Οι λιμενικές εγκαταστάσεις στα νησιά της άγονης γραμμής ακόμη χρειάζονται παρεμβάσεις και η προσέγγιση των νησιών, ειδικά τους χειμερινούς μήνες που οι συνθήκες είναι δύσκολες, απαιτούν προσεκτικούς χειρισμούς από τους καπετάνιους για να δέσουν με ασφάλεια.
Οι χρόνοι κατασκευής των λιμενικών έργων δεν φημίζονται για την ταχύτητά τους και στην προσπάθεια επίσπευσης των διαδικασιών σημαντικό ρόλο έρχεται να διαδραματίσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που ανέλαβε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να «τρέξει» λιμάνια της Δωδεκανήσου.
Παράλληλα σε ανασυγκρότηση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) προχώρησε ο υπουργός ΥΠΝΝΠ Χρήστος Στυλιανίδης.
Τα μεγάλα καράβια χρειάζονται και επεκτάσεις υποδομών
«Τα σημαντικότερα προβλήματα αφορούν στις υπάρχουσες λιμενικές εγκαταστάσεις. Τα καράβια έχουν μεγαλώσει σε μεγέθη και σε όγκο με συνέπεια οι λιμενικές εγκαταστάσεις κυρίως στα λιμάνια της άγονης γραμμής να μην έχουν εκσυγχρονιστεί, όπως τα πλοία. Αυτό δυσκολεύει το έργο μας, ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες που οι συνθήκες είναι πιο δύσκολες. Παρ όλα αυτά, εμείς προσπαθούμε να προσεγγίζουμε τα νησιά που έχουν ανάγκη καλής συγκοινωνίας. Τα λιμάνια σε Λειψούς, Κάρπαθο Κάσο και Καστελλόριζο είναι υποδομές που θα έπρεπε σιγά σιγά να μπουν σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού» δηλώνει στη «δημοκρατική» ο πλοίαρχος του Ε/Γ-Ο/Γ «Blue Star Patmos» Αντώνης Μεϊμέτης.
Η ισχυρή σοροκάδα πλήττει πάρα πολύ συχνά την χειμερινή περίοδο και το λιμάνι της Ρόδου κρατώντας τα πλοία της ακτοπλοΐας στον κόλπο της Ιαλυσού. Το φαινόμενο επαναλαμβάνεται λόγω των θυελλωδών νοτιάδων που πνέουν στην περιοχή, καθιστώντας αδύνατο τον ελλιμενισμό ακόμη και μεγάλων πλοίων.
Η ολοκλήρωση της κατασκευής του λιμανιού της Καμείρου Σκάλας ως εναλλακτικού λιμένα, θα αποτρέψει το πρόβλημα και θα συμβάλει τα μέγιστα στην αποφυγή της ταλαιπωρίας της διακίνησης επιβατών και τουριστών, αλλά και της καταπόνησης των πληρωμάτων, αφού τα πλοία αναγκάζονται να βρίσκονται σε διαρκή κίνηση για λόγους ασφαλείας.
«Αυτή τη στιγμή δουλεύουμε πολλά λιμάνια. Ως γνωστόν βοηθάμε. Είναι το λιμάνι που μελέτησε το Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, στην Κάμειρο Σκάλα στη Ρόδο. Από το ίδιο Λ.Τ. στα Πηγάδια της Καρπάθου. Στην Κέφαλο της Κω, στην Κάλυμνο και στο Λακκί της Λέρου που έχουν σπάσει οι προβλήτες. Το πρώτο που θα υποβληθεί τώρα για χρηματοδότηση είναι το λιμάνι της Καλύμνου, τελείωσε το θέμα της Λέρου, καθώς ήρθαν τα λεφτά από το Ταμείο Ανάκαμψης του υπουργείου Ναυτιλίας, δεν έφθαναν και συμπληρώσαμε εμείς και κάποια λεφτά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Εμείς παντού κάνουμε έργα», τονίζει ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος.
Μέσω του ΕΣΠΑ και του προγράμματος «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027» εγκρίθηκε η προγραμματική σύμβαση για την κατασκευή νέας αποβάθρας επιβατικών πλοίων στο λιμάνι της Καλύμνου, προϋπολογισμού 11,94 εκατ. ευρώ.
Στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», εντάχθηκε το έργο της αποκατάστασης του λιμένα Λακκίου στη Λέρο, όπου σε αυτόν προσεγγίζουν επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία της γραμμής Πειραιάς – Ρόδος. Με την εκτέλεση του έργου, προϋπολογισμού 800.χιλ. ευρώ, αναμένεται να αποκατασταθούν τα προβλήματα των υποσκαφών του λιμένα.
Ολοκληρώνεται ο φάκελος του έργου κατασκευής νέου λιμανιού στην Κάμειρο Σκάλα που μελέτησε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ανέλαβε την εξασφάλιση της χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Υπεγράφη σύμβαση με το Λιμενικό Ταμείο Κω – Νισύρου για την επέκταση και αναβάθμιση του λιμανιού στην Κέφαλο, το οποίο θα αποτελέσει τον δεύτερο λιμενικό πόλο στο νησί της Κω.
Βάσει της Προγραμματικής Σύμβασης, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση (8 εκ. ευρώ) και την υλοποίηση του λιμανιού. Με την υλοποίηση των προτεινόμενων έργων το λιμάνι Κεφάλου αποκτά τρεις ζώνες, Πολυχρηστικό Λιμένα, Αλιευτικό Καταφύγιο και Τουριστικό Αγκυροβόλιο. Ενώ όπως έγραψε προ ημερών η «δ», στην τελική φάση της διαδικασίας ένταξης βρίσκεται η επέκταση του λιμανιού των Λειψών με την κατασκευή αποβάθρας Ο/Γ σκαφών στη θέση Καβί» προϋπολογισμού 5.2 εκατ. ευρώ.
Ανασυγκρότησητης Ε.Σ.Α.Λ.
Σε ανασυγκρότηση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.), προχώρησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, εν όψει και των σημαντικών παρεμβάσεων που βρίσκονται σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε πολλά λιμάνια του Νοτίου Αιγαίου. Κατόπιν των αλλαγών η σύνθεση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) πλέον αποτελείται από τα παρακάτω τακτικά και αναπληρωματικά μέλη: Κυριαζόπουλος Ευάγγελος, γενικός γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων, ως πρόεδρος, Κουτουλάκης Μανώλης, γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γλυνός Αντώνιος, προϊστάμενος Διεύθυνσης Κτιριακών Υποδομών, Οικονόμου Αντώνιος, γενικός γραμματέας Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, Χατζηαντωνίου Ευφροσύνη, προϊσταμένη Τμήματος Οικονομικής Εκμετάλλευσης Λιμένων, Μπασάκου Ξανθή, νομική σύμβουλος του Κράτους, Χιονίδης Σάββας, γενικός γραμματέας Αυτοδιοίκησης & Αποκέντρωσης, Σιαράπη Στυλιανή, γενική γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων, Κόλλια Αθηνά–Μαρία, γενική γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας, Διδασκάλου Γεώργιος, γενικός γραμματέας Πολιτισμού, Μπακογιάννης Ευθύμιος, γενικός γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού Αστικού Περιβάλλοντος, Βαρελίδης Πέτρος, γενικός γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος Υδάτων, Μαγουλάς Κωνσταντίνος, γενικός γραμματέας Υποδομών, Στρατάκος Γεώργιος, γενικός γραμματέας Ανάπτυξης, Κουτσούκου Βασιλική, γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής, Παπαποστόλου Απόστολος, πρόεδρος Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων και Δημόπουλος Κωνσταντίνος, προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Πολιτικής.
Αναπληρωτές οι: Μπερκλέτη Ιωάννα, Βουγιουκάς Μιχαλακέλης Παύλος, Παπαλαεξανδρή Κυριακή, Πανταζή Χρυσούλα, Πρεβένα Άννα, Παπαγιανόπουλος Γεώργιος, Μωυσίδου Μαρία Σταυροθανασόπουλος Θωμάς, Βελγάκη Ελένη, Ανδρουλιδάκη Αμαλία, Χολέβα Ελένη, Κοτσώνης Αντώνιος, Καλλαρά Αγγελική, Διονυσοπούλου Παναγιώτα και Ατταλιώτης Νικόλαος.
Αλήθεια, έχει δει κανείς εξ αυτών λιμάνι το χειμώνα; Εχει ταξιδέψει με πλοίο στην άγονη;
Πηγή:www.dimokratiki.gr