Την υποψηφιότητά του στα Δωδεκάνησα ανακοίνωσε ο Αλέξης Τσίπρας από την Κω, με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να τιμά με αυτόν τον τρόπο τη μνήμη του Νεκτάριου Σαντορινιού.
«Σήμερα είμαστε όλοι εδώ παρόντες και παρούσες στο προσκλητήριο της μεγάλης αλλαγής. Αλλά μας λείπει ένα κομμάτι της καρδιάς μας. Ένας άνθρωπος, ένας σπουδαίος σύντροφος που αγάπησε τον τόπο του, υπηρέτησε με σθένος και αφοσίωση τις αρχές και τις ιδέες του για μια ολόκληρη ζωή» είπε χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας αναφερόμενος στον βουλευτή Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο οποίος έφυγε από τη ζωή πριν λίγους μήνες.
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης πρόσθεσε ακόμα ότι ο Σαντορινιός «ως υπουργός νησιωτικής πολιτικής έκανε πολύ σημαντικά πράγματα για τα Δωδεκάνησα και όλα τα νησιά. Ο αγώνας λοιπόν που δίνουμε, οι αγώνες που θα δώσουμε για τα Δωδεκάνησα και για τη χώρα ολόκληρη θα είναι και δικοί του αγώνες».
Και θέλω ξεκινώντας την ομιλία μου να σας ανακοινώσω ότι στη μνήμη του και προς τιμήν του θα είμαι εγώ υποψήφιος στα Δωδεκάνησα. Προσπαθώντας να αναπληρώσω αυτό το πολύ μεγάλο κενό, αλλά και προσπαθώντας να τιμήσω έναν τόπο έναν τόπο που ήταν πάντα πρωτοπόρος στους δημοκρατικούς αγώνες του λαού μας».
“Πιστεύω ότι είμαστε παρόντες σε ένα μεγάλο δημοκρατικό προσκλητήριο για τη αλλαγή που θα έλθει με τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις 21 Μάη”, ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας, ξεκινώντας την ομιλία του στην Κω.
“Έμεινε ένας μήνας μέχρι ο λαός μας να πει το μεγάλο όχι στο καθεστώς Μητσοτάκη και το μεγάλο ναι στον ΣΥΡΙΖΑ. Η Ελλάδα θα αφήσει πίσω της τέσσερα σκληρά χρόνια με ανασφάλεια και αγωνία και θα κάνει το πρώτο βήμα για δικαιοσύνη και σιγουριά”, ανέφερε ο κ. Τσίπρας. Συνεχίζοντας πρόσθεσε ότι “η ελληνική κοινωνία περνά από τον θυμό στην απόφαση, ξέρουμε και μπορούμε να βγάλουμε την χώρα από το τέλμα”.
Το μεταφορικό και το υγειονομικό ισοδύναμο
«Αρχίζοντας επιτρέψτε μου να πω ότι θα προστατέψουμε, θα ενισχύσουμε, θα διευρύνουμε, το δικό του και δικό σας όραμα για το μεταφορικό ισοδύναμο, που η κυβέρνηση Μητσοτάκη αφήνει έκθετο, με καθυστερήσεις στις πληρωμές και με άδηλο μέλλον.
Καθυστερήσεις στις πληρωμές των δικαιούχων που ξεκινούν από 8 μήνες και πολύ συχνά ξεπερνούν τον 1 χρόνο.
Στην πράξη οι καθυστερήσεις αυτές ναρκοθετούν την ομαλή λειτουργία του Μεταφορικού Ισοδύναμου, με ανομολόγητο πολιτικό σκοπό την απαξίωση ενός μέτρου που αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή οι νησιώτες, επειδή ακριβώς απαντά σε πραγματικές ανάγκες τους και αντισταθμίζει με απτό τρόπο τις ανισότητες που βιώνουν.
Οι καθυστερήσεις αυτές δεν επιτρέπουν καν την ορθή αξιολόγηση αυτής της καινοτόμου, ριζοσπαστικής μεταρρύθμισης και την αποτίμηση των ποσών που απαιτούνται κατ’ έτος.
Σε κάθε περίπτωση, για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, το ποσό των 156 εκατομμυρίων κατ’ έτος που είχε προϋπολογίσει ο ΣΥΡΙΖΑ για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου μόνο το έτος 2019, είναι σχεδόν το ίδιο με το συνολικό ποσό που – ισχυρίζεται ότι – θα έχει δαπανήσει η ΝΔ σε ολόκληρη της τετραετία της.
Εμείς λοιπόν το όραμα του Νεκτάριου θα το θέσουμε σε ορθή εφαρμογή. Θα το κάνουμε πράξη.
Και θα κάνουμε πράξη κι ένα άλλο δικό του όραμα και σχέδιο. Που δε πρόλαβε ο ίδιος να ολοκληρώσει. Μετά το μεταφορικό ισοδύναμο θα φέρουμε και το υγειονομικό ισοδύναμο.
Πρόκειται για μια στοχευμένη δέσμη παρεμβάσεων για την καταπολέμηση της υγειονομικής ανισότητας μεταξύ νησιωτικής περιφέρειας και κέντρου.
Στη δέσμη αυτή συμπεριλαμβάνεται :
# Πρώτον, η κατά προτεραιότητα ανάπτυξη ισχυρών δημόσιων δομών και υπηρεσιών υγείας στα νησιά. Με αναβάθμιση του μισθολογίου του υγειονομικού προσωπικού, με μονιμοποίηση των υπηρετούντων υγειονομικών, με μόνιμες προσλήψεις, με εφαρμογή ειδικού πλαισίου κινήτρων (μισθολογικών, στεγαστικών, φορολογικών και διοικητικών) για τη στελέχωση και παραμονή των ανθρώπων του ΕΣΥ στις νησιωτικές περιοχές.
