 12%, ενώ εκτιμάται πως συνολικά ο εορταστικός τζίρος αυξήθηκε τον Δεκέμβριο στα 4 δισ. ευρώ από 3,6 δισ. ευρώ τις προηγούμενες χρονιές. Από πρόσφατη μάλιστα έρευνα στις αγορές της Αττικής προκύπτει πως οι προτεραιότητες την εορταστική περίοδο από το 55% των καταναλωτών ήταν σε ρούχα και παπούτσια, 45% σε τρόφιμα, 43% σε παιχνίδια, 37% σε καλλυντικά, 28% σε προϊόντα τεχνολογίας, 25% σε επώνυμα προϊόντα, 22% σε ποτά και 20% σε διάφορα δώρα.
Την περιόδο των χειμερινών εκπτώσεων οι προτιμήσεις παραμένουν οι ίδιες, με μεγαλύτερο όμως ποσοστό στα επώνυμα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης και την προσθήκη λευκών συσκευών, ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών, επίπλων και όλα τα είδη σπιτιού που έχουν πάντα πρωτεύοντα ρόλο στις τακτικές εκπτώσεις».

 

Οι επιχειρήσεις, προσθέτει ο κ. Κορκίδης, είθισται την περίοδο των εκπτώσεων να παρουσιάζουν προς πώληση τα προϊόντα τους σε πολύ συμφέρουσες τιμές, προσδοκώντας αφενός στο «ξεστοκάρισμα» των εποχικών ειδών και αφετέρου στη βελτίωση της ρευστότητας τους.

Ο πρόεδρος υπογραμμίζει ότι «οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις γίνονται σε μία ιδιαίτερη περίοδο όπου η οικονομία έχει ισχυροποιηθεί με την κυβέρνηση να συνεχίζει την στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, γεγονός που έχει αυξήσει τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου ο οποίος ευελπιστεί σε μία “ζεστή” κίνηση εν μέσω χειμώνα που ακόμα αναμένεται. Ας μην ξεχνάμε ότι το χρονικό εύρος δύο μηνών των εκπτωτικών χαμηλών τιμών, μειώνει έως και μια μονάδα τον πληθωρισμό.

Παράλληλα, το μεγάλο χρονικό διάστημα δίνει την ευκαιρία στο καταναλωτικό κοινό να αξιοποιήσει τον χρόνο ώστε να αξιολογήσει τα αγαθά τα οποία θέλει να αγοράσει. Το έχουμε πει πάρα πολλές φορές ότι η μεγαλύτερη ανοησία και τιμωρία είναι να προσπαθήσεις να κοροϊδέψεις τον καταναλωτή. Έχει κάνει την έρευνα αγοράς του, μπορεί να το κάνει πάρα πολύ εύκολα online και ό,τι θέλει να αγοράσει το έχει εντοπίσει, το έχει παρακολουθήσει στην τιμή, άρα γνωρίζει εκ των προτέρων τι συμφέρει να αγοράσει.

Έχοντας κατά νου ότι θα προσφερθούν σημαντικές εκπτώσεις ο εμπορικός κόσμος ευελπιστεί ότι η κίνηση θα είναι δυναμικά ανάλογη της έναρξης των εκπτωτικών περιόδων προ των περιορισμών της πανδημίας, ενώ ίσως σηματοδοτήσουν κάτι καλύτερο με δεδομένο ότι καταργήθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις που λειτουργούσαν “διασπαστικά” στο αγοραστικό ενδιαφέρον».

Βεβαίως, υπογραμμίζει ο ίδιος, δικαιολογημένα συνεχίζεται η ανησυχία των εμπόρων για το ενεργειακό κόστος, αλλά και το κόστος ανατροφοδότησης των καταστημάτων τους, δεδομένων των μεγάλων ανατιμήσεων τον Ιανουάριο σε σειρά προϊόντων.

Ο πρόεδρος σημειώνει ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο κλάδος του λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα σούπερ μάρκετ, μέτρησε συνολικά απώλειες άνω των 3,5 δισ. ευρώ, τη τελευταία διετία των χειμερινών εκπτώσεων και κινήθηκε σε απογοητευτικά επίπεδα για 8 στους 10 μικρομεσαίους εμπόρους, σε σύγκριση με τα συνήθη επίπεδα τζίρου, προ πανδημίας.

 

«Ξεκινάμε λοιπόν τις χειμερινές εκπτώσεις του 2023 με στόχο να ανακτήσουμε, αλλά και να ξεπεράσουμε τον τζίρο των 5,5 δισ. ευρώ του πρώτου διμήνου του 2019» τονίζει ο κ. Κορκίδης.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Καστράκι: Τα σπινθηροβόλα μάτια του Εσταυρωμένου έβλεπαν τον κόσμο

Ο Γιώργος Καρνέζης γράφει για την παρουσία του Κυριάκου Σαλτερή στα πολιτιστικά δρώμενα του Καστρακίου

Ρήγμα Ανύδρου: Εδωσε σεισμό 4.3 R μεταξύ Αμοργού – Σαντορίνης

Σεισμός 4,3 Ρίχτερ ανοιχτά της Αμοργού και κοντά στη Σαντορίνη - Η δόνηση ταρακούνησε το νησί ανήμερα της Κυριακής του Πάσχα

Νάξος – Τραγαία: Μεγάλο Σάββατο με ποδόσφαιρο ”Για τον Νικόλα…”