# Δεύτερον, η αξιοποίηση ακόμη και του μη συμβεβλημένου με τον ΕΟΠΥΥ ιδιωτικού τομέα στις νησιωτικές περιοχές όταν ο δημόσιος τομέας αδυνατεί να καλύψει την ανάγκη, με απευθείας αποζημίωση των πολιτών για τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν, έχοντας ως βασικό κριτήριο την ελάφρυνσή τους από πρόσθετες δαπάνες υγείας.
# Τρίτον, η πλήρης εγγύηση από την Πολιτεία της πρόσβασης των νησιωτών στις απαιτούμενες υπηρεσίες υγείας εκτός τόπου κατοικίας τους, εφόσον οι αναγκαίες υπηρεσίες δεν παρέχονται ούτε από το ΕΣΥ, ούτε από τον ιδιωτικό τομέα σε μία νησιωτική περιοχή. Η πλήρης ανάληψη της ευθύνης περιλαμβάνει και την κάλυψη της σχετικής δαπάνης μετακίνησης και διαμονής.
# Τέταρτον, η μηδενική συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη των χρόνιων ασθενών (διαβητικών, καρδιοπαθών κ.α.) που ζουν στα νησιά.
Γιατί δικαιοσύνη παντού σημαίνει ίσες δυνατότητες πρόσβασης στην υγεία για όλους τους πολίτες σε όλη την Επικράτεια. Σημαίνει προτεραιότητα στη νησιωτική Ελλάδα.
Το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ
Η πολιτική αλλαγή, η δικαιοσύνη παντού, δεν είναι μια ιδέα που γεννήθηκε σε κομματικά γραφεία. Είναι ανάγκη της κοινωνίας μας. Απαιτεί τη σιγουριά του σχεδίου. Και τις δυνάμεις που είναι σε θέση να την κάνουν πράξη.
Πρώτον, ξέρουμε. Έχουμε σαφές σχέδιο. Όποιος ψηφίζει ΣΥΡΙΖΑ, ψηφίζει για τέσσερα πράγματα:
Αύξηση μισθών.
Μείωση τιμών.
Ρύθμιση χρεών.
Δίκαιο και αποτελεσματικό κράτος.
Ξέρουμε, γιατί είμαστε πια πιο έμπειροι από ποτέ, πώς αυτά θα γίνουν πράξη. Με τρόπο ασφαλή, με απόλυτη συναίσθηση των συσχετισμών, με ρεαλισμό.
Και τι μας λένε; Ότι αυτά που προτείνουμε δεν είναι ρεαλιστικά.
Οι απευθείας αναθέσεις, οι παροχές στα μεγάλα συμφέροντα, το ξεπούλημα ακόμα και του νερού, είναι ρεαλιστικά. Αλλά σε ό,τι έχει να κάνει με φιλολαϊκά μέτρα, με μέτρα ανακούφισης της μεγάλης πλειοψηφίας, σπεύδουν να βάλουν την ταμπέλα: Δεν είναι ρεαλιστικό!
Τα μέτρα που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ
Πάμε λοιπόν να τα δούμε ένα – ένα.
Είναι ρεαλιστικός στόχος η αύξηση του βασικού μισθού στα 880 ευρώ και η θέσπιση ετήσιας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής ώστε κάθε χρόνο αν ανεβαίνει ο πληθωρισμός, να ανεβαίνει και ο μισθός; Ναι, είναι.
Γιατί αυτό δεν θα στηρίξει μόνο χιλιάδες νοικοκυριά, αλλά θα τονώσει τη ζήτηση, θα αναζωογονήσει την αγορά, θα παράγει θέσεις εργασίας.
Είναι ρεαλιστικός στόχος η αύξηση μετά από 14 χρόνια, κατά 10% όσο ήταν ο πληθωρισμός, του μισθού των δημοσίων υπαλλήλων; Ναι είναι. Γιατί η οικονομία το αντέχει.
Τα δέκα δισ. που μοιράστηκαν μεταξύ τους με τις απευθείας αναθέσεις θα έφταναν για αξιοπρεπείς μισθούς στο δημόσιο για χρόνια.
Αξιοπρεπείς μισθοί στο δημόσιο σημαίνουν μεγαλύτερη παραγωγικότητα, καλύτερες σχέσεις με τον πολίτη, και βέβαια τόνωση της ζήτησης και της αγοράς
Είναι ρεαλιστικός στόχος η μείωση των τιμών; Ναι είναι.
Με μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα και τα είδη πρώτης ανάγκης. Στην Ισπανία, σε άλλες χώρες, ακόμα και μηδενικό ΦΠΑ έχουν θεσπίσει στα είδη διατροφής.
Με μείωση επίσης του ΕΦΚ στα καύσιμα. Στο κατώτερο δυνατό επίπεδο που προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Και κατάργηση του στο αγροτικό πετρέλαιο.
Το δημόσιο ταμείο αντέχει το κόστος, πολύ περισσότερο που η μείωση των τιμών θα έχει ως συνέπεια αύξηση της αγοραστικής κίνησης και των κρατικών εσόδων. Ενώ θα είναι τεράστια η ανάσα για τα λαϊκά στρώματα και τη μεσαία τάξη. Δεν γίνεται να αναφερόμαστε στην Ευρώπη, α λα καρτ. Υπάρχει εμπειρία στη διαχείριση της κρίσης ακρίβειας στην ΕΕ και εργαλεία που εσκεμμένα εδώ έμειναν αναξιοποίητα.