Νάξος: Μεγάλο Σάββατο στην Τραγαία με ποδόσφαιρο ”Για τον Νικόλα…” (video)

Ανδρος: Το όνειρο του Κλειστού Γυμναστηρίου γίνεται πραγματικότητα

Το όνειρο του Κλειστού στην Άνδρο γίνεται πραγματικότητα – Άνοιξε ο διαγωνισμός για την κατασκευή του - Τι αναφέρει ο δήμαρχος κος Σουσούδης

Κάλυμνος: Κινδυνεύει να χάσει τα δάχτυλά του ο 15χρονος

Κροτίδες: Κατάσχεση 130.000 τεμαχίων – Κινδυνεύει να χάσει τα δάχτυλά του ο 15χρονος

Πρόταση Ημέρας: Αρνάκι ψητό με δεντρολίβανο και πατάτες τραχτές

Αρνάκι ψητό με δεντρολίβανο και πατάτες τραχτές με την σφραγίδα της Κέρκυρας

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα από το NaxosPress.gr! 

Η Ανάσταση του Χριστού ας γεμίσει τα σπίτια μας με χαρά και το νησί μας με χαμόγελα και αισιοδοξία.

Ημερομηνία Πάσχα: Μπορούν τελικά να εορτάσουν όλοι οι Χριστιανοί μαζί;

Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, Καθολικοί και Ορθόδοξοι θα γιορτάσουν μαζί το Πάσχα — την Ανάσταση του Χριστού — την ίδια Κυριακή.

Times: “Πάρος: Το κυκλαδίτικο νησί που θα σε κάνει να το ερωτευτείς”

Όχι τόσο πολύβουη όσο η Μύκονος ή η Σαντορίνη, αλλά με απαράμιλλη γοητεία – ένας κυκλαδίτικος παράδεισος που συνδυάζει το παραδοσιακό με το κοσμοπολίτικο

Νάξος – Απόλλων: Συνάντηση διοίκησης και αθλητριών στο ΔΑΚ με Γιάννη Βρούτση (video – photos)

Επίσκεψη του Υπουργού Γιάννη Βρούτση στον Πρωταθλητή Αιγαίου Απόλλων Νάξου (pics-video)

Αμοργός: Με πυροτεχνήματα και λουλούδια, η υποδοχή του “Express Skopelitis” (video)

Αργά το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης (15/04) το Express Skopelitis μετά από σαράντα και πλέον ημέρες έφτασε στα Κατάπολα - δείτε την υποδοχή από τους κατοίκους (video)

Νάξος: Ενα ακόμη ξενοδοχείο 4 αστέρων “έρχεται” στο νησί

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Φιλώτι: Εφυγε από τη ζωή ανήμερα της ονομαστικής του εορτής ο Λεωνίδας Ανωμερίτης

Ο ΣΦΕΑ αποχαιρετά τον συναγωνιστή του Λεωνίδα Δ. Ανωμερίτη - Μεγάλη Πέμπτη η κηδεία του στο κοιμητήριο της Νέας Σμύρνης

Πρέβελης: Το πλοίο που αγαπήθηκε και μισήθηκε όσο κανένα άλλο

Το "Πρέβελις" βρίσκεται στην Ελευσίνα, έτοιμο για το τελευταίο του ταξίδι προς τη Τουρκία και μία αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Ανάφη μοιράζεται τις σκέψεις της για το πλοίο

Νάξος – Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Νάξος - Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου στο Καστράκι στην Παναγία Γρηγορούσα (χρονοδιάγραμμα)

Νάξος – Airbnb: Εσοδα σε ετήσια βάση που αγγίζουν και τα 33.000 ευρώ (!!!)

Σύμφωνα με στοιχεία από το τελευταίο 12μηνο, νησιωτικοί προορισμοί, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, προσφέρουν τα υψηλότερα έσοδα στην Ελλάδα, με ετήσιο τζίρο ανά καταχώρηση που ξεπερνά τις 43.000 ευρώ.

Naxos Vibe: Οι σεισμοί στη περιοχή της Σαντορίνης και η “απάντηση” της Νάξου

Πώς οι Σεισμοί στη Σαντορίνη Επηρέασαν τις Κρατήσεις και Πώς η Νάξος Απαντά με Μια Δυνατή Σεζόν

Κυκλάδες – Πάσχα: “Κόντρες” μεταξύ SeaJets και Attica Group για τα έκτακτα δρομολόγια

«Η ενέργεια της Attica δεν αποτελεί απλώς μία επιθετική επιχειρηματική κίνηση, αλλά μια ευθεία υπονόμευση του κοινωνικού ρόλου της ακτοπλοΐας και πλήγμα στην νησιωτικότητα», δηλώνει ο Όμιλος Sea Jets - Η απάντηση της Attica Group

Αμοργός- Χοζοβιώτισσα: Ένας μοναχός, ένα παιδί, μια εικόνα χίλιες λέξεις

Πολύς κόσμος επιλέγει τους Ιερούς χώρους των μοναστηριών για να ζήσει τις μέρες της Μ. Εβδομάδας και του Πάσχα σιωπηλά και ήρεμα όπως ακριβώς αρμόζει στη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης.

“Πρέβελης”: Ετοιμάζεται σιγά σιγά για το τελευταίο του ταξίδι, στη Τουρκία

Το "Πρέβελης" κλείνει το κύκλο της ιστορίας του. Από χθες στην Ελευσίνα και από εκεί περιμένει το .. πράσινο φως για τα διαλυτήρια στην Τουρκία